Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

szukam zwarcia....help...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 20:22, 29 Mar 2010    Temat postu: szukam zwarcia....help...

Szukam porady, może ktoś wie o co chodzi albo miał taki przypadek...
Zaczęło się tak - przekręcam kluczyk, zegary robią rundkę, pompa kończy bzykać, naciskam starter i sru... zmarł, zero prądu.. Odłączyłem i sprawdziłem aku, i jest ok. około 13V. Po włożeniu do motocykla i przekręceniu stacyjki szybko spada. Zamiast akumulatora podłączyłem omomierz i po przekręceniu stacyjki spada praktycznie do zera... Krótko mówiąc zwarcie... i teraz pytanie - gdzie szukać, czy ktoś miał do czynienia z czymś takim, będę wdzięczny za podzielenie się doświadczeniami...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Pon 20:40, 29 Mar 2010    Temat postu:

Doświadczeń na szczęście nie mam , ale myślę że wyjęcie wszystkich bezpieczników zacieśni krąg poszukiwań , choć zwarcie musi być przed nimi . Odkręć jeszcze kabel rozrusznika

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 20:49, 29 Mar 2010    Temat postu:

z bezpieczników to tylko główny przerywa obwód, reszta bez wpływu...
z tym rozrusznikiem, to jutro sprawdzę, ale zwarcie jest cały czas, nie tylko przy rozruchu (nie wiem, czy to ma znaczenie)...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:55, 29 Mar 2010    Temat postu: Re: szukam zwarcia....help...

mały napisał:
...albo miał taki przypadek...
... przekręcam kluczyk, zegary robią rundkę, pompa kończy bzykać, naciskam starter i sru... zmarł...

ja kiedyś miałem podobny przypadek (nie w DL-u) - uszkodzony był ... akumulator. Nie wiem czy u Ciebie to akumulator ale warto go sprawadzić np. w innym motocyklu zanim rozbierzesz pół swojego


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 22:12, 29 Mar 2010    Temat postu: Re: szukam zwarcia....help...

DLuk napisał:
mały napisał:
...albo miał taki przypadek...
... przekręcam kluczyk, zegary robią rundkę, pompa kończy bzykać, naciskam starter i sru... zmarł...

ja kiedyś miałem podobny przypadek (nie w DL-u) - uszkodzony był ... akumulator. Nie wiem czy u Ciebie to akumulator ale warto go sprawadzić np. w innym motocyklu zanim rozbierzesz pół swojego


myślałem nad tym, ale mierzyłem opór obwodu z włączoną stacyjką widziany od strony akumulatora bez włożonego akumulatora i było zero, więc zwarcie musi być gdzieś poza akumulatorem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 22:32, 29 Mar 2010    Temat postu:

Gdybyś miał zwarcie cały czas to instalacja paliła by się żywym ogniem (kupa dymu, smrodu i ognia. Prąd zwarcia akumulatora jest ogromny, potrafi spalić nawet b. grube przewody. Albo masz zwarcie na przewodzie rozrusznika i robi zwarcie jak naciskasz starter (ale to też by nieźle śmierdziało), albo masz rozwalony akumulator który odmawia posłuszeństwa pod obciążeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 22:42, 29 Mar 2010    Temat postu:

w sumie nie obraziłbym się gdyby to był akumulator, bo to by było najprościej sprawdzić, zobaczę jutro....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Pon 22:46, 29 Mar 2010    Temat postu:

stawiam na aku to sie nazywało zwarcie na celi podłącz jakiś spory odbiornik i sprawdź spadek napięcia w czasie{np żarówka h4 podłączone dwa włókna}

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 22:48, 29 Mar 2010    Temat postu:

Tak na marginesie to tylko obwód zasilania rozrusznika (ten gruby przewód) nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem, wszystki pozostałe mają bezpieczniki z jednym głównym wspólnym (30A).
Jeżeli ew. zwarcie byłoby gdzieś, jak to nazwałeś, za akumulatorem, to paliły by się właśnie one w pierwszym rzędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 22:57, 29 Mar 2010    Temat postu:

roadrunner napisał:
Tak na marginesie to tylko obwód zasilania rozrusznika (ten gruby przewód) nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem, wszystki pozostałe mają bezpieczniki z jednym głównym wspólnym (30A).
Jeżeli ew. zwarcie byłoby gdzieś, jak to nazwałeś, za akumulatorem, to paliły by się właśnie one w pierwszym rzędzie.



nie spieram się, szczerze mówiąc chciałbym, żebyś miał rację... Wink Okazałoby się, że Brzoza miał rację i kupiłem syf (aku ma pół roku, wspaniała firma Unibat)
jutro na próbę podepnę drugi akumulator i zobaczy się co dalej....

w każdym razie dzięki za sugestie, bo już byłem głupi od tego myslenia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 23:12, 29 Mar 2010    Temat postu:

W razie jakbyś miał jeszcze jakieś problemy daj znać, służę pomocą ....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Pon 23:15, 29 Mar 2010    Temat postu:

jedno pytanie - czy aku od dr-zeta wytrzyma próbę w dl-u? nie chciałbym zajechać drugiego... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 23:55, 29 Mar 2010    Temat postu:

z powodzeniem da radę!
jeżeli wystapią podobne objawy znaczy, że mamy problem z instalacją elektr.
jeżeli natomiast zakręci rozrusznikiem, a w przypadku sprawnej instalacji elektr. tak powinno być, aku jest do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polsky
Motonita



Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław

PostWysłany: Wto 0:14, 30 Mar 2010    Temat postu:

Sprawdz kostke czujnika klamki sprzegla czy sie nie poluzowala. Jesli to to, to masz problem z glowy. Jest z od spodu, mala czarna wtyczka na dwa piny. Przy klamce sprzegla jakby ktos szukal Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 0:19, 30 Mar 2010    Temat postu:

Polsky, rozłączony/nie kontaktujący czujnik sprzęgła, nie daje objawów braku prądu, tylko nie pozwala uruchomić silnika (nie zakręci rozrusznik).

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 0:21, 30 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Wto 0:44, 30 Mar 2010    Temat postu: Re: szukam zwarcia....help...

mały napisał:

Zaczęło się tak - przekręcam kluczyk, zegary robią rundkę, pompa kończy bzykać, naciskam starter i sru... zmarł, zero prądu.. Odłączyłem i sprawdziłem aku, i jest ok. około 13V. Po włożeniu do motocykla i przekręceniu stacyjki szybko spada.


Do jakiej wartości spadło napięcie jeszcze przed uruchomieniem rozrusznika ?

Cytat:
Zamiast akumulatora podłączyłem omomierz i po przekręceniu stacyjki spada praktycznie do zera... Krótko mówiąc zwarcie...


Niekoniecznie - same obciążenie żarówkami reflektora powoduje spadek rezystancji obwodu poniżej 1.5 Ohma , więc z pompką będzie jeszcze mniej ( oczywiście bez uwzględniania dodatkowej niewielkiej rezystancji samej instalacji ) .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zulus
A



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Wto 8:52, 30 Mar 2010    Temat postu:

mały napisał:
......Okazałoby się, że Brzoza miał rację i kupiłem syf (aku ma pół roku, .....

Jeżeli kupowałeś nowy to powinieneś mieć co najmniej roczną gwarancję. Reklamuj.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mały
A



Dołączył: 14 Lut 2008
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jabłonna

PostWysłany: Wto 20:41, 30 Mar 2010    Temat postu:

Ogłaszam że konkurs rozstrzygnięty, DL na akumulatorze od DR-Zeta ożył, DR-Z na DL-owym już nie.....
Jako pierwszy poprawnej odpowiedzi udzielił jak czytam DLuk, niniejszym wygrał dużą flaszkę, którą chętnie z nim, jak też pozostałymi uczestnikami, osuszę w jakimś Wiknie czy temu podobnym miejscu... Wink
Dzięki za sugestie, już szukałem dziury w całym... Temat zamknięty, pozostała już kwestia jaka zapojka... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:35, 31 Mar 2010    Temat postu:

... namówiłeś mnie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin