![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rexed
A
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 9:54, 11 Wrz 2015 Temat postu: Usterka silnika DL650 04' |
|
|
Moje uszanowanie,
może któryś z bardziej doświadczonych kolegów/koleżanek skojarzy fakty i wpadnie na pomysł, co mogę zadziałać z moim DL.
Otóż, objechałem nim Alpy, zrobiłem ok. 4k km i wracałem już do domu, kiedy stwierdził, że się zepsuje. W czasie podróży miałem tak, że przy zapalaniu czasami trzeba było zakręcić go 2-3 razy żeby podjął pracę, albo przygazować go lekko, bo pracował nierówno i po 5-10 s pracował już normalnie. Ale tego dnia przekręciłem go kilka razy i za każdym razem gasł dość szybko, przygazowanie nie pomagało. Po jakimś czasie udało mi się zmusić go do dość nierównej pracy. Stwierdziłem, że lepsze to niż laweta i zacząłem nim jechać. Moto miało mało mocy, nierówno pracowało i osiągniecie 100 km/h było wyzwaniem. Wywalił błąd silnika raz, drugi, ale coś mi mówiło, że to nie jest mechaniczna usterka, tylko coś z elektroniką, czy osprzętem i jechałem dalej. Faktycznie po ok. 10-15 min. zaczął pracować normalnie i zrobił 250 km na autostradzie bez łaski kręcąc się normalnie. Po krótkim postoju sytuacja z rozruchem powtórzyła się i znowu musiałem się namęczyć żeby zapalić i dojechać gdziekolwiek. Następnego dnia zakręciłem nim kilka razy, załapywał ale nie podjął równej pracy, więc nie chciałem go już męczyć.
Nie mam wielkiego doświadczenia z tą jednostką, ale wygląda to na błąd jakiegoś czujnika, modułu, ew. układu zasilania paliwem. Od czego polecacie zacząć? Mój plan był taki, żeby opróżnić bak, obadać pompę i filtr paliwa, a potem świece. Mogę pooglądać wtryski i przepustnice, ale wiele tam nie zobaczę chyba. Pewnie dobrze byłoby podłączyć go pod komputer, ale nie mam złącza ani doświadczenia w tym temacie.
Pomysły: może sonda lambda, albo jej niegrzanie? albo świeca przebija na zimno i przestaje na ciepło?
Pozdrawiam serdecznie!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rexed dnia Pią 10:12, 11 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 11:03, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
w pierwszym odruchu sprawdzilbym swiece i przewody
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 11:07, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
1) Świece, kable wysokiego napięcia.
2) Podawanie paliwa chyba bym odpuścił - paliwo albo podaje albo nie, nie powinno być różnicy. Filtr się nie odetka w czasie jazdy.
3) Sonda lambda? Nawet po jej uszkodzeniu z tego co wiem silnik może być słabszy, może wywalić awarię ale będzie pracował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szycha
A2
Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: łódz
|
Wysłany: Pią 21:14, 11 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
najlepiej podłączyć kompa ,może jest jakiś błąd.To ułatwi diagnozę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 10:15, 12 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Na ciężkie odpalanie z gazem i nierówna prace na zimnym u mnie pomogła synchronizacja przepustnic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rexed
A
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 10:04, 15 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Były synchronizowane przed wyjazdem, więc teoretycznie nie powinny tak szybko się rozregulować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 10:36, 15 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Chyba, że mechanik zapomniał dokręcić przeciwnakrętki po regulacji...
Nie chcę nikogo oczerniać, ale możliwość taka istnieje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|