|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 0:01, 13 Wrz 2018 Temat postu: DL650 K5 - Blokowanie lub rwanie osi zębatki zdawczej? |
|
|
Panowie zobaczcie sami co to się dzieje u mnie z łańcuchem... Napęd nówka DID wraz z nowymi zębatkami JT i po właściwym napięciu łańcucha. Nie mam filmiku jak to wygląda od tyłu, ale wszystko kreci się w swojej właściwej lini prostej i nic nie przeskakuje po zębatkach. Na filmiku może tego nie słychać, ale w momentach kiedy mocniej szarpnie łańcuchem słychać, jak silnik się lekko przydławi, tak jak by go coś zblokowało? Nie wiem, tak jak by wewnątrz tryby nie zazębiały się właściwie... Sami zobaczcie, oceńcie i podpowiedzcie co to może się dziać, z czym może być problem i ewentualnie co i jak sprawdzić?
https://youtu.be/ZL-UsVdyrug
Jak przygazuje to problem nie znika tylko bardziej się nasila (rzuca łańcuchem) Jak wcisnę sprzęgło, to już tak nie rzuca łańcuchem, co widać na filmie. Na wszystkich innych biegach jest to samo. Jak wrzucę na luz i silnik wyłączę to kręcąc kołem żadnych oporów nie czuć. wszystko jest ok. Zam wałek zębatki zdawczej nie ma żadnych luzów w żadną stronę (szarpałem się z nim na założonym łańcuchu i nic nie wyczułem.) Wałek też przy bliskim spojrzeniu w czasie ruchu nie jest jakiś powyginany czy coś. Ładnie kręci się idealnie w swojej osi...
Dodatkowo sprawdziłem zębatkę i jeszcze ośkę tylną na tafli szkła... Oska bez oporu płynnie się toczy, a zębatka idealnie przylega do szkła i nie buja się w żadną stronę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Czw 0:13, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
LukaszReda
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2018
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Reda
|
Wysłany: Czw 8:50, 13 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Ja za bardzo się nie znam ale możliwe że szukasz dziury w całym. Zastanawiam się po prostu czy łańcuch podskakuje na filmie ponieważ koło jest w powietrzu i siła odsrodkowa uniemożliwia odpowiednie naprężenia łańcucha i troszkę nim rzuca? A dlaczego? W sumie nie wiem może dlatego że jak wspomniałeś silnik faluje, czy tam nierówno chodzi i kiedy obroty na chwilkę zwalniają to koło wyprzedza zębatkę a gdy koło zwalnia dlawi silnik i ot cała zagadka. Ale to tylko moje domysły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Czw 9:59, 13 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
a łańcuch zakuty jest dobrze? bo piszesz, ze był dopiero co wymieniony. Sprawdz czy na zakuwce nie jest za mocno zacisniety. jak ktoś zbyt mocno to zrobil to bedzie sie w tym miejscu mocniej napinał. Pokręć kołem ręką i sprawdz czy łańcuch jest jednakowo napięty,, jeszcze moze być niecentrycznie założona tylna zebatka (w co wątpię jednak).
Zestaw napędowy ciut bedzie zawsze falowal, Dl to V90 silnik, który ma duze tętnienia i jak dołozysz do tego nienajlepszą u Ciebie synchronizację to sie wszystko nałoży, taka ujemna synergia
W czasie jazdy tez jest źle?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Coliniak dnia Czw 10:01, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
czekol
A
Dołączył: 08 Lip 2015
Posty: 149
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nadarzyn
|
Wysłany: Czw 10:25, 13 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Łańcuch lata bo koło nie daje oporu i góra nie jest naprężona. To normalne na podnośniku. Daj opór tylnym hamulcem i dodaj trochę gazu. Powinien pracować równo - napiety u góry, na dole luźny.
Zrób tak siedząc na motocyklu aby sprężyna się lekko ugięła bo zwisające koło tez trochę lata.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez czekol dnia Czw 10:27, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 11:23, 13 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
ŁukaszReda mam falowanie silnika, ale to na wyższych obrotach, a na biegu jałowym silnik pracuje wręcz wzorowo bez falowania.
Coliniak łańcuch jest na spince.
czekol zrobię jak mówisz z ciekawości, jak tylko będę w garażu.
O golnie to może i macie racje odnośnie tego, że na podnośniku tak będzie się działo bo to Vka... Wcześniej miałem ( i jeszcze mam) Kawasaki EC250R i tam są 2 cylindry w rzędzie... Tam wszystko chodzi tak niesamowicie gładko, cicho i perfekcyjnie, że po przesiadce na DLa wszystko z czasem słyszę, widzę i wszystko mnie zastanawia, czy aby na pewno wszystko jest ok...
Jest tu na forum gdzieś jakiś dział, aby można było odnaleźć kogoś z forum by się spotkać, pogadać, porównać maszyny?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Reactor dnia Czw 11:24, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Czw 13:12, 13 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Reactor napisał: |
Jest tu na forum gdzieś jakiś dział, aby można było odnaleźć kogoś z forum by się spotkać, pogadać, porównać maszyny? |
http://www.vstromclub.fora.pl/spotkania,5/
przeszukjaj watek. akurat w Twoich oklicach nie powinno byc z tym problemu
ew, klikasz u gory w panel "uzytkownicy " metoda sortowania " skad" i znajdziesz alfabetycznie wsystkich ktorzy podali miejsce pobytu. np z Sosnowca
Dla latwiejszego szukania mozesz w listwie przegladarki manulanie zmieniac zapis na koncu adresu strony ( co 50 ) aby nie przewracac po jednej stronie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Czw 13:19, 13 Wrz 2018, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Pią 14:39, 14 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Na podnośniku, bez gazu, bez oporu... To normalne, u mnie jest tak samo i w innych motocyklach (v-strom) które miałem okazję gościć w garażu było to samo. Szerokości i więcej luzu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Struna
Motonita
Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 537
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków / Skawina
|
Wysłany: Pią 16:32, 14 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
U mnie to samo jest - bez obciążenia tak ma, zdaje się na 5-ce jakby najmniej.
Nie zachodź w głowę - jest ok
Aaaa, wywal tą zapinkę i zakuj łańcuch.
Zapinkę to sobie można w rowerze założyć, czy w jakimś bzykaczu o małej pojemności.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Pią 16:35, 14 Wrz 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Reactor
A1
Dołączył: 29 Sie 2018
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Nie 11:33, 16 Wrz 2018 Temat postu: |
|
|
Dzięki Panowie... No to już nic więcej tam specjalnie nie słyszę... Ewentualnie któregoś zimowego dnia zajrzę do kosza sprzęgłowego i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|