|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arun
A1
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 16:40, 07 Lip 2014 Temat postu: DL 1000 Problem z przekładką silnika ze starszego K2 |
|
|
No to tak. Tuż przed planowanym urlopem i wyjazdem na Bałkany dziwne stuki z silnika i opiłki metalu w oleju zmusiły mnie do wymiany silnika.
Mam DL z 2005r czyli K5, znalazłem silnik praktycznie nowy i nieużywany w świetnym stanie ale z 2002-2003r. Kupiłem, mechanik zamontował i nie pali.
kontrolki świecą, rozrusznik kręci, ale nie pali.
W K2 i K5 są inne alternatory, ale je przekładałem i bez zmian.
Komputer (moduł) jest inny i ma inną wtyczkę. rozmawiałem z serwisem suzuki i twierdzą, że silnik K2 z alternatorem z K5 powinien działać na komputerze z K5. Pożyczyłem od michalek112 komputer z K2, jednak nie ma jak podłączyć bo inne wtyczki (w K5 są dwie wtyki a w K2 jedna na 44piny)
Nie wiem co robić, kupować całą wiązkę, rozbierać wszystko i podłączyć modułm z K2? Może gdzieś można kupić samą wtyczkę do modułu?
Może to coś zupełnie innego. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pon 21:30, 07 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
No to od początku:-)
Iskra jest ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arun
A1
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 0:01, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Jest. Stacyjka działa, rozrusznik kręci. Kilka razy strzeliło ogniem do airboxa. poza tym żadnej reakcji. wtryski sprawdzone, paliwo sie leje. Wygląda jakby sterowanie zapłonem źle działało, czyli moduł.. Znalazłem na allegro wiązke elekryczną z K2. Postaram się podłączyć komputer z k2. To jedyne co przychodzi mi do głowy, chociaż serwis suzuki twierdzi, że na module z K5 powinno wszystko działać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Wto 19:56, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
hmmm..nie wiem czy sie to wogole da zrobic ale nie masz zamienionych przewodow wysokiego napiecia miedzy cylindrami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 22:40, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Arun napisał: | Jest. Stacyjka działa, rozrusznik kręci. Kilka razy strzeliło ogniem do airboxa. poza tym żadnej reakcji. wtryski sprawdzone, paliwo sie leje. Wygląda jakby sterowanie zapłonem źle działało, czyli moduł.. Znalazłem na allegro wiązke elekryczną z K2. Postaram się podłączyć komputer z k2. To jedyne co przychodzi mi do głowy, chociaż serwis suzuki twierdzi, że na module z K5 powinno wszystko działać. |
Ciężko tak na odległość ,ale skoro jest iskra tzn ,że czujnik wału korbowego działa i podaje sygnał . Pytanie tylko czy iskra jest wtedy kiedy trzeba . Sprawdź jak kręcisz rozrusznikiem czy iskra jest w GMP w suwie sprężania. Jeśli jest tak to będzie oznaczało ,że z zapłonem jest wszystko ok i trzeba będzie szukać gdzie indziej . Patrząc pobieżnie na schematy wygląda ,że między rocznikiem 2002 a 2004 różnic nie ma praktycznie żadnych w podłączeniu modułu. Nie mam niestety schematu z 2005 roku i jeśli ktoś ma to proszę o podesłanie . Strzały w AIRBOX mogą rzeczywiście wskazywać na problemy z zapłonem czyli oznaczałoby to ,że iskra jest nie w tym miejscu co trzeba a wtedy możesz rzeczywiście mieć rację i po zakupie wiązki do kompa będzie wszystko grało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arun
A1
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 0:48, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Wiązka z K2 dotarła, komputer pożyczony jest, kumpel cierpliwie czeka u mnie aż odpalę i wreszcie pojedziemy. Jutro podłączę silnik z K2 na wiązce z K2 z komputerem z K2. jeśli to nie zagra, to już nie wiem, sprzedam to na kilogramy i kupię coś na gaźniku, np starą super tenere...
Serwisówka ze zmianami pomiędzy wersjami K2-K7 tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arun
A1
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pon 12:13, 21 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Działa aż miło. Ale po kolei. Silnik był z SV 1000 i miał jedną istatną różnicę -inne położenie wałka pod pokrywą zaworów. Wymiana na wałek z DL i problem z głowy. Teraz mam nowiutki silnik, właśnie dotarłem. Muzyka dla uszu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamilpw
A1
Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 13:45, 05 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Miło to usłyszeć, że wszystko jest ok.
A mówiłem że sie da 4h Pracy z przekładką i silnik zagadał.
Pozdrawiam i polecamy się na przyszłość.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 22:24, 05 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Silnik od SV1000 chyba ma jeszcze parę innych różnic... Nie chce mi się teraz grzebać w serwisówce, ale chyba inny stopień sprężania, inna średnica przepustnic, na bank inne przełożenie skrzyni biegów (a szczególnie 6 bieg). Nie zauważyłeś, by sztormiak zrobił się mocniejszy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PETER
Motocyklista
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: Wto 23:46, 05 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
oczywiście że sa zmiany bo motocykle służyły do czegoś innego , ale podoba mi się --koledzy pomocy silnik wymieniony od starszego modelu i nie działa co zrobić
5 postów dalej ---ale to silnik od innego motocykla --to chyba jakiś konkurs zgadywania dobrze że tak szybko zadziałało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arun
A1
Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 11:23, 14 Sie 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, na początku byłem przekonany, że to silnik z DL.
Faktycznie kilka różnic jest, przepustnice i krućce inne, z tego co wiem również zawory. Moto zmieniło charakterystykę pracy, teraz wyraźnie lepiej czuje się w górnym przedziale obrotów, powiedziałbym nawet że diabelsko dobrze;) Z dołu ciągnie delikatnie słabiej, ale stabilnie i pewnie. Spalanie paradoksalnie spadło. Udało mi się na trasie z kuframi i ładunkiem zejść do 6,2 L/100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|