|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 9:01, 04 Kwi 2017 Temat postu: Miękkie przednie hamulce |
|
|
Hej wszystkim. Poczytałem trochę na forum ale nie znalazłem dokładnie tego czego szukam. Sprawa ma się tak, w zeszłym roku we wrześniu wymieniałem klocki z przodu. Odpowietrzyłem w tradycyjny sposób i wszystko wydawało się ok. Klamka jednak była zbyt miękka. Przy mocniejszym naciśnięciu ściskało palce pod klamką. Po podpompowaniu było trochę lepiej. Klamka ustawiona jest na 7 ... W jednym zacisku poczyściłem tłoczki bo był syf a drugi zostawiłem w spokoju. No i tak przejeździłem do października. Później moto stało w garażu. Przy przejażdżce w lutym hamulce nagle zrobiły się mega sztywne, wystarczyło lekko dotknąć klamki a już zaczynały hamować - super, trochę tak pojeździłem. Niestety od kilku dni znowu klamka stała się miękka, więc wczoraj przepchnąłem płyn hamulcowy przez odpowietrznik - co prawda nie dużo...ale nic to nie zmieniło. Myślałem, że może jest gdzieś bąbelek powietrza, który się ruszył i stąd takie zmiany. Płyn hamulcowy oczywiście też był wymieniany. Skupiłem się trochę na temperaturze, może to przypadek, ale w końcu zimą były dobre hamulce a jak jest cieplej to nie, myślicie że może to mieć związek np. z przewodami ? Zimą sztywne i dobrze działały a przy miękkiej gumie za bardzo się rozszerzają ? Generalnie chyba czeka mnie znowu rozebranie zacisków, porządne przepchnięcie sporej ilości płynu przez odpowietrzniki i wtedy zobaczymy czy coś to dało. Płyn nigdzie nie ucieka. Macie jakieś pomysły ? Aha i jeszcze jedno. Zauważyliście czy przy hamowaniu w zbiorniczku ubywa Wam trochę płynu a po odpuszczeniu wraca do normy ? Wcześniej nie zwracałem na to uwagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 9:31, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Zapowietrzony układ na 100 %.
Załóż zaworek zwrotny na odpowietrznik i dolewając do zbiorniczka płynu, przepompuj tak z 2, 3 zbiorniczki.
Płyn złapany z zaworka można wykorzystać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 10:04, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odp. Tak podejrzewałem, żeby jeszcze nie odpuszczać z tym odpowietrzaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 10:08, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A jak była zrobiona wymiana ?
Krok po kroku ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 10:38, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Klocki w 1 zacisku wyciągnąłem, wsunąłem tłoczki i już a w 2 zacisku, zacisnalem wężyk żeby nie zleciał płyn, wysunalem tłoczki i je poczyściłem. Gumki były ok. Dałem lekko smaru na tłoczki i złożyłem z powrotem. Odpowietrzylem tradycyjnie. Tutaj nie powinno być żadnych błędów, ewentualnie mogło się coś wydarzyć w tym zacisku, którego nie czyścilem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 10:42, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Spuściłeś płyn, a następnie Wlałeś nowy, czy nowym Wypchnąłeś ten stary ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 10:50, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Nowym wypchnalem stary. Dolewalem żeby nie zapowietrzyc pompy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Wto 10:59, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A to ok.
O to mi właśnie chodziło.
Czyli nie jest źle, trzeba tylko pompować klamką, mieć cierpliwość i kilka browarów.
W końcu musi się odpowietrzyć.
Powodzenia !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 11:02, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Hehe spoko, dzięki Dam znać czy się udało !!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 18:29, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jak mogę się wtrącić to spróbuj najpierw grawitacyjnie tzn odkręć odpowietrznik i poczekaj aż płyn sam popłynie. Następnie przepompuj tradycyjnie. Zbiorniczek cały czas pełny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 20:55, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jasne, że możesz Im więcej głów tym lepiej. Jestem po odpowietrzaniu. Wstrzykiwałem strzykawką od dołu przez przewiercone odpowietrzniki. Odsysałem płyn pod ciśnieniem takim urządzonkiem. Odkręciłem zaciski i poruszając nimi wstrzykiwałem ze strzykawki płyn do środka, po czym dokręciłem przewód hamulcowy. Na końcu jeszcze odpowietrzałem tradycyjnie...Efekt ? Jest lepiej, to na pewno, ładnie hamuje i łapie w połowie już ale nie jest nadal sztywna klamka, ustawienia nic nie dają. Ogólnie jestem zadowolony ale to nie jest chyba tak jak powinno być. Wspomnę, że łącznie poszło kilkanaście uzupełnionych zbiorniczków Albo jakiś ciężki bąbel, albo to coś innego :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:06, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli wymieniałeś tylko klocki na stare tarcze a tarcze mają nierówności to hamulec będzie gumowaty aż się nowy klocek nie ułoży do nierówności tarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 23:05, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Tarcze wydają się proste i nie mają rantów nawet. Wydaje mi się, że hamulec jest taki jaki był jak kupowałem ale przy regulacji klamki powinno się coś zmieniać ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 6:14, 05 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
V Stromy maja taki lekko miękki hamulec.
Ten typ tak ma niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 7:10, 05 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Aha, no to spoko, dzięki. Miałem pisać, że porównam sobie na zlocie jak się uda przybyć Niby człowiek jeździ tym Moto już 2 lata ale póki nic się nie działo, to nawet nie zwracałem na to uwagi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 6:54, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
No i niestety temat powrócił...znowu klamkę można zacisnąć do samego końca. Chcę wymienić przewody i rozebrać zaciski. Nic innego nie przychodzi mi do głowy. Pompa sucha. Dziwne jest to wahanie się poziomu płynu w zbiorniczku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 22:49, 09 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Zaciski wyczyszczone, przewody zmienione na przewody w oplocie. Zakupiłem je tutaj " [link widoczny dla zalogowanych] " Fajne podejście do klienta i pomoc w wyborze. Ogólnie jestem bardzo zadowolony, hamulce się zdecydowanie poprawiły, klamka łapie wyżej. Tak więc mam nadzieję, że temat już nie powróci
Kilka fotek
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|