 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abso
A2
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Nie 13:47, 06 Wrz 2015 Temat postu: Przebita opony |
|
|
Witam, przebiłem tylne koło w moim DL-u. Wbity jest jakiś drut śr. 3-4 mm. Pytanie co z tym robić? Lepić czy nowa guma? A może lepić i włożyć dętkę, a na wiosnę kupić nową? Bieżnik z przodu ma 3,2 mm, z tyłu 2,8 mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 14:26, 06 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
2 tyg po zakupie nowego kompletu Anakee 3 (jakieś 200km), przebiłem paskudnie tył. Przecięcie miało 10mm ! Teoretycznie opona do wyrzucenia, ale nie stać mnie było już na drugą. Od spodu została naklejona duża łata + dętka i tak zrobiłem 33tyś km, aż skończyłem oponę. Już nie zostało dużo sezonu i opony w sumie tez nie masz za wiele więc zaklej od spodu dużą łatką i wsadź dętke. A na nowy sezon i tak raczej nową będziesz musiał kupować.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Nie 14:35, 06 Wrz 2015 Temat postu: Re: Przebita opony |
|
|
Abso napisał: | Witam, przebiłem tylne koło w moim DL-u. Wbity jest jakiś drut śr. 3-4 mm. Pytanie co z tym robić? Lepić czy nowa guma? A może lepić i włożyć dętkę, a na wiosnę kupić nową? Bieżnik z przodu ma 3,2 mm, z tyłu 2,8 mm. |
Tego typu dziura powinna dać się zakleić przy użyciu "sznurka" z takiego zestawu naprawczego:
A ponieważ bieżnika nie masz już za dużo, to przez zimę będziesz miał okazję poszukać nowych opon w dobrej cenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 14:35, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
blady2111
A
Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 16:15, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Polecam te i inne zestawy naprawcze (sznurkowe), korzystałem już 3 razy i bez problemu. Swojego czasu na pasie awaryjnym prawdopodobnie najwięcej łapałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Abso
A2
Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Oświęcim
|
Wysłany: Pon 17:37, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Guma połatana, dętka wsadzona mimo obaw wulkanizatora, że się nie ułoży. Przejechane około 80km w celu sprawdzenia i wszystko jak przed naprawą. Obuwie w zimie wymienię chyba na Pirelli Scorpion Trail 2. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 18:10, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Abso napisał: | Guma połatana, dętka wsadzona mimo obaw wulkanizatora, że się nie ułoży. Przejechane około 80km w celu sprawdzenia i wszystko jak przed naprawą. Obuwie w zimie wymienię chyba na Pirelli Scorpion Trail 2. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia. |
Przed zamknięciem dorzucę 0,03 PLN
Istnieją jeszcze:
1. Łatki Rema TipTop do opon bezdętkowych do użycia od wewnątrz - 100% szczelności.
2. Kołki do naprawy opon bezdętkowych od zewnątrz - prawie pewne 100% szczelności
3. Zestaw naprawczy z grzybkami gumowymi w sklepie Touratecha - 100% szczelności - zastosowanie od zewnątrz.
Nie wiem po co ta dętka do środka. Dobrze naprawiona opona posłuży do zajeżdżenia jeśli nei został rozwalony oplot, co w przypadku wbicia gwoździa jest mało prawdopodobne.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 18:11, 07 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Robur
A1
Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 19:40, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Też w maju złapałem wstępną gumę blaszkę 1x1cm 1mm grubości, zwykła samochodowa łatka i 5 tys przejechane i dalej jest ok
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pon 22:10, 07 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Robur napisał: | Też w maju złapałem wstępną gumę blaszkę 1x1cm 1mm grubości, zwykła samochodowa łatka i 5 tys przejechane i dalej jest ok |
też jeszcze nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby przy prawidłowo naprawionej oponie (łatką od wewnątrz) nastąpiła nieszczelność i mam tu na uwadze nie tylko opony motocyklowe, gdzie raptem masz max 300kg nacisku i 3MPa,a także te które dźwigają po 8ton przy 10MPa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Wto 14:00, 08 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Krzysiu...to są niestety inne opony...wszelkie fachowe pisma podają że przebita opona motocyklowa powinna być wymieniona...
Zestaw polecany przez biblo jest naprawdę praktyczny...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Wto 16:25, 08 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Top Gun napisał: | Krzysiu...to są niestety inne opony...wszelkie fachowe pisma podają że przebita opona motocyklowa powinna być wymieniona...
Zestaw polecany przez biblo jest naprawdę praktyczny... |
idąc tym tokiem to wszelkie czynności obsługowe poza wizualną kontrolą i uzupełnieniem płynów powinny być wykonane przez ASO
także dużo rzeczy piszą
natomiast to że zaleca się...... to ja nie neguje
a wg mojej oceny (być może się mylę) jaki ma cel naprawa opony bezdętkowej i potem wkładanie dętki ? jedno z dwóch jest wystarczającym rozwiązaniem a stosowanie obu jednocześnie nie stanowi wzajemnego wsparcia dla dalszej eksploatacji opony ale jak ktoś lubi......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 16:57, 08 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
W moim przypadku gdzie opona miała duże rozcięcie i nie przewidywałem szybkiej jej wymiany łatka + dętka to dodatkowe zabezpieczenie. Opona została dość mocno osłabiona w jednym punkcie blisko środka, zastosowanie samej łatki i dopompowanie mogło by z czasem spowodować wybulenie w najsłabszym miejscu. Dętką zwiększona została powierzchnia, ciśnienie nie wywiera bezpośredniego nacisku na oponę tylko przez dodatkową warstwę gumy. Tak mi to tłumaczył gość który zajmuje się gumami do motocykli. Oponę pozamykałem nakręciłem 33tyś już bez żadnych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Top Gun
A
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Śro 7:58, 09 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
No z tym wzmocnieniem opony przez dętkę to FACHOWIEC pojechał po bandzie...
Ja ostatnio naprawiałem oponę w Ford Transit za pomocą pompki z jakimś gównianym płynem (co za idiot to wymyślił). Producent zaleca po naprawie zgłosić się do wulkanizatora do max 90 km...Ford przejechał już 3000 km i jest ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|