|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:59, 11 Wrz 2014 Temat postu: temperatura cieczy chlodzacej - problem (rozwiazany) |
|
|
hej, troche na forum juz jestem ale nie wiem do konca czy problem z moto w 'patentach i usprawnienia' (co wg mnie tytulowo nijak ma sie do problemow z moto, chociaz takie tematy zakladane przez innych userow tu laduja) czy do 'ringu wolnego' (no ale tu za to zrzut dziwactw moto i nie moto)
Stan jest taki - temperatura cieczy w chlodnicy podczas jazdy skacze na max i zapala sie czerwona dioda FI na zegarach
Wymienilem termostat (czujnik wlaczania wentylatora) na nowy, motocyklowy, przeznaczony dla dl1000. Zrobilem dolewke wody destylowanej do zbiorniczka + bezposrednio do chlodnicy, podziabalem troche dolna rura odplywowa, zeby to to jakos odpowietrzyc. I dupa. W garazu ostudzilem moto, odpalilem poczekalem do 3ej kreski - wentylator zalacza sie.
Aha, ta dolna rura goraca jak diabli, wyraznie slyszalny bulgot gotujacej sie wody.
Jakies sugestie odnosnie przyczyny? Poza oczywiscie - podjedz do warsztatu niech naprawia, albo sprzedaj moto zima, zeby woda nie zdazyla sie zagotowac podczas ogledzin, albo "- wymien silnik, chlodnice, rame i zbiornik paliwa"
pzdr, Szu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Śro 15:50, 01 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 21:23, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
nie wiem jak w litrze ale w malym jest jescze czujnik temp w chlodnicy.
teoretycznie tez go powinienes miec. moze tam lezy przyczyna ?
chociaz jezeli zalacza wentylator przy 3 kresce to niby powinien byc ok
1 kreska 40 - 59 stopni
2 kreski 60 - 99
3 kreski 100 - 111
4 kreski 112 - 119
5 kresek powyzej 120
kontrolka z bledem powyzej 122 stopni
wntylator powinien sie zalaczyc kolo 105 stopni i wylaczyc po osiagnieciu 100
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 21:34, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:26, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym raczej powiedział, że jak bulgot, to powietrze w układzie...
A jak ten drugi przewód od chłodnicy Przewody układu chłodzenia powinny być wszystkie ciepłe/gorące... Jak ten górny jest zimny, to dolewaj Pan dalej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:29, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
jotes - z pamieci cytuje to co na pudelku wymienionego przeze mnie elementu bylo napisane - "termostat / czujnik wlaczania wentylatora". Mam rozumiec, ze jeszcze do tego jest czujnik, tyle, ze jest pewnie tylko po to, zeby na zegarach wskazywac temp. (rola informacyjna)
Bo do utrzymywania min / max temp sluzy wlasnie wymieniony termostat.
miotacztruskawek - sugerujesz, ze uklad zapowietrzony?
zrobie jeszcze dolewke, o ile da sie cokolwiek dolac, bo chlodnice zalalem pod korek, a zbiorniczek wyrownawczy w wyznaczonym zakresie
Do drugiego przewodu nie siegnalem lapa na parkingu, bo za ciasno i za goraco, zeby na oslep pchac sie z grabka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 21:32, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 21:32, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
chyba jednak wentylator zalacza czujnik przy chlodnicy, termostat tylko otwiera "duzy obwod chlodzenia"
edit
widze ze sa czujniki temperatury ( 175 pln ) i czujniki wentylatora ( 75 pln ) ????
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 21:40, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 21:47, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Termostaty są 2, choć puryści pewnie by mnie ochrzanili, że nazywa się to inaczej...
Jeden otwiera i zamyka przepływ wody w silniku, a drugi załącza wentylator. Pierwszy steruje hydrauliką, drugi elektryką.
Jak masz zapowietrzony układ, to chłodzenie nie działa tak jak należy, a właściwie nie działa w ogóle. Dolny przewód robi się gorący, a górny jest zimny, bo jest tam powietrze, wszystko bulgoczee od pompy wody. Temperatura rośnie, wiatrak się włącza. Pytanie tylko, czy to twój przypadek
Ostatnio odpowietrzałem BMke i musiałem kilka razy dolewać. Też niby wlałem do chłodnicy do pełna, zbiornik wyrównawczy tak samo. Uruchamiałem silnik i po chwili dalej było powietrze. Kilka razy musiałem dolewać zanim wszystko wróciło do normy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 22:11, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
sam termostat a raczej jego obudowa wyglada tak
z tego co Szuja pisales w " co dzisiaj zrobilem " wymieniles tylko czujnik temp.
sprobuj przy dolewaniu wody i pracujacym silniku postukac lekko ( np. trzonkiem mlotka ) w te obudowe termostatu.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 22:11, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:59, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
to co wymienilem wygladalo tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
na podelku bylo napisane jak juz wspomnialem "termostat / temp. czujnik wlaczania wentylatora"
sprobuje te dolewki porobic, zeby dokladnie odpowietrzyc, jesli nie pomoze, to zostanie jeszcze termostat. Bo ten czujnik temperatury chlodnicy (z linku jotesa) to raczej dziala poprawnie - wskazania na zegarach odpowiadaja objawom gotowania sie (rozszerzanie sie cieczy)
A samego termostatu gdzie szukac? Da sie tam postukac w niego bez rozbierania moto i odsuwania chlodnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 23:20, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Tak mi się jeszcze przypomniało. Prawidłowo odpowietrzona chłodnica powinna być wszędzie równomiernie nagrzana. Jak będziesz miał połowę nagrzaną, a drugą połowę lekko, albo w ogóle, to lej wodę.
To co wymieniłeś, to termostat od wentylatora, elektryczny. Jotes z kolei mówi o termostacie od hydrauliki. Gdzie on będzie to nie wiem (miałem 650), ale zazwyczaj termostat siedzi na silniku i odchodzi od niego rura na chłodnicę i to taka grubsza. Bywa czasem, że wpadnie nań jakiś paproch zatnie się i nie otwiera. I wtedy właśnie warto lekko popukać lekko .
EDIT:
No to na "pocieszenie" podpowiem tylko, że ze zdjęć wygląda, jakby ten termostat od hydrauliki był między cylindrami, nad skrzynią korbową, a pod układem dolotowym... Z obu cylindrów wchodzą węże z wodą do tego termostatu i dalej z termostatu wychodzi jeden gruby do chłodnicy. Jest tam coś jeszcze, ale to jakiś pomniejszy wąż, i przewód od czujnika temperatury...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 23:42, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:52, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
oki Panowie, dzieki za wskazowki, krok po kroku zaczne eliminowac mozliwe przyczyny - o wyniku dam znac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 23:53, 11 Wrz 2014 Temat postu: Re: temperatura cieczy chlodzacej - problem |
|
|
Szuja napisał: | hej, troche na forum juz jestem ale nie wiem do konca czy problem z moto w 'patentach i usprawnienia' (co wg mnie tytulowo nijak ma sie do problemow z moto, chociaz takie tematy zakladane przez innych userow tu laduja) czy do 'ringu wolnego' (no ale tu za to zrzut dziwactw moto i nie moto) |
Usterki i awarie.
Pateny i usprawnienia są aby opisać swoje własne rozwiązania ulepszające moto (ale nie te dotyczące warsztatu czy napraw).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:19, 12 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
dzieki express, slepy jestem juz na starosc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:13, 13 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
zamowiony termostat odpowiedzialny za hydraulike - szacunkowy koszt 130 zl, tydzien oczekiwania na oryginal, zamiennikow brak.
decyzja zapadla po sprawdzeniu czy uklad chlodzenia nie jest zapowietrzony(teoretycznie uklad powinien samoczynnie odpowietrzac sie) i po stwierdzeniu, ze obudowa termostatu max goraca a na chlodnicy mozna spokojnie lapke polozyc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Sob 19:40, 13 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Swego czasu miałem problem z termostatem w hondzie vt 600. Też niby nie było zamienników. Jednak co się okazało w jednym z motoryzacyjnych sklepów wg katalogu dobrałem termostat od chyba matiza o identycznych parametrach otwarcia/zamknięcia i rozmiarze, cena ok 20zł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:43, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
w celu zakonczenia watku - termostat wymieniony - problem ustal. Nastapilo samoodpowietrzenie, wystarczylo zalac plynem, przejechac sie, dolac do zbiorniczka i to wszystko.
Obudowa troche inaczej wygladala niz na zalaczonej przez @Jotes'a fotce, wiec do odkrecenia pokrywy trzeba bylo zdjac jedna gume.
Poprzedni termostat - dzialal ok. roku - poltora wymieniany wlasnie z jakiegos daewoo - z polecenia i rekoma Michala Sz. znanego mechanika warszawskim i okolowarszawskim motonitom. Mam nadzieje, ze oryginal troche dluzej pohula
pzdr, Szu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|