Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik dławi się powyżej 5500 obrotów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markusp86
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 6:58, 22 Kwi 2017    Temat postu: Silnik dławi się powyżej 5500 obrotów

Witam,

Mam DL650 2009 rok, 16 tys km. i pojawił się problem z dławieniem silnika powyżej 5500 rpm. Od początku po odpaleniu motocykl nie przyspiesza równomiernie a po ok. 15 minutach jazdy problem nasila się do tego stopnia że jadąc nie mogę rozkręcić silnika powyżej 5500 obrotów a z czasem nawet mniej. Zdarza się że rozgrzany silnik gaśnie po wysprzęgleniu albo na jałowych pracuje w okolicach 1000 obrotów.
Na początku powiązałem to z głośno pracującą pompą paliwa. NA pewniaka wymieniłem pompę i nic się nie zmieniło. Dzisiaj wymieniłem świece - czarny nalot na starych. Nie pomogło. Sondy lambda nie mam bo motocykl jest z rynku amerykańskiego gdzie dopiero po 2012 w V-Stromie pojawiła się sonda lambda.
Podejrzewam jeszcze że któryś wtryskiwacz może nie dawać rady bo przy wymianie pompy stary filtr rozłaził się w palcach. Być może jakiś syf dostał się dalej i przytkał wtryskiwacz?
Przejrzałem na forum tematy odnośnie dławienia ale powoli kończą się pomysły. Zanim czepię się wtryskiwaczy chciałbym zapytać szersze grono co jeszcze może przyczyną problemu.

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markusp86
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 8:27, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Garść nowych informacji z wczoraj:
W dealer mode na wyświetlaczu pokazało się C00 czyli nie ma błędów w pamięci.
Sprawdziłem na wszelki wypadek nową pompę paliwa i działa książkowo - ok 170ml benzyny/10 sekund.

Mnie to nie przybliżyło do rozwiązania zagadki ale może komuś coś to zasugeruje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Nie 9:30, 23 Kwi 2017    Temat postu:

We wtryskach siedzą filterki..
Sprawdzenie wtrysków jest proste .
Wykrecasz wtryski , kładziesz na kartonie , kręcisz rozrusznikiem i po paru obrotach silnika masz namalowany obraz pryskania .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar
Motonita



Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Nie 9:48, 23 Kwi 2017    Temat postu:

Hej a luzy zaworowe/ ustawienie rozrządu. W przebieg, który podałeś nie do końca wierzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Wto 13:35, 25 Kwi 2017    Temat postu:

I jeszcze sprawdzić, czy filtr powietrza nie jest zapchany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markusp86
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 23:59, 25 Kwi 2017    Temat postu:

Dzięki za sugestie. Zdaję się że znalazłem przyczynę.
Po kolei było tak:
- Tak jak mówiłem nowe świece nie pomogły i komputer nie pokazał żadnych błędów
- Luzy zaworowe w normie pomiędzy 0.2 i 0.3mm
- Oba wtryski malują takie same obrazki - coś na kształt cyfry 8
- Filtr powietrza niedługo do wymiany ale jeszcze w normie - jedzie tak samo z filtrem czy bez filtra

W końcu uczepiłem się jeszcze raz pompy bo mi to nie dawało spokoju. Okazało się że część numer 15610-27G00 która wszędzie opisana jest jako regulator w nowej wersji pompy spełnia też funkcję filtra wysokiego ciśnienia. Przelałem trochę benzyny w przeciwnym kierunku do pompy. Prawie nic nie wypadło ale jest poprawa więc to raczej jest przyczyna. Wg katalogu części kosztuje to ponad $100 i nie trafiłem na zamienniki więc spróbuję ogarnąć myjkę ultradźwiękową i to wyczyścić.
W porównaniu ze starym typem pompy powierzchnia elementu filtrującego jest dużo mniejsza więc i zatkać to łatwiej.
Dam znać jak poszło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
markusp86
A1



Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 23:20, 10 Maj 2017    Temat postu:

Filtr w regulatorze ciśnienia był przyczyną i myjka ultradźwiękowa zadziałała.
Pół godziny czyszczenia w wodzie z mydłem i znowu pół godziny w samej wodzie, temp ok. 50 stopni plus płukanie od czasu do czasu w przeciwnym kierunku niż normalny przepływ.

Polecam, zwłaszcza że zakup małej myjki wychodzi taniej niż zakup nowego filtra/regulatora. A sprzęt zostaje Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin