|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:23, 05 Wrz 2009 Temat postu: Przy dużych prędkościach rzuca |
|
|
Witam,
ostatnio jechałem autostradą i przy prędkości rzędu 150-160 km/h rzucało motocyklem. Rzucało tzn. trzepotała kierownica i cały motocykl wężykował. Amplituda wężyka była około 30-50 cm. Fakt że trochę wiało z boku. Miałem dwa kufry Kappa K33 i na siedzeniu pasażera tankbag. Ciśnienie w oponach fabryczne a opony też fabryczne. Czy też tak miewacie czy coś u mnie nie teges?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:27, 09 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
bo z kuframi przy mocnym wietrze może troche niestabilnie być, ale kierownica nie może drgać. Jak jexdziłem
moim 1000 po autostradzie w 2 osoby i załadowany kuframi i pakunek na centralnym kufrze to powyżej 160 bywały lekkie zachwiania, tak, że zachowywałem prędkośc do max 150 i taka wydawała sie najlepsza na długich dystansach, ale to też efekt bardzo wysokiej szyby z przodu (mam 188cm wzrostu) a ty jaka masz szybe.
Jazde szybka bez kufrów to zupełnie inna bajka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Śro 15:30, 09 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Oliwnik
Motocyklista
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:39, 29 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To chyba jednak jest sprawa kufrów. Niedawno sprawdziłem jak się zachowuje przy podobnych prędkościach bez kufrów i nic nie rzucało.
Wróg zidentyfikowany .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:18, 30 Wrz 2009 Temat postu: Re: Przy dużych prędkościach rzuca |
|
|
Oliwnik napisał: | ... Ciśnienie w oponach fabryczne a opony też fabryczne... |
jak to fabryczne cisnienie? nigdy nie sprawdzales i nie dopompowywales?
u mnie z kufrem centralnym i plecaczkiem przy 160-170 nic nie rzuca i nie wezykuje. jak mocny wiatr wieje z boku to przestawia moto na pasie, ale jak puszcze kiere to moto jedzie prosto.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Przemol
Motocyklista
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław Trzebnica
|
Wysłany: Śro 9:41, 30 Wrz 2009 Temat postu: Re: Przy dużych prędkościach rzuca |
|
|
Z tym wężykowaniem z kufrem, to - przynajmniej u mnie - jakaś loteria. Czasem lecąc 2 zeta na A4 ani drgnie, a czasem śmigam po obwodnicy Oleśnicy i zaczynam falować już przy 160. Wiatr ma duże znaczenie, zwłaszcza przy mojej szybie turystycznej, która jest niemal 12 cm wyższa od standardowej. I nie chodzi tu o równomierny, boczny wiatr, bo przy takim jest tylko lekkie złożenie maszyny pod wiatr i nic więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Śro 21:26, 03 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Miałem dokładnie takie same odczucia jak kolega co zaczął temat, utwardzenie zawieszenia na max załatwia sprawę! Ciśnienie w oponach, łożysko główki ramy, opony do d... wszystkie te teorie owszem i może ale u mnie pomogło utwardzenie zawieszenia. Polecam prosty test zabierz pasażer słuszniejszej wagi - zniknie problem masz odp. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Czw 1:00, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie jak piszecie: po pierwsze wiatr po drugie graty na moto.
Parę razy mi się zdarzyło wężykowanie począwszy od 160 a skończywszy na max-ie 180 do 200 jak z lekkiej górki różnie w zależności od warunków.
Wszystkie przypadki przy jednym centralnym kufrze, ale raczej rzadko, najczęściej jak wiatr jest "pomyślny" to jedzie jak po sznurku, szybę mam oryginalną z dyfuzorem ustawioną na max-a. Jeszcze nie testowałem utwardzenia przodu, tył mam na max.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 11:40, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie podbija Ci tyłu za bardzo na wybojach, dziurach itp.? Ja jak jeżdżę solo i tylko z centralnym to mam przeważnie tylną regulację w ustawieniu neutralnym - jak w instrukcji. Jak pakuję dodatkowe bagaże, albo jadę z plecaczkiem to odpowiednio podkręcam na "twarde" w zależności od obciążenia.
Jak parę razy po powrocie z zapakowanego wyjazdu poleciałem "na lekko" ze skręconym tyłem na maxa to mi dupa na nierównych zakrętach trochę chciała uciekać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bandit
Motonita
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Paszków
|
Wysłany: Czw 21:01, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mag - jeśli to do mnie To nie nie podbija mi tyłu (hehe trochę warzę) Oczywiście utwardzam go na max. jak lecę autostradą 180-200. Większość przelotów wykonuję z pasażerką i kuframi wtedy w ogóle niema problemu. Ja skręcę do połowy i lecę solo to zaczyna mi się przy 150-160 to o czym pisze Oliwnik inni opisuję to też jako shime choć nie wiem czy to prawidłowe określenie. Jak latam normalnie po mieście solo to oczywiście skręcam dla konfortu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:39, 04 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zdażało mi się lecieć złoty 90 z plecakiem full zapakowany i nic się nie działo, pod watrunkiem że normalną dla tego typu motocykla niestabilność przy tych prędkościach można nazwać "nic nie dzianiem". Po opisanych objawać mogę wnioskować że masz wyząbkowaną oponę i/albo luzy w główce ramy, wachaczu lub kołach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pią 2:21, 05 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o podbijanie tyłu to raczej nie, zależy to od wagi chyba Ja niestety oscyluję koło 95 kg ale muszę spróbować ustawić troszkę mniej ten tył. Owszem zdarzają mi się spore uślizgi z myszkowaniem (różnie to nazywają) tyłu przy ostrym dohamowaniu przed zakrętem, jak oczywiście sobie przykozacze ale to raczej norma (to jakby tylne koło chciało przód wyprzedzić), tak naprawdę bardzo to lubię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 21:08, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Przy okazji zmiany tłumików mam pewne spostrzeżenia. Okazuje się, że teraz można bez problemu jechać z prędkością 200km/h (licznikowe), ze standardowymi tłumikami motocykl mocno wężykował, teraz tego nie ma, mam wrażenie, że w ogóle. Głowy nie dam, ale obroty oscylują chyba w granicy 6,5 tyś/min, zastanawia mnie tylko spalanie przy tej prędkości. Nie żeby to była moja prędkość podróżna, ale w Niemczech - czemu nie? W każdym razie chciałem przekazać, że jeśli chodzi o wężykowanie powyżej 160, którego sam doświadczałem, to najwyraźniej odciążenie tyłu i podkręcenie sprężyny pomaga (test robiłem bez topcase'a i ze średnio skręconą sprężyną - ale wcześniej w tym ustawieniu przy podobnych prędkościach było wężykowanie). W sumie nie bez przyczyny producenci nie oferują topcese'ów do sportowych maszyn...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Czw 22:18, 26 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told wybacz ale proszę łopatą do głowy. Na wstępie zrozumiałem że po wymianie tłumików przestał wężykować przeczytaj sobie pierwsze zdanie
A potem piszesz że to wina złych nastawów tylnego zawieszenia - i tu na stówkę się zgadzam masz rację. Czasami skróty myślowe wprowadzają czytających w błąd Na to trzeba uważać
Ja mam standardowe wydechy, jechałem licznikowe 240 (nie powiem gdzie) i mam tył na sztywno bez kufrów - i węży nie widziałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:54, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | W sumie nie bez przyczyny producenci nie oferują topcese'ów do sportowych maszyn... | A moze dlatego nie oferuja, ze sportowe maszyny nie sluza do turystyki, a do zapierdalania na torze? O tym pomyslales? Ja wiem, ze w Polsce ludzie kasy nie maja na 2 motocykle i zdazaja sie gsx-ry z kuframi, ale moim zdanie to nieporozumienie.
marlon777 napisał: | ...jechałem licznikowe 240 (nie powiem gdzie)... | Chyba powinno byc nie powiem czym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 15:50, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
marlon777 napisał: | V-Told wybacz ale proszę łopatą do głowy. Na wstępie zrozumiałem że po wymianie tłumików przestał wężykować przeczytaj sobie pierwsze zdanie
A potem piszesz że to wina złych nastawów tylnego zawieszenia - i tu na stówkę się zgadzam masz rację. Czasami skróty myślowe wprowadzają czytających w błąd Na to trzeba uważać |
Dokładnie tak - po wymianie tłumików przestał wężykować. Następnie NIE piszę, że to wina nastawów tylnego zawieszenia, tylko że przy niezmienionych nastawach ze standardowymi tłumikami wężykował. Czyli teraz łopatą: motocykl wężykuje powyżej 160, 180 (licznikowych), teraz następuje (JEDYNA) zmiana - tłumiki - i nie wężykuje. Wniosek - odciążenie tyłu poprawia stabilność podczas jazdy z większymi prędkościami. Jak tego dokonać? j.w. Fakt, że dodałem, że podkręcenie spręzyny powinno pomóc, ale nie o to chodzi. Znowu - bez ruszania sprężyny, a po samym zdjęciu około 5-6 kg z tłumików brak wężykowania. No, mam nadzieję, że nie pozostawiłem niedomówień tym razem
bibop napisał: | V-Told napisał: | W sumie nie bez przyczyny producenci nie oferują topcese'ów do sportowych maszyn... |
A moze dlatego nie oferuja, ze sportowe maszyny nie sluza do turystyki, a do zapierdalania na torze? O tym pomyslales? Ja wiem, ze w Polsce ludzie kasy nie maja na 2 motocykle i zdazaja sie gsx-ry z kuframi, ale moim zdanie to nieporozumienie. |
A może dlatego nie oferują, że motocykle takie jak choćby K1300S czy Hayabusa zaliczają się do segmentu sportowych turystyków i przy prędkościach, do których je projektowano z topcese'm by odleciały. O tym pomyślałeś? XX, S, Hayka to nie motocykle "do zapierdalania na torze", nie do tego zostały zaprojektowane. Do takiej jazdy stworzono Fireblade'a, S1000RR i GSX-R'a 1000, superbike'i tak zwane.
Ja wiem, że w Polsce ludzie kupują GS'y za gotówkę. Przychodzą, mówią, że chcą taki motocykl i po prostu go biorą. Nie można mierzyć wszystkiego swoją miarką. A że ewenementy się zdarzają to wszyscy wiemy, terenowa R1, XX z trzema kuframi itd.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Pią 15:54, 27 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Pią 15:58, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told dzięki za cierpliwe "łopatą do głowy" ale przyznam się szczerze, że nie sądziłem iż odciążenie tyłu (moim zdaniem nieznaczne) spowodowane wymianą tłumików ma tak kolosalne znaczenie.
No cóż całe życie człowiek się uczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:12, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told, napisales maszyn sportowych wiec co mowisz o busie? to jest motocykl sportowo-turystyczny, nie miale go na mysli...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 16:36, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | V-Told, napisales maszyn sportowych wiec co mowisz o busie? to jest motocykl sportowo-turystyczny, nie miale go na mysli... |
Buehehe, dokładnie to mówię o "busie" - że "to jest motocykl sportowo-turystyczny".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 16:39, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
chyba sie nie rozumiemy... z reszta nie pierwszy raz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 17:02, 27 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
bibop napisał: | chyba sie nie rozumiemy... z reszta nie pierwszy raz. |
Dobrze, daj już spokój, przywołane przeze mnie Hayabusa, K1300S i XX to sportowe turystyki i nikt przy zdrowych zmysłach nie nazwie tego turystykiem a raczej maszyną sportową. Ford Mustang też zaliczany jest do sportowych samochodów, ale nie tworzono go z myślą o jeździe po torze. Czepiamy się określeń, jakby miało to cokolwiek pomóc. Hayabusa jest sportowa, ale mniej sportowa niż GSX-R, większość ludzi nazwie ją jednak sportową, tu się zgodzisz? Zresztą nie ma to żadnego znaczenia, bo i w Hayabusie i w GSX-R nikt normalny topcase'a nie będzie montował, i to z tych samych powodów, więc potyczka słowna nie ma tutaj sensu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:18, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
poprostu prędkość wylotowa spalin na przelotowych tłumikach, symetrycznie stabilizuje tor jazdy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:10, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
To "odciążenie tyłu" jest zastanawiające bo moje Viadro, bez względu na ustawienie zawieszenia, przy jeździe solo, potwornie wężykuje już powyżej 160km/h i na nowych oponach zjawisko to jakby wzmogło się. Z plecaczkiem natomiast i załadowanym kufrem, leciałem 210 bez żadnych niepokojących objawów, cze, raczej dociążenie, a nie odwrotnie, tyłu ma znaczenie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 21:09, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | To "odciążenie tyłu" jest zastanawiające bo moje Viadro, bez względu na ustawienie zawieszenia, przy jeździe solo, potwornie wężykuje już powyżej 160km/h i na nowych oponach zjawisko to jakby wzmogło się. Z plecaczkiem natomiast i załadowanym kufrem, leciałem 210 bez żadnych niepokojących objawów, cze, raczej dociążenie, a nie odwrotnie, tyłu ma znaczenie... |
Nie miałoby to sensu. Dlaczego lekkie enduro powyżej 120 już odfruwa? Masę ma w miarę centralnie, ale siedzisz wyprostowany i masz aerodynamikę szafy, dodatkowo duże skoki zawieszeń i jak dasz w palnik to siada na tyłku jak stary Jaguar. Motocykl siada, tył jest dociążony, a przód odciążony i gdzieś tutaj tkwi problem. To samo masz, kiedy bardziej miękko zestroisz tylną sprężynę, podobnie podczas jazdy z Topcase'm. Zaczynasz startować na orbitę. Głowy za tę teorię nie dam, ale jak dla mnie tak to wygląda.
Co się cieszysz Konra.dzik, jednorurowcu!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Nie 21:10, 29 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:14, 29 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Muszę popróbować z ustawieniami tylnego amora...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|