![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 0:50, 10 Wrz 2018 Temat postu: DL650 K5 - Stuki przy rozprzęglonym sprzęgle |
|
|
Panowie jestem świeżo upieczonym nabywcą motocykla i martwią mnie pewne odgłosy wydobywające się z silnika. Motocykl jest z roku 2005 i ma przejechane 38tys km. Motocykl normalnie bez problemu odpala na zimnym i ciepłym. Jest zrywny i momentalnie wkręca się i schodzi z oborotów na jałowym biegu. W czasie jazdy też wszystko ok z silnikiem, nie gaśnie w żadnej sytuacji. Jedynie mam wrażenie, że na niski obrotach lekko poszarpuje. Przy odkręceniu manetki na jałowym biegu powiedzmy na 4tys obrotów i trzymanie manetki w miejscu, występuje falowanie obrotów o 300-700 (różnie). Wymienione zostały: świece, olej (Motul 5100), płyn chłodniczy, hamulcowy, filtr powietrza, napęd. Stuki są bardziej słyszalne na zimnym silniku. Wraz z rozgrzewaniem się maszyny stuki są cichsze. Owe stuki występują przy puszczonym sprzęgle. Przy naciśniętym sprzęgle stuki są praktycznie niesłyszalne. Poniżej przesyłam filmik, który może coś pomoże... Proszę o jakieś informacje, co może być problemem. Chętnie też bym spotkał się z kimś, kto ma taką maszynę 100% sprawną z okolic Sosnowca.
Poniższy link trzeba skopiować do przeglądarki
youtu.be/DgYvCQetwl8
Rozprzęglanie i sprzęglanie następuje w sekundach 5, 7, 12, 14, 19, 26, 28
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Pon 1:24, 10 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MAREK WASNIEWSKI
A1
Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Pon 8:41, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Jak dla mnie to jest objaw , kosz sprzęgła do regeneracji lub wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 12:38, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Też mi się tak wydaję, ale pewności nie mam. Czytałem o tym tu na forum, że to niby norma i jak milkną stuki przy wciśniętym sprzęgle to niby jest ok... Jednak mimo to jestem trochę tym zmartwiony i nie wiem, czy mogę dalej jeździć tym motocyklem A co z obrotami falującymi przy odkręconej manetce na jałowym biegu? Jest to czegoś objaw? ma to jakieś znaczenie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 12:56, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Wiesz cos wiecej nt historii serwisowej motocykla, kiedy mial synchro roione, luzy zaworowe sprawdzane ew. korygowane?
Jak faluja obroty to raczej synchro przepustnic... sprzeglo troche moze halasowac,,, btw. jak nagrywasz filmik to staraj sie trzymac mic w jednym miejscu,,, wtedy bez zmian nasilenia pracy silnika/hałasu moze ktoś nawet "na ucho" bedzie w stanie powiedzieć więcej
Nie stresuj się za mocno, obserwuj i jezdzij bezpiecznie w koncu to stuki suzuki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vorenus
Maniak motocyklowy
Dołączył: 12 Lis 2014
Posty: 1310
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Wwy
|
Wysłany: Pon 13:01, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem na 90% to kosz sprzęgłowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 16:02, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Historii jako tako nie jest znana. Motocykl kupiłem od Polaka, który miał go przez dwa lata i zrobił na nim w tym czasie 2tys km podobno. Jak mówił, sprowadził go dla siebie 2 lata temu z Włoch. Pokazał mi na dowód tego umowę z w włochem. On sam nic nie robił przy moto. Zmieniał tylko olej Motula 5100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Pon 19:16, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Jak w kraju dwa lata to możesz sobie sprawdzić ile w tym czasie przejechał w CEPie, a w sumie to potwierdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 20:08, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki sprawdzę to jak wrócę z nocki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pon 21:51, 10 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Sprawdziłem cepik. Dane się zgadzają z tymi co podał mi właściciel. Tak więc w ciągu 2lat posiadania motocykla zrobił na nim 2tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 9:51, 11 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
nie stresuj sie i jezdzij,,, kosz sprzegłowy troche słychać ale na to się nie umiera
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Wto 18:32, 11 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Kosz sprzęgłowy przy 38tys km? Wróżką nie jestem ale przebieg pewnie był tak samo do negocjacji jak i cena
Co do falowania; tak jak radzi Coliniak, zacznij od synchronizacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:22, 11 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
OOooooo, Herr Suszny "susznie" prawi!!!! Słuchaj się go.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kitza
A
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 21:36, 11 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Suszny napisał: | Kosz sprzęgłowy przy 38tys km? Wróżką nie jestem ale przebieg pewnie był tak samo do negocjacji jak i cena
|
Niekoniecznie. Mam potwierdzenie z serwisu, że w moim, za czasów poprzedniego właściciela, kosz był zmieniany 20 kilka tyś. km temu i też już puka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Wto 23:01, 11 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
przez glosniczki mojego laptopa ciezko cos zdiagnozowac ale zacytuje siebe z innego tematu
jotes napisał: | zorba79 napisał: | Jotes a jeśli sprzęgło delikatnie klekocze na luzie to można to jakoś wyregulować? bo chyba to nie jest powód żeby je wymieniać? |
dalej jezdzic !
w duzym byly nomen est omen duze problemy z koszem sprzeglowym, maly tych probemow nie mial. Mozliwe ze z czasem sprezyny w docisku sie troche wyrobia i bardziej "grzechoca" ale to zaden powod do wymiany.
Same sprezyny moga sie tez "zuzyc"
wysprzeglajac sciskamy sprezyny,, moge sobie wyobrazic ze jak ktos np na swiatlach ciagle z wrzuconym biegiem czeka, to kiedys moga one stracic swoja sprezystosc i stac sie "za krotkie" i za salbo dociskac aby nie bylo poslizgu.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 0:18, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Czyli rozumiem, że większość jest za tym, aby się tym nie przejmować i jedzić spokojnie?
PS: Jak powinna wyglądać ośka tylna dla K5? Pytam, gdyż u mnie luzuje się tylne koło i przesuwa do tyłu po regulacji naciągu. Teraz szukam tego przyczyny i zastanawiam się, czy mam właściwa oś zamontowaną i czy ze wszystkimi elementami? W Manulau jest rozrysowana nakrętka z zawleczką, a moja ośka nie ma tego. Wygląda jak na poniższym zdjęciu, a to podobno jest z DLa z 2017r...
[link widoczny dla zalogowanych]
Moja jezt bez zawleczki i normalnie zakręca klusczem 24 i 22.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Śro 1:00, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 9:43, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
znowu zacytuje siebie z forumowego watku o osce
jotes napisał: | Ja bym radzil jednak pozostac przy 100 Nm.
wedlug mni jest to wystarczajace . w obecnym motocyklu prod. podaje nawet 90Nm.
a z reguly nastepnym stopniem dokrecenia jest ukrecenie !
Dawne to czasy ale cos mi mowi z zajec z materialoznastwa i konstrukcji, ze zybt mocno dociagniete nakretki niszcza gwint sruby , ktory z kolei potrafi peknac i wlasnie poluzowac nakretke.
tak jak szary1977 nie wierze w samoistne odkrecenie sie prawidlowo dokreconej nakretki.
Jezeli po regulacji lancucha kolo nie bylo idealnie w osi to to moglo spowodowac bledne dokrecenie oski.
Potem kolo sie "ulozylo" i powstal luz |
Oryginalnie nie ma zadnej zawleczki. Zreszta ona technologicznie chroni tylko przed calkowitym zgubieniem nakretki a nie prawidlowym "dociskiem "
Przypuszczam ze gwint nakretki / oski nie spelnia swojego zadania i dlatego powstaje ten problem.
Mozesz sprobowac najpierw zmienic sama nakretke lub obie rzeczy od nowa nagwintowac a jezeli nie pomoze to pozostaje zakup nowej czesci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 14:02, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Jest jeszcze jeden sposób zabezpieczenia przed odkręceniem się nakrętki. Można nakręcić tzw "nakrętkę kontrującą" z mniejszą ilością zwoju gwintu (węższą).
Teraz takich już się nie robi, ale może ktoś w starych szpargałach znajdzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 15:27, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Ale nakrętka na osi ci się odkręca czy jak?
Czy po ustawieniu prawidłowego naciągu i dokręceniu nakrętki na osi ,dokrecasz ponownie śruby regulacyjne? To ważne, dwa razy prawie zgubiłem śruby z tymi końcówkami. Pod wpływem wibracji śruby luzują się i wówczas przy szarpnięciu gazem koło może zmienić minimalnie położenie. Dlatego należy zawsze pamiętać żeby je ponownie dokręcić po regulacji.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
NIKT
A2
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 16:27, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Zolw_Danziger napisał: | Jest jeszcze jeden sposób zabezpieczenia przed odkręceniem się nakrętki. Można nakręcić tzw "nakrętkę kontrującą" z mniejszą ilością zwoju gwintu (węższą).
Teraz takich już się nie robi, ale może ktoś w starych szpargałach znajdzie... |
[link widoczny dla zalogowanych]
nadal się je produkuje
Aczkolwiek coraz popularniejsze robią się te z niebieskim plastikiem w środku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez NIKT dnia Śro 16:29, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20:08, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
No proszę!!
Brawo NIKT a jednak się robi i nazywa się to "przeciwnakrętka"!
No to GiT, ponieważ jest to sposób na częsty problem w 650-tkach i tylnej osi z jej odkręcającą się nakrętką!
Brawo TY
PS. A te nakrętki z niebieskim wkładem w środku to tzw "loctite" [link widoczny dla zalogowanych]
Pzdr Żółwik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Śro 20:13, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Śro 21:26, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Suszny nie dokręcałem ponownie śrub kontrujących może to był problem i jest, albo...
Chyba jednak problem z luzującym się kołem jest wywołany szarpaniem łańcucha przez wałek zębatki zdawczej, a dokładniej nie wiadomo czym wewnątrz... Coś czuje, że to wszystko to będzie większy problem niż mi się wydaje... Ale o w tej sprawie. Jedynie zapytam, czy ten wałek można jakoś wyjąć i obejrzeć bez rozbierania silnika? Dzis nakręcę film i wrzucę wam tutaj to co się dzieje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 21:31, 12 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Zolw_Danziger napisał: | No proszę!!
Brawo NIKT a jednak się robi i nazywa się to "przeciwnakrętka"!
No to GiT, ponieważ jest to sposób na częsty problem w 650-tkach i tylnej osi z jej odkręcającą się nakrętką!
|
To nie jest zaden czesty probem ani 650 -ki ani jej tynej osi czy nakretki tylko efekt niedpowiedniej obsługi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 21:32, 12 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|