![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 12:31, 11 Kwi 2015 Temat postu: DL650 chłodnica oleju - pęknięty gwint |
|
|
Dzisiaj, w tych pięknych okolicznościach przyrody, zdiagnozowałem, że przyczyną wycieku oleju spod śruby jest pęknięty gwint w chłodnicy...
Miał ktoś podobny problem, da się coś z tym zrobić, czy tylko wymiana chłodnicy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 13:32, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jak chłodnica jest i tak do wymiany, to może spróbuj z jakimś klejem/masą uszczelniającą? Są takie, którymi można nawet kleić bloki silnika, to i do chłodnicy pewnie się znajdzie...
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Sob 15:53, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Spróbuj z tym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Używałem go do uszczelnienia dekla w starym moto od środka, kiedyś go gwintowałem efekt super. Dobrze odtłuść i klej we wskazanej temperaturze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 16:12, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
No dobra, ale to jest takie malutkie pęknięcie, jakby po promieniu, przez cały gwint. Jak napchać tam kleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 17:03, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Rozprowadź cienką warstwę tego kleju wewnątrz tej nagwintowanej części, posmaruj też element, który się tam wkręca i po prostu skręć. Klej powinien to uszczelnić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skov
A
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Sob 19:10, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem chłodnicę na używkę. Pęknięcie było ledwo zauważalne gołym okiem. Spróbuj skleić i obserwuj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 21:02, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
W Castoramie mają kleje epoksydowe, płynny metal, ale to jest gęste i będzie problem napchać w szczelinę. O odtłuszczeniu i przygotowaniu nie mówiąc.
Pęknięcie jest naprawdę małe:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Jaka chłodnica oprócz DLa podejdzie? SV650?
Jest takie coś, tylko trochę drogie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Takie:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Duży rozrzut cenowy. Od SV wygląda identycznie, a to chyba ten sam silnik...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Sob 21:09, 11 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MarioSWD
Motocyklista
Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: SWD
|
Wysłany: Sob 21:26, 11 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja bym kleił po całym gwincie gdzie jest pęknięcie a potem ponownie nagwintował. Nie skręcałbym na sklejonym elemencie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 11:06, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Jeśli jest dość dużo materiału, to możesz pokusić się o spawanie TIG o d zewnątrz najlepiej z wkręconą śrubą. Jeśli chcesz kleić to:
1) oczyść z farby, 2) dokładnie odtłuść acetonem i to głównie pęknięcie, 3) wkręć śrubę okręconą teflonem hydraulicznym (dość dużo by poszerzyć pęknięcie), 4) rozrób klej epoksydowy - (długo schnący, nie 20 min), 5) podgrzej chłodnicę do ok 80-100 stC i wprowadź niewielką ilość kleju w pęknięcie ciągle podgrzewając co upłynnia klej i powoduje głębszą penetrację, 6) wykręć śrubę, gwint przemyj acetonem, 7) wkręć śrubę posmarowaną olejem i całość w imadło.
Kluczem do sukcesu jest dobre odtłuszczenie pęknięcia, bez tego nie zadziała
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pon 12:51, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
w sv650 masz ten sam silnik więc podejrzewam że chłodnica też będzie identyczna. Skoro od sv jest za 65 zeta to bez sensu się bawić w klejenie.
Dopytaj jednak czy faktycznie nie różni się od tej w dl (najlepiej u mechanika albo w aso).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pon 12:55, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Pon 13:12, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
novy napisał: | w sv650 masz ten sam silnik więc podejrzewam że chłodnica też będzie identyczna. Skoro od sv jest za 65 zeta to bez sensu się bawić w klejenie.
Dopytaj jednak czy faktycznie nie różni się od tej w dl (najlepiej u mechanika albo w aso). |
Mądrze gada.
Nie wiem o jaki model dokładnie chodzi, ale porównując małą SV i DLa z 2007r. okazuje się, że są tam te same chłodnice, a przynajmniej mają ten sam numer katalogowy...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daniel
A2
Dołączył: 01 Kwi 2014
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 23:40, 13 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Ja miałem podobną usterkę. Wyciek z chłodnicy ale w innym miejscu, z boku, tam gdzie do chłodnicy przykręcany jest plastikowy boczek przy baku. Też było mikro pęknięcie. Też szukałem jakiejś używanej chłodnicy na wymianę ale nie znalazłem wtedy nic w dobrej cenie. Ostatecznie znalazłem warsztat, który specjalizował się w naprawach bloków silnikowych. Wycięli mi ten niewielki fragment chłodnicy, wstawili/wspawali/wkleili (?) nowy, nawiercili i nagwintowali. Przejeździłem cały sezon i trzyma. Koszt ok. 70zł. W tym układzie jeśli możesz mieć używaną, sprawną, nienaprawianą i pasującą chłodnicę za 65zł to bierz chłodnicę. W przeciwnym razie szukaj warsztatu bo w warunkach garażowo-domowych raczej trudno będzie to naprawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek k
Motocyklista
Dołączył: 10 Paź 2011
Posty: 317
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 7:25, 14 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Klejenie i spawanie nic nie da przy tym pęknięciu, przerabiałem u siebie. Przy dokręcaniu pękniecie się poszerza, im mocniej dokręcisz tym bardziej kapie. Kup na all..... chłodnicę od SV 650 jest dużo tańsza niż do DL.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez leszek k dnia Wto 7:28, 14 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Haart
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 13:07, 15 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki koledzy za pomoc i rady... Klejenie na razie odpuszczam, fino, dzięki za przewodnik "krok po kroku" Zamówiłem chłodnicę na Allegro i zobaczymy jaka będzie... Chcę już jeździć, a renowacją zajmę się w zimie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|