|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:47, 06 Lip 2009 Temat postu: Zacinająca się skrzynia biegów - problem z redukcją biegów. |
|
|
Kilka razy zablokowała mi się skrzynia biegów podczas redukcji z 6 w dół. Czy ktoś zetknął się z takim problemem??? Moto jest na gwarancji nie wiem czy powinienem się już tym martwić i atakować serwis czy to być może się czasami zdarza???? Być może popełniam jakiś techniczny błąd? Choć nie sądzę...
Mówiąc precyzyjnie po wciśnięciu sprzęgła i podczas kiedy moto jest w ruchu systematycznie redukuję biegi na dół: 6-5-4-3-.... I nagle dzwignia staje dęba np. na 4 lub 3 biegu. Jedyny ratunek ruch dzwignia do góry i z powrotem na dół.
Taką sytuację miałem 3 kro tnie, dodam tylko, że nawinąłem dopiero 4200km na DL650.
Proszę o info, jeżeli ktoś może podpowiedzieć, co jest nie halo?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:08, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
a wysprzeglasz miedzy zmiana?
mi jeszcze sie nie zaciela (ani w gore ani w dol), ale jak bym mial na gwarancji to jutro bym byl w serwisie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalkaflowski
A1
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: Pon 22:11, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Mi się coś podobnego zdarzyło raz.
Na razie więc nie panikuję bo nie jest to nagminne więc serwis nic nie pomoże skoro usterka występuje czasowo i prawie pewne że nie pojawi się jak będę w serwisie
Tak wiec ja poczekam jeszcze chwilę i zobaczymy co będzie dalej
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaro
A2
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:12, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Po zredukowaniu o jeden stopień biegu, popuść delikatnie na chwilę sprzęgło. Skrzynia ładnie się wtedy przełączy na niższy bieg (jeśli bieg się przyblokuje - usłyszysz klik przy puszczaniu sprzęgła - będzie wiadomo że wszystko ok
W swoim sprzęcie mam przejechane tyle samo km co Ty i mam te same objawy, więc raczej to norma i na wizytę w serwisie raczej się nie zanosi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 22:20, 06 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
bibop ma rację, zrzucać biegi powinno się w następujący sposób:
- jednocześnie wciskasz klamkę i redukujesz gaz
- zrzucasz bieg
- powoli odkręcasz gaz i po chwili puszczasz klamkę odkręcając cały czas gaz (tu trzeba wyczucia bo jak będziesz robił za wolno gaz albo za szybko klamkę to ci moto szarpnie/zahamuje/zawyje)
czynności powtarza się dla każdego biegu aż do N
mój od nowości miał problem z wrzuceniem jedynki z N. pompowanie klamki pomagało, teraz to już nie występuje. w serwisie rozłożyli ręce i powiedzieli żeby się nie przejmować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
polsky
Motonita
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn/Wrocław
|
Wysłany: Wto 0:37, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Tak po chlopsku,redukcja z przygazowka
Jak sie nie dysponuje sprzeglem antychoppingowym to trzeba sobie wyrobic odpowiedni nawyk,pocwiczcie a gwarantuje,ze sie przyda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:33, 07 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
OK - zastosuję się do wskazówek! Dziękuję za porady. Dam info jakie są tego efekty po dłuższej trasie, jestem głęboko przekonany, że to rozwiąże mój problem ze skrzynią podczas redukcji biegów. Niestety nie puszczałem sprzęgła pomiędzy biegami tylko próbowałem zbijać biegi w dół trzymając jednostajnie klamkę sprzęgła. Reasumując zastosuję w praktyce "pompowanie" klamką i „przegazówkę” po każdym zredukowanym biegu.
Napiszę jakie to daje efekty.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Śro 11:50, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
To masz rozwiązanie... Z moich obserwacji wynika, że zrzucnie 2 biegów w dół na raz (np. z 6 na 4) bez wysprzęglania pomiędzy nie stanowi problemu - czasem przy gwałtowniejszym hamowaniu to stosuuję. Więcej niż 2 to już faktycznie skrzynia nie wyrabia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wojtala
A2
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 17:04, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Zwróć uwagę jak zachowuje się twoja noga na dzwigni zmiany biegów. Czy przypadkiem po zmianie dalej nie napierasz na nią delikatnie stopą. Ja przy pierwszej jeździe DL-em miałem dokładnie takie same doznania jak twoje. Miałem problemy i w górę i w dół, ale szczególnie to było widać na niskich biegach. Dzwignia musi wrócić do neutralnego połozenia po zmianie biegu! Jeżeli po zmianie przytrzymujesz delikatnie dzwignię czubkiem buta nie wbijesz następnego. Sprawdz najpierw to zanim pojedziesz do serwisu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 23:44, 08 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Absolutnie masz racje "Wojtala" tak właśnie pstępowałem. Czas to zmienić! Dziękuję bardzo wszystkim za wskazówki!!!!
Super - dzieki.
Dam info jak jest po wyprawie w najbliższą sobotę.
Jestem głębok przekonany, że po zastosowaniu sie do waszych wskazówek wyeliminuję swój błąd techniczny i będzie ok - napiszę oczywiście.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DICTUS
A
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:34, 19 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie wszystko jest OK! Trzymałem but na dzwigni i nie mogła wrocić do pozycji neutralnej. Teraz jest już OK - dziękuję Wojtala za podpowiedź. Przyznam też rację koledze Mag, skrzynia pracuje super jeżeli się wysprzęgli "pompuje klamką" pomiędzy zrzucanymi w dół biegami.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Grzesiek
A
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 11:43, 20 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
FULLDA napisał: | skrzynia pracuje super jeżeli się wysprzęgli "pompuje klamką" pomiędzy zrzucanymi w dół biegami.
|
Redukcja z między gazem, to jedna z podstaw prawidłowej jazdy motocyklem, polecam jazdy doszkalające np. u Tomka Kulika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 0:31, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
Ja mam podobny problem choć może nie do końca: mianowicie zdarzyło mi się juz ze 3 razy( przejechałem ok. 2tys. zaś moto ok 6 tys.) , że przy przerzucaniu z 5 na 6 nie wskakuje mi bieg tylko jakby na luz wrzuca- ponowne wysprzeglęnie i druga próba zapiecia 6 kończy sie sukcesem...
Miał ktoś tak i czy to normalne?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Nowaczyk
A
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: Pią 11:21, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Biały napisał: | Witajcie,
Ja mam podobny problem choć może nie do końca: mianowicie zdarzyło mi się juz ze 3 razy( przejechałem ok. 2tys. zaś moto ok 6 tys.) , że przy przerzucaniu z 5 na 6 nie wskakuje mi bieg tylko jakby na luz wrzuca- ponowne wysprzeglęnie i druga próba zapiecia 6 kończy sie sukcesem...
Miał ktoś tak i czy to normalne? |
taaak.
zdarzylo sie to kilka razy, teraz jakby lepiej po ostatnich jazdach. Narazie sie nie przejmuje czasami musi sie ustrojsto dotrzec. Poza tym luz znajdziesz miedzy kazdy biegiem i moze nie wskoczyc.
Skok miedzy 5 a 6 jest najkrotszy i trzeba to robic bardzo szybko i "prawie bez sprzegla".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaG
Administrator
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 28 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gocław, W-wa
|
Wysłany: Pią 11:23, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Czasem może Ci wskoczyć taki "luz" międzybięgowy, nic strasznego w tym nie ma o ile nie wbijesz go podczas... wyprzedzania na styk;)
Zwróć uwagę czy przypadkiem nie wbijasz tego "5 i 1/2" przy szybkiej zmianie kilku biegów w górę jeden za drugim - może nie odstawiasz na chwilę nogi od dźwigni zmiany biegów pomiędzy poszczególnymi biegami?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Pią 12:44, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
MaG napisał: | może nie odstawiasz na chwilę nogi od dźwigni zmiany biegów pomiędzy poszczególnymi biegami? |
Być może- ale musze to poobserwować; postaram się zabierać nogę za kazdym wrzuconym biegiem;
Może mam jeszcze przyzwyczajenia z poprzedniego moto- po przesiadce na DL-a wydawało mi sie, że dźwignia zmiany biegów jest tu jakby "za nisko" pochylona.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|