![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
killee
A1
Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:32, 12 Lip 2012 Temat postu: Tarcza hamulcowa tylna - czy Wam się grzeje? |
|
|
Mam pytanko dotyczące temperatury tylnej tarczy hamulcowej. Po zatrzymaniu (przy jeździe powyżej 120 - 130 km/h przez dłuższy czas) tylną tarczę hamulcową mam gorącą. Przednia jest chłodna. Tłoczek wraca bez problemu, przy okazji wizyty w serwisie na przeglądzie po 6000 km stwierdzili, że być może to jakieś felerne działania ABS-u.
Czy macie coś podobnego u siebie, czy też temperatura przednich i tylnej tarczy jest zbliżona? Dodam, że nie dociskam butem dźwigni w trakcie jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:20, 12 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź czy masz prosto ustawione koło.
Mam moto z 2008r i pamiętam że kilka szt z salonów w Sękocinie i Piasecznie miało jakiś feler i wymieniali jarzmo (czy jak to tam) tylnego zacisku. U mnie wymieniana była i tarcza i jarzmo bo tarcza mi się odbarwiła.
Edit:
Przenoszę do usterek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Czw 18:21, 12 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:18, 13 Lip 2012 Temat postu: Re: Tarcza hamulcowa tylna - czy Wam się grzeje? |
|
|
killee napisał: | Tłoczek wraca bez problemu, przy okazji wizyty w serwisie na przeglądzie po 6000 km stwierdzili, że być może to jakieś felerne działania ABS-u.
|
ABS nie ma tu nic do gadania. Rozumiem, że podczas tej jazdy nie używasz tylnego hamulca i zatrzymujesz się używając przedniego.
Coś musi Ci obcierać albo tłoczek się nie cofa albo zacisk się gdzieś blokuje i nie przesuwa się swobodnie. Tarcza powinna być zimna jeżeli nie używasz hamulca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
killee
A1
Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:18, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Ano własnie. W serwisie powiedzieli, że tłoczek cofa się prawidłowo. Koło jest ustawione prosto, a tarcza się grzeje. Póki co jest to dla mnie niepojęte, dla serwisu chyba też - ściągaliśmy zacisk, nic niepokojącego nie było.
Spróbuję poczytać coś na temat jarzma, jak pisze kolega na górze.
Jak nic nie pomoże, to po sezonie oddam na gwarancji - niech szukają przyczyny przez zimę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Pią 15:32, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
a noga podczas jazdy na heblu nie lezy przypadkiem za mocno?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 22:21, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
killee napisał: | Ano własnie. W serwisie powiedzieli, że tłoczek cofa się prawidłowo. Koło jest ustawione prosto, a tarcza się grzeje. Póki co jest to dla mnie niepojęte, dla serwisu chyba też - ściągaliśmy zacisk, nic niepokojącego nie było.
Spróbuję poczytać coś na temat jarzma, jak pisze kolega na górze.
Jak nic nie pomoże, to po sezonie oddam na gwarancji - niech szukają przyczyny przez zimę. |
Generalnie masz dwie opcje albo się nie przesuwają klocki albo zacisk się nie może przesunąć. Jak masz gwarancję to niech robią do skutku.
Nie polecam czekania do zimy bo ewidentnie coś nie działa w układzie hamulcowym. W najlepszym przypadku skończy się na spalonej traczy i klockach w najgorszym na zablokowanym tylnym kole podczas jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pią 23:52, 13 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
pytanie, czy na pewno sie grzeje od hamulcow ??
a moze lozysko jest krzywo nabite i zle chodzac sie rozgrzewa???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 0:33, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Od tego by się felga nagrzała a nie tarcza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 17:41, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Od tego by się felga nagrzała a nie tarcza... |
a skad wiesz czy sie nie grzeje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 17:50, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | roadrunner napisał: | Od tego by się felga nagrzała a nie tarcza... |
a skad wiesz czy sie nie grzeje ![Idea](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_idea.gif) |
Żeby tarcza się zagrzała od felgi to ta pierwsza musiałby parzć, albo wręcz lakier by z niej złaził, a kolega nie wspominał o grzejącej się feldze. Ze względu na niedużą powierzchnię styku felgi z tarczą, oraz na bardzo dobre własności odprowadzania ciepła przez samą tarczę, wykluczam taką możliwość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masin719
A2
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: mielec - rzeszów
|
Wysłany: Sob 20:12, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
możesz spróbować podczas jazdy hamować więcej tylnym hamulcem, może któryś klocek się źle ułożył i grzeje tarcze. Tylna tarcza nawet jeżeli wogule nie używasz tylnego hamulca jest ciepła, no ale nie może być cieplejsza od przedniej, a jeżeli to nie pomoże to trzeba egzekwować gwarancję tak jak pisał kolega powyżej,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Sob 20:29, 14 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie w Viaderku zdaża się że tylna tarcza bywa ciepła, ale jest to ewidentny znak że trzeba wyczyścić i przesmarować tłoczki i prowadnice zacisku. Jest to zresztą znana przypadłość tylnego hamulca w Varadero. M.in. z tego powodu tylne klocki starczają na połowę przebiegu przednich.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 1:27, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
masin719 napisał: | Tylna tarcza nawet jeżeli wogule nie używasz tylnego hamulca jest ciepła, no ale nie może być cieplejsza od przedniej, a jeżeli to nie pomoże to trzeba egzekwować gwarancję tak jak pisał kolega powyżej, |
Tylna tarcza przy prawidłowo działającym hamulcu, który nie jest używany podczas jazdy ma być zimna.
Jeżeli się grzeje to coś obciera. Kwestia zlokalizowania winowajcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Nie 9:56, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | Kwestia zlokalizowania winowajcy. |
Hmmmm.... w każdym przypadku to klocki.
Właściwe pytanie brzmi: dlaczego obcierają o tarczę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:08, 15 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
express napisał: | nieprosty napisał: | Kwestia zlokalizowania winowajcy. |
Hmmmm.... w każdym przypadku to klocki.
Właściwe pytanie brzmi: dlaczego obcierają o tarczę. |
To miałem na myśli. Nie łap mnie za słówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
killee
A1
Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 9:01, 16 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Po ponownym rozebraniu zacisków tarcza grzeje się dużo mniej - teraz jest tylko ciepła. Felga się nie grzała ponad temperaturę opony - coś było po prostu nie halo z klockami. Spróbuję wyskoczyć na autostradkę i śmignąć szybciej, zobaczę jak się grzeje (i czy) przy szybszej jeździe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
killee
A1
Dołączył: 12 Cze 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 9:17, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Odpowiem, jak skończył się temat. Po wizycie w serwisie, gdzie nikt nie wiedział, co z tym zrobić oraz po przejechaniu około 7000 km problem rozwiązał się sam - najwyraźniej i tarcza i klocki musiały się dotrzeć. Dlaczego tylko z tyłu? Nie wiem. Gość w serwisie rozważał przeróżne opcje, ale żadna się nie potwierdziła. Czas i kilometry zrobiły swoje. Tylna tarcza jest zimna, jeśli nie używam hamulca a spalanie znacznie spadło. Wszystko jest ok. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MANOS
Motocyklista
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 10:20, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
killee napisał: | Odpowiem, jak skończył się temat. Po wizycie w serwisie, gdzie nikt nie wiedział, co z tym zrobić oraz po przejechaniu około 7000 km problem rozwiązał się sam - najwyraźniej i tarcza i klocki musiały się dotrzeć. Dlaczego tylko z tyłu? Nie wiem. Gość w serwisie rozważał przeróżne opcje, ale żadna się nie potwierdziła. Czas i kilometry zrobiły swoje. Tylna tarcza jest zimna, jeśli nie używam hamulca a spalanie znacznie spadło. Wszystko jest ok. Pozdrawiam. |
W moim też to występuje, mechanik stwierdził, iż jeśli tylny hamulec był mało używany tarcza i klocek "muszą się dotrzeć, ułożyć i.t.p" i będzie ok. Przejechałem około 5kkm będę się martwił za 2kkm .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MANOS dnia Pon 10:21, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 10:22, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Przy zmianie starych zjechanych klocków na nowe warto pamiętać, żeby trochę odjąć płynu w układzie, bo czasami klocki nie mają jak się cofnąć i nie jest to kwestia nieprzesmarowanych tłoczków, tylko ciśnienia w układzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 20:57, 19 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
MaG, no to teraz mi klina zabiles..... ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Jak odejmujesz cisnienie/plyn z ukladu hamulcowego tylnego kola????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 1:44, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | MaG, no to teraz mi klina zabiles..... ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Jak odejmujesz cisnienie/plyn z ukladu hamulcowego tylnego kola???????? |
Przeważnie ze zbiorniczka wyrównawczego...
W ogóle w miarę zużywania się klocków raz na jakiś czas warto odkręcić dekielek/pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego "zwinąć gumkę", wcisnąć parę razy klamkę/pedał i sprawdzić ile rzeczywiście jest w nim płynu. W ten sposób równoważy się jednocześnie podciśnienie w zbiorniczku które powstaje w miarę wysuwania się tłoczków-ubywania płynu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 22:03, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Floydoo napisał: | MaG, no to teraz mi klina zabiles..... ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Jak odejmujesz cisnienie/plyn z ukladu hamulcowego tylnego kola???????? |
Przeważnie ze zbiorniczka wyrównawczego...
W ogóle w miarę zużywania się klocków raz na jakiś czas warto odkręcić dekielek/pokrywkę zbiorniczka wyrównawczego "zwinąć gumkę", wcisnąć parę razy klamkę/pedał i sprawdzić ile rzeczywiście jest w nim płynu. W ten sposób równoważy się jednocześnie podciśnienie w zbiorniczku które powstaje w miarę wysuwania się tłoczków-ubywania płynu. |
keeeeeeee to w takim razie po co producent laduje w te pokrywki i zakretki tak skomplikowanny system odpowietrzenia tych zbiorniczkow
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:37, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ten skomplikowany system odpowietrzania polega na tym, że w miarę ubywania płynu w zbiorniczku, podciśnienie wsysa gumkę powodując jej rozwijanie. Zdaża się jednak czasami, że:
a) odpowietrzenie się zapcha;
b) gumka rozwininie się do oporu i już dalej nie może.
W takich sytuacjach wspomniane podciśnienie będzie powodowało minimalne cofanie się tłoczków po każdym wciśnięciu i zwolnieniu klamki. Miałem niestety taki przypadek i w "objawach" do złudzenia przypominał on delikatnie zapowietrzony układ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 22:55, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: |
W takich sytuacjach wspomniane podciśnienie będzie powodowało minimalne cofanie się tłoczków po każdym wciśnięciu i zwolnieniu klamki. |
W tym temacie jest mowa o grzejacej sie tarczy, czyli nie powracajacych wystarczajaco klockach, a to co napisane w cytacie jest dzialaniem porzadanym w przypdadku grzejacej sie tarczy, bo gdyby tloczki sie cofaly to wraz z nimi klocki i grzania tarczy by nie bylo.
roadrunner, nie miej mi za zle ze sie czepiam, (bo w naturze tego nie mam), rzadko sie na tym forum wypowiadam, ale nie moglem sie powstrzymac, bo dla mnie jako mechanika ta teoria o odpowietrzaniu/dopowietraniu zbiorniczkow jest rozwalajaca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 14:16, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | roadrunner napisał: |
W takich sytuacjach wspomniane podciśnienie będzie powodowało minimalne cofanie się tłoczków po każdym wciśnięciu i zwolnieniu klamki. |
W tym temacie jest mowa o grzejacej sie tarczy, czyli nie powracajacych wystarczajaco klockach, a to co napisane w cytacie jest dzialaniem porzadanym w przypdadku grzejacej sie tarczy, bo gdyby tloczki sie cofaly to wraz z nimi klocki i grzania tarczy by nie bylo.
roadrunner, nie miej mi za zle ze sie czepiam, (bo w naturze tego nie mam), rzadko sie na tym forum wypowiadam, ale nie moglem sie powstrzymac, bo dla mnie jako mechanika ta teoria o odpowietrzaniu/dopowietraniu zbiorniczkow jest rozwalajaca. ![Laughing](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_lol.gif) |
Pytałeś o szczegóły więc odpowiedziałem... Wiem że to akurat trochę "nie w temacie".
Skoro jesteś mechanikiem to co na boga jest niezrozumiałego w tym twierdzeniu?!?
MaG napisał: | Przy zmianie starych zjechanych klocków na nowe warto pamiętać, żeby trochę odjąć płynu w układzie, bo czasami klocki nie mają jak się cofnąć i nie jest to kwestia nieprzesmarowanych tłoczków, tylko ciśnienia w układzie. |
Przecież to tak proste, że aż banalne...!
Nawiązując jednak do tego o czym pisałem; Czasami różne cuda dzieją się "w przyrodzie" zwłasza, że motocyklowe pompy hamulcowe wywołują "skok klocka" nie przekraczający 1mm!
Znam np. również przypadek kolesia który przyjechał R1 z "zapowietrzonym hamulcem". Po wielokrotnej próbie odpowietrzenia okazało się, że powodem miękkiej klamki były zwichrowane od temperatury "blachy" klocków. Uwierzysz na słowo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 19:23, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie no wszystko gra, ale mnie tylko zastanowilo i ciagle bawi to odejmowanie cisnienia z ukladu hamulcowego, przecierz wiadomo ze w przewodach hamulcowych jak i w calym ukladzie, podczas nie uzywania hamulcow, cisnienia nie ma.
Konstrukcja pompy natomiast, po odpuszczeniu klamki pozwala na to by plyn wrocil do zbiorniaczka, bo inaczej klocki by sie nie cofnely.
Zagadzam sie tez ze nalezy cofnac tloczki zakladajac nowe klocki , no ale wtedy przecierz plyn cofie sie do zbiorniczka i dalej zadnego cisnienia w ukladzie nie ma.
W takim razie po co ta cala teoria o odejmowaniu plynu????
Ja sie smieje, ktos inny moze tez, ale ci mniej zaawansowani kreca zbiorniczkami odejmujac cisnienie. ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:06, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Floydoo napisał: | Zagadzam sie tez ze nalezy cofnac tloczki zakladajac nowe klocki , no ale wtedy przecierz plyn cofie sie do zbiorniczka i dalej zadnego cisnienia w ukladzie nie ma.
W takim razie po co ta cala teoria o odejmowaniu plynu????
|
A no po to, że jak masz połowę zbiorniczka płynu i całkowicie zużyte klocki -> wysunięte tłoczki, to ich całkowite wciśnięcie spowoduję wypchnięcie płynu z układu w takiej ilości, że na 100% płyn wyleje Ci się ze zbiorniczka wierzchem. A w przypadku gdy będzie on zakręcony, wytworzy ciśnienie płynu w zbiorniczku, które spowoduje powtórne wypchnięcie dopiero co wciśniętego tłoczka.
Może i to jest zabawne, może jest dla Ciebie niezrozumiałe, może w końcu uważasz za niemożliwe, ale jest jak najbardziej realne i ze wszech miar prawdopodobne, jeżeli uzupełnia się poziom płynu wraz ze zużywaniem się klocków. Nawet jeżeli płyn się "nie przeleje", to ściśnięta w zbiorniczku poduszka powietrzna, też spowoduje wypchnięcie tłoczków. Z tej prostej przyczyny, że układ hamulcowy "pod gumką" jest hermetycznie szczelny.
Znowu mi osobiście się to zdażyło i to całkiem niedawno, przy wymianie klocków w motocyklu MaGa. Całe szczęście zapomniałem też odkęcić wieczko zbiorniczka, bo pozalewałbym pół moto płynem hamulcowym...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 21:20, 22 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Wto 21:33, 22 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Roadrunner jak najbardziej się z Tobą zgadzam, przy szczelnym układzie pozostaje tylko szczykawka i odessanie nadmiaru płynu przy wciśniętych tłoczkach i montaż nowych klocków.
Po montażu obowiązkowo przepompować dźwignią i uzupełnić płyn lub ewentualnie odpowietrzyć układ, bo przy nie ostrożnym wciskaniu tłoczków można zapowietrzyć układ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 1:39, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Albo czegoś nie rozumiem albo strasznie kombinujecie.
Mam rozumieć że w miarę zużywania się klocków mam dolewać płynu a potem przy wymianie mam go odessać bo wciskając klocki zrobi się jakieś ciśnienie ?
Eh... nigdy z podobną teorią się nie spotkałem i sorry ale to są jakieś bzdury!
Od kiedy układ hamulcowy jest szczelny ?
Przecież jak by tak było to po odkręceniu odpowietrznika nic by nie wyciekło z zacisku - podobnie jak nie wycieka z olejarki.
Aby obalić swoją dziwaczną teorię odkręć odpowietrznik od zacisku.
Jak nie wyleci ci cały płyn to masz szczelny układ hamulcowy.
Idąc dalej, nalej sobie full płynu do zbiorniczka przed wymianą klocków. Wciśnij tłoczki i zrób wielkie WOW gdy nadmiar płynu wyleci Ci ze "szczelnego" zbiorniczka.
EDIT - jeszcze prostszy test.
Używając czegoś płaskiego cofnij sobie klocki aby była przerwa miedzy tarczą a klockiem. Idź na piwo, wróć za kilka godzin - wg Ciebie klocki wrócą bo jakaś tam poduszka powietrzna wróci klocki. Wg mnie nic się nie zmieni - będzie tak jak je zostawiłeś.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Śro 1:50, 23 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:32, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego sladek, ja w ramach "testu" proponuje Ci:
-Przeczytać ze zrozumieniem instrukcję obsługi twojego, lub jakiegokolwiek innego motocykla. Szczególnie rozdział dotyczący kontroli hamulców. W przeciwnym wypadku powodzenia...
-Przeczytać ze zrozumieniem mój poprzedni post.
-Kilka lat praktyki w zakresie obsługi i serwisu motocykli.
Wtedy usłyszysz i zobaczysz takie i jeszcze większe bzdury...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:35, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner - rozumiem że wg Ciebie i Twojej wieloletniej praktyki układ hamulcowy nie posiada zaworów i nadciśnienei które się wytworzy podczas cofania klocków na powrót je wypchnie tak ?
Natomiast Twój post powyżej głosi"
że na 100% płyn wyleje Ci się ze zbiorniczka wierzchem. A w przypadku gdy będzie on zakręcony, wytworzy ciśnienie płynu w zbiorniczku"
Jakie Ciśnienie ? o czym ty piszesz ? Płyn się wyleje bo jest tam zawór.
No chyba że Twoja praktyka pokazuje że jest inaczej..........
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:28, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Będę w takim układzie zobowiązany jeżeli pokażesz mi ten zawór w swoim motocyklu, bąź w moim, bąź w jakimkolwiek innym. Może być to zdjęcie, a może być także "na żywo", w końcu obaj mieszkamy w Wawie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:58, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
EDIT:
W środku jest przepona/membrana która równa ciśnienia.
Gdy jest za duże płyn się przeleje na drugą stronę a w efekcie wycieknie wskazanym otworkiem.
Nie znalazłem po polsku jak to działa - mam po angielsku - może starczy - albo ktoś to rozwinie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Śro 15:11, 23 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:37, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
No więc muszę Cię rozczarować...
W materiale w Wilkipedii opisana jes zasada działania zbiorniczka wyrównawczego ALE W SAMOCHODZIE, gdzie owszem jest zawór o którym piszesz, ale jest także, albo przede wszystkim czujnik "nad-podciśnienia" preassure sensor.
Otwór który pokazałeś na zdjęciu nie jest żadnym zaworem, tylko odpowietrzeniem zbiorniczka w przestrzeni nad "gumką" o której pisałem, a którą ująłeś jako przeponę/membranę, też prawidłowo. Z tą drobną różnicą, że ta przepona wykonana jest w formie "harmonijki" która rozwija się kiedy płynu ubywa. Jest to zastępcza forma zupełnego odpowietrzenia zbiorniczka które stosuje się np. w samochodach, a które przecież jest niezbędne jak również słusznie zauważyłeś. Nie mniej jednak w motocyklach, układ hamulcowy "pod gumką" JEST HERMETYCZNIE SZCZELNY jak już pisałem. Żeby się o tym przekonać gorąco polecam odkęcić wieczko i zajżeć pod. Znajdzesz tam plastikowy dekielek nałożony na wspomnianą membranę, którym jest ona dociskana do korpusu zbiorniczka przez wieczko.
Kolejna istotna sprawa której najwyraźniej nie zrozumiałeć, to fakt ubywania płynu w zbiorniczku wraz ze zużywaniem klocków, którego poziom producent nakazuje uzupełniać!
No więc załóżmy że płynu Ci ubyło i w celu jego uzupełnienia odkręcasz wieczko i zwijasz membrankę która się rozwineła, co również zaleca producent. Warto w tym miejscu nadmienić że w zaciskach z maksymalnie wysuniętymi tłoczkami (zużyte klocki), mieści się 1,5 do 2 objętości samego zbiorniczka!! W takiej sytuacji ich wciśnięcie spowoduje cofnięcie się płynu do zbiorniczka, ale tylko do momentu kiedy membranka maksymalnie się zwinie, jeżeli była już trochę rozwinięta. Dalej membrana napotyka opór plastikowego dekielka i między nią, a poziomem płynu powstanie poduszka powietrzna, którą też można "ścisnąć" w pewnym stopniu. Dalej powracający płyn nie ma już gdzie się podziać bo, powtórzę się, ZBIORNICZEK JEST HERMETYCZNIE SZCZELNY! Z całą pewnością nic się z niego nie wyleje, tak jak nie wylewa się kiedy jeździmy po wertepach, kładziemy moto, pochylamy je, czy co tam jeszcze z nim robimy, NIGDY SIĘ NIE WYLEWA! Tu z kolei warto nadmienić, że płyn hamulcowy jest cieczą posiadającą znakomite właściwości penetrujące (jeszcze lepsze niż gaz!), w związku z tym jeżeli gdziekolwiek w układzie jest jakakolwiek nieszczelność, na pewno pojawi się wyciek. (Starzy mechanicy polecają potraktować zapieczone śruby płynem hamulcowym, młodzi cocacolą ).
Jeżeli włożysz wkrętak między klocki i je rozepchniesz, to oczywiście pozostaną rozepchnięte, jeżeli natomiast wciśniesz tłoczki całkowicie w zacisk, pod warunkiem że dadzą się całkowicie wcisnąć, nie odkręcając wcześniej pokrywki zbiorniczka, to na bank TROCHĘ się "wrócą". Specjalnie piszę trochę, żeby nie było niejasności. O tym właśnie pisał MAG, o to też i mi od początku chodzi.
I po to było tyle tłuczenia w klawiaturę o tak banalnej sprawie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 17:13, 23 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Zawieszamy "spór" - jak będę miał chwilę to pokaże Ci że płyn wycieknie gdy będzie go za dużo. Nie raz nie dwa przy wymianie klocków "na lenia" lub w trasie/warunkach polowych, wciśnięcie tłoczka skutkowało wyciekiem płynu ze zbiorniczka. Samo nie wycieknie nawet do góry kołami. Jak zrobisz ciśnienie to wyleci - tak to jest zrobione.
Rozumiem że bez "dowodu" Cię nie przekonam - nie próbuje zatem. Do tematu jednak wrócę. Upust musi być bo przy "zagotowaniu się płynu" nastąpił by wybuch zbriorniczka/zablokowanie hamulcy/pęknięcie przewodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 15:33, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
roadrunner - stało się.
Musiałem wymienić klocki - postanowiłem sprawdzić co się stanie gdy nie odkręcę dekielka - czy płyn sobie jakoś wyleci i czy miałem rację.
Jeden zacisk zrobiony i tłoczki się schowały.
Przy drugim okazało się że moja teoria jest z dupy i NIE MIAŁEM RACJI.
Tłoczki trochę się chowały i dooopa - nie idzie.
Publicznie, na forum przepraszam za wprowadzenie zamentu.
Jest tak jak pisałeś - MIAŁEŚ rację - przepraszam.
Moje mylne przeświadczenie wzieło się z tego że jeżdziłem wcześniej (w porównaniu do DLa) zabytkami które musiały mieć albo dziurawe membranki albo nieszczelne dekielki.
W sprawnym zbiorniku - nawet spora siła - nie powoduje że coś się "uleje".
To chyba tyle.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sladek dnia Czw 15:34, 18 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:42, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Przyjmuję
Dużo płynu trzeba było ująć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:42, 18 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Kilka ml - strzelam że około 10 ale jakość nie zwróciłem uwagi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spokrob
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 21:32, 30 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Temat jest już stary ale bardzo ciekawy Na początku tego roku kupiłem moją maszynę, i zanim nastała wiosna zrobiłem sprawy obsługowe...między innymi wymianę płynów hamulcowych. Tarcza tylna była już dobrze zużyta ale i w tym układzie płyn również wymieniłem. Dosłownie kilka dni temu przyszedł czas na nową tarczę, postanowiłem wymianę zrobić sam, w końcu to nie jest skomplikowana operacja, tyle razy robiłem to w samochodzie Dwie godzinki i czas na jazdę próbną, Suzi hamuje jak szalona ale po 50-100 km tarcza jest gorąca jak cholera... Burza mózgu, sprawdzenie ponownie wszystkiego i nic, więc czas na forum Przyznam że jak czytałem o jakimś ciśnieniu w zbiorniczku, zdjęciu dekla...myślałem że ktoś robi sobie jaja, albo nie ma pojęcia co pisze, ale po przeprosinach "sladka"...poleciałem o 22-giej do garażu Płynu nie ujmowałem, jest poniżej górnej kreski, ale wystarczyło zdjąć dekielek Następnego dnia znowu w tracę i jest GIT Wielkie dzięki i szacun dla kolegi który to podpowiedział, nawet coś co wydaje nam się największą bzdurą może być prawdą, zawsze warto skorzystać z rady innych
Jeszcze raz dzięki !
Pozdrawiam
Robert
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Śro 22:06, 01 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
W sumie całość dobrze świadczy o szczelności całego układu, biorąc pod uwagę higroskopijność płynu hamulcowego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wac
A1
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 10:16, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Spokrob, ja też wymieniłem w zeszłym miesiącu tarcze hamulcowe (wszystkie trzy, razem z klockami i płynem) i tylna mi się grzeje. Reasumując, po odpowietrzeniu i gdy wydaje się, że wszystko jest już dobrze zrobione, a tarcza nadal się grzeje, mam po prostu zdjąć pokrywę pojemnika wyrównawczego i z powrotem założyć?? Spróbuję.
A ile kilometrów trzeba przejechać żeby klocki się dobrze ułożyły do tarczy? Mam klocki sintered, takie średnio twarde.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:04, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
wac napisał: | ... mam po prostu zdjąć pokrywę pojemnika wyrównawczego i z powrotem założyć?? ... |
Zdjąć pokrywkę i poruszać zaciskiem tak, żeby był wyraźnie wyczuwalny luz na klockach i zakręcić pokrywkę z powrotem.
Sprawdź oczywiście czy tłoczek w zacisku jest czysty i daje się palcami wcisnąć...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 12:08, 10 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 13:09, 10 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Ew zaciśnij lekko klamkę i odkręć śrubę odpowietrznika, żeby ci wyciekło kilka kropel płynu. Oczywiście zabezpiecz to jakoś, żeby ten płyn nie poleciał na tarcze i klocki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wac
A1
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 14:58, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Zdjąłem pokrywę zbiornika, wyrównałem gumkę - uszczelkę, poruszałem zaciskiem żeby się zluzowały klocki na tarczy i zamknąłem pojemnik...... i NIC. Bez różnicy. Tylna tarcza się grzeje. Chyba tak musi być.
Dodam tylko, że przed wymianą, stara tarcza i stare klocki, których prawie nie było, też się grzała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Wto 23:48, 14 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
dla mnie to świadczy o zasyfionym zacisku (albo na tłoczkach albo na prowadnicach z naciskiem na pierwsze) i rozebrałbym to na części pierwsze,odkaził i złożył na smar miedzowy i będzie śmigać jak trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wac
A1
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 7:21, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
tłoczki chodzą sprawnie, są czyste, palcami lekko wchodzą do końca, ale mają tendencję do wysuwania się jakieś 2mm z powrotem. Nie wiem dlaczego nie cofają się całkiem gdy puszczam pedał hamulca. Z drugiej strony z przodu też nie są całkiem schowane a tarcze się nie grzeją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 7:44, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Może uszczelki tłoczków w zacisku są już wyrobione, albo źle założone
Uszczelka jest tak zrobiona, że po puszczeniu klamki hamulca powinna lekko wciągnąć tłoczek do środka, właśnie żeby klocki nie obcierały o tarczę...
Też jestem zdania, że to w okolicach zacisków należy szukać winnego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wac
A1
Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 8:59, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
kurde, chciałem unikną rozbierania zacisku, ale chyba się nie uda. Będę musiał się tym zająć jak znajdę trochę wolnego czasu. A przy okazji może ktoś podpowie jak wyjąć tłoczki? Czy one są wkręcane? Jest gdzieś opisane jak rozebrać zacisk i na co zwrócić uwagę? Chętnie się podeprę czyjąś sprawdzoną wiedzą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 10:45, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Możesz spróbować najpierw podczyścić zaciski bez rozbierania. Coś w ten deseń: http://www.youtube.com/watch?v=tUyGTvLDrt4.
Jeżeli to nie pomoże, to wtedy niestety czeka cię gruntowne czyszczenie zacisku. Np: http://www.youtube.com/watch?v=Mz1o-1lqzi0. Film niestety pokazuje jak to złożyć, ale patrząc od tyłu będziesz wiedział jak rozebrać zacisk...Wtedy też lepiej nie mieć ABSu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Śro 19:21, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
ja bym nawet nie podejmował się jakiś pół środków tylko od razu zacisk na stół i masz spokój na kilka lat sposobów jest wiele i zależą one od warunków jakimi dysponujesz w najuboższej wersji warsztatu można wypompować płyn, odkręcić zacisk i przez odpowietrznik- pompką do kół wypchnąć tłoczki (wcześniej owinąć go szmatą żeby resztki płynu nie oblały np wahacza )
co do twoich wątpliwości że przód ci nie blokuje to miej na uwadze że to hamulec który jest częściej w użytku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|