|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 21:09, 11 Kwi 2012 Temat postu: Brak swiateł mijania ? W k7 |
|
|
Witam dzis zauważyłem ze raz mam światła mijania raz i ch niema, drogowe działają i postojowe tez. Dodam ze obie nie palą żarówki dobre na 100% bezpieczniki tez ) dodam ze to k7 więc światła sie automatycznie zapadają. Co może być przyczyna. [/u]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:04, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź kostki i ich zaciski potem gniazda bezpieczników. Jak nie to przełącznik zespolony, bo jak piszesz drogowe są, więc w tym przełączniku może tkwić problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 22:18, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A ten przelacznik zespolony gdzie znajdę ? Jutro muszę wszystko rozebrać i zacznę testować dzięki dam znać co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Śro 22:19, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:39, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
To to ustrojstwo którym przełączasz mijania/drogowe a do tego kierunki, PASSING, trąbka
Przy lewej manetce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 7:48, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Aha najpierw zobaczę te kostki pod zegarami, dzis rozbiore dam znać co było.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kamyk
A
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:06, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
u mnie problem był w przycisku rozrusznika raz były innym razem padały, aż pewnego razu wieczorową porą zostały mi jedynie postojowe. Jak juz drogą eliminacji doszedłbyś do tego co ja to uważaj przy rozbieraniu kostki w której jest osadzony przycisk rozrusznika bo bardzo cieniutki zaczep lubi się łamac ale i na to sposób znalazłem po oczyszczeniu styków dobrałem odpowiednią srubke i hula lepiej niż oryginał hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bronek
A1
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:41, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Jeżeli mijania nie palą się, to najpierw bym stawiał na przycisk rozrusznika który rozłącza światła. Jak napisał kamyk, łatwo się do niego dostać i przeczyścić, ale ostrożnie (znajdziesz więcej info na [link widoczny dla zalogowanych] pod hasłem start switch).
Jeśli dobrze jednak pamiętam, gdy pada ten włącznik to drogowe również nie będą się paliły, a to nie pasuje do Twojego opisu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Czw 15:08, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Miałem ten sam objaw co kolega Kamyk opisuje, po przeczyszczeniu styków w przycisku rozrusznika wszystko wróciło do normy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:16, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dupa zbita dzis rozebralem pól motoru przeczyscilem ta mała kostkę z zworką pod zegarami sprawdziłem bezpieczniki, rozebralem i zetknąłem do lewej strony kierownicy, do tych przelącznikow i tam czysciutko,tam gdzie przycisk rozrusznika tez zerknęlem i niby czysciutko. Zadzwoniłem do kupiła by przyszedł z miernikiem i co ? Sprawdziliśmy czy jest prąd n końcówce kostki przy światłach i jest ale jak sie wepnie żarówkę prądu niema ? Co to jest ? Jakaś masakra. Motocykl był bez właczonego silnika bo bak tez zdjelem,
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Czw 18:18, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:18, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Spalone żarówki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 18:19, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Żarówki dobre wzięłem nawet z samochodomialem te same i tez dupa
Jutro jeszcze raz sprawdze i robione w drobny mak przycisk rozrusznika ale niewiem czy to ma sens
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Czw 18:23, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Czw 20:51, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź jeszcze kostkę za chłodnicą. Dostaniesz się do niej odkręcając chłodnicę którą delikatnie odchylisz i zobaczysz kostkę lub zdejmując obudowę filtra powietrza , postaraj się poruszać i zobaczysz co będzie oczywiście przy włączonych światłach . W moim przypadku był tam zaśniedziały przewód.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:04, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki tego nie sprawdzalem ale dziwi mnie ze jest ten prad na koncowkach prz żarowkach a jak wepnie żarówkę prądu niema ? Chyba ze jak jest jakiś opór prad nie przechodzi przez jakoś kostkę niewiem czy to jest teoretycznie możliwe bo elektrykiem nie jestem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Czw 21:32, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
do żarówki dochodzą 3 przewody masa, światła drogowe oraz mijania. Czy podłączając do kostki miernik lub probówkę na 12 v masę brałeś z kostki czy z elementu metalowego motocykla oraz czy sprawdzając przełączałeś przełącznik na światła mijania i drogowe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:44, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
masę wziełem z motoru, mijania są cały czas włączone tak już mam na stałem od k7 ponoć tak jest, drogowe nie pamiętam a co ? tak miernik taki 12v.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Czw 21:50, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
a w kostce przy żarówce ile masz przewodów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:51, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Koledze chodzi pewnie o to że Twój test ( z braniem masy z motocykla ) sprawdził czy w kostce jest 12V a żarówa potrzebuje jeszcze masy.
Może w kostce nie masz po prostu masy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:53, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no w żarówce są trzy ale masy nie sprawdziłem czy jest może to to gówno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
buku22
Motocyklista
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Czw 21:53, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Potera napisał: | ....tam gdzie przycisk rozrusznika tez zerknęlem i niby czysciutko... |
Nie wiem czy zerkanie tu coś pomoże. Też zerkałem z elektrykiem i niby czysto było. Ale jak poruszał przyciskiem - świtał ożyły. O ile dobrze pamiętam zaaplikował tam jakiś płyn (contact spray?) i do dzisiaj jest ok (14tys przejechane).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21:56, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
ruszałem tym guzikiem od rozrusznika i nic. A tak a propo tej masy gdyby jej nie było to by też nie było drogowych a one są przecież dobrze chyba kąbinuje co ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kriszo
A2
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna
|
Wysłany: Czw 22:10, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
sprawdź jeszcze tę kostkę za chłodnicą
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skalar
Motocyklista
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:20, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
SM w dłoń chwila "śledzenia" kresek i widać skąd podawane sa napięcia
dla K7 jest to (licząc od żarowek w strone aku) zarówka kabel B/Bl (czrny z niebieskim paskiem) wchodzi na duże białe złącze pod lewą owiewką (złacze do zegarów, świateł) następnie przewodem W (białym) wędruje do skrzynki bezpiecznikowej na bezpiecznik nr2 (HEAD LO) ze skrzynki przewodem W/Bl (biały z niebieskim paskiem) wedruje na przód do złącza lewych przełączników (pod airboxem), na złączu przechodzi w przewód W (biały) , przełącznik HI/LO do sprawdzenia. Sprawdzasz przełacznik po rozpieciu kostki - w cześci od strony manetek musi być przejście między przewodami W (biały) a Y/W (żółty z białym paskiem) w pozycji LO, a w pozycji HI ma być przejście między Y (żółty) a Y/W (żółty z białym paskiem).
Oczywiście oglądasz stan styków dokładnie i rozpinasz kostki wyżej wymienione a także mierzysz ciaglość przewodów na poszczególnych odcinkach. Zaden ze stykow nie moze być luźny ani miec innej barwy , ubytków czy wysuwac się ze złącza.
Dalej nie musisz sprawdzać bo napiecie na HI/LO dalej jest wspólne a skoro masz HI to nie ma się co czepiać.
Przemierz ten fragment i dalej będziemy myśleć ale obstawiam że w tym fragmencie na 99% znajdziesz problem.
Co do widzenia napiecia na styku bez zarówki to miernik ma duży opór wewnetrzny więc na "luźnym" nieobciążonym przewodzie pokaże spokojnie 12V, dlatego wszystkie testy z podłączona przynajmniej jedną żarówką zeby wyeiminować pomiary z sufitu.
Mam nadzieję że powyższy opis ułatwi poszukiwania "zagubinej fazy"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Czw 22:26, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 22:21, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
no jutro sprawdzę i ten guzik od rozrusznika też rozbiorę. Dziekuję wszystkim za zaangażowanie. jak by komuś coś jeszcze wpadło go głowy dawajcię nigdy wiedzy za mało
Skalar wielkie dzieki za krok po kroku, z angielskim u mnie kiepsko szczególnie technicznym jutro z kompem i twoją poradą siadam przy moto
rozumiem ze przełącznik hi/lo to lewa manetka przycisk długie ? jak dobrze rozumiem jeśli drogowe są wyłączone to ten przełącznik i tak jest w użyciu dla świateł mijania ? i przechodzi przez niego prąd dla świateł mijania ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Czw 22:35, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Potera
Motocyklista
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 19:00, 13 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Dziękuje wszystkim za sugestie i porady światła są okazało sie ze na tej kostce za chlodnica była zasniedziala skalar dzięki twojemu schemacikowi zajęło mi to dużo czasu mniej pozdrawiam i dziękuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|