Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL650 AL4. "grzechotnik" z okolicy przedniej zębat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
McLer88
A1



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Swindon (UK) / LKR

PostWysłany: Nie 11:29, 18 Paź 2015    Temat postu: DL650 AL4. "grzechotnik" z okolicy przedniej zębat

Hey ! Pomóżcie zidentyfikować miejsce tego hałasu. Mam prawie 5k km przebiegu , zawsze dbałem o łańcuch itd. Lubie czasami ruszać z dwójki -ale słyszałem że to nie grzech. Rzadko jade na off-road. Co tam sie mogło spaprać?

https://youtu.be/Auvvxp0r364


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez McLer88 dnia Nie 11:31, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Nie 13:28, 18 Paź 2015    Temat postu:

obstawiam łańcuch nie masz go czasem za luźnego??? sprawdź stan łańcucha czy dobrze zachodzi na zębatki i płynnie się do nich dopasowuje

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Nie 13:39, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 15:59, 18 Paź 2015    Temat postu:

Bardziej pomocne by były fotki... Można by ocenić stan zębatek. Inna rzecz, że można też zauważyć pewne przeskoki na łańcuchu kręcąc powoli tylnym kołem (ręką). Ale to raczej przy zużytym napędzie.

Jak na razie sprawdź naciąg łańcucha Wink .


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
McLer88
A1



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Swindon (UK) / LKR

PostWysłany: Nie 17:59, 18 Paź 2015    Temat postu:

Mialem 35mm luzu na lancuchu .zmienilem na 25mm i klekot jest ten sam .nie ważne czy na luzie obracam kołem czy se leci na biegu. Zębatka wyglada idealnie.
A co jesli jedna ze śrub do regulacji skoku łancucha jest bardziej lub mniej skrecona. Jak to sprawdzic /wyzerowac? Poluzowac glowne nakretki na osi .wykrecic na maxa dwie sruby ampulowe a pozniej wkrecać obie rownomiernie?
Obok nakretki tylniej osi mam miarke ustawienia kola wzgledem małej zębatki zdawczej - jest okey


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 19:12, 18 Paź 2015    Temat postu:

A jak jedziesz jest to samo? Jak stawiałem na centralce to też mi tak hałasowało, a na kołach już nie ma tego.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Nie 19:13, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Creed
Motonita



Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: Nie 19:28, 18 Paź 2015    Temat postu:

Wydaje mi się że to tak "strzela" łańcuch Powinieneś mieć kreseczki na wahaczu zobacz czy blacha element naciągający jest przy tych samych kreskach po obu stronach a później sprawdź suwmiarka opierając się o jakiś punkt odniesienia. Zobacz czy się nie zmieniło czasem jak spuścisz moto z centralki na kola najlepiej przepchaj go bez włączonego silnika albo będzie strzelanie cały czas lub momentami , a jak Ci sie chce i chcesz się dokładnie upewnić poluzuj kolo i ściąg łańcuch z przedniej zębatki i zobacz czy huczy przy włączonym biegu i możesz sobie jeszcze sprawdzić stan "slizgacza" łańcucha na wahaczu przy ramie( zbyt luźny łańcuch lub złe ustawione kolo lubi doprowadzić do tego że łańcuch dosyć mocno może wytrzeć ślizg)

O Suszny mnie wyprzedził Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Creed dnia Nie 19:30, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
McLer88
A1



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Swindon (UK) / LKR

PostWysłany: Nie 20:59, 18 Paź 2015    Temat postu:

To właśnie podczas jazdy usłyszałem że coś hałasuje. taki dźwięk miałem jak zawsze podczas konserwacji , oczyszony łańcuch. tuż przed nowym nasmarowaniem.
Spróbuje zdjąć łańcuch z przedniej zębatki , posłucham jak pracuje.
Ustawienie koła na wachaczu jest po obu stronach równomierne.
"ślizgacz" łańcucha wygląda dobrze.

zdjęcie zębatki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez McLer88 dnia Nie 21:01, 18 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
McLer88
A1



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Swindon (UK) / LKR

PostWysłany: Wto 23:52, 27 Paź 2015    Temat postu:

Problem chyba sie rozwiązał. Po zdjęciu łańcucha z przedniej zębatki, wrzuceniu biegu, nie słyszałem klekotu. Wyczyściłem dokładnie łańcuch, ustawiłem wszystko co do milimetra (chociaż i tak nie było źle) i przez pierwsze kilka km jazdy było nadal troche za głośno ale dziś już jest dużo ciszej.
Mój kolega (długoletni biker) widział i słyszał moto , stwierdził że nic złego sie nie dzieje, jedynie powierzchnia zębatki zdawczej -na obręczy poniżej zębów, odpowiedzialna za tłumienie drgań/wibracji mogła sie nieco wyrobić/wytrzeć , normalne. To tyle. Pozdro Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin