![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 13:33, 26 Paź 2016 Temat postu: Brak automatycznego ssania na zimnym silniku |
|
|
Pacjent - DL 650 K5. Motocykl odpala od strzała tylko na zimnym silniku obroty na biegu jałowym są na poziomie 800obr\min. Dziwne jest to, że kiedy wcisnę sprzęgło obroty rosną do około 1,500obr\min, a jak znów puszcze klamkę to spadają poniżej tysiąca.
Rzecz dzieje sie tylko na zimnym silniku. Kiedy popracuje chwilę i sie zagrzeje obroty stopniowo same rosną do właściwych 1300obr\min.
Sprzęt ma siłe, wkręca się na obroty, sprzęgło działa właściwie. Nie ma żadnych innych objawów.
Miałem kiedyś podobny problem ale wtedy i z zapalaniem czy trzymaniem obrotów były problemy. Po zrobieniu synchronizacji przepustnic wszystko wróciło do normy. Tym razem tez w pierwszej kolejności sprawdziłem synchro, była lekka rozbieżność ale zsynchronizowanie nie pomogło.
Zaczęło się tak dziać na ostatnim wyjeździe w Grecji. Stopniowo od pewnego dnia zaczęło się pogarszać, aż w strachu będąc podkręciłem obroty. Skutek był taki że po rozgrzaniu silnika miałem za wysokie obroty i musiałem wrócić do poprzednich ustawień.
Wymieniony, olej, filtr powietrza, zrobione synchro, luz na klamce właściwy, paliwo tez lałem od tamtej chwili na wielu stacjach więc to raczej nie ma znaczenia dla tej usterki.
Ktoś ma jakieś pomysły za co się brać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jotes
DeTox nie pomoże
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 49 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Düsseldorf / Gdynia
|
Wysłany: Śro 14:29, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
faktycznie magiczna historia.
jezeli zmienia sie to wraz z temperatura silnika to moze albo czujnik temp, albo sonda lambda podaje jakies falszywe wartosci do komputera ? tylko co ma do tego sprzeglo ?
Albo moze ma to cos wspolnego z Twoimi problemami z ECU przed wyjazdem ?
Probowales wbijac bieg gdy to sie dzieje ? Moze w jakis sposob "skrzynia ciagnie " silnik i obroty w dol
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Śro 14:32, 26 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gdl
A
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: okolice Leżajska
|
Wysłany: Śro 15:32, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
A może linka sprzęgła zahacza o coś po drodze..?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 15:51, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Tak z teorii, to ECU pobierając info z czujników o stanie temperatury, obrotach wału korbowego, sondy lambda i całej masy innych czujników reguluje skład mieszanki i otwarcia drugiej przepustnicy, tak, aby nawet na zimnym silniku obroty miały stałą wartość... U ciebie faktycznie jakby tego nie było... Wciśnięcie sprzęgła rozłącza wał korbowy od skrzyni i zawsze w tym momencie obroty delikatnie podskakują, tylko normalnie komputer je zbija... U ciebie tego nie ma... Ale gdzie tego szukać to nie wiem ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 20:32, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
A jaki olej wlałeś do silnika (jakie MA?). Na zimnym żle dobrany olej może obciążać sprzęgło nadmiernie a po wzroście temp. wraca do normy. To tylko sugestia ale warto sprawdzić szczególnie gdybyś przeszedł na inny olej niż przed kłopotami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 23:55, 26 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Wlałem olej Motul 10W40 5100, taki jak zwykle, filtr również nowy. Ciągnąc dalej temat olejowy, zaznaczam, że problem wystąpił w Grecji, gdzie temperatura wynosiła prawie 40*C.
Sprawdzałem również sprzęgło pod obciążeniem. W sensie przegoniłem go celowo na każdym biegu na różnych obrotach. Nie widzę nic złego w pracy sprzęgła, na słuch też spoko. Biegu nie wbijałem od razu po odpaleniu, sprawdzę to.
Linka nigdzie nie zaczepia bo jest luz na klamce. Nawet gdyby zaczepiała to efekt byłby odwrotny. Obroty były by w normie, bo przecież gdy teraz wcisnę sprzęgło obroty rosną.
Powiązania z ECU raczej wykluczam, bo po wsadzeniu nowego komputera kilka tyś km zrobiłem i wszystko działało jak dawniej. Jeśli już to może faktycznie jakiś czujnik.
Zacznę może od zbadania mechanizmu sprzęgła i jego ewentualnej regulacji.
Przebieg prawie 130tyś km - czy więc stare, być może przegrzane czy cienkie tarcze sprzęgłowe mogły by coś mieć tutaj do gadania?
Czy mógłbym ewentualnie przekładać czujniki z K4 do mojego K5? To chyba to samo prawda?
Co do obrotów, spadają do 1000obr\min (nie na 800 jak pisałem wcześniej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Creed
Motonita
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 581
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Czw 8:52, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ja bym obstawial cos z elektronika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 14:13, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
jotes napisał: | Probowales wbijac bieg gdy to sie dzieje ? Moze w jakis sposob "skrzynia ciagnie " silnik i obroty w dol |
Sprawdziłem to i sprawa stała się jeszcze bardziej dziwna...
Mianowicie, odpalam motocykl na sprzęgle, obroty powyżej 1500, wbijam pierwszy bieg, sprzęgło nie ciągnie wszytsko jest ok. Wbijam ponownie luz, puszczam sprzęgło, obroty dalej powyżej 1500 czyli ssanie działa !
przegazowałem dwa razy i obroty spokojnie wracają do 1300.
Wykluczam więc wszelką elektronikę. Coś musi być ze sprzęgłem, tylko nie wiem co. Do mechanizmu nie zaglądałem, póki co będę obserwował. Zrobie tak jeszcze raz i zobacze czy sytuacja się powtórzy.
Może nie trzeba grzebać tylko do wróżki jechać żeby klątwe zdjęła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stasiek
Motonita
Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: Czw 14:25, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
pewnie się anjadł jakiegoś Greckiego swiństwa i teraz mu się czkawką odbija
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Czw 18:45, 27 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ponownie zrobiłem sztuczkę z wbijaniem biegu po odpaleniu. Znów to samo, po wbiciu jedynki następnie luzu i puszczeniu sprzęgła (zajęło mi to max 3 sekundy) ssanie działa, obroty nie spadają do 1000obr\min.
Edit:
Przy trzecim podejściu obroty znów wróciły na 1000obr\min.
Więc nie mam pojęcia o co chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Czw 23:20, 27 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
griba
A
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 0:12, 28 Paź 2016 Temat postu: Luźne pomysły |
|
|
Hej Suszny,
rozumiem, że na wciśniętej klamce zawsze obroty rosną.
Zrób taki teścik - spróbuj nie wciskać klamki tylko zewrzeć przewody do magicznego pstryczka, który przy niej się znajduje. Jestem ciekaw, czy też obroty będą wzrastać.
Ogólnie do głowy przychodzi mi pomysł, że to może być spowodowane błędnym sygnałem z czujnika biegów. Z tego co kojarzę dla każdego biegu masz konkretne napięcie dla ECU. Może coś z tym nie tak i ECU myśli, że jest na biegu. Stąd nie podbija obrotów. Musiałbym sprawdzić jak u mnie będzie na biegu, a bez sprzęgła. Tzn. na biegu, ze sprzęgłem wciśniętym, ale bez zwartego czujnika przy klamce.
BTW - a lampka neutrala działa normalnie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 0:18, 28 Paź 2016, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
novy
Motonita
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Busko-Zdrój
|
Wysłany: Pią 7:47, 28 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Ja miałem podobny objaw tylko w drugą stronę tzn na zimnym silniku obroty były na poziomie 4 tys a potem wszystko wracało do normy. Nie wiem czy zmiana biegów wpływała na te obroty bo nie sprawdzałem ale mój problem rozwiązało wyregulowanie mechanizmu fast idle. Wystarczy jedną śrubką pokręcić na zimnym silniku. Opisałem to wraz ze zdjęciem która to śrubka w tym wątku : http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-v-strom,32/jak-odpalaja-dle,12499.html
Trzeba się tylko spieszyć żeby to wyregulować bo silnik musi być zimny. Mechanizm jest z lewej strony moto - jak ktoś ma małe chińskie rączki to da radę samym bitem bez zdejmowania baku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez novy dnia Pią 7:52, 28 Paź 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 13:48, 29 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Lampka neutrala działa normalnie. Z tym czujnikiem sprzęgła sprawdzę ale wydaje mi się że novy podał rozwiązanie zagadki. Muszę to wyregulować i się okaże, mam nadzieje że to będzie to.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Igi
A1
Dołączył: 19 Paź 2016
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: łódzki wschodni
|
Wysłany: Śro 23:27, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Podepnę sie do tematu DL 650 k5 nie podbija obrotów na zimnym silniku. do tej pory palił od strzała, teraz niby też, ale trzeba mu gazu dodać żeby nie zgasł. Gdzie szukac problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rodzer90
A1
Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: Pon 22:49, 25 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Igi problem Twoj leży tylko w ustawieniu fast idle ( sruba od ssania a dokładnie drugiej przepustnicy ) ustaw obroty na ciepłym silniku w granicach 1200-1300 rpm po czym zgaś maszyne niech ostygnie i bierz sie za regulacje fast idle ( jest dostep od przodu bez sciagania zbiornika ale trzeba mega dlugie przedłużki i bita na krzyżak ) pamiętaj ze minimalny ruch srubką ma spory wpływ na obroty .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|