|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Wto 2:00, 10 Maj 2016 Temat postu: Błąd MAP-sensora |
|
|
Dawno nie zaglądałem na forum, a w szczególności do działu "Usterki i awarie", a to ostatnie dobrze świadczy o V-Stromie. W tym sezonie dobiję do 100'000 km. No chyba, że awaria okaże się poważniejsza, niż myślałem.
Motocykl mi się krztusi. Na wolnych obrotach silnik pracuje miarowo, ale podczas wysiłku dławi się, czasem wyświetla się FI, które znika po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki. Po diagnostyce komputerowej, błąd zgłasza czujnik podciśnienia przedniego cylindra. Mechanik - by nie wchodzić w koszty - rozebrał tylny MAP sensor, bo do tylnego jest łatwiejszy dostęp i stwierdził jakąś maź w przewodzie podciśnienia. Po wyczyszczeniu przewodu podciśnienia i czujnika (bez zaglądania do przedniego zgłaszającego błąd) było lepiej. Przez kilka dni.
Skąd może się zbierać maź w przewodzie podciśnienia?
Jednym z domysłów mechanika była nieszczelność przewodu podciśnienia, przez co zasysana jest wilgoć z powietrza. Martwi mnie to, czy oby nieszczelność nie pochodzi z silnika, bo błąd wskazuje przedni MAP sensor, a maź była znaleziona w tylnym. Nie wiem, jak taki przewód odpowiada za podciśnienie, by spróbować go rozmontować i ocenić jego stan. Jak go (je) zlokalizować?
Szkoda mi tego silnika, bo zainwestowałem w rozrząd, z nadzieją na dodatkowe kilometry. Do 100k km brakuje niewiele.
Czy ktoś pomoże jakąś sugestią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
centrino
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: DLU
|
Wysłany: Wto 7:22, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Zmień mechanika.
Przede wszystkim po co rozbierał tylny skoro błąd zgłasza przedni - tego zrozumieć nie potrafię.
Maź bierze się prawdopodobnie z oparów oleju i wilgoci z powietrza atmosferycznego. Nie wiązałbym, tego z uszkodzeniem silnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Wto 10:52, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
centrino napisał: | tego zrozumieć nie potrafię |
Wpadłem tam na chwilę na zczytanie błędu z komputera, z pełnym zbiornikiem paliwa. On nie bardzo miał czas by od ręki rozbierać motocykl, a ja nie planowałem powrotu do domu komunikacją miejską. Do tylnego po prostu, na szybko, łatwiej się dostać. Ale dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Wto 18:16, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Czy to są przewody podciśnienia?
Po prawej stronie motocykla, bez demontażu plastików, widać trójnik - jeden wężyk idzie do przodu, drugi do tyłu, a trzeci do góry. Czy to te przewody odpowiadają za pomiary MAP sensorów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zaper
Motocyklista
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Wto 21:16, 10 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
W Pruszkowie masz dobrego mechanika, który miał dwa DL, jest tu też na forum, szukaj PETER, na pewno Ci temat ogarnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gary
A1
Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: LDZ
|
Wysłany: Wto 21:20, 04 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć,
wybaczcie, że odgrzebuję kotleta z przed niemalże roku ale czy jest jakiś finał tej sprawy? Okazuje się, że mam chyba ten sam problem. Moto DL1000 z 2003, na początku marca serwis, wymiana filtrów, oleju, powietrza, regulacja luzów zaworowych. Po serwisie przejechałem pomyślnie około 80km i zorientowałem się, że nie ma płyny chłodniczego w zbiorniczku. Płyn dolano w serwisie i ujawniła się mała nieszczelność przewodu od chłodnicy. Poprawiona opaska na przewodzie, motocykl umyto i mam obserwować czy nie cieknie płyn. Płyn nie cieknie ale od tamtej wizyty mam objawy takie same jak w pierwszym poście tutaj. Moto wróciło do serwisu i diagnoza taka, że prawdopodobnie "pierdolnął map sensor". Czekam teraz na cenę nowego w suzuki. Serwis szuka też możliwości wypróbowania dobrego map sensora z innego moto. Będę wdzięczny za każdą sugestię w tym obszarze. Na obecny serwis wydałem już ponad 2k PLN, dołożyłem stalowy oplot + serwis przedniego zawieszenia, chciałem mieć spokój na 2-3 sezony, a tu taka lipa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|