![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 18:16, 01 Maj 2017 Temat postu: Dławienie/szarpanie przy jeździe na obrotach jałowych. |
|
|
Witam,
przeszukałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale niestety nie udało mi się.
Jeździłem sobie dzisiaj w koło domu (bo nie mam jeszcze wydrukowanego prawka i dowodu rejestracyjnego) na wolnych obrotach, a właściwie na jałowych czyli bez używania gazu. Testowałem na jedynce i dwójce.
Przy takiej jeździe motocykl szarpał i obroty z 1300 spadały do 1100-1200. Motocykl na luzie pracuje w okolicach 1300, obroty na moje oko są raczej równe, odchył okazjonalny to może max 1300 +-~40.
Przy jeździe z użyciem gazu nie ma żadnych problemów, motocykl płynnie przyśpiesza i nie ma szarpania.
Jedna rzecz, którą wiem, że muszę zrobić to naciągnąć łańcuch bo obecnie jest to około 5-5.5cm luzu.
Czy to możliwe, że to szarpnie na jeździe bez użycia gazu jest spowodowana zbyt luźnym łańcuchem?
Dodam jeszcze, że przy gwałtowniejszym dodaniu gazu w trakcie jazdy bez gazu jest mocny i głośny zryw.
EDIT: Jeżdżąc motocyklami na kursie prawa jazdy nie spotkałem się z takimi problemami. Motocykle jechały 10/12 km/h bez używania gazu i nie szarpały. Mój mały DL jedzie raczej mniej niż 10 km/h, coś w okolicach 8 km/h.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Diffrnt dnia Pon 18:20, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Pon 20:05, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A jakim motocyklem jezdziles na kursie ?
rzedowka ? ( chodzi o budowe silnika )
DL to V-ka potrzebuje troche obrotow aby rowno jechac chociaz akurat maly Dla jest tu juz prawie idealny. pojezdzij KTMem
Za duzy luz lancucha tez nie pomaga, silnik jeszcze bardziej szarpie napedem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 22:20, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 20:26, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Na kursie były Yamahy MT07 i XJ6 więc rzędówki.
Czyli ogólnie, jazda DL650 bez użycia gazu może wywoływać szarpanie motocykla? Fajnie jakby wypowiedzieli się jeszcze inni użytkownicy małego Vstroma.
Jeżeli to tak działa to zakładam, że przy dojeżdżaniu do świateł wciskacie wcześniej sprzęgło zamiast dojeżdżać na jedynce?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny Bravo
A1
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 20:55, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
u mnie było podobnie po zakupie,nie można było ruszyć bez dodania gazu czy jak mówisz jechać na jedyne bez gazu bo szarpał...ale obroty miałem po odpaleniu i rozgrzaniu na 1000,więc za niskie...wykonując pierwszy serwis oprócz oleju, filtrów i płynów wymieniłem również świece, a z racji że aku się skończył także aku..po tych czynnościach po rozgrzaniu podniosłem obroty do 1300 i problem ustał..teraz ruszanie bez gazu i jazda na wolnych obrotach bez gazu bez szarpania...łańcuch i napęd jest nowy...może problemem są świece??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 21:25, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Johnny Bravo napisał: | u mnie było podobnie po zakupie,nie można było ruszyć bez dodania gazu czy jak mówisz jechać na jedyne bez gazu bo szarpał...ale obroty miałem po odpaleniu i rozgrzaniu na 1000,więc za niskie...wykonując pierwszy serwis oprócz oleju, filtrów i płynów wymieniłem również świece, a z racji że aku się skończył także aku..po tych czynnościach po rozgrzaniu podniosłem obroty do 1300 i problem ustał..teraz ruszanie bez gazu i jazda na wolnych obrotach bez gazu bez szarpania...łańcuch i napęd jest nowy...może problemem są świece?? |
Ruszenie bez gazu to akurat nie problem bo mocy starcza, obroty są na poziomie 1300. Problem jest w tym, że taka jazda jest niepłynna. Silnik bez obciążenia chodzi równo więc wydaje mi się, że napęd jest w tej sytuacji pierwszym podejrzanym. Możliwe jest, że są problemy ze świecami ale motocykl ładnie wchodzi na wysokie obroty podczas jazdy?
Zobaczę co da wyregulowanie łańcucha ale to dopiero po majówce.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Diffrnt dnia Pon 21:27, 01 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny Bravo
A1
Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nysa
|
Wysłany: Pon 22:06, 01 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
sprawdź ten łańcuch,a jeżeli to nic nie da to zobacz na świece,zresztą koszt niewielki,a jak nie były wymieniane to nie zaszkodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 13:41, 02 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Vka bedzie troche szarpać przy tych obrotach. Naciągnij łańcuch i powinno troche pomóc, ale na pewno nie bedzie jechac tak jak rzędówka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 0:14, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A jaką prędkość osiągacie bez użycia gazu na jedyne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 12:30, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
V-ka nie powinna schodzić poniżej 2500 obr/min
To nie V8 w samochodzie!!!
Zapomnij o takich obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 13:24, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Diffrnt napisał: | A jaką prędkość osiągacie bez użycia gazu na jedyne? |
Stary, cóż to za dziwaczny problem?!? Po co jeździć bez gazu i roztrząsać to na forum?? Dla mnie to zupełnie bez sensu... Takie szukanie dziury w całym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 13:52, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Biblo, widzisz coś jest na rzeczy.
Przy puszczeniu gazu powinien ładnie mruczeć i mocno przyhamować moto.
Żadnego szarpania w moim nie ma, słychać niski basowy, równy dźwięk tłumika.
Podobnie u kolegi z idento moto.
Sam jak jadę około 60-70 i zbliżam się do świateł, to zmieniam biegi 5,4,3,2,1 i wcale nie używam hamulca. To taka skneroza oszczędzająca klocki i tarcze
Robi ładne buuuuu, buuuu i to tyle.
Stawiam na zużyte świece.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Śro 14:06, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Irek, zgoda, ale sam piszesz, że jedziesz z pewną prędkością, na wysokich biegach, potem je redukujesz, czyli po prostu normalnie jedziesz. A jakie wnioski można wyciągać z turlania się na wolnych obrotach na pierwszym lub drugim biegu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 14:11, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A to nie zaskoczyłem w temacie.
Faktycznie, V Strom to nie czołg.
2500 to minimum.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 15:27, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Panowie ja tu nie próbuję wymyślać żadnych nowych technik jazdy. Po prostu jedyne motocykle z jakimi miałem wcześniej do czynienia to były rzędówki na kursie. Tymi motocyklami wykonuje sie manewry egzaminacyjne na placu takie jak slalom wolny i ósemka bez użycia gazu ani hamula. Motocykle zachowują wtedy płynną jazdę. Jakby szarpały to przejechanie placu byłoby znacznie trudniejsze.
Jako ze nie mam dużo doświadczenia, a mój DL zachowuje się inaczej, moje podejrzenie było ze coś jest nie tak. Jeżeli twierdzicie że ten typ tak ma, to jestem w stanie to zaakceptować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 15:30, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tak ma.
Tak jak do mocnego hamowania silnikiem po puszczeniu manetki gazu
trzeba się po prostu przyzwyczaić.
V stromy lubią wysokie obroty.
Trzymaj powyżej 3k i będzie super.
Szerokości i do zobaczenia na trasie !
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Śro 15:33, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 17:45, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ja się znowu nie zgodzę. U mnie jak ruszam i puszczę 'luzem' bez gazu (po prostu wysprzęglony 1/2 bieg) to nic nie szarpie.
Dla mnie dziwną 'teorią' jest dlaczego miałby szarpać?... Żaden silnik czy to 1 cylindrowy, 5 czy 10 powinien chodzić równo. Ok ma prawo szarpnąć jak dodasz gazu ale puszczony 'luzem' moim zdaniem szarpać prawa nie ma.
Dla jasności nie mówimy o sytuacji gdzie na 2 bez dodawaniu gazu chcesz wjechać na Mount Everest ale jak jedziesz po drodze to nie ma prawa szarpnąć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Śro 17:48, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 17:51, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jemu chodzi o jazdę bez gazu.
Rzędówką można jechać bez gazu na 1 i będzie szła jak czołg.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 18:01, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jeżeli już jesteś po kursie to zapomnij o jeżdżeniu motocyklem bez użycia gazu i hamulca, to podstawowe narzędzia manewrowania i kontrolowania jazdy motocyklem. Nawet w korku 2500 obrotów na 1nce nie jest zbyt dużą prędkością, jakby co masz jeszcze półsprzęgło...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 18:14, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Irek1970 u mnie jak na 2 puszczę gaz to będzie się toczył te x km/h ale szarpnięć żadnych nie będzie (no chyba, że pod górę jadę no to wiadomo, że silnik nie wyrobi).
Swoją drogą MAG też ma rację - ja na placu też bez sprzęgła się nauczyłem jeździć to potem zyebę dostałem od instruktora, że nawet ósemkę mam na półsprzęgle robić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez prebenny dnia Śro 18:15, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:40, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Prawko zdane dwa tygodnie temu i u mnie instruktor zalecal nieużywanie gazu sprzęgła i hamulca bo wtedy motocykl jedzie ze stałą, przewidywalną prędkością.
Pomimo ze jazda bez gazu nie jest używana zbyt często w normalnych warunkach jazdy to jednak chciałbym żeby mój sprzęt był sprawny w każdym parametrze.
Z tego co niektórzy tu mówią, to jednak DL nie powinien aż tak rwać podczas jazdy bez gazu pod warunkiem że jedziemy na płaskim. Mam nadzieję ze do końca tyg. przyjdą narzędzia i w niedziele po regulacji lancucha problem się rozwiąże. Jak nie to świece na drugi ogień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 20:53, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jak napisał Mag uzyj pólsprzęgła i szarpania nie będzie . Pamiętaj też kolego że silnik v V stromach 650 lub 1000 to nie rzędówki .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 20:55, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Diffrnt napisał: | u mnie instruktor zalecal nieużywanie gazu sprzęgła i hamulca bo wtedy motocykl jedzie ze stałą, przewidywalną prędkością.
. |
he he
ja dostalem na egzaminie 1 cyl WSK ze skrzynia bez jedynki.( wyskakiwala od razu ) Jazd oczywiscie wczesniej nie bylo.
A 8-ke musialem wykrecic tak aby nie zgasl. zabawa gazem, hamulcem i sprzeglem - to byl prawdziwy egzamin
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 20:58, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2470
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: Śro 21:03, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Znaczy instruktor nie miał V stroma .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 21:11, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ja też na WSK
W 1987 nie mieli V Stroma :- D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:20, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Niektórzy koledzy wiedzę, że wzięli Cię lekko z góry... cóż...
Ja powiem Ci tak, jeżeli masz delikatne poszarpywanie przy jeździe na wolnych obrotach to na 99% są to świece lub fajki lub/i przewody zapłonowe na wejściu w fajkę, szczególnie ten od przedniego cylindra (za chłodnicą). Ja miałem przewód zapłonowy mocno zaśniedziały podobnie jak "szpikulec" w fajce (ten w otworze na który wciśnięty jest kabel). Tam z przodu potrafi dostawać się woda podrywana przez przednie kolo. Odkryłem to przy wymianie świec, poczyściłem i poszarpywanie "cudownie" ustało.
A tych co twierdzą, że V-ka Suzuki musi szarpać na wolnych obrotach zapraszam na plac gdzie ludzie kręcą figury do egzaminu na Gladiusach.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez SimOn! dnia Śro 21:22, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 21:39, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
SimOn! napisał: | Niektórzy koledzy wiedzę, że wzięli Cię lekko z góry... cóż...
Ja powiem Ci tak, jeżeli masz delikatne poszarpywanie przy jeździe na wolnych obrotach to na 99% są to świece lub fajki lub/i przewody zapłonowe na wejściu w fajkę, szczególnie ten od przedniego cylindra (za chłodnicą). Ja miałem przewód zapłonowy mocno zaśniedziały podobnie jak "szpikulec" w fajce (ten w otworze na który wciśnięty jest kabel). Tam z przodu potrafi dostawać się woda podrywana przez przednie kolo. Odkryłem to przy wymianie świec, poczyściłem i poszarpywanie "cudownie" ustało.
|
Simon, nie potraktowali z gory tylko przeczytali ze zrozumieniem
Koledze silnik pracuje rowno wiec to nie wina swiec, fajek czy to tam sobie kombinujesz tylko "szarpie" motocyklem podczas jazdy i to w porownaniu do rzedowki A to wina innej budowy silnika i nie dopasowanych obrotow.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 21:43, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:42, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | SimOn! napisał: | Niektórzy koledzy wiedzę, że wzięli Cię lekko z góry... cóż...
Ja powiem Ci tak, jeżeli masz delikatne poszarpywanie przy jeździe na wolnych obrotach to na 99% są to świece lub fajki lub/i przewody zapłonowe na wejściu w fajkę, szczególnie ten od przedniego cylindra (za chłodnicą). Ja miałem przewód zapłonowy mocno zaśniedziały podobnie jak "szpikulec" w fajce (ten w otworze na który wciśnięty jest kabel). Tam z przodu potrafi dostawać się woda podrywana przez przednie kolo. Odkryłem to przy wymianie świec, poczyściłem i poszarpywanie "cudownie" ustało.
|
Simon, nie potraktowali z gory tylko przeczytali ze zrozumieniem
Koledze silnik pracuje rowno wiec to nie wina swiec, fajek czy to tam sobie kombinujesz tylko szarpie motocyklem podczas jazdy. A to wina nie dopasowanych obrotow. |
A ja czytać umiem Czy ja napisałem ze silnik pracuje nierówno? Ale skoro lepiej wiesz co mojemu moto dolegało i jak się objawiało...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Śro 21:47, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Nie da się jechać naszymi sprzętami bez gazu.
No chyba że z górki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:27, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
A ja jeszcze raz powtórzę i 100% zgadzam się z Simonem - mój nawet jak pod lekką górkę jadę i nie dodam gazu nie szarpnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 22:47, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
prebenny napisał: | A ja jeszcze raz powtórzę i 100% zgadzam się z Simonem - mój nawet jak pod lekką górkę jadę i nie dodam gazu nie szarpnie. |
na jedynce pod gorke i bez gazu ??? ( tz na wolnych obrotach ( 1300/min) bo O TYM kolega pisze )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 22:54, 03 Maj 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prebenny
A2
Dołączył: 28 Sty 2017
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:58, 03 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jotes - dokładnie tak (tylko z definicją 'górki' bym uważał, bo to płynny temat ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irek1970
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 19 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lower Silesia
|
Wysłany: Czw 6:16, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Sprawdzę tą teorię jak przestanie u nas padać, to znaczy w lipcu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Czw 7:32, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Co do przyczyn, to nie będę się wypowiadał bo się nie znam ale odnośnie samego szarpania w V-kach to zgadzam się z tym co napisał SimOn!
I kurs i sam egzamin jeździłem na Gladiusie i żadnego szarpania nie było. Jeśli nie było potrzeby, klamki sprzęgła i hamulca miałem nie tykać, i na jedynce bez gazu Gladius toczył się płynnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sinner
A1
Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 15:10, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Diffrnt napisał: | Prawko zdane dwa tygodnie temu i u mnie instruktor zalecal nieużywanie gazu sprzęgła i hamulca bo wtedy motocykl jedzie ze stałą, przewidywalną prędkością.
Pomimo ze jazda bez gazu nie jest używana zbyt często w normalnych warunkach jazdy to jednak chciałbym żeby mój sprzęt był sprawny w każdym parametrze.
Z tego co niektórzy tu mówią, to jednak DL nie powinien aż tak rwać podczas jazdy bez gazu pod warunkiem że jedziemy na płaskim. Mam nadzieję ze do końca tyg. przyjdą narzędzia i w niedziele po regulacji lancucha problem się rozwiąże. Jak nie to świece na drugi ogień. |
Kolego, instruktor nauczył Cię jak masz pracować na danym egzemplarzu motocykla, żebyś się wyuczył i zdał - bo jemu też zależy na jak największe frekwencji zdających u niego kursantów.
Zakładam że na egzaminie miałeś dokładnie ten sam model motocykla.
Mnie też instruktor uczył skręcania poprzez dokładanie nogi zewnętrznej do baku i odchylanie nogi zewnętrznej w stronę zakrętu... i do dziś bym jeździł 40 na godzinę w zakrętach. Bo nikomu nie przyszło do głowy żeby wytłumaczyć i uczyć kursantów przeciwskrętów...
Jeśli silnik pracuje miarowo, to nie szukaj problemu na siłę.
V-ki tak mają. Miałem chwilę Transalpa, teraz V-Stroma i bez półsprzęgła nie porobisz wolnych i ciasnych zwrotów. Jak już wielu powyżej pisało.
Dwa - nie porównujmy motocykli 2-3 letnich z kursów do prawie 10'cio letniego V-Stroma, bo mają też inne przełożenia.
Skoro masz tak mały staż to szczerze polecam (z czego już drugi raz skorzystałem) zapisanie się na kurs doszkalający, całodzienny! Czy to do Moto Szkoły Suzuki czy na jakiś inny i dowiesz się że nie wiele na kursie na prawko Cię nauczyli i można na moto duuużo więcej
Po pierwsze nauczysz się swojego motocykla, a po drugie jak poprosisz to sprawdzą czy z nim wszystko OK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Czw 17:37, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Szarpanie to pojęcie względne. Z pewnością luźny łańcuch będzie w części powodował szarpnięcia. W tylnym kole jest też zastosowany rodzaj gumowego tłumika pomiędzy zębatką a felgą: element 42034 [link widoczny dla zalogowanych] co przy luźnym łańcuchu powoduje odbijanie się w dwie strony... jak na gumce. Po odpowiedniej regulacji na równym nic nie powinno szarpać na 1 i 2 biegu bez gazu. Świeczki swoją drogą wypada sprawdzić: kolor, zużycie itd.
A wracając do kursu. Wszystko zależy od instruktora. Robiłem akurat na V'ce. I 8-ka na 2-ce z ostrym pochyleniem tułowia do zakrętu. Spokojnie przy tej prędkości lepiej się łamie i od linii zostawało po 75 cm. Egzaminator zmarszczył trochę brwi ale nie miał się czego przylepić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Czw 17:46, 04 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Czw 19:16, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Ktoś tam napisał, że kolegę z góry potraktowaliśmy czy jakoś tak, niesłusznie. Ja po prostu naprawdę uważam, że opanowanie wolnej jazdy motocyklem Z UŻYCIEM GAZU, HAMULCA I SPRZĘGŁA jest bardziej uniwersalne niż bez dotykania tychże bo:
1) w realnym życiu będzie się zdarzało jechać motocyklem ze zużytym łańcuchem (nie każdy wozi zestaw napędowy w kufrze i jak tylko kończy się regulacja to na miejscu 800 km od domu go zmienia);
2) w tymże częściej wolne manewry będziesz wykonywał na nierównym terenie, gdzie technika "na magika" bez dotykania gazu i hamulca po prostu nie da rady;
3) może się zdarzyć Ci wypożyczenie / dostanie na zastępczy motocykl o innej charakterystyce silnika, zużytym napędzie itp. gdzie znowu dzięki operowaniu trzema podstawowymi elementami czyli gaz, hamulec i sprzęgło ogarniesz wolne manewry.
Jakby było na kursie na prawko to nie będę opowiadał bo to prehistoria, ale jak po latach wracałem do moto i się doszkalałem w Kulikowisku to o jeżdżeniu jakichkowiek manewrów, w tym 8-ki, bez dotykania gazu, hamulca i sprzęgła nie było mowy. Wręcz przeciwnie - miało być dynamicznie ze zmianami prędkości, bo tak też 99% z nas jeździ w realnym ruchu. Mnie to przekonało i nadal przekonuje bardziej niż utrzymywanie stałej prędkości w trakcie manewru (przepisy egzaminacyjne tego od nas nie wymagają).
Też polecam przynajmniej Suzuki Moto Szkołę po zdaniu prawka zanim się na poważnie zacznie jeździć motocyklem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Czw 19:18, 04 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:01, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Jak juz pisałem, nie mówię że będę tak jeździł i że w ogóle mam jakieś pojęcie o technice jazdy po samym kursie. Jak juz ogarnę swój motocykl i pojeżdżę trochę więcej nam zamiar pójść na kurs doszkalający.
Co do manewrów na placu to w ciągu 10h nie jesteś w stanie maszyny ogarnąć w pełni więc starasz się nauczyć tak żeby po prostu zdać.
Cały temat powstał, żeby upewnić się, że z moim moto wszystko jest ok, niezależnie od tego czy w trasie faktycznie będzie to przydatne. Niektórzy piszą ze to normalne inni ze nie, ja myślę że jednak nie powinno tak być mimo że prawdopodobnie mógłbym tak jezdzić bez żadnych problemów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 21:01, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
(podwójny post przez słabe łącze)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Diffrnt dnia Czw 21:12, 04 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Czw 21:52, 04 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Żeby sprawdzić, czy z Twoim moto jest wszystko w porządku, to proponuję umówić się na jakiś przegląd w sprawdzonym warsztacie, a nie bawić się w taką zdalną, forumowa diagnostykę. Z treści postów wynika, że jesteś początkującym motocyklistą, a Twój 10-letni V-Strom to jakiś nowy nabytek... Warto przed sezonem dokładnie go sprawdzić, wymienić olej, itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
SimOn!
A
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 195
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 0:49, 05 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | Ktoś tam napisał, że kolegę z góry potraktowaliśmy czy jakoś tak, niesłusznie. Ja po prostu naprawdę uważam, że opanowanie wolnej jazdy motocyklem Z UŻYCIEM GAZU, HAMULCA I SPRZĘGŁA jest bardziej uniwersalne niż bez dotykania tychże bo:. |
Tak i ten ktoś nadal twierdzi to samo
Nie o to koledze chodziło. Nie prosił o radę jak jeździć wolno i dobrze. Się kiedyś nauczy. Z jego wpisów raczej wnioskuje, że jest rozsądny chłopina
To co mu poradziłem wynika z mojego doświadczenia z DL-em (zresztą ten sam rocznik). Jeździłem, dużym singlem, rzędówką i teraz V-ką i chyba trochę wiem o co chodzi
A i prawko też zdawałem w poprzednim wieku na zabytku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sinner
A1
Dołączył: 02 Sie 2015
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 12:11, 05 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Diffrnt napisał: | Jak juz ogarnę swój motocykl i pojeżdżę trochę więcej nam zamiar pójść na kurs doszkalający. |
Zalecam odwrotną kolejność, tj. jak najszybciej na doszkalanie a potem jeżdżenie. Zanim nabierzesz złych nawyków, które później będzie trudno skorygować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Diffrnt
A1
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 21:43, 06 Maj 2017 Temat postu: |
|
|
Wyregulowałem dzisiaj łańcuch żeby było ~2.5cm luzu (z 6cm!!!) i sytuacja bardzo się poprawiła. Myślę, że jest około 70% lepiej. Nie będę sobie na chwilę obecną zaprzątał tym głowy, przy okazji wymienię świece i zobaczę czy będzie jeszcze jakaś poprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|