Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie koła tylnego DL 650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekŁ
A1



Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łosice

PostWysłany: Sob 15:32, 10 Mar 2012    Temat postu: Ustawienie koła tylnego DL 650

Witam. Być może kiepsko szukam, ale nic mi w tematach nie wpadło. Otóż w moim DL650 K4 zauważyłem,że po puszczeniu kierownicy, lekko jestem ściągany w lewo. Nie jest to uciążliwe, ale zacząłem szukać. Razem z kolegą ustaliliśmy,że jest różna odległość od felgi do wahacza po obu stronach. Różnica wynosi 8mm. Do tego wydaje się,że koło tylne jest jakby leciutko odchylone od pionu i względem przedniego. To by wyjaśniało znoszenie w lewo. Proszę o info, czy po obydwu stronach odległość felga-wahacz ma być idealna? Wg.podziałek na wahaczu, koło stoi prosto. Powinienem zacząć się bać...?
P.S. Pierwsza gleba zaliczona- mało rozgarnięty siostrzeniec myślał,że sobie posiedzi jak na rowerze, w efekcie został przykryty przez moto i w pięknym stylu rozsypał się prawy kierunek. Sezon rozpoczęty Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarekŁ dnia Sob 15:38, 10 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:02, 10 Mar 2012    Temat postu:

Nie wiem czy wahacz jest symetryczny, dlatego pomiar od felgi do wahacza może nie być miarodajny. Przyczyn może być kilka, w zasadzie wszystkie mi znane dotyczą używki z jakimś już większym przebiegiem.
Wyząbkowana przednia opona, luźne łożysko główki ramy, luźne łożyska kół, luz na wahaczu spowodowany strzałem w dupe...
Ale może i dość prozaiczna i w nowym i używanym- nieprawidłowe ciśnienie w oponach Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 16:03, 10 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekŁ
A1



Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łosice

PostWysłany: Sob 17:28, 10 Mar 2012    Temat postu:

Ciśnienie w oponach ok, przód 2,25, tył, 2,5. Przebieg ma ok 29 tys i wszystko na to wskazuje. I co do strzału w dupe też raczej nie było. Opona nie jest wyząbkowana. Pytam, bo na innych forach zdania są podzielone, jedni twierdzą, by ustawiać od felgi do wahacza, inni wyłącznie od podziałki na wahaczu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Sob 18:53, 10 Mar 2012    Temat postu:

jak jest prosty wachacz to wg podzialki powinno byc oki, ale mimo malego przebiegu mozesz miec walniete lozysko tylnego wachacza i tam moze byc luz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarekŁ
A1



Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łosice

PostWysłany: Sob 19:03, 10 Mar 2012    Temat postu:

Właśnie wyczytałem,że w innych motocyklach wahacze mogą być niesymetryczne. Właśnie nie wiem jak to jest w Dl-u. Słuszna rada, w przyszłym tygodniu moto pójdzie do mechanika, wtedy się wyjaśni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Nie 10:05, 11 Mar 2012    Temat postu:

Mały v-strom ma wahacz żywcem wyjęty z gaźnikowej SV650, a jak dobrze pamiętam, to w mojej sv był asymetryczny. Więc tą różnicą 8mm bym się nie sugerował w ogóle. Kreski po bokach to też gówno nie dokładność, jak okręcisz nakrętkę i wyjmiesz te blaszki w ogóle, to zobaczysz że mają ok. 1mm luzu względem osi koła Wink
U mnie najlepiej sprawdzała się następująca metoda. Luzuję tylne koło, luzuję napinacze tylnego koła. Dociskam koło do końca regulacji (znaczy dociskam w stronę silnika). Następnie ustawiam koło w odpowiednim położeniu, kręcąc śrubami napinaczy i licząc obroty, tak by z obu stron było tak samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin