|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szustylodz
Motonita
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10:27, 12 Kwi 2012 Temat postu: Zblokowane przednie koło |
|
|
Witam
Oto sytuacja - zaznaczam, że dwa tygodnie wcześniej w ramach serwisowania maszyny zostały wymienione m.in. klocki hamulcowe-założone SBS, płun hamulcowy Castrol DOT 4 i założone zestawy naprawcze - wymiana przód i tył. Dwa dni temu podczas wieczornej przejażdżki po przejechaniu kilkuset metrów i manewrach na parkingu poczułem twardniejącą klamkę przedniego hamulca, za chwilę tarcie tarcz jakby zaciągnął ręczny. Ciężko było ruszyć. Po paru minutach konsternacji... próbuję jechać dalej. Objawy ustąpiły - klamka zmiękła, przestało przycierać tarcze...Myślałem do wczoraj, że coś mi się przywidziało, tym bardziej że po sytuacji na parkingu zrobiłem traskę 100 km i wszystko było w porządku
Wczoraj rano przyjechałem do pracy, wszystko ok. Po południu wsiadam na moto, ze dwa razy wcisnąłem klamkę hamulca i ..... to samo. Klamka momentalnie twarda, żadnego ruchu, tarcze jakby zaciągał co raz mocniej ręczny, moto z oporami do przodu. W końcu tak zacisnęło tarcze, że zblokowało koło a ja mało nie fiknąłem na bok z motorem. Tarcze gorące jak diabli, przejechałem ze 100 metrów. Stoję i patrzę - tłoczki zaciskają klocki jak diabli. Mija 5, 10 minut, wszystko ostygło, klamka znowu zmiękła, klocki odpuściły i jakoś dojechałem do garażu. Zaznaczam że z tylnym hamulcem wszystko w porządku
Co obstawiacie - płyn, tłoczki czy coś jeszcze? Proszę o opinie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Czw 12:43, 12 Kwi 2012 Temat postu: Re: Zblokowane przednie koło |
|
|
Zacząłbym od ponownego odpowietrzenia układu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Blunio
Gość
|
Wysłany: Czw 13:27, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Klocki obcierają o tarcze. Wzrasta temperatura i ciśnienie u układzie hamulcowym co prowadzi do blokowania. Widać tłoczki w zaciskach nie odbijają, co może być wynikiem zabrudzenia albo nieprawidłowego montażu. Sprawa się kwalifikuje do reklamacji
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 14:42, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dodałbym jeszcze, możliwą za dużą ilość płynu hamulcowego w zbiorniczku wyrównawczym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szustylodz
Motonita
Dołączył: 24 Gru 2010
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 19:38, 14 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Przyczyna problemów ustalona - nikt by nie pomyślał. Dziś sprawdzenie zacisków z tłoczkami dało takie oto rezultaty - w wyniku grzania się hamulców pasta do smarowania tłoczków i otworów w zaciskach - WURTH zrobiła się jak cement. Zaciski i tłoczki oczyszczone, inna pasta zapodana... jazda próbna.....i co ? dalej tarcze się grzeją a koło nie kręci się swobodnie..Co jest grane? Oglądamy klamkę hamulca po odpowietrzeniu....a tam coś świeci. Przyglądamy się bacznie a tam między klamką a gumową osłoną tłoczka metalowa podkładka o grubości 1 mm.
Suma sumarum - wychodzi na to, że do czasu wymiany klocków wszystko było ok, po wymianie z uwagi na większą grubość, podkładka być może dawała minimalny ruch tłoczków i stąd tarcie....
Jazda po sprawdzeniu wykonana, wszystko narazie gra, objawów jak pisałem wcześniej brak, ruch klamki zupełnie inny....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:01, 15 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
szustylodz napisał: | Przyglądamy się bacznie a tam między klamką a gumową osłoną tłoczka metalowa podkładka o grubości 1 mm.
| Wygląda na to, że trafiłeś na motocykl po domowym mechaniku.
Dobrze, że nic poważnego Ci się nie stało. Gdzieś już na zagranicznym forum v-strom'a czytałem o tym patencie z podkładką by hamulec łapał wcześniej.
Problem polega na tym, że jak się przesadzi z grubością tej podkładki albo się ona minimalnie przesunie to tłoczek pompy nie może się cofnąć do samego końca przez co płyn nie ma możliwości cofnięcia się do zbiorniczka wyrównawczego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|