|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
McLer88
A1
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swindon (UK) / LKR
|
Wysłany: Nie 11:29, 18 Paź 2015 Temat postu: DL650 AL4. "grzechotnik" z okolicy przedniej zębat |
|
|
Hey ! Pomóżcie zidentyfikować miejsce tego hałasu. Mam prawie 5k km przebiegu , zawsze dbałem o łańcuch itd. Lubie czasami ruszać z dwójki -ale słyszałem że to nie grzech. Rzadko jade na off-road. Co tam sie mogło spaprać?
https://youtu.be/Auvvxp0r364
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez McLer88 dnia Nie 11:31, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 13:28, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
obstawiam łańcuch nie masz go czasem za luźnego??? sprawdź stan łańcucha czy dobrze zachodzi na zębatki i płynnie się do nich dopasowuje
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Nie 13:39, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Nie 15:59, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Bardziej pomocne by były fotki... Można by ocenić stan zębatek. Inna rzecz, że można też zauważyć pewne przeskoki na łańcuchu kręcąc powoli tylnym kołem (ręką). Ale to raczej przy zużytym napędzie.
Jak na razie sprawdź naciąg łańcucha .
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
McLer88
A1
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swindon (UK) / LKR
|
Wysłany: Nie 17:59, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Mialem 35mm luzu na lancuchu .zmienilem na 25mm i klekot jest ten sam .nie ważne czy na luzie obracam kołem czy se leci na biegu. Zębatka wyglada idealnie.
A co jesli jedna ze śrub do regulacji skoku łancucha jest bardziej lub mniej skrecona. Jak to sprawdzic /wyzerowac? Poluzowac glowne nakretki na osi .wykrecic na maxa dwie sruby ampulowe a pozniej wkrecać obie rownomiernie?
Obok nakretki tylniej osi mam miarke ustawienia kola wzgledem małej zębatki zdawczej - jest okey
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Nie 19:12, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
A jak jedziesz jest to samo? Jak stawiałem na centralce to też mi tak hałasowało, a na kołach już nie ma tego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 19:13, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Nie 19:28, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że to tak "strzela" łańcuch Powinieneś mieć kreseczki na wahaczu zobacz czy blacha element naciągający jest przy tych samych kreskach po obu stronach a później sprawdź suwmiarka opierając się o jakiś punkt odniesienia. Zobacz czy się nie zmieniło czasem jak spuścisz moto z centralki na kola najlepiej przepchaj go bez włączonego silnika albo będzie strzelanie cały czas lub momentami , a jak Ci sie chce i chcesz się dokładnie upewnić poluzuj kolo i ściąg łańcuch z przedniej zębatki i zobacz czy huczy przy włączonym biegu i możesz sobie jeszcze sprawdzić stan "slizgacza" łańcucha na wahaczu przy ramie( zbyt luźny łańcuch lub złe ustawione kolo lubi doprowadzić do tego że łańcuch dosyć mocno może wytrzeć ślizg)
O Suszny mnie wyprzedził
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Nie 19:30, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
McLer88
A1
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swindon (UK) / LKR
|
Wysłany: Nie 20:59, 18 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
To właśnie podczas jazdy usłyszałem że coś hałasuje. taki dźwięk miałem jak zawsze podczas konserwacji , oczyszony łańcuch. tuż przed nowym nasmarowaniem.
Spróbuje zdjąć łańcuch z przedniej zębatki , posłucham jak pracuje.
Ustawienie koła na wachaczu jest po obu stronach równomierne.
"ślizgacz" łańcucha wygląda dobrze.
zdjęcie zębatki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez McLer88 dnia Nie 21:01, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
McLer88
A1
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Swindon (UK) / LKR
|
Wysłany: Wto 23:52, 27 Paź 2015 Temat postu: |
|
|
Problem chyba sie rozwiązał. Po zdjęciu łańcucha z przedniej zębatki, wrzuceniu biegu, nie słyszałem klekotu. Wyczyściłem dokładnie łańcuch, ustawiłem wszystko co do milimetra (chociaż i tak nie było źle) i przez pierwsze kilka km jazdy było nadal troche za głośno ale dziś już jest dużo ciszej.
Mój kolega (długoletni biker) widział i słyszał moto , stwierdził że nic złego sie nie dzieje, jedynie powierzchnia zębatki zdawczej -na obręczy poniżej zębów, odpowiedzialna za tłumienie drgań/wibracji mogła sie nieco wyrobić/wytrzeć , normalne. To tyle. Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|