![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Nie 16:40, 23 Cze 2013 Temat postu: Skończyło się sprzęgło |
|
|
Cześć,
po 70kkm podczas normalnej jazdy i zmiany biegu z 5 na 6 motocykl przestał przyspieszać. Obroty działały zgodnie z przepustnicą, ale mocy w kołach zero, jakby był na biegu jałowym.
Po zatrzymaniu się nie ruszał z pierwszego biegu - trochę warczał (choć na centralce obracał tylnym kołem). Po 30 minutach udało mi się ruszyć - odpychając nogami (ależ to uwłaczające), a nawet przyspieszyć pod warunkiem, że nie dawałem zbyt dużego momentu obrotowego, bo ponownie "tracił przyczepność" między silnikiem i kołami.
Jakieś sugestie, co to? Sam stawiam na tarcze sprzęgła, ale nie mam pewności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
masin719
A2
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: mielec - rzeszów
|
Wysłany: Nie 18:03, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Objawy na to wskazują, zastanawiające jest tylko czy możliwe żeby padło nagle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 22:50, 23 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Wydaję mi się, że sprzęgło nie pada tak nagle. Zwykle najpierw zaczyna się od ślizgania na 6 biegu kiedy sprzęgło jest najbardziej obciążone.
Na jedynce powinno normalnie działać.
Nie jeździłeś przypadkiem wcześniej w terenie na półsprzęgle? Jedyne co mi przychodzi do głowy to spalenie sprzęgła w innych przypadkach proces zachodzi znacznie wolniej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Pon 7:33, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Miesiąc temu w Ułęży mocno oberwało, ale rzeczywiście skończyło się ot tak w trakcie jazdy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Pon 20:41, 24 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Przyczyną był odwrotnie zmontowany mechanizm popychacza sprzęgła. Na poniższym obrazku oznaczony numerem 3.
Błąd powstał podczas wymiany łańcucha i zębatki napędzającej. Niepotrzebnie całkowicie odkręciłem go z trzpienia, a później nie zwróciłem uwagi, którą stroną go wkręciłem, bo uważałem na kulki w jego wnętrzu :/
Może na przyszłość komuś przyda się nauka na moich błędach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kebes75
A
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 23:56, 20 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Nie 16:21, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kebes75 napisał: | dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło? |
Kebes a skąd Ty wytrzasnąłeś 650-tkę ? Staczasz się czy co ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kebes75
A
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 19:32, 22 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
KANGUR napisał: | kebes75 napisał: | dojeżdżam do skrzyżowania,zatrzymuję moto na wyższym biegu i nie mogę zbić na niższe a o odszukaniu neutrala pomarzyć,Zdarza się to raz na wyjazd 100-200km ale uwłaczające nieco i denerwujące.
Problem dotyczy 650-tki.
Czyżby sprzęgło? |
Kebes a skąd Ty wytrzasnąłeś 650-tkę ? Staczasz się czy co ? ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
Stoczyłem się tylko delikatnie o 350ccm...
Pojeździłem dużym,ciekawość zaspokojona zabawa niesamowita i mam to co miało być od początku czyli mały.
A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 14:33, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kebes75 napisał: |
A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być? |
Tak ma być w każdym motocyklu. Popracuj nad techniką jazdy, o ile Ci ktoś nagle nie wyjechał to nie widzę powodu by się zatrzymywać na wyższym biegu. Jak zaczynasz hamować to zrzucasz biegi tak by się zatrzymać na jedynce i tyle. Ma to dodatkowo tę zaletę, że przy nagle zmienającej się sytuacji na drodze gdybyś jednak nagle musiał przyśpieszyć to zawsze będziesz miał wbity odpowiedni bieg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 14:38, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
nieprosty napisał: | kebes75 napisał: |
A wracając do tematu dojeżdżam do skrzyżowania na jakimś biegu raczej wysokim,zatrzymuję i klops bo nie mogę zredukować ani wbić w górę to co to może być? |
Tak ma być w każdym motocyklu. Popracuj nad techniką jazdy, o ile Ci ktoś nagle nie wyjechał to nie widzę powodu by się zatrzymywać na wyższym biegu. Jak zaczynasz hamować to zrzucasz biegi tak by się zatrzymać na jedynce i tyle. Ma to dodatkowo tę zaletę, że przy nagle zmienającej się sytuacji na drodze gdybyś jednak nagle musiał przyśpieszyć to zawsze będziesz miał wbity odpowiedni bieg. |
Tomek Kulik potrafi nieźle kursanta zje.ać, jak się zatrzyma i nie ma wbitej jedynki
A wracając do problemu.... podstawowa rzecz, luz na klamce sprzęgła poprawnie ustawiony?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Pon 14:45, 23 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kebes75
A
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 17:18, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki chłopaki za odpowiedź.
Generalnie jeżdżę redukując biegi,czasem jednak zdarzają się sytuacje że nie zawsze zatrzymam się na możliwie najniższym.
Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim że zatrzymując się na biegu wyższym nie mogłem zbić do luzu.
Jeździłem Transalpem i dużym DL-em a tu masz maluch i mnie zaczął wnerwiać. z biegami :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Pon 17:29, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
kebes75 napisał: | Dzięki chłopaki za odpowiedź.
Generalnie jeżdżę redukując biegi,czasem jednak zdarzają się sytuacje że nie zawsze zatrzymam się na możliwie najniższym.
Do tej pory nie spotkałem się z czymś takim że zatrzymując się na biegu wyższym nie mogłem zbić do luzu.
Jeździłem Transalpem i dużym DL-em a tu masz maluch i mnie zaczął wnerwiać. z biegami :/ |
Ale masz rację, powinno się dać bieg zbić. Coś jest nie tak jak powinno. Na początek do głowy przychodzi mi luz na klamce sprzęgła, czy jest poprawnie ustawiony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 17:59, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Nie - to jest po prostu charakterystyka skrzyni biegów w motocyklu i brak synchronizatorów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pon 19:07, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Brak synchronizatorów odpowiada raczej za stuki przy zmianie biegów bez międzygazu, a nie za "blokowanie" możliwości zbicia biegu w ogóle. Synchronizatory jedynie w uproszczeniu odpowiadają za rozpędzanie kół zębatych biegów przylegających do aktualnie wrzuconego do prędkości obrotowej zbliżonej do aktualnej, dzięki temu przy zmianie biegu nie ma efektu różnic prędkości obrotowej zazębiających się kół.
Jeżeli nie daje się zbić np. z 5 do 1-ki przy użyciu sprzęgła i przegazówek (bieg po biegu nie z 5 od razu na 1) to coś ze sprzęgłem, może nie rozsprzęgla do końca?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rommel
Motocyklista
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 23:10, 23 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No to ja chyba źle zrozumiałem i sam złego określenia użyłem, mój błąd. Myślałem że chodzi o to, że nie można zbić biegu/wbić innego. W każdym motocyklu mi się czasem zdarzało(Shadow, Pegaso, Bandit, Dl, KTM teraz), wystarczy lekko popuścić sprzęgło i o 10 centów się przesunąć, i powinien wskoczyć jak w masełko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 10:30, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
rommel ma rację. Mnie też od czasu do czasu zdarza się taka sytuacja. To nie musi być z 6-ki, ale np. z 1-ki czy 2-ki na luz. Chyba tak zdarzało się we wszystkich motocyklach, którymi jeździłem. Załączamy sprzędło (troszeczkę), tryby nieco zmienią położenie i bieg daje się zmienić.
Luz linki sprzęgła należałoby oczywiście sprawdzić.
A tak na marginesie. Podobna sytuacja może się zdarzyć w samochodzie. Tryby w skrzyni biegów tak się ustawią, że nie wchodzi 1 lub wsteczny. Chociaż w nowoczesnych samochodach to rzadkość. Kilkadziesiąt lat temu podręczniki techniki jazdy zalecały by nie zmieniać biegu w miejscach potencjalnie niebezpiecznych, np. przy pokonywaniu torów. Ale teraz to już zupełny anachronizm.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 11:02, 24 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chmarnik
Maniak motocyklowy
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: Wto 11:15, 24 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
I jeszcze prawdziwa anegdota.
Byliśmy na wycieczce w Holandii. Kierowca naszego autokaru pięknie zaparkował w Amsterdamie przodem do kanału, dojeżdżając do samego brzegu. By odjechać trzeba było wrzucić wsteczny. I nie dało się, a 10 cm do przodu już nie było. trochę się napocił...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
karku
A1
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:42, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie w DL 650 K5 też CZASAMI tak jest, że nie mogę zbić o kilka biegów na raz.
Też zrzucam po jednym biegu jak hamuję.
Też czasami przesuwam moto i kilka cm, żeby wbić 1.
Co do synchronizacji to różnie to bywa. Np jadę prze miasto i z daleka widzę czerwone. Hamuje i zbijam biegi do luzu. Toczę się powoli, jestem 20 m przed skrzyżowaniem i włącza się zielone. Chcę od razu wbić 2 i jechać. I tu czasami 2 wchodzi w takim trudem i trzaskiem jakbym to robił bez sprzęgła, a czasami jak rozgrzany nóż w masełko. Nie ma reguły.
Wniosek- ten typ tak ma.
Albo wszystkim nam sypie się sprzęgło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 19:06, 01 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
karku napisał: | U mnie w DL 650 K5 też CZASAMI tak jest, że nie mogę zbić o kilka biegów na raz. |
No to masz zwaloną skrzynie, bo zawsze powinno być tak, że zmieniasz po jednym biegu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|