![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Sob 22:29, 23 Kwi 2011 Temat postu: Drgania motocykla przy DUŻYCH predkosciach ! |
|
|
Koledzy ostatnio zauważyłem że moto przy prędkościach 160 km/h oraz wyższych zaczyna drgać z przodu ale nie kierownicą tylko całym przodem. Na niższych pozostałych predkościach wszystko jest OK. Czy przyczyną może byc szyba przednia którą mam podniesioną na maxa do góry. Wczyśniej tego nie sprawdzałem bo jest to moja pierwsza wiosna z tym moto. ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Sob 23:51, 23 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
szyba na pewno nie, bo ja mialem na max do gowry i nawet przy 220 nic nie wibrowalo, predzej czepil bym sie opony ale nie wiem jakie moto i jaka jest opona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 0:25, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Albo brak odważników na feldze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Nie 10:57, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Motocykl oczywiście DL 650 k5. Opona Bridgestone założona jeszcze przez anglika. Ale w sumie wyważyć nie zaszkodzi ? A czy olej w lagach może mieć z tym coś wspólnego ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Nie 11:40, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Napisz jeszcze czy zawsze masz te objawy ?? Miałem coś takiego ze 2 razy ale spowodowane były jak sądzę wiatrem, po prostu splot niekorzystnych warunków na drodze, a potem samo przeszło, ja osobiście stawiam wyłącznie na przednie koło: opona, felga (bicie) jeśli jest po prostu krzywa, wyważenie, choć wyważenie przy dobrej feldze jest mało istotne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 11:41, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
jezeli opona juz nie swierza jest, a zakladana byla przez poprzedniego wlasiciela to juz szkoda sie bawic w wywarzanie, ale nie namawiam tez do wydatkow, olej w lagach .... ja wiem..... wtedy bardziej bys to na kierownicy odczuwal, ale na winklach czy do hamowywaniach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Nie 12:06, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
u mnie było podobnie ale od 130 km/h - okazało się że odpadł ciężarek. wyważanie pomogło w 100% Ale fakt że to może być opona, która się kończy (rozwarstwia). Olej w lagach nic nie powinien mieć wspólnego z drganiami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Nie 12:40, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Dzięki za podpowiedzi ! Jeżeli chodzi o warunki atmosferyczne to sprawdzałem już 2-a razy na różnych trasach. Opona też ma ok 2 lat i nie jest najgorsza. Więc metodą prób i błędów najpierw skupię się na wyważeniu i sprawdzeniu felgi a potem zobaczymy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek87
A1
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 18:10, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Łożysko główki ramy też wypada sprawdzić, przy moim było podobnie, mniej więcej od 60 km/h wzwyż zaczynały się drgania, ale tylko wtedy, kiedy puściłem kierownice, okazało się, że to opona, wymieniłem na nowe i ok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Nie 23:10, 24 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Przy rożnych okazjach poruszana jest główka ramy i łożyska, moim zdaniem jest to nie do nie do końca prawda, w parę moto miałem okazje przetestować i na paru jeździć, luz na główce albo początki luzu objawiają się lekkim puknięciem przy nurkowaniu moto np. przy hamowaniu, w tym przypadku nie mamy jeszcze wyczuwalnego luzu a każdy z nas to usłyszy, w przypadku Dl-a wystarczy odkręcić górną półkę, poluzować kontrę i lekko dokręcić śrubę regulującą , dokręcić o 1/4 obrotu, górną półkę dokręcić kluczem dynamometrycznych (wartości nie pamiętam, sprawdźcie w serwisówce) ale przy tym lekkim słyszanym stuku (bardzo mały luz wzdłużny, niewyczuwalny jeszcze na lagach) wiadomo co trzeba zrobić, jeśli ktoś tego nie słyszy to znaczy że nie ma się co czepiać główki ramy. No chyba że ktoś jest głuchy lub że nawet nie czuje "cofania" całego przedniego zawiasa, to sorry poddaje się Miłek raczej luzu nie ma, słyszałby to po prostu Miłek no chyba że jesteś głuchy ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Pon 11:54, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Luzu na główce ramy nie ma bo raz że nic nie słychać a dwa miesiąc temu przy wymianie oleju był sprawdzany i jest OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 18:05, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Adamar napisał: | Przy rożnych okazjach poruszana jest główka ramy i łożyska, moim zdaniem jest to nie do nie do końca prawda, w parę moto miałem okazje przetestować i na paru jeździć, luz na główce albo początki luzu objawiają się lekkim puknięciem przy nurkowaniu moto np. przy hamowaniu, w tym przypadku nie mamy jeszcze wyczuwalnego luzu a każdy z nas to usłyszy, w przypadku Dl-a wystarczy odkręcić górną półkę, poluzować kontrę i lekko dokręcić śrubę regulującą , dokręcić o 1/4 obrotu, górną półkę dokręcić kluczem dynamometrycznych (wartości nie pamiętam, sprawdźcie w serwisówce) ale przy tym lekkim słyszanym stuku (bardzo mały luz wzdłużny, niewyczuwalny jeszcze na lagach) wiadomo co trzeba zrobić, jeśli ktoś tego nie słyszy to znaczy że nie ma się co czepiać główki ramy. No chyba że ktoś jest głuchy lub że nawet nie czuje "cofania" całego przedniego zawiasa, to sorry poddaje się Miłek raczej luzu nie ma, słyszałby to po prostu Miłek no chyba że jesteś głuchy ?? ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
Adamar, pukać, w głoece ramy, będzie łożysko kulkowe i jestem zdania że warto od razu wymienić je na na stożkowe (oporowe), jednek ono, nie daje już objawów w postaci stukania. Często się zdarza że nowo osadzone łożysko stożkowe "dostaje luzów" po 200-1000 km, objawia się to właśnie bardzo dziwnym zachowaniem motocyla, a po zdjęciu półek okazuje się że są wyraźne luzy. Jest to zjawisko jak najbardziej normalne i świadczy o tym że łożysko się "ułożyło"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Pon 21:35, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Apropos główki ramy Czy nie jest tak że jeżeli są luzy to kierownica drga głównie przy ok 60 - 80 km/h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adamar
Maniak motocyklowy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: CK
|
Wysłany: Pon 21:51, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
roadrunner napisał: | Adamar, pukać, w głoece ramy, będzie łożysko kulkowe i jestem zdania że warto od razu wymienić je na na stożkowe (oporowe), jednek ono, nie daje już objawów w postaci stukania. Często się zdarza że nowo osadzone łożysko stożkowe "dostaje luzów" po 200-1000 km, objawia się to właśnie bardzo dziwnym zachowaniem motocyla, a po zdjęciu półek okazuje się że są wyraźne luzy. Jest to zjawisko jak najbardziej normalne i świadczy o tym że łożysko się "ułożyło" |
Roadrunner'ku OK, ale zakładam i pewnie się nie mylę że 99% użytkowników tego forum ma w swoich maszynach łożyska kulowe, ja też takie mam i nie mam zamiaru ich wymieniać dopóki się nie zużyją, a wystarczy na przeglądzie sprawdzić, jeśli trzeba lekko dociągnąć, przy normalnym użytkowaniu moto powinny wytrzymać z 50 tyś bez problemu, a może i więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:52, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Nie koniecznie, różnie to może się objawiać...
Adamar napisał: | roadrunner napisał: | Adamar, pukać, w głoece ramy, będzie łożysko kulkowe i jestem zdania że warto od razu wymienić je na na stożkowe (oporowe), jednek ono, nie daje już objawów w postaci stukania. Często się zdarza że nowo osadzone łożysko stożkowe "dostaje luzów" po 200-1000 km, objawia się to właśnie bardzo dziwnym zachowaniem motocyla, a po zdjęciu półek okazuje się że są wyraźne luzy. Jest to zjawisko jak najbardziej normalne i świadczy o tym że łożysko się "ułożyło" |
Roadrunner'ku OK, ale zakładam i pewnie się nie mylę że 99% użytkowników tego forum ma w swoich maszynach łożyska kulowe, ja też takie mam i nie mam zamiaru ich wymieniać dopóki się nie zużyją, a wystarczy na przeglądzie sprawdzić, jeśli trzeba lekko dociągnąć, przy normalnym użytkowaniu moto powinny wytrzymać z 50 tyś bez problemu, a może i więcej. |
Na pewno masz rację, ja jednak w te wianuszki rodem z rowerowych pedałów nie wierzę, dlatego to napisałem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pon 22:01, 25 Kwi 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:27, 25 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Noo tylko mi tu nie bluźnić
I ja polecam stożkowe łożyska. dużo trwalsze są
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miłek
A
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łuków (lubelskie)
|
Wysłany: Śro 16:06, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
Melduję że okazało się wyważenie koła. Problem znikną (NIC JUŻ NIE DRGA) ! Dzięki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miłek dnia Śro 16:07, 27 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 21:29, 27 Kwi 2011 Temat postu: |
|
|
miłek napisał: | Melduję że okazało się wyważenie koła. Problem znikną (NIC JUŻ NIE DRGA) ! Dzięki za pomoc ![Smile](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_smile.gif) |
I znowu te odważniki. Coraz bardziej jestem przekonany, że niepotrzebnie tworzymy wymyślne przyczyny a po wszystkim okazuje się, że to taka pierdoła
wiem jedno - u mnie już coś pyka przy hamowaniu - główka ramy - na 100% nie tarcze bo mam nowe. i wiecie co? Dziś jechałem powyżej zdrowego rozsądku i nic nie trzepało i nie rzucało
Wniosek jeden - na początek sprawdzajmy wyważenie koła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jenes
A2
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Wto 13:11, 19 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
A ja bym jeszcze do tej listy podejrzanych dołożył luzy na łozysku wahacza pewnie nikt nie sprawdzał ale gwarancja że jest wynosi 99% (przynajmniej u mnie i kumpla 2 na 2 to nawet 100%). A taka dolegliwość napewno ma wpływ+ciężarki i maszyna nie przekracza 150
Im więcej odkrywam w tym moto tym bardziej mnie zniechęca rozwiązania jakościowo do d... całkowicie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|