|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin_Torx
A
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 10:56, 26 Cze 2015 Temat postu: Brak świateł, wskazań liczników żarzące kierunkowskazy |
|
|
Panowie prośba o pomoc - pilne dla kolegów w trasie.
DL650 - po przekręceniu zapłonu brak świateł, kierunkowskazy się żarzą - nie działają wskazania liczników - co to może być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 11:45, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Może akumulator padł? Niech podłączą na chwilę inny i sprawdzą. Mógł paść w czasie jazdy alternator i wyładować aku lub mogło coś zostać włączone na parę godzin...
To pierwsze co bym sprawdził .
Po tem podłączenie masy, zwarcia raczej można wykluczyć ( chyba że ktoś przerabiał sam instalację ) bo poleciał by któryś bezpiecznik lub zaczęła by się smażyć instalacja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin_Torx
A
Dołączył: 23 Maj 2013
Posty: 172
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 12:10, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Ok - problem rozwiązany. Winowajca to wtyczka pod owiewką (L) Nie było masy + zwarcie. Dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Setniew
A
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:17, 26 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
ja nie mogę rozpiąć tej wtyczki a od czasu do czasu tez mi się tak dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 12:58, 28 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie podobne objawy ale podczas jazdy najpierw zapaliła sie kontrolka ABS-u, potem podświetlenie deski rozdzielczej przygasło, nie działał obrotomierz i wskaźnik biegów, jak sie zatrzymałem , żeby sprawdzić czy świecą światła to przy probie ponownego odpalenia nie obrócił wałem w ogóle. Doholowałem do domu, dziś rano odpalił z biedą ale drugi raz już nie chciał.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 13:24, 28 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Może ładowanie ci padło?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Nie 13:24, 28 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 13:28, 28 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
No taką właśnie mam myśl, że to może ładowanie , alternator coś nawala. Może regulator napięcia. Tylko czy wtedy nie powinna się palić kontrolka ładowania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Nie 14:18, 28 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
bankier napisał: | No taką właśnie mam myśl, że to może ładowanie , alternator coś nawala. Może regulator napięcia. Tylko czy wtedy nie powinna się palić kontrolka ładowania ? |
Miernik i napięcie na akmulatorze. Potem odpalić i znowu napięcie na aku. Przy pracującym silniku powinno być wyższe, pomiędzy 13.5V a 14.6 V.
Jeżeli napięcie nie wzrasta to alternator lub reg. Napięcia. Ew. Bezpiecznik
Jak wzrasta , a akumulator jest poprawnie naładowany to sprawdzić masę i stan styku przewodów. Ew, szukać zwarcia na obwodach nie zabezpieczonych bezpicznikami (domowych doróbek jak są...).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 15:03, 28 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Dzięki, masz racje, wygląda to na regulator napięcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 12:42, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Niestety spalony regulator i uzwojenie alternatora.... Klęska
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bankier dnia Wto 19:28, 30 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 20:25, 07 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Może komuś się przyda to info. Nie wiem jak wykonane jest uzwojenie alternatora w modelu przed 2012 ale w moim tymże modelu druty uzwojenia alternatora nie są"zalane" żywicą a mają tylko powłokę ochronną. Powoduje to niestety mniejszą trwałość podczas wstrząsów i wszelakich drgań . U mnie objawiło się to tym, że jedno uzwojenie przetarło drugie i spowodowało zwarcie. Alternator padł. Motocykl ma przebieg obecnie 19 tyś km i alternator do wymiany. Dałem do przezwojenia i "zalania" żywicą , która bardzo podniesie trwałość i wyeliminuje na przyszłość opisaną powyżej przypadłość. Przewinięcie uzwojenia i zalanie żywicą z roczną gwarancją to koszt 160 zł. Czuwaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 10:22, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Fuck, kur... !!!!!! Znowu ten sam problem, po 800 km od naprawy stało się to samo. Dupa dupa dupa!!!! Gdzie może leżeć przyczyna , jakieś zwarcie , sam już nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Pią 13:19, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Masz gwarancje roczną, to niech robią. Sprawdź tylko czy nie masz jakichś dodatkowych sprzętów podłączonych na pałę bez bezpieczników, czy bezpieczniki są takie jak być powinny a nie te "co akurat były pod ręką" , czy nie masz domontowanych jakichś dodatkowych prądożernych odbiorników prądu itp. Znam człeka co pod gniazdko zapalniczki podłączał dużą przetwornicę 230 v, bezpiecznik leciał to założył taki który przepalić się nie miał prawa... itd.
Pomierzyć instalację, napięcia na załączonym i wyłączonym moto, czy gdxieś nie masz ruchomej przerwy, która w czasie jazdy iskrzy itd.
A może po prostu przewinięty układ był niewłaściwie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pią 15:59, 14 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Odebrałem właśnie moto od mechanika. Alternator w porządku - gość, który przezwaja jest polecany, robi dla motocyklistów takie usługi od wielu lat i zrobił to dobrze (dał roczną gwarancję) . Padł regulator napięcia - zmieniony na nowy w ramach gwarancji oczywiście. Mechanik odłączył mi nawigację podłączoną pod aku oraz grzane manetki. Zostawil tylko automatyczną smarowniczkę łańcucha. Zobaczymy co się będzie działo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bankier
Motocyklista
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Pon 22:37, 17 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Może to niepolityczne co napiszę ale przejeździłem 3 sezony Transalpem, 2 sezony Varadero - objechałem całe Bałkany i oprócz spalonej żarówki nic nie padło. Mogłem wsiąść i jechać gdziekolwiek a tu 3-letni motocykl i takie problemy. Jestem trochę rozczarowany tym Dl-em i czuje się niepewnie bo znowu gdzieś w drodze będę musiał wzywać kogoś z busem żebym mnie dowiózł do domu.... Załamka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Wto 9:04, 18 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdź dobrze podłączenie wszystkich przewodów z rzeczy akcesoryjnych i czy są pod dobre przewody podpięte kolega spalił tak u siebie 3 regulatory aż dał do elektryka a ten się za głowę złapał co on tam powydziwiał, jak mu zmienił tak śmiga bez żadnych problemów do tej pory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|