![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Pią 12:35, 27 Sie 2010 Temat postu: wyciek z lagi |
|
|
sączy mi się trochę olej z prawej lagi...
trochę coraz bardziej
motocykl mam od miesiąca, podobno poprzedni właściciel robił uszczelnienia na wiosnę.
Na motocyklach znam się mało, ale mechanikę mam opanowaną (jeśli chodzi o samochody przynajmniej) Garaż mam , wyposażenie też...
i teraz pytanie
czy dam radę to wymienić sam? w Larssonie uszczelniacze kosztują 22zł (co prawda są też za 66 ale ... chyba się niczym nie różnią )
Dodam że nie chodzi o jakieś dziadowskie oszczędności, ale po pierwsze w ciągu dnia nie bardzo mam czas jechać odstawiać moto a po drugie nie znam żadnego mechanika co się wyznaje na motocyklach bardziej niż ja
Moto ma przebieg ponad 50tyśkm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 13:05, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Jeżeli tylko masz możliwość uwieszenie moto z przodem w powietrzu to jak najbardziej zrobisz to samemu. Oprócz uszczelniaczy kup sobie olej do lag i dla pewności miej pod ręką serwisówkę jak byś nie wiedział skąd była dana część.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Raper
Motocyklista
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radomsko / Łódź
|
Wysłany: Pią 13:14, 27 Sie 2010 Temat postu: Re: wyciek z lagi |
|
|
Barton napisał: | podobno poprzedni właściciel robił uszczelnienia na wiosnę.
w Larssonie uszczelniacze kosztują 22zł (co prawda są też za 66 ale ... chyba się niczym nie różnią )
|
Może właśnie użył tych za 22...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 13:24, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Spokojnie sobie poradzisz z rozkręceniem lag i wymianą uszczelniaczy samodzielnie. Chociaż otwarta serwisówka z rysunkiem złożeniowym zawieszenia się przyda - bo ilość elementów w ladze mnie nieco zaskoczyła...
Jak nie masz jak podwiesić przód to zdradzę mój - może ryzykowany ale sprawdzony przez 3 dni serwisu - sposób: moto na centralkę, prosisz kolegę / żonę / sąsiada / listonosza, żeby na 60 sekund usiadł na tyle kanapy, a Ty podkładasz odpowiedniej wysokości klocek drewniany pod mocowanie gmoli z przodu. Okazało się to najskuteczniejsze, kombinowanie z podnośnikiem samochodowym nie powiodło się, bo nie było dobrego miejsca podparcia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 20:47, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
ja tez stawiam na centalce do kufra 10kg i sam stoi bez przedniego kola. Jak wymieniasz uszczelniacza bo ciekna to proponuje caly komplet a nie tylko uszczelniajace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Pią 21:13, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
a gdzie kupić komplet ? chcę to zrobić porządnie
jakim olejem zalać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 21:44, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Po zdemontowaniu zwróć uwagę , czy rury nie mają rys i czy są proste i czy są okrągłe w miejscu pracy uszczelniacza . Jeden sezon na zrobionych lagach to troche mało nawet na najsłabszych uszczelnieniach ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 21:59, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
np. taki komplet
[link widoczny dla zalogowanych]
Olej jesli chodzi o firme to nie wiem jak mam motula. Gestosc mam 15W i na gladkim asfalcie jest super na dziurach twardo. Seria to 10W(tak mysle). Generalnie gestosc oleju zalezu od upodobania kierowcy. Najlepiej wymienic sprezyny na progresy. Zawieszenie przednie w DLu jest poprostu kiepskie:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Wto 18:45, 28 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
szukałem dużo po archiwum ale znaleźć nie mogę...
ktoś opisywał kiedyś że po założeniu progresów przestaje to zawieszenie tak głucho (brzydko) dobijać...
w larsonie są jakieś progresy wirtha za 390 za komplet. To normalna cena?
dobra znalazłem
roadrunner napisał: | Kolega kupił progresywne sprężyny Ohlinsa do swojej 650-tki. Przy okazji panowie z Ohlinsa byli tak mili że opisali przyczynę stuków w przednim zawieszeniu. No więc problem polega na źle skonstruowanym tłumiku a dokładnie źle wykonanych kanałach olejowych. Pomijając sprężyny jak do długopisu i zwykłe !!!!łożyska kulkowe!!!! w główce ramy, to zawieszenie nadaje się tylko na śmietnik! Nadmienię tylko że w/g serwisu Suzuki "tak ma być, to nie jest żadna usterka". |
i jeszcze ceny progresów
Ohlins - 489zł
Wirth - 390zł
Wilbers - 369zł
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Barton dnia Wto 20:09, 28 Wrz 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Śro 18:14, 29 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
tak się zastanawiałem czemu nikt nie odpowiedział aż dotarło że pytania nie zadałem
Kupować progresy i jeśli tak to które ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:29, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Ohlinsy NIE sa progresywne. Ja kupilem te Ohlinsy jeszcze nie zalozone i nie testowane (nawet jeszcze ich nie widzialem), ale kupilem bo jestem ciekaw tego co powiedzieli Panowie z Ohlinsa na ich temat Chcialem kupic te Wirthy, ale w koncu zdecydowalem sie na Ohlinsa.
Masz jeszcze hyperpro za jakies 510-550 zaleznie gdzie kupujesz.
Wszyscy ktorzy wymienili sprezyny chwala sobie obecne zawieszenie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barton
A1
Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Milionówek
|
Wysłany: Wto 18:40, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
no to wymieniłem uszczelniacze - sprężyny zostały stare
jakby co to dla potomnych informacje bo i tak mam w pamięci (dla dl650):
Oleju ma być 524 ml na lagę czyli odległość od góry lagi do lustra oleju 143mm (bez włożonej sprężyny i na ladze opuszczonej w dół)
Lagi w miejscach pracy uszczelniacza przeczyściłem papierem wodnym 2500
Powodem wycieku było naderwanie uszczelniacza przez zadzior w goleni. Teraz jest zeszlifowany grubszym papierkiem - mam nadzieję że będzie dobrze. Po jazdach próbnych doszedłem do wniosku że olej w lagach to jednak nie jest przereklamowany
PS: w larsonie są dwa typy uszczelniaczy do dl650
te za 22zł mają jedną wypustkę od strony po której przylegają do lagi a te za 66zł dwie ... więc pewnie będą szczelniejsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:56, 12 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Sprężyny Ohlins-a rzeczywiście nie są progresywne, ale i tak niebo a ziemia w porównaniu z orginalnymi. Jeżeli ktoś chce koniecznie progresywne do DL-a to Willbers ma takie w swojej ofercie. Polecem też centralny amor Ohlinsa, w pełni regulowany, REWELACJA!! Tylko cena trochę zabójcza, ponad 3 k...
Moim zdaniem, gdyby dać małemu DL-owi to zawieszenie które ma kolega i 10 koni mocy...
NAJLEPSZY SPRZĘT ŚWIATA
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Pią 8:39, 15 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
magrafb napisał: | Generalnie gestosc oleju zalezu od upodobania kierowcy:( |
Ja tez dawno,dawno temu myslalem, ze moje upodobania są lepsze niz zalecenia producenta... myliłem się.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:57, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
odgrzeje temat bo muszę wymienić uszczelniacze.
Jakie "urządzenie" trzeba mieć żeby rozkręcić wszystko?
W serwisówce jest jakiś klucz "T" czy jakoś tak, czy ktoś to widział, a może wie gdzie kupić lub jak zrobić?
Druga sprawa to czy ktoś się orientuje czy można wymienić samą sprężynę w tylnym amorze? Nie chce mi się szukać teraz po serwisówce, ale skoro sprzedają oddzielnie sprężyny to chyba można?
Zastanawiam się czy coś to pomoże chociaż trochę utwardzić zawias. Nie potrzebuję amora z milionem regulacji za 3k5 pln.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ElViajero
Motocyklista
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 12:11, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Bibob można samemu wymienić żadnych specjalnych narzędzi nie trzeba. choć przy odkręcaniu wkładu lagi przydała by się pomoc lub wkrętarka.
Sprężynę w tylnym amorze możesz wymienić samą bez konieczności zmiany całego amora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 13:00, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o rozkręcanie przodu, to poluzuj najpierw śruby na dole goleni, przy osi koła. Dopiero potem odkręć korki i wyjmij sprężyny. W ten sposób sprężyna będzie dociskać tłumik i nie pozwoli mu się obrócić, to samo robi specjalny klucz "T"
Zazwyczaj tą metodą udaje mi się rozkręcić zawieszenie, raz tylko nie poszło. Musiałem sobie dorobić special tool'a z kawałka rurki. Rurka o średnicy ok. 16-18mm i ok. 70cm długości. Ostatnie 10cm zaginasz o 90st i robisz z tego rączkę do trzymania. Na drugim końcu musisz wyciąć brzeszczotem czy pilnikiem 4 równo rozmieszczone ząbki o szerokości i wysokości ok. 3mm. Ząbki później rozginasz na boki i tak oto powstaje special tool do przytrzymywania tłumika. Powyższe wymiary są bardzo mocno orientacyjne. Jak odkręcisz sprężyny, wylejesz olej i zaświecisz sobie latarką do środka, to zobaczysz jak wygląda tłumik i jak mniej więcej musisz przygotować rurkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:03, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
thx... o to chodziło.
w serwisówce napisali to samo co Ty o tym przytrzymywaniu przez sprężynę
spróbuje i zobaczę czy to działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mlody
Motonita
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 13:14, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Spokojnie dasz radę w ten sposób. Aha-zanim wyciągniesz lagi z półek, poluzuj korki - po wyciągnięciu ciężko będzie Ci utrzymać lagę i odkręcić korek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:18, 02 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Przy składaniu musisz zachować odwrotną kolejność, tzn. najpierw włożyć sprężyny i zakręcić korki i dopiero wkręcić śruby mocujące tłumik...
U mnie akurat nie do końca się to udało, tzn tłumik mimo to się obracał, ale dokręciłem ile się dało i tak to zostawiłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Czw 22:56, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Koledzy a ja tak z innej beczki o lagach. Czy możliwe jest że przez ,,wyrobiony,, lub ,,za rzadki,, olej w lagach mam drgania kierownicy przy DOHAMOWYWANIU np ze 120 km/h do 80 km/h jak mocniej ścisnę hamulce to jest OK - tylko przy ,,ŚREDNIM,, zwalnianiu kierownica ma szybkie, krótkie drgania. Nadmienię że główkę ramy mam OK, tarcza OK (nie krzywa), koło OK. Co wy na to wymieniać olej w lagach czy nie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:30, 07 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
miłek napisał: | Koledzy a ja tak z innej beczki o lagach. Czy możliwe jest że przez ,,wyrobiony,, lub ,,za rzadki,, olej w lagach mam drgania kierownicy przy DOHAMOWYWANIU np ze 120 km/h do 80 km/h jak mocniej ścisnę hamulce to jest OK - tylko przy ,,ŚREDNIM,, zwalnianiu kierownica ma szybkie, krótkie drgania. Nadmienię że główkę ramy mam OK, tarcza OK (nie krzywa), koło OK. Co wy na to wymieniać olej w lagach czy nie ? |
Krzywe/zwichrowane tarcze, niedotarte/nieułożone klocki, krzywe/niewyważone koło. Amortyzatory nie powodują takich objawów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|