Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Szalejące obroty, gaśnięcie silnika, straty mocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:01, 20 Sie 2011    Temat postu: Szalejące obroty, gaśnięcie silnika, straty mocy

Yo!

Dawno mnie nie było na forum i wracam zamiast z jakąś relacją to z problemem Razz
Czytałem na forum podobne tematy, ale większość dotyczy litrów więc nie bardzo działa to w Wee (chyba Razz)

UWAGA, będzie dużo tekstu Evil or Very Mad
Otóż. Od jakiegoś czasu mój deelek ma taką przypadłość, że na hamowaniu do zatrzymania potrafią obroty zejść poniżej 1krpm i potrafił zgasnąć, później odpalał, ale musiałem mu trochę otworzyć przepustnicę. Piszę "potrafił" bo był w serwisie w Piasecznie, gdzie komputer nic nie pokazał i skasowali mnie na 350 zł i powiedzieli żebym jeździł Evil or Very Mad, a później wstawiłem go do Michała Szramy, który początkowo wyczyścił silnik krokowy i coś tam w ustawieniach TPS pomieszał i niby było okej, ale do czasu jak nie jechałem w deszczu bo wtedy podczas pierwszego hamowania obroty spadły na łeb na szyję i dead, później obroty schodziły nisko i musiałem ratować się na światłach dodawaniem gazu, a i tak czuć było jakby nie miał mocy, takie chciał, a nie mógł.
Dodatkowo czasami dało się wyczuć tak jakby spadek mocy podczas jazdy ze stałą prędkością w przedziale 4-5krpm, tak jakby sprzęgło się ślizgało, dodawałem gazu, czuć lekkie szarpnięcie i moto trochę przyśpieszyło i było ok.
Wstawiłem go znowu do Michała na większy przegląd gdzie było sprawdzone i zrobione:

  • regulacja zaworów
  • synchro przepustnic
  • czyszczenie dolotów powietrza dla biegu jałowego i w momencie gdy są przepustnice zamknięte
  • wymiana filtra paliwa w zbiorniku
  • sprawdzenie kompresji w silniku (14 czy 15 bar na każdym cyl.)
  • sprawdzenie ciśnienia na listwie wtryskowej (to w Piasecznie robili i było okej)
  • usunięcie zaśniedziałych połączeń (wcześniej też sam czyściłem je kontaktem)
  • wymiana płynu chłodzącego


no i parę innych rzeczy, ale nie związanych z tym za bardzo.

Moto ma już prawie 70kkm.
Wszystko było w miarę okej do dzisiaj (po zrobieniu 4kkm od serwisu). Do falujących obrotów na jałowym lub na schodzeniu do 1kkm już się przyzwyczaiłem bo wszyscy mówią, że przy takim przebiegu to normalne, a i serwisówka podaje chyb a -/+100 rpm, ale dzisiaj miałem sytuację, że obroty spadły do jakichś 600-800 rpm i znowu dodałem gazu żeby nie zgasł. Później było przez chwilę okej, ale było czuć "ślizganie" w okolicy 5krpm, a żeby tego było mało to później na światłach znów zaczął się "dławić" i musiałem mu ostro dać w piz*#$! żeby nie zgasł bo komputer sam nie podniósł go do tych standardowych 1k2.
Czasami też na przegazówce potrafi sobie strzelić z wydechu, ale nie tak rasowo tylko bardziej tak emerycko, pusto.

Trochę mnie to wkurza i tracę do niego zaufanie.
Może ktoś lepszy technicznie nakieruje mnie gdzie szukać?

Świece wymieniałem niecałe 6kkm temu, czyściłem też K&Na.
Sam już nie wiem co może być przyczyną? Tracę przyjemność z jazdy bo non stop obserwuję obrotomierz czy obroty nie spadają, w zakręcie zamiast szlifować podnóżki to się zastanawiam czy mi się nie "ślizgnie" albo nie zgaśnie, to samo przy wyprzedzaniu.

Czekam na propozycje co to może być Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Sob 17:25, 20 Sie 2011    Temat postu:

Idea dzialania silnika w 1000 i 650 jest taka sama wiec smialo mozesz przejrzec elementy o ktorych mowa w innych postach. Nie wiem czy 650 ma reulacje biegu jalowego, jak ma to mu podkrec troche wyzej na 1500 czy nawet 2000 i poobserwuj jak moto sie spisuje.
Dziwne kichanie w wydech moze byc spowodowane rozszczelnieniem wydechu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 18:30, 20 Sie 2011    Temat postu:

jutro zobaczę połączenia dolotów powietrza. Co do obrotów to jest regulacja, ale w K7 już przy pomocy komputera więc jak coś to będę musiał się wybrać do Brzo żeby podkręcić, ale jak ostatnio sprawdzaliśmy to było ok. Do 2000 to w serwisówce piszą, żeby nie podkręcać, chyba 1700 max.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pc
A2



Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 1:24, 21 Sie 2011    Temat postu:

jak u ciebie jest to sprawdz sobie dzialanie sondy o2, bo mimo dobrze ustawionych przepustnic i zaworow moze podac zla mieszanke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:48, 24 Sie 2011    Temat postu:

update:

Jak na razie nic nie rozbierałem bo nie mam za bardzo czasu, natomiast wczoraj miałem ciekawy przypadek. Przejechałem jakieś 60-70 km i wszystko było okej, obroty na hamowaniu nie spadały poniżej 1200 rpm, może raz gdzieś w okolice 1100, ale ciężko to odczytać ze wskazówkowego, czasami były w okolicach 1500 rpm, ale to mnie nie stresuje Wink

No i na koniec, jak już dojeżdżałem do garażu to wrzuciłem sobie na luz (z 1 biegu) cały czas tocząc się. Schodził sobie z obrotów z poziomu ~4krpm i obroty spadają, spadają i zatrzymały się na ~800. Pyrkało wszystko jak w traktorze, ale moto nie zgasło, a obroty były stabilne.
Robiłem przegazówki, obroty wchodziły, reakcja na gaz była, wrzuciłem 1kę i to samo (ale na wysprzęglonym) i też kręcił się do jakichś 3-4 tysi (więcej nie chciałem bo noc już późna była Razz), a później spadek do 800, a silnik pracował tak jakby był już na granicy i zaraz miał zgasnąć. Jak już drzwi do garażu się otworzyły to ruszyłem (z pasażerem i ruszył normalnie) i po chwili jak wysprzęgliłem to obroty zatrzymały się na normalnym poziomie. Później jeszcze trochę pogazowałem żeby niejako wymusić spadek obrotów, ale nic takiego nie nastąpiło.

Na razie obstawiam uszkodzenie silniczka krokowego lub/i TPS. Jak będę miał natchnienie to posprawdzam miernikiem, może jak się uda to przeczyszczę i ew. przelutuję zimne luty.
Później jak nic miernik nie pokaże to podmienię te elementy z innego moto i zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:39, 29 Sie 2011    Temat postu:

update:

Wczoraj miałem sytuację, że po około 50 km jazdy obroty na jałowym spadły do 1000 i powoli spadały. Dałem trochę gazu, ale reakcja była słaba. Wbiłem jedynkę i ruszając (normalnie) mi zgasł... wydaje mi się, że po prostu odkręcając gaz obroty nie wzrosły i jak puściłem sprzęgło to kaput. Odpalił od razu i pojechałem.
Później miałem "zanik" mocy w przedziale 2-3k rpm. Jadę na 2 biegu w "korku" i nagle tak jakbym zamknął przepustnicę, obroty spadają. Wysprzęgliłem od razu nie czekając co będzie dalej, sypnąłem z garści dwa razy i obroty odżyły, a kawałek dalej, na hamowaniu do zatrzymania przed rondem zgasł... po prostu obroty spadły do zera i kaplica. Odpalając musiałem dać mu trochę gazu (może by odpalił jakbym dłużej pokręcił rozrusznikiem, ale wiecie, stresowa sytuacja Razz).

Jeżdżę teraz w trybie dealer mode ale niestety żadnych błędów nie pokazał Sad
Zauważyłem jednak, że kilka razy kreseczka od TPS "blokowała" się w pozycji górnej, tak jakby przepustnica był otwarta.
Podejrzany w tej chwili jest potencjometr TPS, a to, że nie pokazał błędu może oznaczać tyle, że był odczyt z tego czujnika, ale mniejszy niż 1,12V przy zamkniętej przepustnicy, ale za duży żeby pokazać błąd.
Jestem coraz bliższy tego żeby w końcu rozebrać moto i posprawdzać elektrykę, drożność przewodów paliwa, powietrza, obejmy na dolotach powietrza, świece (wymieniane na nowe niecałe 6kkm temu) no i ewentualnie podmienić TPS i silniczek krokowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 20:10, 31 Sie 2011    Temat postu:

update:

sprawdziłem napięcia na TPSie i są książkowe.
odstęp elektrod w świecach też książkowy.
przeczyściłem złączki i porty kontaktem.
na przewodach gumowych nie ma miejsc pęknięć lub nie zauważyłem.

odkręciłem natomiast zaworki PAIR i tam znalazłem niezły syf. Z węża wypłynęła nawet jakaś ciecz Shocked w środku (w "gnieździe" i na samym zaworku) znalazłem mnóstwo nagaru czy jak to się nazywa. Znalazłem nawet piasek z Maroka Very Happy
trochę ten zaworek oczyściłem, ale jutro się za niego wezmę porządnie bo nie będę go wymieniał tylko najwyżej zaślepię tak jak jest gdzieś na forum napisane.
pytanie czym wyczyścić ten zaworek? tam jest blaszka miedziana i guma, czy "moczenie" w nafcie i pędzelek da radę?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 13:10, 03 Wrz 2011    Temat postu:

update:

czyszczenie reed valves nie pomogło... wydaje mi się jednak, że trochę stabilniej pracuje i mniej "szarpie" w zakresie 3-4krpm, ale po przejechaniu niecałych 2 km zaczął znowu tracić moc na 1 biegu przy obrotach ze 2k rpm (dojazd do skrzyżowania 90st. więc wolno i w dodatku za puszką). Wysprzęgliłem, dwa razy z nadgarstka i odżył. Później jeszcze 3 razy taka sytuacja na przestrzeni 10 km.

Wczoraj już miałem przekładać TPSy, ale jeszcze sprawdziłem napięcia na STPS (prawidłowe) i po podłączeniu STVA zobaczyłem, że te przepustnice sterowane przez STVA -> STPS otwierają się w bardzo minimalnym stopniu. Sprawdziłem napięcia jakie są na STPS kiedy steruje nim STVA i były w przedziale 1,1V (zamknięte = otwarte w minimalnym stopniu ~10%, przy całkowicie zamkniętych jest 0,6V więc z napięcia wychodzi 10% bo przy maksymalnym jest ~4,5V) i coś w okolicach 2V (35-40%) przy całkowitym odkręceniu "gazu" (przepustnice sterowane linkami otwarte na maksa).
Sprawdzałem oporność między teminalami A-B i C-D i są po 7,8 oma (na końcówkach od komputera bo nie wykręcałem całych przepustnic), a w serwisówce jest napisane, że mają być około 7 omów więc myślę, że jest okej. Połączenia między złączkami sensorów i złączek komputera są "sprawne". Niestety możliwe, że uszkodzeniu uległ komputer i daje złe sygnały na STVA.
Co ciekawe, jak przekręcam kluczyk w stacyjce to komputer ustawia te drugie przepustnice i otwiera je na maksa i wraca do położenia 1,1V czyli tu jest okej, więc nigdzie nie ociera i się nie zacina. Dlaczego nie otwierają się na maksa tego nie wiem.

Nie mam niestety drugiego komputera na podmianę, a od DL650 AK8 boje się włożyć (i odwrotnie), żeby nie mieć komputera do wymiany Razz

Sam nie wiem jak to sprawdzić czy to częściowe otwieranie przepustnic może być związane z moim problemem?
Samego STVA kupić się nie da, tylko z przepustnicami, a to trochę kosztuje.
Możliwe, że osoby, które mają wykręcone te górne przepustnice miały podobny problem i ktoś poszedł po najmniejszej linii oporu, ale ja nie mam zamiaru wykręcać tych skrzydełek od górnych przepustnic. Może odłączenie STVA i STPS i zablokowanie tych przepustnic w maksymalnym otwarciu?

Jak ktoś ma jakieś rady/ sugestie to proszę pisać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 15:09, 03 Wrz 2011    Temat postu:

bibop, może spróbuj podmienić moduł zapłonowy - kiedyś trafiłem na DL'a, wprawdzie 1000'ca, ale miał zepsuty właśnie ten moduł. Najłatwiej mogłoby chyba podskoczyć do ASO lub Michała - i jeśli mają jakieś DL'e z tego rocznika u siebie, to poprosić o próbę podmiany, kupować wszystko po kolei i wymieniać może być słabo.

PS: Chyba nawet widziałem twojego DL'a u Michała kiedyś tam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Sob 15:11, 03 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 15:53, 03 Wrz 2011    Temat postu:

moduł zapłonowy to nie wiem czy coś z tym ma wspólnego. Do Michała pojadę (jeżeli dojadę Razz), ale dopiero jakoś w tygodniu bo ostatnio nie miał czasu, a teraz jest w Poznaniu (mijaliśmy się u niego jak ja odbierałem albo zostawiałem swojego, stał tam trochę czasu).
Do ASO nie pojadę bo oni podmianek raczej robić nie będą tylko właśnie wymieniać na nowe Evil or Very Mad

przed chwilą podmieniłem komputery i to nie komputer bo mój u kolegi działa dobrze (STV działa w pełnym zakresie), a jego u mnie nie zmienia działania i STV otwiera się w niepełnym zakresie.
Zamieniłem miejscami TPSy i nic to nie dało. Działają tak jak działały więc podmiana raczej bez sensu.

Patrzyłem jak reaguje STV na ruszanie rolgazem i u kolegi reaguje od razu i płynnie. Lekkie dotknięcie gazu powoduje uchylenie 2-giej przepustnicy. U mnie reaguje z opóźnieniem i skokowo, no i do 35% maksa.

Pozostaje tylko podmienić całe przepustnice z STVA i liczyć, że to załatwia sprawę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 21:01, 03 Wrz 2011    Temat postu:

Ja bym od razu wykluczył uszkodzenie ECU z uwagi na fakt że objawy są chwilowe i zdażają się w różnych okolicznościach. Z tego samego powodu wykluczyłbym też trwałe uszkodzenie któregokolwiek el. układu zapłonowego. Wygląda mi to na uszkodzenie instalacji (np. zimny lut), lub wariujący któryś czujnik...
EDIT
Proponuję jeszcze raz dokładnie przyjrzeć się czujnikowi położenia przepustnicy, bo mi to wygląda właśnie na uszkodzony potencjometr lub ew. inny element "zmienny mechanicznie".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Sob 21:13, 03 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 9:57, 04 Wrz 2011    Temat postu:

Ze schematów wynika, że sygnał z TPS (wartość z "rolgazu") jest przekazywany do ECU, który wysyła sygnał do STVA i ten ustawia drugie przepustnice (STV), a potencjometr STPS przekazuje sygnał o otwarciu do ECU i pewnie on ustala optymalną dawkę mieszanki.

O ile podczas odpalania moto STVA działa w pełnym zakresie o tyle później, jak kręcę rolgazem to dochodzi tylko do 2V zamiast 4,4V.
Zamieniłem potencjometry miejscami i jest to samo, tzn. napięcia są dobre, a STV nie otwiera się do końca, ale nie jest to raczej wina STPS bo to nie on ustala (chyba) jak ma się otworzyć przepustnica.
W serwisówce jest napisane, że STVA ma terminale A, B, C, D i wydaje mi się, że jedna para, np. A-B służy ustawieniu przepustnic po włączeniu zasilania, a C-D służy sterowaniu na pracującym silniku bo inaczej przy odpalaniu też by się "zwieszał". Przy ustawianiu pozycji "startowe" przepustnice chodzą płynnie, a przy ustawianiu z komputera nie, więc może faktycznie jest gdzieś zimny lut bo sygnał z komputera jest raczej okej biorąc pod uwagę, że inny komputer nie poprawił sytuacji, a mój w innym moto działa prawidłowo.

Mogę przełożyć potencjometry z innego moto i zobaczę czy będzie to samo.
W serwisówce jest napisane żeby nie odkręcać STVA więc nie ma jak się do niego dostać i jedyne co mogę to przeczyścić piny kontaktem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 15:34, 04 Wrz 2011    Temat postu:

Więc mamy pewność że przyczyny należy szukać w elementach bezpośrednio odpowiedzialnych za ustalanie położenia przepustnic lub ich połączeniu z ECU oprócz samego ECU.
Jeżeli zaś chodzi o STVA, jeżeli ma 4 piny, to podejrzewam że jest 3 fazowym silnikiem krokowym. Wiec jeden pin to biegun wspólny a pozostałe 3 odpowiadają za zmianę położenia w zależności od różnicy potencjału między nimi. W tym wypadku gdyby był uszkodzony, to w ogóle by nie działał albo działał wadliwie w każdej sytuacji...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Nie 15:57, 04 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:34, 04 Wrz 2011    Temat postu:

OK, a więc tak... przez moje lenistwo patrzyłem u kolegi na złe przepustnice (nie podniosłem baku i patrzyłem na te sterowane linkami Embarassed). Okazuje się, że te sterowane STVA nie otwierają się tak jak te sterowane linkami tylko tak jak u mnie. Może po odpaleniu moto zwiększa się zakres ich działania, ale tego już nie sprawdzałem.

Przed zmontowaniem wszystkiego odłączyłem jeszcze silniczek krokowy do wolnych obrotów i zrobiłem mu pre-set.
Wszystko skręciłem, odpaliłem i obroty z 2k zeszły momentalnie do 0 i zgasł. Odpaliłem ponownie (bez problemu) i obroty zeszły do 1300 rpm i tak się trzymały.

Zrobiłem ponad 100 km i nie miałem żadnych dziwnych zachowań, obroty ze 2 razy spadły do jakiegoś 1100-1200, ale to jest raczej normalne i mieszczące się w limitach.

Ogólnie gra i trąbi Smile

No i teraz pytanie co się stało, że (pewnie chwilowo Twisted Evil) moto zaczęło działać poprawnie?
Podejrzane są:
1 - zamiana potencjometrów miejscami,
2 - "zresetowanie" silniczka krokowego,
3 - wyczyszczenie zaworków PAIR.

Ostatnio podczas wyciągania silniczka krokowego nie zrobiłem tego pre-set i może dlatego obroty wariowały.
Dalej nie wiem czy silniczek krokowy działa tylko w momencie jak stoję i mam luz czy też jak np. jadę, mam wciśnięte sprzęgło i zamknięty gaz?

Zauważyłem teraz, że ta kreseczka na wyświetlaczu w dealer mode odpowiadająca za położenie TPS nie zawiesza się tak jak wcześniej więc może to faktycznie TPS, ale co teraz jak ten poprzedni TPS jest teraz STPS? Razz Co będzie jak będzie się on zwieszał?

Sam nie wiem... na alledrogo są potencjometry po 150-160 zł (w ASO 380), może kupie jeden i spróbuję tego rozebrać i przeczyścić kontaktem do potencjometrów?

Jak będzie coś nowego to dam znać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 13:28, 05 Wrz 2011    Temat postu:

Wykluczyłbym zaworki PAIR, one mają b. niewielki wpływ na wolne obroty. Ich niedomaganie objawia się czasem "kichaniem", "gubieniem zapłonów" lub strzelaniem w wydech, ale nie spaqdkiem obrotów. Pozostałe 2 opcje jak najbasrdziej prawdopodobne. Obawiam się że te potencjometry są tak zbudowane że kontaktem niewiele zwojujesz, więc wswstrzymaj się z ew. działaniami dopóki niepokojące objawy nie wrócą, może już po sprawie...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 13:41, 05 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Wto 14:52, 06 Wrz 2011    Temat postu: TPS

Mialem to samo. Jak poszperalem na forach w US, UK i DE to wszyscy typowali TPS. W Suzuki w Zurychu, podlaczyli pod komp, wyszlo, ze wszystko w porzadku. Pozniej, ale dalej spadaly obroty ponizej 1000 i gasl. pozniej sie przeprowadzilem do Niemiec i Suzuki Essen, tez pod komp podlaczylo i tez wszystko w porzadku (TPS tez dzialal poprawnie).

Zeby zrozumiec problem to polecam spojrzec jak wyglada TPS w srodku:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jest to taki suwak ktory przesuwa sie po stykach przez co zmienia sie opor. Moze byz tak, ze jest jakies male pekniecie gdzies na tych stykach i na przyklad w pewnych warunkach (nagrzanie, ochlodzenie) powoduje, ze nie ma styku. Wtedy komp zaczyna wariowac, bo dostaje zly sygnal. W normalnych warunkach (w serwisie) wszystko bedzie w porzadku.

Problem opisalem tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych] na

7 stronie watku :

Hi,
So far I was just reading your posts. Now I decided to write something too. I have the same problem with stalling of the engine when pulling the clutch (going to a stop, changing gear, etc.).
Suzuki dealerships in Zurich, CH or Essen DE, could not find the solution. All the sensors are correct, everything is beautiful, bla bla bla. However bike was still stalling.

Just recently I met a guy, who is a motorcycle enthusiast with some mechanic background (works for Opel). So I will describe here what we have done to solve the problem.

First we removed the tank and the filter box. Doing this enables you to see the throttle shafts with the throttle plates inside. Then we went into dealer mode as described previously (http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,7061.msg82938.html#msg82938). At the screen was shown "-C 00" which means that TPS is adjusted properly. Then, normally if you will turn and let go the throttle on the handlebar the "-" goes up, and then immediately should go down. However in my case, when I did it (especially slowly) it stayed up (!). At the same time we have noticed that the throttle plates in the shaft do not close completely. I mean, it looks like they are closed, but there is still a small gap through which the air can go. This causes that to much of air is flowing and the mixture is to lean. At this moment it was just enough to "tap", touch or gently push the TPS from the bottom to provoke the throttle plates to shut completely.
This gave us a clue that it is either TPS (as most of you guys already mentioned), or some problem with the mechanism that simply shuts the throttle plates in the shafts. So before exchanging the TPS, we decided first to clean and lubricate the system. All the the springs and joints between the rods that open and close the plates of the throttle. Also the place where the lines from the throttle from the handlebar come (on the top left part of the engine when you look from the top). After many movements of the throttle on the handlebar we reassembled the bike and went for a ride. I did around 50 km on some small roads trying to artificially induce the problem. So far without result. It runs properly.

I will keep you posted if the trick with cleaning and lubricating was not enough. If it will happen again, then I will go for the TPS.

I hope that you can understand what I have described. If not then go ahead and let me know.

Cheers,
Greg

I pozniej drugi watek ze strony 8, gdzie opisalem juz rozwiazanie:

Hi again,
in November last year, I have described the reason of the stalling that I have observed in my WeeK7. At this time, the only thing I did was to clean and lubricate all the elements of the air intake system (levers, joints, etc.). However as I rode in March this year to visit my friend in Belgium, my motorcycle started to stall again after a longer stretch of riding. From this time on it was happening again from time to time. Sooo, at the end of May I have exchanged TPS (primary). From K7 on, both TPS sensors (primary and secondary) are the same, except of different localization and angle of installation. In the first two weeks of June, I did 4100 km through Alps to South France, Italy, Sudtirol, Switzerland (mostly mountain passes, but also some stretches of HWY in Germany), and during this period engine worked perfectly. I really do hope that this exchange of TPS fixed the problem. I will let you know if the problem comes back again. Cheers, Greg


Wiele ludzi mialo to samo.

Tu jeszcze jeden przyklad:
http://www.youtube.com/watch?v=HPzssdXbdp8

Po wymianie TPS w maju tego roku, przejechalem ponad 15000 km i wszystko gra.
Jak cos to pisz na priva.

Pozdrowienia
Greg


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregdobrynin dnia Wto 14:57, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 16:50, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Reasumując, wygląda na to, że moja wstępna diagnoza była trafna. Nie mniej jednak takie awarie ze wzglęgu na swój "niestały charakter" są cholernie trudne do zdiagnozowania i naprawy. Ja w moim DL-u miałem kiedyś problem z nierównomierną pracą silnika i każdy serwis miał na ten temat inne zdanie. Gdybym się zdecydował na naprawę to niepotrzebnie wymienili by mi całą górę dobrych części...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Wto 16:52, 06 Wrz 2011    Temat postu:

No mi w Essen chcieli juz caly uklad wtryskow wymieniac za 1500 Euro!! A koszt nowego TPS to z tego co pamietam 85 Euro.

EDIT:
Tak naprawde nie przeczytalem calego watku tylko pierwszego posta, a reszte tak przelecialem, wiec jak sie powtorzylem to przepraszam. Smile

A wogole, jak kupowaler ten sensor w maju, to sie okazalo ze Suzuki cos pozmienialo z tym sensorem i wprowadzili inny numer czesci. Moze byc tak, ze pomimo tego, ze oczywiscie do zadnego bledu sie nie przyznaja, to jednak wycofali te wadliwe i wyprodukowali jakies bardziej wytrzymale..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregdobrynin dnia Wto 16:58, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 17:01, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Ano właśnie... Mi chcieli wymienić garść czujników na początek, 2 filterki, pompę paliwa i wykonać kilka innych niepotrzebnych czynności serwisowych.
Nawiasem mówiąc 85€ za potencjometr... Całkiem niechuda cyfra!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 17:05, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 19:26, 06 Wrz 2011    Temat postu:

no ja tez po forach różnych szukałem i na stromtroopers.com jest gość, który w Australii jeździł do 2 "aso" i nigdzie nie umieli powiedzieć o co kaman. W końcu gość z Suzuki Australia powiedział, żeby pojeździli z podpiętym komputerem no i w końcu jakimś cudem wyczaili, że TPS dawał złe odczyty.
Koleś miał fajnie bo moto na gwarancji i dealer już normalnie się poddał Very Happy

Co do niezamykania się "motylków" górnych przepustnic to one w modelach K7> powinny być otwarte w 10% przy zamkniętym rolgazie.

TPS u nas w ASO to "jedyne" 380 zł... jak nie znajdę na allegro to pewnie kupię żeby mieć trochę spokojniejszą głowę. Na razie zamieniłem miejscami i odpukać jest dobrze, ale hgw do kiedy. Nie wiem też jak będzie zachowywał się ten "uszkodzony potencjometr sterujący drugimi przepustnicami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 22:50, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Ja myślę że śmiało możesz go kupić z jakiegoś rozbitka, ew. poszukać z jakiejś w miarę "młodej sztuki" Prawie 400 zł to przegięcie pały a to są elementy które psują się b. rzadko więc bez obaw.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:38, 07 Wrz 2011    Temat postu:

Znalazlem na allegro za 100 z SV650 2008. Patrzylem po numerach katalogowych SUZUKI to są te same numery.

A wiecie ile kosztuje silniczek krokowy w ASO? Albo zaworki reed valves?
Silniczek krokowy - 915 zł
Reed valves - 109 zł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 10:31, 07 Wrz 2011    Temat postu:

bibop napisał:

A wiecie ile kosztuje silniczek krokowy w ASO? Albo zaworki reed valves?
Silniczek krokowy - 915 zł
Reed valves - 109 zł


Jeżu kolczasty...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Nie 22:19, 20 Lis 2011    Temat postu:

Witam. Dl 650 2010r. Co byście mi doradzili. Ostatnio w moim motku z racji że wskazania licznika przebiegu osiągnęły 12.000km postanowiłem dokonać pewnych regulacji. Wyczyściłem zaworki PAIR, ustawiłem górne przepustnice i zrobiłem synchronizację przepustnic. Po tych regulacjach coś dziwnego zaczęło dziać się z obrotami. Zaraz po odpaleniu obroty silnika nie stają na 1300 tylko wskakują na 2000, potem powoli w ciągu 15-20sekund spadają do wartości 1300obr/min i dalej już jest dobrze, każde następne odpalenie wygląda prawidłowo. Dzieje się tak tylko zawsze po dłuższym postoju motocykla. Co wy na to?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paweł1111 dnia Wto 20:25, 22 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Nie 22:35, 20 Lis 2011    Temat postu:

A ja najpierw na to:

SKĄD TAKI MODEL WYTRZASNĄŁEŚ??????
DL650 z 2000 roku?

A tak na serio ja w moim 1000 tak mam i chyba tak powinno być - czyli wreszcie masz dobrze.
Po odpaleniu kręci na 2000 a potem po 15 sekundach płynnie spada aż do 1100


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 22:39, 20 Lis 2011    Temat postu:

to pewnie prototyp z 2000 roku

swoja droga to ssanie podkreca obroty a potem opadaja a na cieplym jest juz oki, u mnie tez tak jest


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Wto 20:28, 22 Lis 2011    Temat postu:

Sory lekka zmyłka z tym rokiem produkcji. Oczywiście chodzi o 2010r Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 21:04, 22 Lis 2011    Temat postu:

Aż sprawdzę przy najbliższej okazji ale nie zaobserwowałem czegoś takiego w swoim 1000-cu.
Upss, rzeczywiście tak jest, na zimnym po odpaleniu 2 tyś.obr a po chwili płynnie w dół do 1100...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Pon 12:37, 28 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 21:15, 22 Lis 2011    Temat postu:

gregorio napisał:
Aż sprawdzę przy najbliższej okazji ale nie zaobserwowałem czegoś takiego w swoim 1000-cu.


Występuje. Przynajmniej moja Zuza tak ma.
Tylko i wyłącznie na zimnym silniku.
Start z zimnego silnika do ok. 2000 obr/min.
Za mniej więcej minutę (może ciut mniej) obroty schodzą do książkowych 1300.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wiktor
A1



Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Irlandia, Slupsk

PostWysłany: Czw 1:35, 24 Lis 2011    Temat postu:

Witam. Miałem podobne objawy jak pisałeś. Moto potrafiło strzelać w gardziele a przy zatrzymywaniu obroty spadały i czasem gasł. Spaliny (zapach) przy tym był bardzo intensywny. Jak by za dużo paliwa podawał. Szukałem, czytałem, rozebrałem pół moto i znalazłem. Przyczyna - Nieszczelność w układzie dolotowym. Opiszę to w prosty sposób. Z przedniego cylindra wychodzą dwa krućce. Jeden zaślepiony do synchro a obok drugi do którego gumowy wężyk jest podłączony.Ten wężyk następnie dochodzi do owalnej jakby `puszki` a od niej do jakiegoś tam czujnika. Wężyk od puszki do czujnika był nieszczelny. Wymieniłem na nowy i wszystko wróciło do normy. Moto ma przejechane 67000 obroty trzyma równo nic nie faluje. I tak ma być, gdy wszystko jest ok. Być może u Ciebie przyczyna jest bardziej skomplikowana, ale objawy dość podobne. W każdym razie nieszczelności w układzie dolotowym mogą występować w wielu miejscach. I jeżeli są to będą miały wpływ na prace silnika. I to proponował bym skontrolować również.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 11:53, 24 Lis 2011    Temat postu:

express napisał:
gregorio napisał:
Aż sprawdzę przy najbliższej okazji ale nie zaobserwowałem czegoś takiego w swoim 1000-cu.


Występuje. Przynajmniej moja Zuza tak ma.
Tylko i wyłącznie na zimnym silniku.
Start z zimnego silnika do ok. 2000 obr/min.
Za mniej więcej minutę (może ciut mniej) obroty schodzą do książkowych 1300.

Aczkolwiek całkowiecie normalne to nie musi być. W mojej 650 po odpaleniu aktualnie gdy temperatury oscylują w okolicy -5 C po odpaleniu wskazówka na dosłownie 2 sekundy wskakuje na max 1800 i od razu spada do około 1400. Nie zauważyłem by doszła do 2000 a już na pewno nie utrzymywała się tam dłużej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Czw 12:44, 24 Lis 2011    Temat postu:

nieprosty ale mowa jest o 1000cu, a jednak wiekszy sie nieco inaczej zachowuje na zimno Idea

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 13:54, 24 Lis 2011    Temat postu:

Floydoo napisał:
nieprosty ale mowa jest o 1000cu, a jednak wiekszy sie nieco inaczej zachowuje na zimno Idea

A to sorki przeoczyłem, byłem pewny, że dotyczy 650. Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 15:19, 24 Lis 2011    Temat postu:

Moja 650-tka też tak robiła że obroty zchodziły z ok. 2000 dopiero po 30-40s.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 22:19, 24 Lis 2011    Temat postu:

roadrunner napisał:
Moja 650-tka też tak robiła że obroty zchodziły z ok. 2000 dopiero po 30-40s.




I co dalej tak ma czy już nie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pią 0:51, 25 Lis 2011    Temat postu:

Niestety to co sprawne zostało z mojej 650-tki jeździ już w innych DL-ach, mam nadzieję... Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemko81
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Reda

PostWysłany: Śro 13:05, 21 Paź 2015    Temat postu:

Hej
trochę odświeżę temat mam problem taki sam z gaśnięciem motocykla i spadaniem obrotów na biegu jałowym jak poprzednicy więc nie będę się rozpisywał , wymieniłem świece bo był czas, synchro zrobione dużych rozbieżności nie było, filtr powietrza wymieniony , regulacja zaworów była wcześniej w serwisie pod kompem obroty książkowe nic się nie działo a mech myśleli że się czepiam i o co mi chodzi. Wyjechałem od nich zrobiłem z 5 km i zgasł 3 razy więc tam wróciłem i gość sam się przejechał i na szczęście moto mu też zgasło więc zrobił wielkie oczy i dalej będą sprawdzać teraz filtr paliwa, czujnik tps i ew silnik krokowy mam nadzieje że dojdą co to ....
Masakra !!!!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Przemko81 dnia Śro 13:06, 21 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krisklos
A1



Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 22:42, 02 Maj 2016    Temat postu:

Przemko 81 i co miałeś bo u mnie był na serwisie zrobiłem z 200km i objawy powróciły

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krisklos
A1



Dołączył: 17 Lut 2016
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 15:26, 24 Sie 2017    Temat postu:

Witam po roku z radością mogłem znów zasiąść za kierownicą mojego dl 650 myślę że w końcu został naprawiony .zmieniłem mechanika ten wymienił TPS i motor hula nie gaśnie nie szaleją obroty przy wysprzęglaniu też wszystko ok. na zakręcie można skręcać a nie myśleć czy zaśnie czy nie .Pytałem poprzedniego mechanika czy sprawdzał tps bo o tym najwięcej na forum ale on wymieniał wszystko inne tylko nie to a ja czekalem i płaciłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fox
A1



Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:28, 30 Sie 2017    Temat postu:

Mam DL 1000 z 2005. Podobne objawy jak u Was. Falowanie obrotów na biegu jałowym, gaśnięcie przy wysprzęglaniu i oczywiście problem z mocą między 2,5 do 4 tyś. obrotów. Podmieniłem dzisiaj swój moduł zapłonowy z modułem z DL'a z 2006r. Całkiem inny motocykl. Obroty nie falowały, nie kichał, nie prychał i rozpędzał się gładko nawet od 2 tyś. obrotów.

Nie ma ktoś modułu zapłonowego do sprzedania? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 23:28, 30 Sie 2017    Temat postu:

Nie ma czegoś takiego jak moduł zapłonowy w DLach. Chodzi o ECU?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fox
A1



Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 22:09, 04 Kwi 2018    Temat postu:

Dokładnie tak, chodzi o ECU. Jeśli ktoś posiada tą część na sprzedaż to chętnie kupię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 23:37, 04 Kwi 2018    Temat postu:

Fox napisał:
Dokładnie tak, chodzi o ECU. Jeśli ktoś posiada tą część na sprzedaż to chętnie kupię.


Najpierw sprawdź czy w twoim ECU nie jest zgięty któryś pin...
Sterownik silnika ulega uszkodzeniu niezmiernie rzadko i jeszcze rzadziej występują takie objawy jego uszkodzenia. Najczęściej ECU nie działa w ogóle, albo "nie widzi" któregoś z elementów peryferyjnych ale wtedy wywala jego błąd. Zdarza się natomiast dosyć często, że np TPS jest uwalony mimo że błędu jako takiego nie ma...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fox
A1



Dołączył: 21 Cze 2017
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 22:05, 05 Kwi 2018    Temat postu:

Sprawdzałem już chyba wszystko. Kupiłem nawet drugi moduł ale o oznaczeniu 06G40 czyli taki jak mój i motocykl zachowuje się tak samo. Jednak jak wymieniałem się komputerem z kolegą który miał K6 i ECU o oznaczeniach 06G41 motocykl zachowywał się zupełnie inaczej. Inaczej pracował na wolnych obrotach i nie było żadnego problemu, który opisywałem wcześniej. Fakt że nie zamontowałem swojego ECU do jego motocykla. Chętnie podmieniłbym komputery jeszcze raz i potwierdził swoją teorię.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Czw 22:35, 05 Kwi 2018    Temat postu:

Inny nr seryjny sterownika świadczy o tym że różni się on od poprzedniego. Może być inna mapa zapłonu, może obsługiwać czujniki o innych parametrach itp. Jeżeli konieczna jest wymiana ECU to wymienia się go na taki sam jaki obsługiwał silnik wcześniej. Jeżeli wymiana sterownika na identyczny nie pomaga, co potwierdza moją hipotezę że nie on jest przyczyną problemów, to trzeba szukać faktycznej usterki do skutku.
Wymiana na komp od innej wersji, na którym objawy nie występują nie jest sposobem na usunięcie problemu. Może się okazać że silnik dostaje zbyt ubogą lub zbyt bogatą mieszankę co nie wyjdzie mu na zdrowie albo będzie palił 10/100 Może być też tak, że komp z innym softem ignoruje sygnały z czujników które "mu nie pasują" (w tym z tego uszkodzonego) pracuje cały czas w trybie awaryjnym i pozornie wszystko jest OK
Już gdzieś pisałem że kiedyś u siebie miałem problem z Labadą więc ją odłączyłem i problem jak ręką odjął. Na początku świecił się permanentnie błąd ale potem przestał. Sterownik "nauczył się" ignorować sygnał z Lambady bo go nie dostawał i pracował w trybie awaryjnym co skutkowało oczywiście większym spalaniem...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frodo147
A1



Dołączył: 27 Gru 2016
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 12:57, 16 Cze 2018    Temat postu:

Też miałem problem z gaśnięciem motocykla gdy sie mocno nagrzał. Po diagnozie w Wilczej w KRK wymienili mi przepustnice. Problem ustąpił Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 13:22, 16 Cze 2018    Temat postu:

frodo147 napisał:
Też miałem problem z gaśnięciem motocykla gdy sie mocno nagrzał. Po diagnozie w Wilczej w KRK wymienili mi przepustnice. Problem ustąpił Smile


???????????????
Przepustnice???? Na nowe???? Kosztowało to 10tys czy więcej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin