Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Czerwona kontrolka się świeci i błąd F1/miga z zegarem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alan
A2



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Radość

PostWysłany: Sob 14:50, 11 Kwi 2009    Temat postu: Czerwona kontrolka się świeci i błąd F1/miga z zegarem

Czy miał ktos z Was coś takiego?
W instrukcji podają - coś z układem zasilania

Po odpaleniu i szybkim ruszeniu wszystko OK, az do czasu gdy się zatrzymuję i obroty schodzą do biegu jałowego - wtedy się zapala ...jak w tytule.

Acha, trochę "dotykałem" różnych kabelków przy montażu zasilania wyświetlacza do biegów, może tu leży jakaś przyczyna?


Życzę WSZYSTKIM przy okazji Wesołych Świąt


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alan
A2



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Radość

PostWysłany: Nie 20:01, 12 Kwi 2009    Temat postu:

Przyczyna leży we wpięciu sie z kabelkiem wyświetlacza w różowy przewód sygnałowy !! Po odłączeniu jest znowu OK, a silnik wchodzi na trochę wyższe obroty !!

Trzeba znaleźć chyba inny przewód pod ten kabelek sygnałowy pod wyświetlacz biegów. Niech ktoś pomoże, niestety nie mam miernika napięcia aby dalej szukać !!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtala
A2



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:41, 12 Kwi 2009    Temat postu:

To trochę lipa, a już myślałem, że pójdzie gładko. A może jakieś zwarcie się zrobiło? Dobrze jednak Alan, że wszystko wróciło do normy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 10:21, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Innego przewodu sygnałowego nie ma. Drugi przewód wychodzący z czujnika skrzyni - niebieski, to połączenie zwierające do masy na luzie. Trzeci natomiast - czarny z białym paskiem, to masa.
Szukałbym przyczyny w nieprawidłowym działaniu urządzenia lub podłączeniu. Radzę dzwonić do sprzedawcy i pytać co można zrobić...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 10:24, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alan
A2



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Radość

PostWysłany: Śro 10:47, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Jestem w kontakcie ze sprzedawcą, oto ostatnia korespondencja (kolejność wymiany emaili od dołu Smile :

Wyniki pomiarów:

... Z podbiętym... bez podpiętego
1... 1,40V... 1,43V
0... 4,68V... 5,03V
2... 1,74V... 1,83V
3... 2,43V... 2,51V
4... 3,13V... 3,26V
5... 3,92V... 4,14V
6... 4,30V... 4,60V


Wczoraj zrobilem 350 km. Jak nie schodze ponizej 2 biegu to jest OK.. Gdy schodze na luz lub jedynke to wskakuje błąd.





Subject: Re: Pytanie o przedmiot: Wyświetlacz biegów biegu (n umer: 594218439)

Ok. Proszę mi zmierzyć następującą wartość. W różowym przewodzie napięcie na któryś dwóch biegach z podpiętym wyświetlaczem i bez podpiętego. Wtedy będę miał jasność.

:
> tak dziala poprawnie, ale ta lampka i błąd - wkurza, coś chyba wiec nie
> jest tak
>
>
>
>
> W dniu 13 kwietnia 2009 12:19 użytkownik Michał <czajnik01@interia.pl>
> napisał:
>
> Witam
> Na ten temat nic mi nie woadomo zwłaszcza ze sam podłączałem w
> jednym egzemplarzu jak i sprzedałem do dwóch innych i takowego
> problemu nie było. Czy pomimo błędu na zegarach wyświetlacz biegów
> działa poprawnie??
>
>
>
> > Witam,
> >
> > Mam problem z elektryką - pokazuje się czerwona lampka i pali się na
> > displayu błąd F1/na przemian z zegarem (miga)
> > To dzieje się po podłączeniu kabla sygnałowego różowego z
> wyświetlaczem
> > !!
> > Spadają trochę też obroty.
> >
> > Po odłączeniu kabla rózowego jest OK.. A więc jest to
> przyczyna problemu
> > w
> > Suzuki DL650. Czy coś na ten temat wiadomo, może jakiś inny kabel ?
> >
> > Czekam na informacje zwrotną


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alan dnia Śro 10:50, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 11:43, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Urządzenie ma za małą rezystancję na wejściu badającym i powoduje spadki napięć, ot i cała przyczyna. Rezystancja w takich układach powinna być bliska nieskończoności i nie powodować spadku napięcia a jeżeli już to znikomy, z twoich pomiarów natomiast wynika że dochodzi on do 30mV, to niedopuszczalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alan
A2



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Radość

PostWysłany: Śro 12:57, 15 Kwi 2009    Temat postu:

czyli co, sprzedawca wyswietlacza musi cos poprawić?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 13:29, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Tak mi się wydaje. Nie sądzę żeby to mogło działać tak jak jest teraz, nie zakłócając pracy ECU. Zastanawia mnie to co sprzedawca pisze, że nie pojawiły się te objawy do tej pory w żadnym sprzedanym egzemplarzu. Znaczy to że albo żeni kity po całości, albo akurat sztuka którą kupiłeś jest źle zrobiona. Zdwoń do gościa i niech się tłumaczy, bo tak nie może być . Jeżeli miga czerwona dioda na przemian z F1 oznacza to błąd układu wtyskowego. Nic dziwnego, czujnik zapiętego biegu służy do obliczania odpowiedniej mapy zapłonu i dawki paliwa do aktualnego obciążenia silnika.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 13:34, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Śro 18:06, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Alan napisał:
czyli co, sprzedawca wyswietlacza musi cos poprawić?


Z tego wątku http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/wskaznik-biegow-po-raz-kolejny,603-15.html wynika że jeszcze dwóch kolegów z forum zakupiło ten sam zestaw .

Ciekawe czy u nich występuje identyczny problem ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 18:26, 15 Kwi 2009    Temat postu:

A no właśnie... Może jeszcze nie zakładali?
P.S. Alan, nie radzę Ci jeździć z wyświetlającym się błędem, to nie zdrowe dla silnika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Śro 18:32, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alan
A2



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Radość

PostWysłany: Śro 18:44, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Zadzwonił do mnie sprzedawca wyswietlacza. Przeprosił za problemy i obiecał podesłać jutro nowy dopasowany do mojego przypadku. Rzeczywiście przyznał, że jest to kwestia tej rezystancji. W rozmowie wydał się bardzo sensowny i obiecał zadziałać natychmiast...co jest dla mnie szczególnie ważne, że w piątek ruszam w zagraniczną trasę - 4000 km

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alan
A2



Dołączył: 28 Sie 2007
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Radość

PostWysłany: Śro 19:52, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Trochę fotek odnośnie umiejscowienia wyświetlacza:








Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alan dnia Śro 19:54, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 19:58, 15 Kwi 2009    Temat postu:

No to gratuluję pozytywnego rozstrzygnięcia sprawy. Daj znać jak działa ten nowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iron
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD

PostWysłany: Śro 20:46, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Alan napisał:
Trochę fotek odnośnie umiejscowienia wyświetlacza:



Trzeba przyznać że w tym miejscu jest całkiem fajnie wkomponowany - nie rzuca się w oczy i nie ma problemu z widocznością .

A tak w ogóle to masz już teraz niezłe centrum dowodzenia Wink

PS.
I oczywiście zazdroszczę wyjazdu .
Powodzenia .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Śro 20:49, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Śro 22:46, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Witam

Po podesłaniu linka do tego tematu przez kolegę Alana postanowiłem się wypowiedzieć.

Nie wgłębiając się w szczegóły:

-Odnośnie opinii że "żenię kity" posiadam zdjęcia już zamontowanego
wyświetlacza w DL650 bodajże 2003 r i żaden taki problem nie wystąpił.

-Do tej pory nie wystąpił również w żadnym innym motocyklu - w tej
wersji Głównie były to wszelkiego typu GSXRy TLki oraz ZX-10

-Być może w DL najnowszym bo z tego co wiem problem dotyczył
rocznika 2008 komputer już jest tak czuły że stwarza dla niego to
problem.

-Myślę ze niewielka wstawka (9x13mm) dokładana na przewodzie
wyświetlacza rozwiąże problem zupełnie ponieważ tak jak ktoś napisał da
zupełne odizolowanie od instalacji motocykla.

Do kolegi Alana "wstawka" już jest w drodze ufam ze dotrze do niego
przed wyjazdem. Jeśli ktoś zakupił u mnie wyświetlacz i ma taki problem
proszę o informację od razu otrzyma "bufor" rozwiązujący problem
oczywiście bezpłatnie.

Pozdrawiam
Chester


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 22:48, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Śro 23:25, 15 Kwi 2009    Temat postu:

Ja zasugerowałem że "sprzedawca" mógł nie mieć styczności z tematem "na żywo". Broń boże nie głoszę dogmatów, jeżeli uraziłem kolegę Chestera to przepraszam. Spotkałem się po prostu, już niejednokrotnie zresztą, jak tzw "znawcy tematu" opowiadali takie dyrdymały że przykro było słuchać.
Najczęściej działo się to niestety w autoryzowanym serwisie Suzuki...
Jeżeli jest bufor, zrealizowany jak się domyślam na optotriaku, to tylko pochwalić żetelność i profesjonalne podejście do tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 12:43, 16 Kwi 2009    Temat postu:

Ważne że problem rozwiązany jak mniemam - okaże się na 100% jak kolega Alan założy gotowe rozwiązanie.

W końcu chodzi o to żeby działało i cieszyło przydatnością.

Pozdrawiam
Chester
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wujekbongos
Motocyklista



Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Pon 10:19, 12 Lip 2010    Temat postu:

Ostatnio u mnie pojawił się problem z wyświetlaniem błędu:( tzn miga na przemian z zegarkiem. Co ciekawe usterka przewaznie pojawia się przy spokojnej jezdzie powiedzmy 5 bieg ok 90km/h. Może macie jakiś pomysł co może być powodem? Może moj DL po prostu nie lubi spokojnej jazdy i mi sygnalizuje tym zebym go przegonił po drodze:D

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DICTUS
A



Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:52, 24 Mar 2011    Temat postu:

Miałem ten sam problem mianowicie: świecąca się czerwona kontrolka i F 1.... Okazało się, że wyświetlacz bigów z "allegro "taki jak wyżej na zdjęciach /czerwony/ powoduje całe zamieszanie. Wywaliłem wyświtlacz i problem przestał się pojawiać.

DL 650 2009 rok.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin