|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarekŁ
A1
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łosice
|
Wysłany: Sob 15:32, 10 Mar 2012 Temat postu: Ustawienie koła tylnego DL 650 |
|
|
Witam. Być może kiepsko szukam, ale nic mi w tematach nie wpadło. Otóż w moim DL650 K4 zauważyłem,że po puszczeniu kierownicy, lekko jestem ściągany w lewo. Nie jest to uciążliwe, ale zacząłem szukać. Razem z kolegą ustaliliśmy,że jest różna odległość od felgi do wahacza po obu stronach. Różnica wynosi 8mm. Do tego wydaje się,że koło tylne jest jakby leciutko odchylone od pionu i względem przedniego. To by wyjaśniało znoszenie w lewo. Proszę o info, czy po obydwu stronach odległość felga-wahacz ma być idealna? Wg.podziałek na wahaczu, koło stoi prosto. Powinienem zacząć się bać...?
P.S. Pierwsza gleba zaliczona- mało rozgarnięty siostrzeniec myślał,że sobie posiedzi jak na rowerze, w efekcie został przykryty przez moto i w pięknym stylu rozsypał się prawy kierunek. Sezon rozpoczęty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MarekŁ dnia Sob 15:38, 10 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:02, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy wahacz jest symetryczny, dlatego pomiar od felgi do wahacza może nie być miarodajny. Przyczyn może być kilka, w zasadzie wszystkie mi znane dotyczą używki z jakimś już większym przebiegiem.
Wyząbkowana przednia opona, luźne łożysko główki ramy, luźne łożyska kół, luz na wahaczu spowodowany strzałem w dupe...
Ale może i dość prozaiczna i w nowym i używanym- nieprawidłowe ciśnienie w oponach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 16:03, 10 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarekŁ
A1
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łosice
|
Wysłany: Sob 17:28, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Ciśnienie w oponach ok, przód 2,25, tył, 2,5. Przebieg ma ok 29 tys i wszystko na to wskazuje. I co do strzału w dupe też raczej nie było. Opona nie jest wyząbkowana. Pytam, bo na innych forach zdania są podzielone, jedni twierdzą, by ustawiać od felgi do wahacza, inni wyłącznie od podziałki na wahaczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 18:53, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
jak jest prosty wachacz to wg podzialki powinno byc oki, ale mimo malego przebiegu mozesz miec walniete lozysko tylnego wachacza i tam moze byc luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarekŁ
A1
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łosice
|
Wysłany: Sob 19:03, 10 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Właśnie wyczytałem,że w innych motocyklach wahacze mogą być niesymetryczne. Właśnie nie wiem jak to jest w Dl-u. Słuszna rada, w przyszłym tygodniu moto pójdzie do mechanika, wtedy się wyjaśni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 10:05, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Mały v-strom ma wahacz żywcem wyjęty z gaźnikowej SV650, a jak dobrze pamiętam, to w mojej sv był asymetryczny. Więc tą różnicą 8mm bym się nie sugerował w ogóle. Kreski po bokach to też gówno nie dokładność, jak okręcisz nakrętkę i wyjmiesz te blaszki w ogóle, to zobaczysz że mają ok. 1mm luzu względem osi koła
U mnie najlepiej sprawdzała się następująca metoda. Luzuję tylne koło, luzuję napinacze tylnego koła. Dociskam koło do końca regulacji (znaczy dociskam w stronę silnika). Następnie ustawiam koło w odpowiednim położeniu, kręcąc śrubami napinaczy i licząc obroty, tak by z obu stron było tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|