|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 1:09, 08 Gru 2015 Temat postu: Pracował, zgasł i już nie odpalił | DL650 K4 |
|
|
Dziś rano chciałem sobie podskoczyć do roboty na moto... Maszyna stała około miesiąca nieodpalana, ale aku (na wykończeniu) miałem doładowany w domu. Po włożeniu i podłączeniu akumulatora motor odpalił jak zwykle (czyli ciężko ). Na postoju pochodził 1-2 min, potem jazda około 1 min i przy niewielkiej prędkości na dwójce zgasł. Kilkukrotne próby odpalenia nie pomogły, tzn. na chwilę zaskoczył, po czym gasł. Pomyślałem, że to przez brak paliwa, bo już była rezerwa, ale na stacji weszło <18l. Oczywiśćie motor nie odpalił. Co może być przyczyną? Jakiś zapchany filtr?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 1:33, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
byc moze wykorzystales juz limit odpalen motocykla, podobnie jak w drukarkach 1500 kartek i sprzet na smietnik
A tak zartujac - przyczyn moze byc kilka - zaczalbym od sprawdzenia ile aku pradu podaje, albo podlaczylbyc sie kablami do aku puszki i sprawdzil czy moto odpala. Najczestsza przyczyna spychologii (pchania moto) to padniete aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 9:24, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Przydało by się jeszcze info, czy nie odpalił bo rozrusznik nie zakręcił, czy rozrusznik zakręcił, ale silnik nie chciał zaskoczyć .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Staszek
Motonita
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Północna Polska
|
Wysłany: Wto 10:29, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tak czy owak jeżeli po miesiącu ciężko odpala (w dodatku to typowe dla niego) to chyba zasłużył na jakiś dokładniejszy przegląd, nie tylko nowe aku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 19:57, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Mój akumulator chyba też odrobinę zaczyna niedomagać. Postał ze 2 tygodnie z włączonym alarmem i.. niby kręcił ale bardzo niechętnie, nie odpalał - zaczynał niby łapać ale gasł itd.
Podłączyłem prostownik i po pół godzinie ładowania odpalił od strzału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Wto 20:23, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Jurek, a alarm masz "oryginalny", tzn. ten montowany w ASO? Jeśli tak, to z tego co pamiętam, te alarmy automatycznie wyłączają się po 3-4 dniach (chyba właśnie po to, aby nie wydrenować aku). Wydaje mi się zatem, że Twój akumulator powoli zmierza do ... krainy wiecznego prądu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Wto 20:58, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
biblo napisał: | Jurek, a alarm masz "oryginalny", tzn. ten montowany w ASO? Jeśli tak, to z tego co pamiętam, te alarmy automatycznie wyłączają się po 3-4 dniach (chyba właśnie po to, aby nie wydrenować aku). Wydaje mi się zatem, że Twój akumulator powoli zmierza do ... krainy wiecznego prądu |
Ależ wiem że za długo w moim tipi nie zabawi Naładowałem go jeszcze raz do pełna i zobaczymy Ale chyba już mu czas... nie mam informacji by poprzedni właściciel zmieniał aku.. więc jest chyba od nowości
W każdym razie - gdy aku jest słabe, to pomimo że powoli kręci - może nie odpalać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 0:49, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedzi, ale chciałem zauważyć, że akumulator, choć słaby, był naładowany i włożony do moto trzy minuty przed odpaleniem. Potem wyjechałem na ulicę jak zawsze i motocykl zgasł w zakręcie (nie pamiętam czy dodawałem już gazu czy nie). Próby odpalenia kończyły się kręceniem rozrusznika, chwilowym zapaleniem i zgaszeniem silnika. Jednak po kilku takich akcjach aku padł . W wikend spróbuję odpalić go jeszcze raz i dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 1:48, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
A wyświetla się jakiś błąd na wyświetlaczu (w miejscu zegarka) po przekręceniu stacyjki ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 10:02, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Dziękuję za odpowiedzi, ale chciałem zauważyć, że akumulator, choć słaby, był naładowany i włożony do moto trzy minuty przed odpaleniem. | Mam podobnie - słaby akumulator, i po jednym odpaleniu z drugim już idzie kiepsko chyba że zrobie kilka dobrych kilometrów.
To nie jest akumulator samochodowy, że kilka razy pokręcisz.
Zyżyty akumulator nie ma pojemności dlatego choć ładowany był całą noc to drugie odpalenie nie koniecznie zakończy się sukcesem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 11:57, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Panowie zrozumcie że akumulator to sprawa drugorzędna... motocykl odpalił na tym akumulatorze, zgasł w trakcie jazdy i nie chce już odpalić - to jest problem. Jak kolega pisze, kręcił później jeszcze i silnik załapywał i gasł. Jak wy byście na swoich nowiutkich akumulatorach kręcili silnik chwile tez by wam w końcu padł. Słabszy wytrzyma krócej, ale w tym przypadku miał siłe żeby motocykl odpalić a później jeszcze kręcić silnikiem przy ponownej próbie odpalenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 12:23, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Mógł zgasnąć bo brak ładowania. Jak się skończy resztka energii w akumulatorze to już nie będzie z czego wygenerować iskry.
Sprawdź czy w alternator działa. Tyle co możesz w domu (zwykle) napięcie 13,5V na jałowych obrotach do okolic 14,4 (+- 0,2V) na obrotach. Jeśli nie działa to masz przyczynę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Pią 12:29, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Panowie zrozumcie że akumulator to sprawa drugorzędna... motocykl odpalił na tym akumulatorze, zgasł w trakcie jazdy i nie chce już odpalić - to jest problem. |
Ja mam słaby akumulator i tak samo mam.
Naładowany odpala bez problemu.
Jednak gdy np. mi zgaśnie przy ruszaniu to z drugim odpaleniem mam niesamowity problem.
Chyba, że przejadę taką trase min. 20km to wtedy nie ma większego problemu z ponownym odpaleniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Pią 19:00, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem padnięty aku + problemy z ładowaniem = brak pracy silnika. Jakby nie patrzeć motocykl pobiera prąd choćby liczniki, komp, światła co w sumie daje nie mały pobór.Jeżeli napięcie chwilowe spadnie poniżej pewnej wartości to branie prądu np dla komputera czy wtrysku i tyle.
Podstawowa sprawa to wsadzić dobry akumulator (choćby kable i naładowany aku samochodowy ale nie podłączony do auta), odpalić i zmierzyć napięcie na baterii.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pią 23:04, 11 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Zapłon, pompa paliwa itd pobierają bardzo mało prądu. Bratu w VFRce w tym roku padł alternator w Rosji. Posadził na miejscu pasażera dodatkowe aku i gonił dalej jak gdyby nigdy nic. Potrafił tak zrobić nawet 700km. Oczywiście co noc zapasowe aku trafiało na ładowanie do pokoju .
A wracając do meritum, to jeżeli aku słabe, to nie ma się co szczypać, tylko kupić nowe. Teraz zima, to może i nawet jakiś rabat się trafi . A jak to zrobisz to jedna możliwość odpadnie. A chcąc diagnozować czy to alternator, czy coś w silniku, wtrysku, przepustnicach itd i tak będziesz musiał to zrobić .
pietryna napisał: | Tyle co możesz w domu (zwykle) napięcie 13,5V na jałowych obrotach do okolic 14,4 (+- 0,2V) na obrotach. |
Tak z tym, że to się będzie odnosić do zdrowego akumulatora. Przy zdychającym może minąć kilka minut zanim się takowe pojawi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 22:15, 12 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj odpalania z lekko odkręconą manetką gazu ja tak miałem, że mój moto stracił wolne obroty i tylko jak mentkę miałem odkręconą to pracował.
W moim przypadku po minucie problem miną i wolne obroty wróciły do życia i do dziś jest OK a to miało miejsce 2 lata temu.
Przeczyściłem wszystkie styki w elektryce kompie na wtryskach i działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 14:30, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Historii ciąg dalszy... Kupiłem nowe aku i jest to samo, tzn. nie odpala. Rozrusznik kręci jak szalony, ale nic się nie dzieje. No, prawie nic, bo mam wrażenie, że odgłos jest minimalnie różniący się od odgłosu pracy samego rozrusznika i mógłbym to zinterpretować jako dźwięk "zaskoczenia" silnika tylko 10 razy słabszy (nie wiem czy dobrze to wytłumaczyłem). Obstawiam w pierwszej kolejności zapchany filtr paliwa (moto stało na rezerwie z miesiąc), a w drugiej... wolę o tym nie myśleć . Ktoś rozbierał ten filtr? Jak się do tego w ogóle zabrać? A może sprawdzić coś innego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 15:55, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Ostatnio wyciągałem pompę paliwa. Prosta sprawa.
Tutaj trochę opisałem co i jak.
http://www.vstromclub.fora.pl/warsztat,54/pompa-paliwa-utrzymanie,3773.html
Jeśli filtr jest zapchany myśle ze jedynym rozsądnym wyjściem jest jego obejście i założenie filtra na przewodzie.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten temat jest bardzo obszerny, są też linki do filmów na YT.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 19:17, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Filtrów na przewodzie ciśnieniowym raczej się nie zakłada.
Na pompie filtr jest od strony "ssania" a nie po stronie ciśnieniowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pon 21:57, 28 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro raczej się nie zakłada - to kup sobie w serwisie (bo nigdzie indziej nie kupisz) pół pompy paliwa bo masz filtr zapchany... Gdyby to było tanie i wymienne pewnie każdy z nas wymieniał by go często, tak jak reszte filtrów. Ale nie słyszałem jeszcze żeby ktoś tu na forum wymieniał filtr paliwa ten wewnętrzny.
Panowie na tamtym forum poradzili sobie szybko i tanio. Teraz można wymieniać filtr często bo nie kosztuje dużo i jest do niego łatwy dostęp. Jak widać na zdjęciach i w opisach, to działa i sobie chwalą.
W pompie w DLu filtr wewnętrzny nie jest po stronie ssania, na ssaniu jest ta siateczka. Zauważ że z tej puszki z filtrem wychodzi rurka - filtr jest za pompą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Śro 13:07, 30 Mar 2016 Temat postu: Na początek pompa |
|
|
jawa napisał: | Obstawiam w pierwszej kolejności zapchany filtr paliwa (moto stało na rezerwie z miesiąc) |
Filtr się sam nie zapcha, gdy nieużywany.
Zanim zaczniesz wszystko rozbierać, sprawdź czy pompa w ogóle podaje paliwo. Generalnie powinno ją być słychać jak przez chwilę pracuje po włączeniu zapłonu (stacyjka + czerwony przycisk). Zdejmij z niej przewód paliwowy i włącz na moment zapłon. Ostrożnie z tym, bo może trochę polecieć benzyny - najlepiej podstawić butelkę itp. Jak z króćca siknie paliwem to pompa i filtr ok - przynajmniej na tyle, żeby uruchomić silnik.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Śro 23:51, 30 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:51, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Z tym postojem motoru chodziło mi o to, że mógł się wytrącić jakiś osad. Ale poszedłem za Twoją radą i sprawdziłem pompę paliwa. Pompa pracuje i podaje całkiem sporo paliwa, choć na moje oko jest ono zabrudzone . Może filtr powietrza albo elektryka (immo? ale chyba go nie mam)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 19:19, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Skoro silnik kreci i pompa paliwa podaje PB, to moze problem tkwi po stronie swiec, ew przewodow WN?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:07, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuję dobrać się do świec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mikee86
Motocyklista
Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Radom
|
Wysłany: Czw 20:26, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
A probowales zapalic moto "na pych"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 21:58, 31 Mar 2016 Temat postu: TO sensor |
|
|
jawa napisał: | Spróbuję dobrać się do świec. |
Najlepiej jakbyś miał świecę zapasową. Musiałbyś zdjąć jedną z fajek i włożyć w nią tą dodatkową świecę. Potem przyłożyć obudowę świecy do masy i zakręcić rozrusznikiem. Powinna być iskra.
jawa napisał: | Może filtr powietrza albo elektryka (immo? ale chyba go nie mam)? |
Filtr powietrza nie ma wpływu na zaistniałą sytuację.
Seryjnego immo DL K4 nie ma. Elektryka - najpierw zobacz co z iskrą. Bezpieczniki też możesz na wszelki wypadek sprawdzić.
*****
A tak w ogóle to sprawdź TO sensor (tip over sensor). Jest on pod siodłem za akumulatorem. Może przy wkładaniu nowej "baterii" został przekręcony lub zdjęty z uchwytu? Musi być zamontowany pionowo - inaczej silnik nie zapali.
Na zdjęciu (to nie mój bałagan ) jest na prawo i trochę do góry od dodatniej klemy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Czw 22:09, 31 Mar 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Czw 22:01, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuj zapalić z lekko przekręconą manetką gazu . Jaki efekt ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:17, 31 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi! W wikend sprawdzę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13:49, 03 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Dziś po wielu próbach udało mi się odpalić maszynę, jednak to nie koniec historii. Moto zgasiłem i odpaliłem ponownie bez problemów. Wyjechałem na ulicę i stało się to samo, co poprzednio - zgasł i nie dał się uruchomić. Moto traci obroty w zakrętach zakrętach, na postoju czasem zaskakuje na chwilę, po czym szybko gaśnie. Głównym podejrzanym jest chyba układ paliwo-bak-pompa, sprawdzałem TO sensor, ale jest w pionie, a styki nie są zaśniedziałe. A może zawory (moto ma już prawie 72k km)? Ale jaki wpływ na nie może mieć przechylenie? Jakieś sugestie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 23:44, 03 Kwi 2016 Temat postu: Pompa cd. |
|
|
Trochę brak pomysłów.
Błędu FI żadnego nie wyświetla po zgaśnięciu?
A co z tą pompą - jak silnik zgaśnie, a potem próbujesz odpalić to przy każdym włączeniu czerwonego przycisku, gdy chwilę odczekasz, powinna nabijać ciśnienie. Czy tak jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 9:29, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
A czy w tych modelach nie ma pod klamką sprzęgła jeszczejakiegos cudactwa c potrafi zblokowac silnik?
Moze juz się wykańcza i przy drganiach czy cos w czasie jazdy się załacza
nie bijcie jakby co za niewiedze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 11:55, 04 Kwi 2016 Temat postu: Włącznik przy sprzęgle |
|
|
stasiek napisał: | A czy w tych modelach nie ma pod klamką sprzęgła jeszczejakiegos cudactwa c potrafi zblokowac silnik?
Moze juz się wykańcza i przy drganiach czy cos w czasie jazdy się załacza |
To "cudactwo" pod klamką ma znaczenie podczas uruchamiania - uniemożliwia zadziałanie rozrusznika, gdy sprzęgło nie jest wyłączone.
Sygnał z tego włącznika idzie też do kompa, ale nie wiem jaki to ma praktyczny wpływ na pracę silnika. Wyłączać go ten sygnał lub jego brak na pewno nie będzie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pon 11:56, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 13:57, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Z tym postojem motoru chodziło mi o to, że mógł się wytrącić jakiś osad. Ale poszedłem za Twoją radą i sprawdziłem pompę paliwa. Pompa pracuje i podaje całkiem sporo paliwa, choć na moje oko jest ono zabrudzone . Może filtr powietrza albo elektryka (immo? ale chyba go nie mam)? |
A co znaczy że paliwo jest zabrudzone? Pisałeś o ile pamiętam że moto stało trochę przy prawie pustym baku.. może tak rdzewieje ci zbiornik i pozapychało ci filtr?
Skoro z trudem zapala , a jak odpali to po chwili jest słaby i gaśnie - osobiście w pierwszej kolejności stawiał bym na paliwo .
To że jest .. nie znaczy jeszcze że jest ok.
Najpierw trzeba było by sprawdzić ciśnienie paliwa - dokładnie opisuje to serwice manual . Ale to tego trzeba zrobić było by przyrząd z manometrem ( do cieczy...)
Ciśnienie paliwa powinno wynosić ok. 300 kPa (3,0 kg / cm, 43 psi)
Jeśli ciśnienie paliwa jest mniejsze to trzeba sprawdzić :
* Zatkany filtr paliwa
* Regulator ciśnienia
* Pompa paliwowa
Jeśli ciśnienie paliwa jest większe
* Zawór zwrotny pompy paliwa
* Regulator ciśnienia
Daj na priv maila - podeślę ci Service Manual - jest tam parę możliwości..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19:57, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
griba napisał: | Trochę brak pomysłów.
Błędu FI żadnego nie wyświetla po zgaśnięciu?
A co z tą pompą - jak silnik zgaśnie, a potem próbujesz odpalić to przy każdym włączeniu czerwonego przycisku, gdy chwilę odczekasz, powinna nabijać ciśnienie. Czy tak jest? |
Błędu nie wyświetla, pompa za każdym razem jest słyszalna.
antyks napisał: | jawa napisał: | Z tym postojem motoru chodziło mi o to, że mógł się wytrącić jakiś osad. Ale poszedłem za Twoją radą i sprawdziłem pompę paliwa. Pompa pracuje i podaje całkiem sporo paliwa, choć na moje oko jest ono zabrudzone . Może filtr powietrza albo elektryka (immo? ale chyba go nie mam)? |
A co znaczy że paliwo jest zabrudzone? Pisałeś o ile pamiętam że moto stało trochę przy prawie pustym baku.. może tak rdzewieje ci zbiornik i pozapychało ci filtr?
Skoro z trudem zapala , a jak odpali to po chwili jest słaby i gaśnie - osobiście w pierwszej kolejności stawiał bym na paliwo .
To że jest .. nie znaczy jeszcze że jest ok.
Najpierw trzeba było by sprawdzić ciśnienie paliwa - dokładnie opisuje to serwice manual . Ale to tego trzeba zrobić było by przyrząd z manometrem ( do cieczy...)
Ciśnienie paliwa powinno wynosić ok. 300 kPa (3,0 kg / cm, 43 psi)
Jeśli ciśnienie paliwa jest mniejsze to trzeba sprawdzić :
* Zatkany filtr paliwa
* Regulator ciśnienia
* Pompa paliwowa
Jeśli ciśnienie paliwa jest większe
* Zawór zwrotny pompy paliwa
* Regulator ciśnienia
Daj na priv maila - podeślę ci Service Manual - jest tam parę możliwości.. |
Tutaj można zobaczyć, jak wyglądało paliwo tuż po wyjściu z pompy: [link widoczny dla zalogowanych]
Pompa sika całkiem mocno, ale nie mam przyrządu do zmierzenia parametrów. Ale też obstawiam coś z paliwem. Podjechałbym do mechanika, ale nie mogę odpalić . A service manuala posiadam, możesz podać strony
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Pon 20:37, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
wedlug foty to chyba masz niezla rdze w baku - bez płukania chyba si enie obejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 21:12, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Tu nie ma co kombinować, pompę trzeba wyjąć i umyć filtry, jak to zrobić pisał kolega Suszny na poprzedniej stronie...
Bak wypłukać i pooglądać (latarka) czy nie skorodował od wewnątrz na amen.
Po to właśnie na zimę zalewa się do pełna, żeby nie było w nim powietrza i wilgoci i żeby nie korodował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pon 21:53, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Jak by mi takiego czegoś ktoś polał też bym chyba więcej nie odpalił..
W servicemanualu jest rozdział poświęcony układowi paliwowemu, są rysunki jak czyścić pompę itd...
Jak nie znajdziesz, to jutro będę przy kompie i ci podam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pon 21:56, 04 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:06, 04 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Zawsze zalewałem do pełna przed dłuższym postojem, a teraz odpuściłem (jeszcze nie było zimy ). Teraz musze tylko wypompować 20L paliwa, które w międzyczasie dolałem i do roboty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Wto 7:53, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Pompa jak pompa... Ale wtryski ... Je teraz poczyścić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:00, 05 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Spróbuję się za to zabrać w weekend i dam znać czy czyszczenie pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:03, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W końcu wyjąłem pompę i przepłukałem bak. (Nie)stety nie było tam żadnej rdzy itp., resztka paliwa wydawała się jednak nieco brudna (jak na zdjęciu zamieszczonym wcześniej). Filtr paliwa (ten siatkowy) jest mocno zabrudzony, najchętniej bym go wymienił na nowy. Ale czy ktoś wie, jaki jest jego numer w Suzuki i czy sprzedają go osobno? Gdzieś czytałem, że trzeba kupić całą pompę... Jeśli to się potwierdzi, to spróbuję wyczyścić na tyle, na ile się da. Ma ktoś jakiś patent na skuteczne oczyszczenie/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 23:03, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
jawa napisał: | Ale czy ktoś wie, jaki jest jego numer w Suzuki i czy sprzedają go osobno? |
Cały schemat z numerami części, cenami i możliwością kupienia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 23:13, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
To sitko da się kupić osobno, nie znam numeru części. Ale to jest tylko filtr zewnętrzny, możesz go przedmuchać sprężonym powietrzem i będzie jak nowy. W pompie jest jeszcze jeden filtr, którego nie da się wymienić - tylko całą pompę.
Sprawdziłeś ile paliwa ci pompa podaje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 23:13, 06 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Strona z numerami klamotów:
[link widoczny dla zalogowanych]
tu masz część na ebay:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak z innej beczki to filtr nagle nie zapycha się na amen najwyżej zmniejsza się przepływ.
Proponuje zrobić kilka rzeczy:
1. Zmontować cały układ.
2. Sprawdzić gdzie wchodzi wąż z paliwem do wtrysku i go zdjąć sprawdzić czy paliwo pompa podaje (wtedy wiesz, że silnik dostaje paliwo).
3. Zakręcić kilka razy i sprawdzić czy świeca jest mokra od paliwo najlepiej tylnY cylinder bo jest najłatwiej.
4. Sprawdzić czy jest iskra na świecy.
5. Zrobić diagnostykę kostką serwisową bo coś mi się wydaję że to nie wina paliwa a jakiś poważniejszy problem może po stronie elektroniki się wdarł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:55, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki za linki i sugestie!
Według mnie wszystko wskazuje na zanieczyszczenia. Pompa podaje paliwo (patrzyłem na wyjściu z baku), motocykl pracuje w położeniu pionowym, natomiast zaczyna się dławić gdy przechylam go na boki. To wskazywałoby raczej na problemy z dopływem paliwa. Czujniki położenia motocykla powinny chyba mieć znaczenie przy dość konkretnym przechyleniu, tak?
Zaraz zabieram się za złożenie i napiszę czy pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 13:04, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W tym roczniku chyba nie ma czujnika położenia bo ja mam 1000 z 2006 i nawet przy glebie silnik pracuje i sam go muszę zgasić. Wiem że w którymś roku Suzuki z tego zrezygnowała bo było wiele przypadków, że mocnym złożeniu w zakręcie silnik się wyłączał i dochodziło do wypadków. Ale skoro piszesz, że moto pracuje to możesz mieć inny problem. Ja myślałem, że od tamtego czasu jak Tobie zgasł to nie możesz go odpalić ale skoro odpala to w tym zespole pompy jest jeszcze jeden filtr i to on może być przyczyną Twoich problemów
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozycja nr 2 cena 200 dolcy jeden chłopak z forum planował go wypatroszyć i założyć zewnętrzny dużo tańszy filtr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 21:06, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Sukces! Zrobiłem rundkę po osiedlu, pojechałem na przegląd i wszystko działa jak należy. Mam nadzieję, że już na dobre. Bardzo dziękuję wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kizashi
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 306
Przeczytał: 19 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Mazury
|
Wysłany: Sob 21:38, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
I co było nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jawa
A
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 23:32, 07 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Myślałem, że to wiadomo z poprzednich postów, ale napiszę jeszcze raz. Przepłukałem bak i wyczyściłem filtr paliwa (ten siatkowy, łatwo dostępny). Do tej "awarii" przyczynić mógł się dłuższy postój na prawie pustym baku, ale trzeba pamiętać, że moto ma ponad 70k km i filtr paliwa miał chyba prawo się nieco zabrudzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|