|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markusp86
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 6:58, 22 Kwi 2017 Temat postu: Silnik dławi się powyżej 5500 obrotów |
|
|
Witam,
Mam DL650 2009 rok, 16 tys km. i pojawił się problem z dławieniem silnika powyżej 5500 rpm. Od początku po odpaleniu motocykl nie przyspiesza równomiernie a po ok. 15 minutach jazdy problem nasila się do tego stopnia że jadąc nie mogę rozkręcić silnika powyżej 5500 obrotów a z czasem nawet mniej. Zdarza się że rozgrzany silnik gaśnie po wysprzęgleniu albo na jałowych pracuje w okolicach 1000 obrotów.
Na początku powiązałem to z głośno pracującą pompą paliwa. NA pewniaka wymieniłem pompę i nic się nie zmieniło. Dzisiaj wymieniłem świece - czarny nalot na starych. Nie pomogło. Sondy lambda nie mam bo motocykl jest z rynku amerykańskiego gdzie dopiero po 2012 w V-Stromie pojawiła się sonda lambda.
Podejrzewam jeszcze że któryś wtryskiwacz może nie dawać rady bo przy wymianie pompy stary filtr rozłaził się w palcach. Być może jakiś syf dostał się dalej i przytkał wtryskiwacz?
Przejrzałem na forum tematy odnośnie dławienia ale powoli kończą się pomysły. Zanim czepię się wtryskiwaczy chciałbym zapytać szersze grono co jeszcze może przyczyną problemu.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markusp86
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 8:27, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Garść nowych informacji z wczoraj:
W dealer mode na wyświetlaczu pokazało się C00 czyli nie ma błędów w pamięci.
Sprawdziłem na wszelki wypadek nową pompę paliwa i działa książkowo - ok 170ml benzyny/10 sekund.
Mnie to nie przybliżyło do rozwiązania zagadki ale może komuś coś to zasugeruje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Nie 9:30, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
We wtryskach siedzą filterki..
Sprawdzenie wtrysków jest proste .
Wykrecasz wtryski , kładziesz na kartonie , kręcisz rozrusznikiem i po paru obrotach silnika masz namalowany obraz pryskania .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 9:48, 23 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Hej a luzy zaworowe/ ustawienie rozrządu. W przebieg, który podałeś nie do końca wierzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SoH
Motocyklista
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik
|
Wysłany: Wto 13:35, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
I jeszcze sprawdzić, czy filtr powietrza nie jest zapchany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markusp86
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 23:59, 25 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za sugestie. Zdaję się że znalazłem przyczynę.
Po kolei było tak:
- Tak jak mówiłem nowe świece nie pomogły i komputer nie pokazał żadnych błędów
- Luzy zaworowe w normie pomiędzy 0.2 i 0.3mm
- Oba wtryski malują takie same obrazki - coś na kształt cyfry 8
- Filtr powietrza niedługo do wymiany ale jeszcze w normie - jedzie tak samo z filtrem czy bez filtra
W końcu uczepiłem się jeszcze raz pompy bo mi to nie dawało spokoju. Okazało się że część numer 15610-27G00 która wszędzie opisana jest jako regulator w nowej wersji pompy spełnia też funkcję filtra wysokiego ciśnienia. Przelałem trochę benzyny w przeciwnym kierunku do pompy. Prawie nic nie wypadło ale jest poprawa więc to raczej jest przyczyna. Wg katalogu części kosztuje to ponad $100 i nie trafiłem na zamienniki więc spróbuję ogarnąć myjkę ultradźwiękową i to wyczyścić.
W porównaniu ze starym typem pompy powierzchnia elementu filtrującego jest dużo mniejsza więc i zatkać to łatwiej.
Dam znać jak poszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markusp86
A1
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 23:20, 10 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Filtr w regulatorze ciśnienia był przyczyną i myjka ultradźwiękowa zadziałała.
Pół godziny czyszczenia w wodzie z mydłem i znowu pół godziny w samej wodzie, temp ok. 50 stopni plus płukanie od czasu do czasu w przeciwnym kierunku niż normalny przepływ.
Polecam, zwłaszcza że zakup małej myjki wychodzi taniej niż zakup nowego filtra/regulatora. A sprzęt zostaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|