|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Pią 16:22, 04 Paź 2013 Temat postu: Lekkie stukanie - moje obawy: czy słuszne?? |
|
|
Witam, wiem... wiem... Były podobne tematy do tego, który chcę Wam przedstawić ale chciałbym otrzymać odpowiedzi na dany przykład, który chcę pokazać. Otóż zauwazyłem (nie wiem czy wczesniej tak było, nie zwróciłem uwagi), że po załaczeniu motocykla (gdy jest zimny) słychać stuki w cylindrze (drugim, nie od strony chłodnicy:P).
Jak motocykl się nagrzeje jest lepiej ale takze słychac stuki.
Poniżej wideo, odpalałem na zimnym silniku, potem troche dyktafonu (gdy motocykl był lekko ciepły). Może uda Wam się wsłuchać w to tak samo jak mi na żywo hehe. Najlepiej jakby był ktoś z okolic Tychów/śląskie to porównałbym z innym moto lub posłuchał opinii czy tak ma być
wideo:
http://youtu.be/VOF_NRMWJLs
dyktafon:
[link widoczny dla zalogowanych] (w pewnym momencie słychać przyciszenie, przechodze na przedni cylinder a potem znów wracam na tył)
lub
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Pią 16:47, 04 Paź 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 18:30, 04 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie jest równiez podobne cykanie na jednym cylindrze. W Suzuki i od mechanika, który robi mi motocykl usłyszałem taką samą opinię - tak pracuje wtrysk.
Podobno montowane są w DL'ach 3 rodzaje wtrysków i jeden ma tendencję do takiej metalicznej pracy. U mnie np. słychać to na przednim cylindrze. łańcuszki, luzy i wszystko jest ok. Komputer nie pokazuje błędów.
Mam rocznik 2006 w wersji AK7.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Pią 19:18, 04 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Dodam, że przebieg motocykla to 25k km., zgodnie z instrukcja powinny być zrobione synchro przepustnic i luzy zaworowe ale mój znajomy mówił jak nic sie nie dzieje to po co ruszać - także nie wiem jak do tego sie odnieść
Hmm, mowisz masz podobnie? Troche to dziwnie nie:)??
Na jakiej zasadzie masz 2006 rocznik a wersje AK7, czyli już po tych zmianach technicznych??
Pod koniec 2006 wychodziły już AK7??
Także mam 2006 rok, czarny mat ale chyba K6:P
Powiedzcie mi jeszcze: nie równa praca na zimnym silniku po odpaleniu to także norma dla tych jednostek:)?? Po odpaleniu wskakuje na obroty ok. 1500 na chwile po czym spada do ok. 1100. Jak silnik sie rozgrzeje to dopiero wychodzi okolo 1250-1300 czyli jak powinno byc (tak wyskalowałem sobie na śrubce od obrotów )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MichaelloEs dnia Pią 19:23, 04 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radekbrt
A
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 20:42, 04 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Pod koniec roku 2006,Suzuki robi już modele na rok 2007 i takim sposobem załapałem się modelowo na rok 2007 z ABSem.
Kontrole robię co 10 tys. i kwestia co okaże się podczas kontroli, wtedy można powiedzieć czy robić czy nie. Co do tego, że skoro nic się nie dzieje nie ma co ruszać to różnie to bywa. Czasem jak się zacznie coś dziać i zajrzysz, może być już za późno.
Co ro obrotów to u mnie również po odpalenia na kilka sekund wskakuje 1600 obrotów, po czym spada do ok. 1300 i tak trzyma. co do regulacji to od K7 już jej nie ma, obroty regulują się automatycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Pon 12:49, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Co do pompy paliwa także ją u Was slychać?? Takie równomierne jakby piszczenie czy cos podobnego??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pon 13:41, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Pompę paliwa słychać zawsze.
Co do sprawdzania po 25 000km- po to są terminy serwisowe, aby sprawdzać co trzeba. Jeżeli Twój "mechanik" ocenił że nic nie trzeba robić na słuch, no to powodzenia. Należy zwrócić uwagę, że regulacja zaworów w DLach jest płytkowa, przez co zwyczajnie nie słychać kiedy zawory są do regulacji, zresztą nawet gdyby były śrubowe, to i tak nie musi być ich słychać!
Przestrzeganie serwisów to podstawa i jest robiona dla dobra jednostki napędowej, podobnie jak wymiana oleju.
Fakt- po 25 000km raczej nie będzie nic do robienia, ale różnie może być z tendencją do zmiany luzów. Sprawdzić możesz luzy samemu i nie jest to jakaś trudna filozofia.
Jak nie chcesz wydać kasy na serwis to poczekaj trochę, będę regulować SV 1000, więc zrobię foto story. Silnik jak z DL 1000, a zasada ta sama co w DL 650.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MichaelloEs
A
Dołączył: 07 Maj 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bieruń
|
Wysłany: Pon 15:50, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Aha, no to bede baardzo wdzięczny. Luzy zaworowe mowisz, ze zdołam sam zrobic czy sprawdzic??
A co z synchro przepustnic/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kojot85
DeTox nie pomoże
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 2710
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kuj- Pom
|
Wysłany: Pon 19:13, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Sprawdzić tak. Co do ustawienia nie wiem jak u Ciebie ze zdolnościami manualnymi no i narzędziami. Jak zawory są płytkowe, to do regulacji demontuje się wałki rozrządu. Groźnie brzmi, ale to też proste zajęcie, a sama podmiana płytek to banał. Z synchro podobnie. A do regulacji warto mieć klucz dyno aby wsio dokręcić z odpowiednią siłą no i nie zniszczyć gwintów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|