Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

DL 1000 Problem z przekładką silnika ze starszego K2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arun
A1



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 16:40, 07 Lip 2014    Temat postu: DL 1000 Problem z przekładką silnika ze starszego K2

No to tak. Tuż przed planowanym urlopem i wyjazdem na Bałkany dziwne stuki z silnika i opiłki metalu w oleju zmusiły mnie do wymiany silnika.
Mam DL z 2005r czyli K5, znalazłem silnik praktycznie nowy i nieużywany w świetnym stanie ale z 2002-2003r. Kupiłem, mechanik zamontował i nie pali.
kontrolki świecą, rozrusznik kręci, ale nie pali.
W K2 i K5 są inne alternatory, ale je przekładałem i bez zmian.
Komputer (moduł) jest inny i ma inną wtyczkę. rozmawiałem z serwisem suzuki i twierdzą, że silnik K2 z alternatorem z K5 powinien działać na komputerze z K5. Pożyczyłem od michalek112 komputer z K2, jednak nie ma jak podłączyć bo inne wtyczki (w K5 są dwie wtyki a w K2 jedna na 44piny)
Nie wiem co robić, kupować całą wiązkę, rozbierać wszystko i podłączyć modułm z K2? Może gdzieś można kupić samą wtyczkę do modułu?
Może to coś zupełnie innego. Będę wdzięczny za jakiekolwiek pomysły.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Pon 21:30, 07 Lip 2014    Temat postu:

No to od początku:-)
Iskra jest ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arun
A1



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 0:01, 08 Lip 2014    Temat postu:

Jest. Stacyjka działa, rozrusznik kręci. Kilka razy strzeliło ogniem do airboxa. poza tym żadnej reakcji. wtryski sprawdzone, paliwo sie leje. Wygląda jakby sterowanie zapłonem źle działało, czyli moduł.. Znalazłem na allegro wiązke elekryczną z K2. Postaram się podłączyć komputer z k2. To jedyne co przychodzi mi do głowy, chociaż serwis suzuki twierdzi, że na module z K5 powinno wszystko działać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Wto 19:56, 08 Lip 2014    Temat postu:

hmmm..nie wiem czy sie to wogole da zrobic ale nie masz zamienionych przewodow wysokiego napiecia miedzy cylindrami?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KANGUR
Motonita



Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ

PostWysłany: Wto 22:40, 08 Lip 2014    Temat postu:

Arun napisał:
Jest. Stacyjka działa, rozrusznik kręci. Kilka razy strzeliło ogniem do airboxa. poza tym żadnej reakcji. wtryski sprawdzone, paliwo sie leje. Wygląda jakby sterowanie zapłonem źle działało, czyli moduł.. Znalazłem na allegro wiązke elekryczną z K2. Postaram się podłączyć komputer z k2. To jedyne co przychodzi mi do głowy, chociaż serwis suzuki twierdzi, że na module z K5 powinno wszystko działać.


Ciężko tak na odległość ,ale skoro jest iskra tzn ,że czujnik wału korbowego działa i podaje sygnał . Pytanie tylko czy iskra jest wtedy kiedy trzeba . Sprawdź jak kręcisz rozrusznikiem czy iskra jest w GMP w suwie sprężania. Jeśli jest tak to będzie oznaczało ,że z zapłonem jest wszystko ok i trzeba będzie szukać gdzie indziej . Patrząc pobieżnie na schematy wygląda ,że między rocznikiem 2002 a 2004 różnic nie ma praktycznie żadnych w podłączeniu modułu. Nie mam niestety schematu z 2005 roku i jeśli ktoś ma to proszę o podesłanie . Strzały w AIRBOX mogą rzeczywiście wskazywać na problemy z zapłonem czyli oznaczałoby to ,że iskra jest nie w tym miejscu co trzeba a wtedy możesz rzeczywiście mieć rację i po zakupie wiązki do kompa będzie wszystko grało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arun
A1



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 0:48, 09 Lip 2014    Temat postu:

Wiązka z K2 dotarła, komputer pożyczony jest, kumpel cierpliwie czeka u mnie aż odpalę i wreszcie pojedziemy. Jutro podłączę silnik z K2 na wiązce z K2 z komputerem z K2. jeśli to nie zagra, to już nie wiem, sprzedam to na kilogramy i kupię coś na gaźniku, np starą super tenere...
Serwisówka ze zmianami pomiędzy wersjami K2-K7 tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arun
A1



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 12:13, 21 Lip 2014    Temat postu:

Działa aż miło. Ale po kolei. Silnik był z SV 1000 i miał jedną istatną różnicę -inne położenie wałka pod pokrywą zaworów. Wymiana na wałek z DL i problem z głowy. Teraz mam nowiutki silnik, właśnie dotarłem. Muzyka dla uszu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamilpw
A1



Dołączył: 14 Cze 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:45, 05 Sie 2014    Temat postu:

Miło to usłyszeć, że wszystko jest ok. Smile
A mówiłem że sie da Cool 4h Pracy z przekładką i silnik zagadał.
Pozdrawiam i polecamy się na przyszłość.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Wto 22:24, 05 Sie 2014    Temat postu:

Silnik od SV1000 chyba ma jeszcze parę innych różnic... Nie chce mi się teraz grzebać w serwisówce, ale chyba inny stopień sprężania, inna średnica przepustnic, na bank inne przełożenie skrzyni biegów (a szczególnie 6 bieg). Nie zauważyłeś, by sztormiak zrobił się mocniejszy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Wto 23:46, 05 Sie 2014    Temat postu:

oczywiście że sa zmiany bo motocykle służyły do czegoś innego , ale podoba mi się --koledzy pomocy silnik wymieniony od starszego modelu i nie działa co zrobić
5 postów dalej ---ale to silnik od innego motocykla --to chyba jakiś konkurs zgadywania dobrze że tak szybko zadziałało


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arun
A1



Dołączył: 30 Lip 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Czw 11:23, 14 Sie 2014    Temat postu:

Tak, na początku byłem przekonany, że to silnik z DL.
Faktycznie kilka różnic jest, przepustnice i krućce inne, z tego co wiem również zawory. Moto zmieniło charakterystykę pracy, teraz wyraźnie lepiej czuje się w górnym przedziale obrotów, powiedziałbym nawet że diabelsko dobrze;) Z dołu ciągnie delikatnie słabiej, ale stabilnie i pewnie. Spalanie paradoksalnie spadło. Udało mi się na trasie z kuframi i ładunkiem zejść do 6,2 L/100.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin