![Forum VStromClub Strona Główna](http://vstrom.com.pl/cms/images/forum_banner.jpg) |
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 17:20, 18 Cze 2018 Temat postu: Alternator rzucił palenie |
|
|
Zaczęło się niewinnie, motocykl odpalony i jazda. Dalej powrót i rzucenie palenia - mało prądu w aku. Doładowanie, trochę jazdy i to samo.
Napięcie na aku przy 5K obrotów 12,4 V. Regulator sprawdzony wg instrukcji - OK. Oporność cewek alternatora - OK. Jednak napięcie między cewkami 70-70-0. Napięcie do masy - OK. Wyjęty stator - jedno uzwojenie spalone. Wysyłka do fachmana od uzwojeń - szybki powrót - sprawdzenie i wszystko OK. Aku naładowany ładowarką procesorową - do 14,7V i prąd do 0. Sprawdzenie klasycznym prostownikiem - pobór prądu 0.9 A. Wg opisu fachmana nie może być więcej niż 1A. Kupiłem zatem nowy aku - procedura ta sama i co? Naładowany tak samo nowy aku bierze 1,4 A na klasycznym prostowniku - no i co o tym myśleć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odyniec
Motonita
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: Wto 8:12, 19 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Mam problem aby zrozumieć Twoją usterkę....
Jeżeli wymieniłeś akumulator to sprawdź jakie jest ładowanie. Po odpaleniu motocykla sprawdź napięcie na klemach akumulatora. Powinno być w okolicy 14V (bądź ciut więcej), najlepiej sprawdzać na ciut wyższych obrotach niż jałowe (tzn. sprawdzić jak są 3-4 tys. obrotów).
Pobór prądu...chodzi chyba o prąd ładowania?
PS. Sam tytuł też wprowadza w błąd, ponieważ alternator służy do ładowania akumulatora a nie odpalania motocykla....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez odyniec dnia Wto 8:14, 19 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 22:54, 19 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Dobrze więc: w alternatorze spaliło się jedno z uzwojeń. Samo sprawdzenie wg manauala poza brakiem napięcia między cewkami nie wykazało problemów. Stator pojechał do przewinięcia i szybko wrócił naprawiony z informacją, że jeśli po pełnym naładowaniu akumulatora, ten bierze więcej (na zwykłym prostowniku, a wcześniej ładowany był ładowarką procesorową) niż 1 A, to w zasadzie jest do wymiany. Mój stary aku brał po pełnym naładowaniu 0,9 A, więc zgodnie z tym co napisał fachman kupiłem nowy - a ten po tej samej procedurze ładowania i sprawdzeniu na prostowniku bierze 1,4A czyli nie powinienem go wkładać do moto. ALternator służy do zasilania urządzeń i ładowania akumulatora, zatem prąd z akumulatowa "wychodzi", jak i do niego "wchodzi". Sugestia fachmana wskazuje, że pobór przez w pełni naładowany akumulator powyżej 1A za bardzo obciąża alternator i może być przyczyną jego spalenia, Stąd pytanie jak rozumieć inne prądy poboru przez nowy i stary aku (widać, że stary lepszy niż nowy). "rzucił palenie"= kolokwializm znaczący zepsuł się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 10:29, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
fino napisał: | Sugestia fachmana wskazuje, że pobór przez w pełni naładowany akumulator powyżej 1A za bardzo obciąża alternator i może być przyczyną jego spalenia... |
Alternator ma ok 375 W mocy ( co przekłada się na ok 30 A dla odbiorników 12 V) i zasila w czasie jazdy nie tyko akumulator ale światła i wiele innych.
Gdyby wartości 0,9 czy 1,4 A po stronie 12 V, miały dla alternatora takie znaczenie to by znaczyło że podłączenie nawigacji to już problem.
Chyba że przekraczasz już z odbiorami moc maksymalna alternatora.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kalinago dnia Śro 10:40, 20 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Śro 15:51, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Moje doświadczenie w F800GS mówi, że niestety alternator czasem się potrafi spalić od tak...
Stator to jedno, i o ile jest dobrze przewinięty, to nim bym się na razie nie przejmował. Druga sprawa to koło magnesowe. Potrafiły się przesuwać/odklejać magnesy i to powodowało palenie się statorów.
Sam ze swojej praktyki nie tyle bym się przejmował prądem jaki idzie na akumulator, a napięciem w sieci. Już powyżej ok 2k obr/min alternator daje sporą moc i napięcie powinno być stałe niezależne od obciążenia w okolicach 14V. No chyba, że przesadzisz z tymi odbiornikami powyżej mocy max.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 17:02, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Ja przytoczyłem odpowiedź człowieka, który przewijał stator. Koło magnesowe nowego typu - pełne bez możliwości przesunięcia magnesów. Stator po przewinięciu wygląda lepiej niż oryginał. Dziwnym jest, że spaliła się jedna cewka a alternator dawał napięcie i prąd z pozostałych, ale miał mało mocy i nie doładowywał akumulatora, co dopiero zwróciło uwagę na problem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalinago
Motocyklista
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 19:03, 20 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
A jakie jest napięcie ładowania ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Czw 8:57, 21 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
fino napisał: | Dziwnym jest, że spaliła się jedna cewka a alternator dawał napięcie i prąd z pozostałych, ale miał mało mocy i nie doładowywał akumulatora, co dopiero zwróciło uwagę na problem |
To akurat nic dziwnego. Alternator to układ w trójkąt, nigdzie nie podłączony do masy. Regulator nadmiar prądu zwiera do masy. Ale ponieważ alternator do masy nie jest podłączony, to w rezultacie prąd rozchodzi się po ostatnim uzwojeniu. Jak nie ma tam przejścia, to i nie ma ładowania.
Może to u Ciebie jednostkowy przypadek. Osobiście zamontowałbym sobie na kokpicie woltomierz i obserwował.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fino
A2
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 14:47, 23 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Woltomierz planuję właśnie zamontować łącznie z amperomierzem i zobaczymy co będzie. Muszę pomyśleć o jakimś sposobie odłączenia amperomierza przy rozruchu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
miotacztruskawek
Motonita
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin
|
Wysłany: Sob 21:30, 23 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Przekaźnik. Wciskasz przycisk rozrusznika, przekaźnik się zwiera i prąd omija amperomierz.
Ale amperomierz bym sobie odpuścił .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|