Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Brak swiateł mijania ? W k7

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:09, 11 Kwi 2012    Temat postu: Brak swiateł mijania ? W k7

Witam dzis zauważyłem ze raz mam światła mijania raz i ch niema, drogowe działają i postojowe tez. Dodam ze obie nie palą Sad żarówki dobre na 100% bezpieczniki tez ) dodam ze to k7 więc światła sie automatycznie zapadają. Co może być przyczyna. [/u]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:04, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Sprawdź kostki i ich zaciski potem gniazda bezpieczników. Jak nie to przełącznik zespolony, bo jak piszesz drogowe są, więc w tym przełączniku może tkwić problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:18, 11 Kwi 2012    Temat postu:

A ten przelacznik zespolony gdzie znajdę ? Jutro muszę wszystko rozebrać i zacznę testować dzięki dam znać co i jak. Sad

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Śro 22:19, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:39, 11 Kwi 2012    Temat postu:

To to ustrojstwo którym przełączasz mijania/drogowe a do tego kierunki, PASSING, trąbka Smile
Przy lewej manetce


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 7:48, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Aha Smile najpierw zobaczę te kostki pod zegarami, dzis rozbiore dam znać co było.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kamyk
A



Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 12:06, 12 Kwi 2012    Temat postu:

u mnie problem był w przycisku rozrusznika raz były innym razem padały, aż pewnego razu wieczorową porą zostały mi jedynie postojowe. Jak juz drogą eliminacji doszedłbyś do tego co ja to uważaj przy rozbieraniu kostki w której jest osadzony przycisk rozrusznika bo bardzo cieniutki zaczep lubi się łamac ale i na to sposób znalazłem po oczyszczeniu styków dobrałem odpowiednią srubke i hula lepiej niż oryginał hehe

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bronek
A1



Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 14:41, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Jeżeli mijania nie palą się, to najpierw bym stawiał na przycisk rozrusznika który rozłącza światła. Jak napisał kamyk, łatwo się do niego dostać i przeczyścić, ale ostrożnie (znajdziesz więcej info na [link widoczny dla zalogowanych] pod hasłem start switch).
Jeśli dobrze jednak pamiętam, gdy pada ten włącznik to drogowe również nie będą się paliły, a to nie pasuje do Twojego opisu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buku22
Motocyklista



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Czw 15:08, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Miałem ten sam objaw co kolega Kamyk opisuje, po przeczyszczeniu styków w przycisku rozrusznika wszystko wróciło do normy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:16, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Dupa zbita Sad dzis rozebralem pól motoru przeczyscilem ta mała kostkę z zworką pod zegarami sprawdziłem bezpieczniki, rozebralem i zetknąłem do lewej strony kierownicy, do tych przelącznikow i tam czysciutko,tam gdzie przycisk rozrusznika tez zerknęlem i niby czysciutko. Zadzwoniłem do kupiła by przyszedł z miernikiem i co ? Sprawdziliśmy czy jest prąd n końcówce kostki przy światłach i jest ale jak sie wepnie żarówkę prądu niema ? Co to jest ? Jakaś masakra. Motocykl był bez właczonego silnika bo bak tez zdjelem,

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Czw 18:18, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:18, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Spalone żarówki?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 18:19, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Żarówki dobre wzięłem nawet z samochodomialem te same i tez dupa
Jutro jeszcze raz sprawdze i robione w drobny mak przycisk rozrusznika ale niewiem czy to ma sens


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Czw 18:23, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Czw 20:51, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Sprawdź jeszcze kostkę za chłodnicą. Dostaniesz się do niej odkręcając chłodnicę którą delikatnie odchylisz i zobaczysz kostkę lub zdejmując obudowę filtra powietrza , postaraj się poruszać i zobaczysz co będzie oczywiście przy włączonych światłach . W moim przypadku był tam zaśniedziały przewód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:04, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Dzięki tego nie sprawdzalem Sad ale dziwi mnie ze jest ten prad na koncowkach prz żarowkach a jak wepnie żarówkę prądu niema ? Chyba ze jak jest jakiś opór prad nie przechodzi przez jakoś kostkę niewiem czy to jest teoretycznie możliwe bo elektrykiem nie jestem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Czw 21:32, 12 Kwi 2012    Temat postu:

do żarówki dochodzą 3 przewody masa, światła drogowe oraz mijania. Czy podłączając do kostki miernik lub probówkę na 12 v masę brałeś z kostki czy z elementu metalowego motocykla oraz czy sprawdzając przełączałeś przełącznik na światła mijania i drogowe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:44, 12 Kwi 2012    Temat postu:

masę wziełem z motoru, mijania są cały czas włączone tak już mam na stałem od k7 ponoć tak jest, drogowe nie pamiętam a co ? tak miernik taki 12v.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Czw 21:50, 12 Kwi 2012    Temat postu:

a w kostce przy żarówce ile masz przewodów?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:51, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Koledze chodzi pewnie o to że Twój test ( z braniem masy z motocykla ) sprawdził czy w kostce jest 12V a żarówa potrzebuje jeszcze masy.

Może w kostce nie masz po prostu masy ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:53, 12 Kwi 2012    Temat postu:

no w żarówce są trzy ale masy nie sprawdziłem czy jest Smile może to to gówno

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
buku22
Motocyklista



Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chotomów k. Warszawy

PostWysłany: Czw 21:53, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Potera napisał:
....tam gdzie przycisk rozrusznika tez zerknęlem i niby czysciutko...


Nie wiem czy zerkanie tu coś pomoże. Też zerkałem z elektrykiem i niby czysto było. Ale jak poruszał przyciskiem - świtał ożyły. O ile dobrze pamiętam zaaplikował tam jakiś płyn (contact spray?) i do dzisiaj jest ok (14tys przejechane).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:56, 12 Kwi 2012    Temat postu:

ruszałem tym guzikiem od rozrusznika i nic. A tak a propo tej masy gdyby jej nie było to by też nie było drogowych a one są przecież dobrze chyba kąbinuje co ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kriszo
A2



Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna

PostWysłany: Czw 22:10, 12 Kwi 2012    Temat postu:

sprawdź jeszcze tę kostkę za chłodnicą

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:20, 12 Kwi 2012    Temat postu:

SM w dłoń chwila "śledzenia" kresek i widać skąd podawane sa napięcia Razz
dla K7 jest to (licząc od żarowek w strone aku) zarówka kabel B/Bl (czrny z niebieskim paskiem) wchodzi na duże białe złącze pod lewą owiewką (złacze do zegarów, świateł) następnie przewodem W (białym) wędruje do skrzynki bezpiecznikowej na bezpiecznik nr2 (HEAD LO) ze skrzynki przewodem W/Bl (biały z niebieskim paskiem) wedruje na przód do złącza lewych przełączników (pod airboxem), na złączu przechodzi w przewód W (biały) , przełącznik HI/LO do sprawdzenia. Sprawdzasz przełacznik po rozpieciu kostki - w cześci od strony manetek musi być przejście między przewodami W (biały) a Y/W (żółty z białym paskiem) w pozycji LO, a w pozycji HI ma być przejście między Y (żółty) a Y/W (żółty z białym paskiem).
Oczywiście oglądasz stan styków dokładnie i rozpinasz kostki wyżej wymienione a także mierzysz ciaglość przewodów na poszczególnych odcinkach. Zaden ze stykow nie moze być luźny ani miec innej barwy , ubytków czy wysuwac się ze złącza.

Dalej nie musisz sprawdzać bo napiecie na HI/LO dalej jest wspólne a skoro masz HI to nie ma się co czepiać.

Przemierz ten fragment i dalej będziemy myśleć ale obstawiam że w tym fragmencie na 99% znajdziesz problem.

Co do widzenia napiecia na styku bez zarówki to miernik ma duży opór wewnetrzny więc na "luźnym" nieobciążonym przewodzie pokaże spokojnie 12V, dlatego wszystkie testy z podłączona przynajmniej jedną żarówką zeby wyeiminować pomiary z sufitu.

Mam nadzieję że powyższy opis ułatwi poszukiwania "zagubinej fazy" Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Czw 22:26, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 22:21, 12 Kwi 2012    Temat postu:

no jutro sprawdzę i ten guzik od rozrusznika też rozbiorę. Dziekuję wszystkim za zaangażowanie. jak by komuś coś jeszcze wpadło go głowy dawajcię nigdy wiedzy za mało Smile
Skalar wielkie dzieki za krok po kroku, z angielskim u mnie kiepsko szczególnie technicznym Smile jutro z kompem i twoją poradą siadam przy moto Smile
rozumiem ze przełącznik hi/lo to lewa manetka przycisk długie ? jak dobrze rozumiem jeśli drogowe są wyłączone to ten przełącznik i tak jest w użyciu dla świateł mijania ? i przechodzi przez niego prąd dla świateł mijania ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Potera dnia Czw 22:35, 12 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Potera
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 19:00, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Witam. Dziękuje wszystkim za sugestie i porady Smile światła są okazało sie ze na tej kostce za chlodnica była zasniedziala Smile skalar dzięki twojemu schemacikowi zajęło mi to dużo czasu mniej Smile pozdrawiam i dziękuje

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin