|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 17:28, 04 Cze 2013 Temat postu: Pali olej :( |
|
|
Hej,
właśnie po długiej przerwie zimowej odkopałem mojego DL'a. Jeszcze przed zimą zmieniłem mu olej i chyba niefortunnie, z Castrola 10w50 na Motula 10w40. Po przejechaniu 150 km łyknął mi jakieś 100 ml (+/-). Oddałem do mechanika i faktycznie ten stwierdził, że widać lekko niebieskawy dym przy wysokich obrotach + czuć zapach oleju. Teraz nie wiem, czy to wina mojej zmiany, czy może po prostu silnik zaczyna szwankować. Motocykl kupiłem dwa sezony temu i teraz teoretycznie ma przejechane 36k (ale głowy nie dam bo sprowadzony). Poza tym, nie ma objawów jakichś nieszczelności, sporadycznie zdarzy się problem, że na zimnym silniku muszę mu dodać trochę gazu, żeby odpalił. Trochę mnie to martwi, bo boję się że silnik pójdzie do remontu , a może wystarczy tylko zmiana oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Wto 19:07, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Nie mam dużej wiedzy o mechanice naszych motocykli ale ja osobiście na Twoim miejscu zrobiłbym dolewkę do właściwego stanu i obserwował co dalej - ten ubytek oleju o którym piszesz to może efekt złego sprawdzenia stanu po wymianie... Co do uruchamiania na zimnym silniku - przyczyn może być klika np. świece i pozostałe elementy które powinny być sprawdzone/wymienione przy określonym przebiegu - generalnie według mnie potrzebny jest gruntowny przegląd jeśli takowy nie był robiony. Tak jak wcześniej zaznaczyłem nie jestem ekspertem więc to tylko moje sugestie.
P.S. W moim DL 1000 2002r. przy przebiegu 42000 (teoretycznie) zmieniłem olej z Castrol na Motul i nie było problemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 20:11, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Przegląd motocykla był robiony naprawdę poważny, w zeszłym roku zrobiłem świece, filtry powietrza + oleju, regulację zaworów, w tym roku też poprosiłem mechanika o taką wymianę i zobaczymy. Doleję i będę obserwował jeśli nic nie pomoże to pewnie remont silnika .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Wto 20:34, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Potrzebna opinia znających się w temacie - pewno się pojawi
slaveq lewa do góry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:40, 04 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
odpalałeś go po wymianie? Może poprostu po wymianie filtr był pusty, odpaliłeś motka, poszedł olej do filtra i stan się obniżył. Normalna sprawa. Dolej i obserwuj. Jak Castrola Ci nie brał to tym bardziej nie powinien Motula. Ja raz z ciekawości zmieniłem na Castrola i przerażały mnie ilości dolewek. Wróciłem do Motula i na 6000 km dolałem ok. 150-200 ml, także norma. Przebieg mam prawie 70 tys. km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 22:53, 04 Cze 2013 Temat postu: Re: Pali olej :( |
|
|
slaveq napisał: | Hej,
właśnie po długiej przerwie zimowej odkopałem mojego DL'a. Jeszcze przed zimą zmieniłem mu olej i chyba niefortunnie, z Castrola 10w50 na Motula 10w40. Po przejechaniu 150 km łyknął mi jakieś 100 ml (+/-). Oddałem do mechanika i faktycznie ten stwierdził, że widać lekko niebieskawy dym przy wysokich obrotach + czuć zapach oleju. Teraz nie wiem, czy to wina mojej zmiany, czy może po prostu silnik zaczyna szwankować. Motocykl kupiłem dwa sezony temu i teraz teoretycznie ma przejechane 36k (ale głowy nie dam bo sprowadzony). Poza tym, nie ma objawów jakichś nieszczelności, sporadycznie zdarzy się problem, że na zimnym silniku muszę mu dodać trochę gazu, żeby odpalił. Trochę mnie to martwi, bo boję się że silnik pójdzie do remontu , a może wystarczy tylko zmiana oleju? |
jak dlugo stal nieodpalanay??
jakie przebiegi robisz rocznie??
jezeli jezdzisz malo, a do tego jeszcze masz dluga przerwe zimowa to sie nie dziw zw silnik zacznie olej brac, bo jest poprostu zastany, czasem mozze nawet zlapac pierscienie na tlokach i dopiero bedzie dyskoteka.
Motocykl jak czlowiek potrzebuje ruchu.
Remont silnika to ostatecznosc, jedynie co Ci moge fachowo doradzic to:
- Daj sobie spokoj z mechanikami, bo za chore diagnozy skasuja cie co niemiara i nie bedziesz i mial za co jezdzic, a jak nie bedziesz jezdzil to problem bedzie sie poglebial
- Dolej oleju do odpowiedniego stanu i smigaj smialo kontrolujac poziom od czasu do czasu.
- jezeli bedzie miala nastapic jakas poprawa to dopiero po nastepnej wymianie oleju i koniecznie na taki sam jak zalaes czyli motul 10w40
- jezeli natomiast poprawy nie bedzie, a zuzycie oleju nie przekroczy 0,5l na 6 tyskm to jest oki, moj tyle sobie bral i nie plakalem.
Jednym slowem nie przejmuj sie tylko smigaj smigaj
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Śro 0:55, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi,
faktycznie motocykl stał dość długo bo od listopada, trzeba faktycznie zacząć jeździć więcej bo ostatnio trochę to zaniedbałem. Odezwę się za jakiś czas, jeszcze raz dzięki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Śro 10:45, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
slaveq koniecznie napisz jak sytuacja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 13 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 23:18, 05 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Może jak zmieniałeś olej to przesadziłeś z ilością i pod wpływem zwiększonego ciśnienia w układzie smarowania puściły lekko pierścienie i teraz olej dopala się w tłokach razem z paliwem? Jeżeli cały czas masz ten lekko niebieskawy dym to ja bym się zainteresował bardziej niż tylko "dolewaj i śmigaj"...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 0:12, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Może jak zmieniałeś olej to przesadziłeś z ilością i pod wpływem zwiększonego ciśnienia w układzie smarowania puściły lekko pierścienie i teraz olej dopala się w tłokach razem z paliwem? Jeżeli cały czas masz ten lekko niebieskawy dym to ja bym się zainteresował bardziej niż tylko "dolewaj i śmigaj"... |
Więc tak, dziś odebrałem moto, odpalony na dworze i rozgrzany prawie nie daje objawów poza lekkim zapachem i przy przyciśnięciu go faktycznie troszkę jakby ten dym mieszał się z niebieskim (bardzo słabo widocznym). Mechanik powiedział, żeby na razie obserwować. Dziś zrobiłem 40 km i nie ma ubytku. Zobaczymy co będzie dalej. Z ilością oleju nie przesadziłem, zawsze leję pod górną kreskę i tyle. Dodam, że w zeszłym roku motocykl wziął jakieś 0.5 - 0.7 litra na 6 tyś. więc chyba nie tak tragicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Czw 0:36, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
pod gorna kreske? A sprawdzales ile to wychodzi? Z tego co pamietam leje sie 2,7 lub 2,9 litra w zaleznosci od tego, czy wymienia sie rowniez filtr oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 20:37, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Lałem pod górną kreskę . Filtr też wymieniłem jutro będę u siebie w garażu to sprawdzę dokładnie ile weszło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Czw 20:50, 06 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
slaveq spokojnie, daj znać co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slaveq
A2
Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 22:39, 04 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Hej,
wracając do tematu. Przejechałem 3 tyś. km (+/- 100), wszystko wygląda ok, możliwe, że faktycznie przy zmianie oleju te 100 ml. poszło do filtra. Przez te 3 tysiaki musiałem faktycznie dolać oleju ale zgodnie z miarką na butelce było to jakieś 100 może 150 ml. czyli w normie. Dzięki wszystkim za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Nie 23:15, 04 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
A czytales instrukcje obslugi przed wymiana oleju?
Tam jest podane - czarno na bialym - ile lac oleju przy zmianie oleju i filtra i bez.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poncjusz
A2
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocanka
|
Wysłany: Śro 20:47, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Koledzy trochę odkopie temat. Mój motocykl spalił jakąś litrę oleju na 4kkm. Nie ma nieszczelności w silniku i nie dymi. Leje motula 10w40 i wcześniej też taki był lany. I teraz pytanie czy zmienić olej na syntetyczny/mineralny (tak wyczytałem na forach) i sprawdzać co się będzie działo, czy odrazu dawać do jakiegoś mechanika i niech rozbiera?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
j23j23j23
Maniak motocyklowy
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Śro 21:23, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Z tym olejem to jest tak, że bardzo dużo zależy od tego co i jak robisz z manetką. Jak dzidujesz to weźmie więcej, przy spokojnej jeździe weźmie niezauważalnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poncjusz
A2
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocanka
|
Wysłany: Śro 21:31, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
nie kręcę go za mocno i nie jeżdżę "agresywnie", więc to można wyeliminować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Śro 21:35, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Poncjusz napisał: | Koledzy trochę odkopie temat. Mój motocykl spalił jakąś litrę oleju na 4kkm. Nie ma nieszczelności w silniku i nie dymi. Leje motula 10w40 i wcześniej też taki był lany. I teraz pytanie czy zmienić olej na syntetyczny/mineralny (tak wyczytałem na forach) i sprawdzać co się będzie działo, czy odrazu dawać do jakiegoś mechanika i niech rozbiera? |
i dla tych 30zł co wydasz na dolewkę na sezon chcesz go rozgrzebywać???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Poncjusz
A2
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocanka
|
Wysłany: Śro 21:39, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
nie chodzi o oszczędności, a o to że jak jeździłem 25 letnią hondą shadow to przez 10kkm nie dolałem nic, a tutaj 1,5l na serwis to jest sporo i mnie niepokoi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 22:01, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Litr na 4 tys. km to sporo... Mnie przy ostrej jeździe (przeloty asfaltem z prędkością 140-150 km/h) lub wielokilometrowe odcinki po kamienistych szutrach w Gruzji i cały czas jazda na wysokich obrotach na 2-3 biegu spalił tyle oleju przez 8 tys. km... A w tym roku podczas objazdu Bałtyku (bez gonitwy, bo w Skandynawii mandaty są horrendalne) praktycznie nie brał oleju...
Może najpierw zmień olej na mineralny, który jest bardziej gęsty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Śro 22:52, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:56, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Stromy palą olej, jedne więcej drugie mniej. Mój ostatnio też miał awaryjną dolewkę na stacji, bo się jorgnąłem że w okienku ledwo co widać. Przecież i tak raz w roku należałoby wymienić całość, to przecież miast wymieniać można dolewać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiekjx1
Motocyklista
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: dolnośląskie/BLC
|
Wysłany: Pią 0:32, 21 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
jerresso napisał: | Stromy palą olej, jedne więcej drugie mniej. Mój ostatnio też miał awaryjną dolewkę na stacji, bo się jorgnąłem że w okienku ledwo co widać. Przecież i tak raz w roku należałoby wymienić całość, to przecież miast wymieniać można dolewać |
a MOTULa pakują po 4L wiec akurat na dolewki masz jak znalazł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ciewek
A1
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tczew
|
Wysłany: Nie 22:14, 18 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Mój DL1000 ma 106 tyś km i spala 0,5l/6 tyś km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Leciutki1
Motocyklista
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 322
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legnica i okolice
|
Wysłany: Czw 22:12, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Staram się przeglądy i naprawy robić sam, a że dość dobrze mi to wychodzi
to moto nadal jeździ ostatnio robiłem przegląd na 48k km.
Zgodnie z zaleceniami serwisówki, zawory , przepustnice taki przegląd na bogato.....też siorbie mi olej, Shella siorbał dużo ok. 2 litry na 6k km
po zmianie na Motula 5100 zużycie spadło, więc trend dobry, ale....
Mało kto wie że jak robi się zawory (regulację), lub tylko sprawdzenie, powinno się wymienić uszczelki..... oczywiście nikt tego nie robi bo
uszczelki pokrywy zaworów są na tyle solidne, że zastosowanie odrobiny uszczelki w płynie na promieniach krzywizn załatwia sprawę i jest git, mogę się założyć że taką samą zasadę stosuje się w przypadku uszczelki gumowej pod pokrywą..... mała czarna gumowa uszczelka, przy kanale PAIR, zapytajcie mechaników czy kojarzą taką uszczelkę..... przez wysoką teperaturę robi się twarda i kiepsko uszczelnia, silnik zaczyna siorbać olej a kierownik v-ee chodzi smutny....
Silnik znosi naprawdę dobrze trudy pracy, czasami lubię tak do 3 pociągnąć do odcięcia i wtedy siorbanie się wzmacnia.... taki jego urok, dodatkowo ta malutka uszczelka prawie O-ring sprawia że zawory PAIR zarastają sadzą
Jak komin u gazdy palącego mokrym drzewem, taki łańcuszek nieszczęść...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Czw 22:33, 22 Sty 2015 Temat postu: |
|
|
Jaki masz wynik siorbania na Motulu? Też lałem Shella i również zauważałem spore ubytki. Właśnie zastanawiam się na jaki półsyntetyk zmienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|