Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drastyczny spadek napięcia przy próbie odpalenia DL 650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slledzik
A1



Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Pon 12:07, 16 Kwi 2018    Temat postu: Drastyczny spadek napięcia przy próbie odpalenia DL 650

Witam serdecznie.

Posiadam Suzuki DL 650 z 2007 r. Do tej pory wszystko pięknie w nim działało.
Niestety, wczoraj przy próbie odpalenia pojawił się problem. Przekręciłem stacyjkę, włączyłem zapłon i przy próbie odpalenia coś strzeliło w okolicy akumulatora i nic się nie zadziało. Wszystko zgasło, nawet godzina i przebieg motocykla na wyświetlaczu. Rozrusznik nawet nie zagadał. Brak jakiegokolwiek dymku, smrodu czy coś w tym stylu.
Po wyjęciu kluczyka godzina i przebieg ponownie się zaświeciły. Ponowne przekręcenie kluczyka (już bez załączenia zapłonu) od razu zgasły zegary i cisza.
Zatem wziąłem miernik, podłączam do aku i napięcie wynosi ok. 12,5 V. Ponownie próbuję odpalić i znów po przekręceniu kluczyka napięcie gwałtownie spada do 1-2 V. Oczywiście nic się nie dzieje.
Co jakiś czas coś tam zatrybi, zapłon włączam wszystko odbywa się jak przy normalnym odpalaniu i z chwilą włączenia rozrusznika znów słychać jakby strzał w okolicy akumulatora (wydaje mi się, że to z okolic komputera sterującego).
Poniżej filmik jak to wygląda (na filmiku wywala błąd, ale było to spowodowane przez czujnik przechyłu, bez błędów procedura wygląda tak samo)

https://www.youtube.com/watch?v=mpA9EMwoLII

Czasem po tych spadkach napięcia, napięcie akumulatora wraca do ok. 12,5 V a czasem do ok. 10 V i dopiero po jakimś czasie osiąga wartość prawidłową.
Co dziwne, po podłączeniu akumulatora do ładowarki (klemy odłączone) wykrywa ona napięcie ok. 10 V (miernik dokładnie tyle samo pokazuje). Po jakimś czasie nagle wskakuje na ok. 12,5 V chwilę podładuje i pokazuje, że akumulator jest naładowany (ładowarka jest sprawna, bo testowana na 2 innych akumulatorach).

Jakiś sugestie? Gdzie szukać przyczyny? Akumulator, jakiś przekaźnik, komputer?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gorghu
A



Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 13:05, 16 Kwi 2018    Temat postu:

Wczoraj miałem praktycznie to samo ze swoim. Tydzień wcześniej wsadziłem akumulator do motka po zimie i sprzęt odpalił wtedy od strzału (akumulator roczny, przez zimę regularnie sprawdzany i doładowywany).
Co zrobiłem: odłączyłem akumulator, sprawdziłem miernikiem, podłączyłem pod ładowarkę która po 30 sekundach stwierdziła że jest on naładowany. Podłączyłem go z powrotem. Silnik odpalił bez problemów. dałem mu chwilę żeby pochodził i zgasiłem. Druga próba odpalenia skutkowała ponownym pojawieniem się tego problemu. Odłączyłem więc akumulator raz jeszcze i przeczyściłem klemy. Po ponownym podłączeniu silnik zaczął normalnie odpalać za każdym razem. Praktycznie cały dzień pojeździłem, kilkukrotnie gasiłem i odpalałem bez problemów. Mam nadzieję że przyczyna były tylko brudne klemy.
Tak więc sprawdź u siebie jak to wygląda. Odłącz aku na kilka minut, sprawdź czystość klem, podłącz i sprawdź czy pali.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Wto 0:18, 17 Kwi 2018    Temat postu:

Sprawdź przekaźnik rozrusznika.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 9:06, 17 Kwi 2018    Temat postu:

Wg mnie to akumulator jest do śmieci...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slledzik
A1



Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Wto 9:36, 17 Kwi 2018    Temat postu:

Dzisiaj popołudniu zawiozę akumulator do specjalistycznego sklepu żeby go sprawdzili. Jak będzie walnięty, to kupię nowy. Jeśli nadal problem nie zniknie, to wymienię przekaźnik rozrusznika. Mam jednak nadzieję, że wymiana akumulatora rozwiąże problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Wto 9:41, 17 Kwi 2018    Temat postu:

Podłącz się kablami do samochodu i sprawdź, czy w moto wszystko działa jak należy. Jeśli tak będzie, to sprawa jest prosta...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JacekB
A1



Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 11:59, 17 Kwi 2018    Temat postu:

A tak przy okazji, co za błąd Ci wywala.
Ok nie doczytałem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JacekB dnia Wto 12:01, 17 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slledzik
A1



Dołączył: 29 Mar 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódzkie

PostWysłany: Wto 20:43, 17 Kwi 2018    Temat postu:

I wszystko jasne. Akumulator był do wyrzucenia. Zakup nowego rozwiązał sprawę.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie się tematem.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 20:52, 17 Kwi 2018    Temat postu: Re: Drastyczny spadek napięcia przy próbie odpalenia DL 650

slledzik napisał:

Zatem wziąłem miernik, podłączam do aku i napięcie wynosi ok. 12,5 V. Ponownie próbuję odpalić i znów po przekręceniu kluczyka napięcie gwałtownie spada do 1-2 V. Oczywiście nic się nie dzieje.
Czasem po tych spadkach napięcia, napięcie akumulatora wraca do ok. 12,5 V a czasem do ok. 10 V i dopiero po jakimś czasie osiąga wartość prawidłową.
Co dziwne, po podłączeniu akumulatora do ładowarki (klemy odłączone) wykrywa ona napięcie ok. 10 V (miernik dokładnie tyle samo pokazuje).

Hej!
W/g mnie masz akumulator SZROT!
Nie może być tak , abyś miał napięcie 12,5 V, potem spadek do 10,0 V i znowu wzrost do 12 z czymś tam...
Akumulator ma trzymać swoje 12,4 do 12,8 V i BASTA, jeśli oczywiście nie ma raptownego poboru mocy.
Włączasz stacyjkę jest pobór świeci wszystko jak choinka, ale po chwili wraca do normy i akumaulator może mieć spadek ale o 3 czy 4 dzięsiąte
(np 0,3-0,5) ale nie dwa i pół Volta...
Zacznij od podłączenia innego aku i na nowo próbuj!
Powodzenia i Pzdr Żółw (wiadomo skąd) Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin