|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KERUKAM
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Marki
|
Wysłany: Pon 23:16, 31 Mar 2008 Temat postu: Nówka 650 K8 -Metaliczne dzwięki (usterka czy norma?) |
|
|
Witam. Od 3 tygodni posiadam nowego dl-a 650. Z uwagi na aurę przejechałem dopiero 70 kilomertow . Podczas jazdy niepokoi mnie metaliczny dźwięk( jakby delikatne rzężenie ) dochodzące z okolic silnika. Może jest to coś w rodzaju wibracji spowodowanych zamontowaniem gmoli Givi i suzukowskiej płyty pod silnik? Interesujący jest fakt, że ten narastający wraz z obrotami(do 5 tyś-docieram ) dźwięk wystepuje tylko podczas jazdy na biegach. Po wcisnięciu sprzęgła w czsie jazdy i podtrzymaniu obrotow metaliczny pomruk znika, na luzie na obrotach też jest cisza. Co do gmoli i płyty to próbowałem te moje domysły weryfikować podczas jazdy ściskając te elementy dłonią ale nie wydaje mi się, że występowały na nich jakieś większe wibracje ( jeśli nie będzie wyjścia zdemontuję te gadżety żeby wykluczyć objawy). Gdzieś na forach czytalem o jakichś hałasujących koszyczkach sprzęgłowych czy coś w tym rodzaju i że jest to cecha dl-i ale chyba 1000. A może to kwestia dotarcia? Proszę madrzejszych w tej materii o opinie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PETER
Motocyklista
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: Wto 11:44, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Na twoim miejscu przejechałbym tak ok. 500 do 1000 km jeśli nie ustąpi i nie znajdziesz, to serwis niech się martwią przecież masz gwarancje i korzystaj z tego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alan
A2
Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Radość
|
Wysłany: Wto 23:57, 01 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Coś chyba nie tak, radzę podjedź do serwisu. Ja mam juz 1700 km, gmole Givi i wszystko jest ok!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Śro 0:21, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
albo jest dobrze, albo źle. nie uznaje teorii, że się dotrze, myśle że prędzej się roz***i i będzie problem. Wal do najbiższego serwisu niech się głowią, w końcu nie zapłaciłes 5plnów za motocykl lepiej zapobiegać jak naprawiać, prewencja przede wszystkim !!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KERUKAM
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Marki
|
Wysłany: Śro 11:16, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
No dzięki. Szczerze mówiąc liczyłem, źe odpowiecie, źe tak ma być bo nie chce mi sie wierzyć, źe japońce coś spaprali.Moźe zacznę jednak od odkręcenia tych gmoli i płyty.Jak nie pomoźe to uderzę do serwisu lub sprzedawcy a tam pewnie będą schody poniewaź motorek nabyłem poza siecią oficjalną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 17:19, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Oni też udzielają gwarancji w swojej sieci serwisowej. Może tam spróbuj?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KERUKAM
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Marki
|
Wysłany: Śro 20:18, 02 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Własnie dzwoniłem do mojego importera. Zaprosił mnie na wizytę ( przy sklepie prowadzi mały serwis).Odradził mi samodzielny demontaż gmoli i płyty bo chyba nie mam orginalnych śrub. Jadę tam w sobotę. Po tej rozmowie zrobiłem rundkę motorem wschłuchując się jak doktor w te dochodzące dźwięki. Okazuje się,że na 1 biegu w całym zakresie obrotów (tzn.do 5 tyś-docieranie) silnik pracuje jak poezja-żadnych dźiwnych dźwięków. Na 2 -ce przy ok 4 tyś pojawiają się pierwsze objawy.Od 3-ki wzwyż jest jescze głośniej( 2500-5000 obr). Mnie się wydaje, że ten pierwszy bieg (idealna praca) wyklucza jakeś mechaniczne usterki typu łańcuszek rozrządu czy zawory bo jakby to miało brzęczeć i dzwonić to by brzeczało również na 1-ce .Wiem,że nie ma co zgadywać ale na co byście stawiali?
W sobotę dam znać po wizycie w serwisie i już nie będę Was zanudzał ,chyba że tam nie ogarną tematu.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KERUKAM dnia Sob 21:17, 05 Kwi 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KERUKAM
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Marki
|
Wysłany: Sob 21:18, 05 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Hej. No i chyba się wyjaśniło. Po odkręceniu płyty pod silnik brzęczenie zniejszyło się o połowę. Gmoli w serwisie nie zdejmowali ale to podobno one są przyczyną tej drugiej połowy wibracji. Generalnie mechanicy powiedzieli mi, że w tej konfiguracji tzn.gmole Givi,płyta Suzuki jest to częsta przypadłość a wyeliminować ją można na zasadzie prób i błedów- dokręcania płyty na różnej grubości dystansach gumowych a w miejscu łaczenia gmoli kombinując z podkładkami bądż tuleją itp. Ale z tym to będę się bawił we własnym zakresie. Najważniejsze,że silnik ok
Serwisant twierdzi, że w zestawie suzukowskim ( gmole-płyta) ten problem nie występuje.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 11:40, 06 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Z tą płyta to się zgodzę, ale gadanie o tym że gmole Givi brzęczą to już lekka przesada.
Jak montowałem moje gmole Givi to wszystko było tak pasowne, że aż trzeba było pomocy drugiej osoby zeby dociągnąć (dopasować do otworów). Wszystkie dystanse, tulejki, podkładki itd są tak dobrane że jężeli Twoje grają to chyba jakiś przepraszam ale drugi gatunek albo faktycznie niedbale pozakładane.
Jeżeli kupiłeś moto z założonymi gmolami to niech oni Ci to rozkręcą i założą tak jak ma być.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KERUKAM
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Marki
|
Wysłany: Śro 23:40, 30 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Po przejechaniu 500 kilometrów i zabawy z gmolami i płytą wychodzi na to, że to nie te gadżety są jedyną przyczyną tego dodatkowego metalicznego dżwiąku. Dzis zrobiłem małą rundkę testowym DL-em z Piaseczna i podobnie jak u mnie od 3-go biegu jest słyszalny ten opisany wyżej dżwięk( jednak mnie intensywny) a na 6-tym biegu dzwoni tak jak u mnie.Więc troszkę się uspokoiłem . Jeden z tamtejszych mechaników powiedział , że po pierwszym przeglądzie tzn. zalaniu właściwym półsyntetycznycm olejm powinno być ciszej.
A przy okazji mam pytanko - jakim olejem polecacie zalać po 1000km?
Dzieki i pozdraiwam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mluko
A2
Dołączył: 04 Lis 2007
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: Pon 13:37, 01 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Witam,
ja sie wypowiem jak to umnie wygladalo, motocyklem zrobilem caly ostatni sezon (okolo 22tys km), juz przywyklem do halasowania motocykla (wszyscy mowili ze to wkoncu Suzuki - same stuki i puki) i rozmawialem tez z kilkoma uzytkownikami DL'ek kilku mowilo to samo powyzej jakiejs predkosci lub obrotow strasznie halasuje skrzynia biegow (a tu g.... prawda) po wymianie lancucha bez przesady bylem w szoku, motor pracuje ponad polowe ciszej! odkad go mam nigdy niebyl tak cichy teraz slysze jak powietrze zasysa przez filtr K&N a wczesniej ten halas zagluszal wszystko.
Pozdrawiam
Marek
ps.
moze kogos uspokoje tym swoim wywodem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mluko dnia Sob 7:57, 06 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
iktorn79
A2
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: WWL
|
Wysłany: Śro 11:10, 03 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
W 650 z tego co sie orientuję może być trochę słychać napinacz, no i zawory, ale to jest cykanie, a nie "metaliczne rzężenie". Zawsze trzeba porównywać z innymi takimi samymi sprzętami. Różne silniki wydają przecież różne odgłosy i nigdy nie będzie tak, żeby nie było niczego słychać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KUBAwo
A2
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 18:27, 03 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Witam! Mój 3 tygodniowy DL (przebieg 400km) ma to samo, jak tylko odkręcam manetkę (oprócz 1 biegu) to występuje taki dźwięk... Trochę mnie to zastanawiało ale stwierdziłem, że zapytam przy serwisie po 1000km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:02, 03 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
U mnie też (chyba łańcuch) chrzęści i grzechocze jakby ktoś kawę mielił, sprawdzałem wszystko na tysiąc jeden sposobów i oprócz w.w. odgłosów nic niepokojącego się nie dzieje (zrobiłem już 24 tyś. km-ów) więc dałem sobie siana i jeżdżę dalej. Zobaczymy co będzie po wymianie łańcucha a ta już niebawem powinna nastąpić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KERUKAM
A1
Dołączył: 09 Mar 2008
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Marki
|
Wysłany: Pon 0:17, 22 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Witam po sezonie
Motorek zdecydowanie się wyciszył po pierwszej wymnianie oleju na półsyntetyk po 1000 km. Kombinowałem jeszcze z tuleją łączącą gmol prawy z lewym - tzn. zrobiłem coś w rodzaju elestycznego połączenia. Odpowiednie naciągnięcie łańcucha i nasmarowanie też mogło wpłynąć korzystnie na wyciszenie. Aha i jeszcze przypomniałem sobie, że płyta pod silnikiem była tak zamocowana , że dotykała do metalowej opaski na rurze wydechowej.Teraz mam ok 3500 i chodzi super. Taka to była u mnie historia brzęczenia nowej DL-ki. Dzieki wszystkim za sugestie.
Pozdrawiam i wesołych świąt Bożego Narodzenia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KERUKAM dnia Pon 0:19, 22 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Wto 12:13, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Podepnę się pod temat metalicznych odgłosów. W moim DL-u 650 L1 słychać metaliczny odgłos tylko na 4 biegu przy ok. 5000 obrotów przy gwałtownym przyśpieszeniu (zwiększeniu obrotów np. z 4000 do 6000). Trwa to dosłownie sekundę ale jest na tyle głośne i powtarzalne że zawsze wiem kiedy 4 mam - nie trzeba wyświetlacza. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem.
P.S. Serwis twierdzi że nie słyszy lub że tak ma być...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Wto 12:56, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Gmole, osłona silnika, centralka sprawdzone?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Wto 13:51, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Tak - sprawdzone i jest ok. W mojej ocenie (ale mogę się mylić) jeśli coś wpadało by w wibracje przy tych 5 tys. obrotów to odgłos metaliczny byłby na większości biegów a tu występuje tylko i wyłącznie na 4 biegu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:37, 26 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
mariuszu napisał: | Podepnę się pod temat metalicznych odgłosów. W moim DL-u 650 L1 słychać metaliczny odgłos tylko na 4 biegu przy ok. 5000 obrotów przy gwałtownym przyśpieszeniu (zwiększeniu obrotów np. z 4000 do 6000). Trwa to dosłownie sekundę ale jest na tyle głośne i powtarzalne że zawsze wiem kiedy 4 mam - nie trzeba wyświetlacza. Czy ktoś z kolegów spotkał się z takim przypadkiem.
P.S. Serwis twierdzi że nie słyszy lub że tak ma być... |
Koła 4 biegu gdzieś lekko wadzą przy dużym obciążeniu (4-6krpm -> obroty maksymalnego momentu).
Albo się dotrze i przestanie albo zacznie 4ka wypadać przy gwałtownym odwijaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Śro 7:52, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
roadrunner jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to według Ciebie ruszać to po sezonie czy zostawić jak jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:46, 27 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
mariuszu napisał: | roadrunner jeśli faktycznie jest tak jak piszesz to według Ciebie ruszać to po sezonie czy zostawić jak jest |
Zostaw jak jest. Nawet jeżeli rozbierzesz silnik i wyciągniesz skrzynię to możesz nic nie znaleźć. A jak się wysypią koła to będziesz miał pewność że są do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mariuszu
Motocyklista
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: Nie 10:40, 31 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
roadrunner - dzięki, tak właśnie planowałem zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|