 |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volly
A2
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 15:05, 30 Cze 2015 Temat postu: Bierze Olej |
|
|
Witam.
Na początku sezonu zakupiłem dl650 k7 w gdańsku, dojechałem do poznania i nie zauważyłem aby ubyła choć kropla oleju. Standardowo wymieniłem olej na motul 5100 + filtr, oraz oddałem moto na sprawdzenie luzów zaworowych (moto 54tys przebiegu potwierdzone książka serwisową). Od czasu regulacji luzów zaworowych zauważyłem że zaczął brać oleju tj. zrobiłem trasę jakieś 750km i ubyło jakieś 200ml. W mieście potrafi spalić tyle oleju przy przebiegu 500km. Żadnych wycieków nie zauważyłem, moto stoi cały czas na kostce brukowej i żadnych plam nie ma, na silniku też nic nie widać. Dzisiaj sprawdziłem kompresję i na pierwszym cylindrze wyszło 15 a na drugim 15,5 (niestety silnik był zimny, przepustnica oczywiście otwarta na max). Zastanawiam się czy to może nie uszczelniacze zaworów się wyrobiły, bo jakby były pierścienie itd to raczej mniejsza kompresja by była? Świece od zakupu moto nie były wymieniane, elektrody wyglądają ok.
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie uszczelniaczy i ewentualnie pomógł w ich wymianie. Mogę dojechać do kogoś, na jakiś zlocik ? lub zapraszam do mnie. Oczywiście nie za darmo Do mechaników moto raczej nie chcę oddawać, bo sami wiecie że rożnie może się trafić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 15:16, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
nadmierne spalanie oleju można poznac po spalinach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volly
A2
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 15:19, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Sprawdzałem i wydaje się że lekko kopci przy ostrzejszym dodawaniu gazu, a nie gdy schodzi z obrotów. Więc wg. tej teorii wyglądałoby to na pierścienie, a kompresja jest ok. Tak więc sam już nie wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Boren
Motocyklista
Dołączył: 03 Lip 2014
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 15:25, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
albo gładź cylindrów. W każdym razie tutaj teoretycznie tego nie rozwiążemy. Potrzebny jest warsztat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vater
Motocyklista
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubliniec
|
Wysłany: Wto 23:13, 30 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Albo przesiadka na inny olej. Gdy lałem Shella, to chlipał mi podobne ilości. Zmieniłem na Motula i jak ręką odjął - zero dolewek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kawka
A1
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:53, 02 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Czytałem gdzieś w necie, chyba na sv650 forum, że w tych silnikach znane są przypadki zapieczenia się pierścieni zgarniających. Ponoć skutecznie pomaga wlanie nafty do cylindra i pomoczenie tych pierścieni. Czy to prawda - nie wiem.
Wiele jest opinii, że przy przebiegach rzędu 50 - 60 tys. padają uszczelniacze. Nie wiem czy da się podejrzeć po dłuższym postoju, czy tłok jest pokryty skapującym po zaworze olejem. Możesz spróbować, bo to nic nie kosztuje . Napisz coś jak ustalisz. Ja za oględziny swojego biorę się w zimę
Tu było o wymianie uszczelniaczy:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Volly
A2
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 17:52, 22 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
No ja na razie też chyba poczekam do wiosny i zrobię to przed zmiana oleju. Co do wymiany uszczelniaczy to raczej potrzebna mi będzie pomoc bo silnika nigdy sam nie rozbierałem. No chyba że ktoś by pomógł przy rozbiórce to wtedy naprawę mogę przełożyć na wcześniejszy termin
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
watson
A
Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 7:46, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A tego Motula to gdzie kupiłeś?
Wczoraj kumpel mi mówił, że ma podobne problemy w Intruderze, i wyszło mu, że olej trefny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
scalmar
Motonita
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 569
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 9:06, 23 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
200ml/ 500 km - sporo. U mnie jak lałem olej Shell-a brał ok. 100-150 ml / 1000 km teraz jeżdżę na Fush Silkolene i jest ok. Mój mechanior jakoś tak Motul - a nie koniecznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|