Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

tylna oś
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Pon 19:46, 10 Wrz 2012    Temat postu:

Te same przeboje miałem w małej SV , 2 zwoje tylnej ośki poszły się ..., zawiodło made in Japan ?, tylko u mnie koszt był 40 zł , używka w bdb stanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
JAQB
A1



Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 8:11, 27 Kwi 2014    Temat postu:

... i mnie dopadła dolegliwość ośki ... została przegwintowana i jak na razie się trzyma. Czy ma ktoś może starą ośkę?, chciałbym ją zwymiarować i dorobić sobie sztukę na wszelki wypadek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 10:09, 19 Sie 2014    Temat postu:

Odgrzeję kotleta bo mnie temat zainteresował, albo raczej zaniepokoił. Wprawdzie nie mam objawów podanych przez kolegów, ale dla mnie dla odmiany samokontrująca nakrętka się owszem samo... poluzowała i w efekcie pokonałem jakieś 500km na tylnej ośce z luzem na nakrętce ok. 2 pełnych obrotów...
Bałem się, że zerwany gwint, ale nie, po naciągnięciu łańcucha, delikatnie to wczoraj podokręcałem, ale po naczytaniu się tego tematu po raz pierwszy od paru lat nie miałem pewności czy mam dokręcić jeszcze mocniej, czy już przyłożyłem wystarczający moment - niestety nie mam klucza i nie było od kogo wieczorem pożyczyć.
Pytanie do forumowych "mechaniorów" - moment 85Nm to przy ręcznym dokręcaniu zwykłym kluczem (rączka max 15cm) wymaga dużej siły przeciętnego faceta?Smile
Przy najbliższej okazji sprawdzę sobie kluczem dynamo, ale tak na dzisiaj potrzebuję wiedzieć...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 10:39, 19 Sie 2014    Temat postu:

Jak pierwszy raz dokręciłem 100Nm dynamometrycznym, a potem chciałem to odkręcić przy pomocy klucza z zestawu spod siodła, to musiałem nieźle kopać... Przy kluczu 15cm dokręć ręką ile wlezie... powinno być wtedy ok.
A jak będziesz miał dostęp do klucza dynamometrycznego to najpierw sobie dokręć swoim kluczem, a potem zobacz dynamometrem, czy dużo brakowało... Postaraj się wyczuć, jak mocno powinieneś dokręcić swoimi kluczami. Będziesz miał wtedy "dynamometr w ręku" Wink . Ew kup klucz... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomek zych
Gość






PostWysłany: Wto 11:48, 19 Sie 2014    Temat postu:

MaG napisał:
Odgrzeję kotleta bo mnie temat zainteresował, albo raczej zaniepokoił. Wprawdzie nie mam objawów podanych przez kolegów, ale dla mnie dla odmiany samokontrująca nakrętka się owszem samo... poluzowała i w efekcie pokonałem jakieś 500km na tylnej ośce z luzem na nakrętce ok. 2 pełnych obrotów...
Bałem się, że zerwany gwint, ale nie, po naciągnięciu łańcucha, delikatnie to wczoraj podokręcałem, ale po naczytaniu się tego tematu po raz pierwszy od paru lat nie miałem pewności czy mam dokręcić jeszcze mocniej, czy już przyłożyłem wystarczający moment - niestety nie mam klucza i nie było od kogo wieczorem pożyczyć.
Pytanie do forumowych "mechaniorów" - moment 85Nm to przy ręcznym dokręcaniu zwykłym kluczem (rączka max 15cm) wymaga dużej siły przeciętnego faceta?Smile
Przy najbliższej okazji sprawdzę sobie kluczem dynamo, ale tak na dzisiaj potrzebuję wiedzieć...


proponuję nie robić na czuja bo to się moze zemścić tylko się umówić, podjechać do mechaniora z prawdziwego zdarzenia poświęcając swoje 15 min w weekend...........
szczerze powiedziawszy to w Warszawie mechaników dostatek


Ostatnio zmieniony przez tomek zych dnia Wto 11:49, 19 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 26 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Wto 11:57, 19 Sie 2014    Temat postu:

jak taką krótką wajchą -15 cm - to raczej trudno będzie naciągnąć do 100 NM, ja dokręcałem mniejszym momentem i nie odkręca sie. Ponieważ miałem zerwany gwint na oryginalnej osi, potem kupiłem używkę - tez okazało się , że trochę zjechana to dorobiłem u ślusarza nakrętkę i starym sposobem mam na przetykaną zawleczkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 7:29, 01 Wrz 2015    Temat postu:

Mierzył ktoś w ośce gwint? Też mnie dopadło. Popuściłem oś by napiąć łańcuch i już go nie umiem dokręcić. pół obrotu w lewo i koniec.. pół obrotu w prawo i koniec.
Przytacham sobie z firmy dzisiaj konkretne klucze by to odkręcić, a pamięta ktoś jaki gwint jest na ośce? Załatwił bym sobie od razu gwintownik i narzynkę by gwint poprawić - pod warunkiem że będzie co poprawiać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 7:29, 01 Wrz 2015    Temat postu:

Mierzył ktoś w ośce gwint? Też mnie dopadło. Popuściłem oś by napiąć łańcuch i już go nie umiem dokręcić. pół obrotu w lewo i koniec.. pół obrotu w prawo i koniec.
Przytacham sobie z firmy dzisiaj konkretne klucze by to odkręcić, a pamięta ktoś jaki gwint jest na ośce? Załatwił bym sobie od razu gwintownik i narzynkę by gwint poprawić - pod warunkiem że będzie co poprawiać...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mirecki
A



Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość

PostWysłany: Wto 22:31, 01 Wrz 2015    Temat postu:

antyks napisał:
Mierzył ktoś w ośce gwint? Też mnie dopadło. Popuściłem oś by napiąć łańcuch i już go nie umiem dokręcić. pół obrotu w lewo i koniec.. pół obrotu w prawo i koniec.
Przytacham sobie z firmy dzisiaj konkretne klucze by to odkręcić, a pamięta ktoś jaki gwint jest na ośce? Załatwił bym sobie od razu gwintownik i narzynkę by gwint poprawić - pod warunkiem że będzie co poprawiać...


Co do wykręcania, to druga para rąk się przyda i podgrzanie nakrętki pomaga. Mi się tak zapiekło, że kolegę który z drugiej strony trzymał podnosiłem. Udało się odkręcić nakrętkę, wyrwany był kawałek zwoju (ok 1/3) i się "rozmazał się" po całej reszcie. Jeżeli odratujesz to pomyśl o zawleczce lub jeżeli jest miejsce o wąskiej nakrętce jako kontra. Moja po próbach ratunku nie chodziła płynnie więc z obawy o podobną sytuację zakupiłem nowy komplet.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mirecki dnia Wto 22:36, 01 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Wto 22:43, 01 Wrz 2015    Temat postu:

Odkręciłem już. Uszkodzone są 2 zwoje na środku ośki, i troszkę uszkodzony gwint nakrętki. Jutro w firmie przegwintuje oś i nakrętkę (o ile będę miał taką narzynkę i gwintowniki). Założe na smarze grafitowym i powinno być ok.

Update 04.04.2015. Maszyna złożona, działa.
Skończyło się na lekkim poprawieniu gwintu na tokarce. Potem smar grafitowy i.. trzyma, odkręca się, przykręca jak trzeba.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez antyks dnia Pią 13:21, 04 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bender42
A



Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 13:38, 13 Maj 2016    Temat postu:

Muszę odkopać temat. Wczoraj po wizycie w serwisie stwierdzili, że nie mogą dokręcić tylnej osi i jest do wymiany.

Lekko zdenerwowany pojechałem po klucz dynamometryczny żeby samemu sprawdzić w czym jest problem. Otóż przy próbie mocnego dokręcenia prawej nakrętki ośka się obraca, jak przytrzymam przy dokręcaniu lewą stronę bez problemu można dokręcić tak jak powinno być.

Moje pytanie: czy to normalne? czy jednak ośka rzeczywiście do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 13:56, 13 Maj 2016    Temat postu:

bender42 napisał:


Moje pytanie: czy to normalne? czy jednak ośka rzeczywiście do wymiany?


Motocykl jaki?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bender42
A



Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:02, 13 Maj 2016    Temat postu:

Dl 650 xt 2015

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
stasiek
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 948
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Pią 15:30, 13 Maj 2016    Temat postu:

u mnie tez jak nie przytrzymam z drugiej strony to mogę sobie krecić w nieskończonosc
To normalne
DL650 AL5


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bender42
A



Dołączył: 29 Gru 2015
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 15:32, 13 Maj 2016    Temat postu:

Kutasy jedne za przeproszeniem chciały mnie naciągnąć na 600 zł ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 15:54, 13 Maj 2016    Temat postu:

bender42 napisał:
Dl 650 xt 2015


Konstrukcja wahacza w 650 umożliwia obracanie sie osi.


Nie to co w 1000 Smile



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 15:59, 13 Maj 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dobromir
A1



Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Z Łodzi

PostWysłany: Wto 22:38, 14 Cze 2016    Temat postu:

I ja dołączyłem do grona "ośkowców". Przy pierwszej próbie regulacji naciągu łańcucha, nakrętka odkręcała się tak ciężko, że zacząłem zastanawiać się, czy kręcę w dobrą stronę... Postanowiłem nie kombinować i kupić nową oś + nakrętkę. Do odkręcenia potrzeba było dwóch chłopa, w trakcie powstał na starej ośce nowy gwint. Impreza wyniosła 440 zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 16:17, 18 Cze 2016    Temat postu:

I u mnie prawdopodobnie szlag tafil gwint na osce. Z trudem troche odkrecilem zeby lancuch naciagnac. O dociagnieciu teraz oski moge zapomniec. Nie wiem co zrobilem zle , ale widze ze nie jestem odosobnionym przypadkiem. Czy ktos zdiagnozowal przyczyne takiego stanu rzeczy u siebie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 17:16, 18 Cze 2016    Temat postu:

Ja mam wrażenie że po prostu lekko nie dopracowane to mają.. u mnie na szczęście to tylko na 2 zwojach gwint się zadarł. Przetoczyłem,troche smaru I od tego czasu mam spokój

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 18:26, 18 Cze 2016    Temat postu:

Antyks napisz prosze jakiej dokladnie narzynki uzyles. Jak juz to odkrece to moze cos pokombinuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 18:53, 18 Cze 2016    Temat postu:

Nie używałem narzynki. Tokarz poprawił mi gwint na ośce I w nakrętce nożem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Nie 20:25, 19 Cze 2016    Temat postu:

Czy oska od SVki przypasuje do DLa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Otzi
Moderator



Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:22, 19 Cze 2016    Temat postu:

Nigdy nie dokręcałem nakrętki na ośce z siłą podaną w serwisówce. Ktoś kiedyś zalecił mi 85 Nm i nigdy nie miałem problemu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 13:50, 22 Cze 2016    Temat postu:

Wie ktos czy kazda os od DLa 650 ma takie same wymiary?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Śro 14:53, 22 Cze 2016    Temat postu:

MAG przyjedź do mnie mam certyfikowany klucz. Dokręcisz sobie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 16:01, 22 Cze 2016    Temat postu:

Otzi napisał:
Nigdy nie dokręcałem nakrętki na ośce z siłą podaną w serwisówce.


I dobrze. Śruby dokręca sie momentem a nie siłą Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon Wojciechowski
A1



Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń okolice

PostWysłany: Śro 17:04, 04 Sty 2017    Temat postu:

Witam
Czy oś od SV 650 pasuje do DL 650 ?
Do sv można tanio kupić w dobrym stanie do Dl już ciężko o używki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 17:11, 04 Sty 2017    Temat postu:

co potrzenujesz? mam całego DLa na części

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mati!
Motocyklista



Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 402
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:24, 04 Sty 2017    Temat postu:

Za 70zl kupilem uzywke z nakretka w normalnym stanie.
Na allegro wielu czesci nie wystawiaja osobno i trzeba glebiej poszukac.
Ja kupilem z vstroma wystawionego na czesci. Haslem moze tez byc "kolo".
Trzeba troche pogrzebac, wykonac kilka tel i mozna znalezc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jargus2
Motocyklista



Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Czw 13:11, 05 Sty 2017    Temat postu:

Szymon Wojciechowski napisał:
Witam
Czy oś od SV 650 pasuje do DL 650 ?
Do sv można tanio kupić w dobrym stanie do Dl już ciężko o używki


Według nr.części to nie pasuje od SV
ale pasuje od :
Suzuki 2001 GSX750 Suzuki 2001 GSX1200 INAZUMA
Suzuki 2000 GSX750 Suzuki 2000 GSX1200 INAZUMA
Suzuki 1999 GSX750 Suzuki 1999 GSX1200 INAZUMA
Suzuki 1998 GSX750


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HERMAN
Motonita



Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 567
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:59, 05 Sty 2017    Temat postu:

Szymon Wojciechowski napisał:
Witam
Czy oś od SV 650 pasuje do DL 650 ?
Do sv można tanio kupić w dobrym stanie do Dl już ciężko o używki


Przerabiałem temat latem zeszłego i było tak samo jak piszesz.Do sv znalazłem masę używek,ale niestety do dl-a nie pasują.Tokarz poprawił mi gwint na ośce i dorobił nakrętkę.Wszystko za 50 zeta.Później kupilem oryginalną nakrętkę coś ok.60 zeta Sad ale na razie leży na zapas.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szymon Wojciechowski
A1



Dołączył: 07 Cze 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń okolice

PostWysłany: Sob 15:42, 07 Sty 2017    Temat postu:

Jargus2 dzięki za informację teraz znajdę bez problemu Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
motokonio
A2



Dołączył: 22 Lut 2014
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 17:38, 09 Cze 2017    Temat postu:

Yyy, własnie zmartwił mnie mechanik, dzwoniąc do mnie, że jest problem z odkręceniem tylnej osi. Czyli pewnie gwint szlag trafi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 0:54, 11 Lis 2017    Temat postu:

Miałem dziś odstawić swojego V-Stroma do serwisu.
Po wytoczeniu z garażu zauważyłem, że łańcuch jakoś dziwnie zwisa.Mało prawdopodobne ale początkowo pomyślałem, że może spadł z zębatki.
Jak się okazało łańcuch nie spadł. Spadła za to nakrętka tylnej osi, koło przesunęło się w kierunku silnika i stąd taki ładny zwis.
Nie wiem czy ktoś jej złośliwie pomógł się odkręcić bo gwint wygląda na cały, a ostatnio nic nie było przy tylnej ośce robione. W każdym bądź razie nakrętka była, a teraz jej nie ma.

Z tego co zdążyłem się zorientować potrzebuję nakrętki M18x1,5.
Pytanie: czy może to być dowolna nakrętka, np. zwykła samokontrująca się czy musi być dokładnie taka jak oryginał, z takim kołnierzem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 16:56, 11 Lis 2017    Temat postu:

Może być zwykła ale z podkładką. Skoro zgubiłeś nakrętkę to pewnie spadła Ci również ta prostokątna podkładka, ją też musisz mieć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 23:05, 11 Lis 2017    Temat postu:

Ta prostokątna, od regulacji naciągu łańcucha na szczęście nie spadła.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal_C
A1



Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto 22:18, 17 Kwi 2018    Temat postu:

LWG, wczoraj niestety padlem ofiara nieszczesnego zablokowania sie nakretki na osi. Probowalem odkrecic, szlo coraz ciezej, az do momentu gdy nie bylem w stanie kluczem (ramie ok 25cm) ruszyc nakretki. Sprawa sie pogorszyla bo po kilkunastu stopniach przekrecenia spowrotem, nakretka znow sie zablokowala. Zostalem z luzna oska i nakretka ktora miala kilkanascie stopni obrotu na niej (ze 3-4 obroty od dokreconej pozycji). Zanalzlem na forum ten temat i od razu stwierdzilem ze nie ma co psikac czymkolwiek tylko gumowka w reke i moze da sie os uratowac. Oto efekty:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Jutro pojade do jakiegos tokarza, co by przegwintowal ta os, nakretke kupie jakas sensowna i mam nadzieje ze bedzie po problemie. W najgorszym wypadku tokarzowi zlece wykonanie osi.

Rada dla wszystkich - jak przy odkrecaniu macie wyrazny opor, nie probujcie dalej, tylko gumowka i tnijcie nakretke. Mozna dostac prawie wszedzie jakis sensowny zamiennik (do pol-osi w motoryzacji?), a mniej uszkodzonego gwintu na osi warte poswiecenia nakretki. Szczegolnie ze z tego co tu mozna przeczytac z doswiadczen innych - spora szansa ze nakretka i tak nie da sie odkrecic..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 11:50, 18 Kwi 2018    Temat postu:

a co to takiego gumówka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ramzei
A1



Dołączył: 04 Wrz 2017
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 14:59, 18 Kwi 2018    Temat postu:

staszek_s napisał:
a co to takiego gumówka?


Widzę, że kolega nie z południa Very HappyVery Happy gumówka to potocznie szlifierka kątowa Very Happy

Michal_C napisał:
Rada dla wszystkich - jak przy odkrecaniu macie wyrazny opor, nie probujcie dalej, tylko gumowka i tnijcie nakretke. Mozna dostac prawie wszedzie jakis sensowny zamiennik (do pol-osi w motoryzacji?), a mniej uszkodzonego gwintu na osi warte poswiecenia nakretki. Szczegolnie ze z tego co tu mozna przeczytac z doswiadczen innych - spora szansa ze nakretka i tak nie da sie odkrecic..


Lepszą metodą jest rozgrzanie nakrętki np palnikiem. Uniknie się ryzyka uszkodzenia gwintu na osi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ramzei dnia Śro 15:03, 18 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 803
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Śro 15:07, 18 Kwi 2018    Temat postu:

Jak najbardziej z południa Smile U nas się na to mówi kątówka, myślałem że jakaś wymyślna tarcza ma tu zastosowanie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zolw_Danziger
Maniak motocyklowy



Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 1346
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 20:19, 18 Kwi 2018    Temat postu:

ramzei napisał:

Lepszą metodą jest rozgrzanie nakrętki np palnikiem. Uniknie się ryzyka uszkodzenia gwintu na osi.

Witam! Smile
Z tym podgrzaniem palnikiem to nie do końca słuszna rada.
Fakt rozgrzany metal w określonej temperaturze np od 300 st. C zwiększa swą objętość i to powoduje, że nakrętka robi się luźniejsza i łatwiej ją "zdjąć" z gwintu śruby/osi!
Ale jest druga strona medalu, podgrzewając nakrętkę osłabiamy bez powrotnie gwint osi, ponieważ tą metodą rozhartowujemy w/w gwint osi.
Co w końcu spowoduje, że i tak wcześniej czy później zerwiemy gwint osi!
Jedyny sposób, który ratuje sytuację, to za wszelką cenę (za pomocą szlifierki kątowej również) odkręcamy nakretkę i na nowo przegwintowujemy śrubę osi!!!
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michal_C
A1



Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw 19:56, 19 Kwi 2018    Temat postu:

Tak, tez przez chwile myslalem o rozgrzewaniu, ale po czytaniu tutejszych relacji, domyslilem sie ze to nie problem z korozja gwintu (gdzie podgrzewanie czy rozna chemia moglaby pomoc), tylko ze zdeformowanym i miejscowo zerwanym gwintem, ktory sie zaklinowal. Dokladnie to sie stalo co widac na zdjeciach. Rozgrzewanie nic by nie dalo, bo tam sie po prostu nawarstwil metal w kilku punktach i proby odkrecania czy dokrecania tylko pogorszylyby sytuacje nawarstwiajac te zgrubienia, a tak jak kolega wyzej wspomnial, ryzykujemy rozhartowanie stali.

Na drugim zdjeciu ( [link widoczny dla zalogowanych] ) widac dokladnie o czym pisze. To nie jest naciecie przez gumowke (szlifierke katowa Wink ), tylko zerwanie i zgniecenie kawalka gwitnu, to sie stalo wewnatrz nakretki. Proby odkrecenia tylko pogorszylyby sprawe.

Nastepnego dnia przejechalem oske narzynka i poskladalem calosc z nowa nakretka (znaleziona w pudle z wszelkimi skarbami swiata u znajomego mechanika samochodowego) i podkladka i motocykl poskladany kosztem 0zl.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michal_C dnia Czw 20:05, 19 Kwi 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalinago
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 22:41, 19 Kwi 2018    Temat postu:

Podgrzewanie palnikiem elementów maszyn, które zawierają łożyska może spowodować uszkodzenie (wytopienie się) smaru łożyskowego i zmniejszenie żywotności łożyska.
Przy wyższych temperaturach może tez dojść do częściowego odhartowania pierścienia bieżni.
Jeśli podczas prac demontażowych maszyn, okaże się niezbędne podgrzanie elementów mających styczność z łożyskami tocznymi do wysokich temperatur to zwykle takie łożyska podlegają wymianie, bo koszt samego łożyska niewielki a ewentualne skutki w przyszłości poważne (szczególnie w skomplikowanych urządzeniach np. pompach).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek_Pastuszka
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WOŁOMIN

PostWysłany: Czw 23:38, 19 Kwi 2018    Temat postu:

skalar napisał:
Bolesna sprawa Sad z ciekawości sprawdziłem i sugerowana cena dla użytkownika w USA to prawie 100USD (do wyrwania za 75USD) wiec w PL szacuje ze może być nie mniej niż 500zł Sad. Do tego jeszcze nakrętka 3-15USD...
Aż się boję dotykać do regulacji łańcucha po Waszych wpisach Sad


Spokojnie!!! Ja dokręcam zalecanym momentem 100 Nm i wszystko jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 12:47, 20 Kwi 2018    Temat postu:

Po ostatniej regulacji łańcucha dokręciłem momentem 100 Nm i zgubiłem gdzieś nakrętkę.
Teraz dokręciłem ok. 120 Nm i jak na razie siedzi. Tak się zastanawiam czy może warto by było przesmarować delikatnie gwint, np. smarem miedzianym, żeby nie było ryzyka zapieczenia się nakrętki. Co sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pią 21:17, 20 Kwi 2018    Temat postu:

Jeśli producent nie zaleca NIGDY !!!! nie stosuj smaru miedzianego !!!! NIGDY !!! NIE WOLNO MIEDZI !!! Tym bardziej w połączeniach Alu/stal. Tworzy się ogniwo elektrochemiczne. NIE UŻYWAĆ W MOTORYZACJI !!! NIGDY !!!! A w szczególności do hamulców, napędów itd. Miedź jedynie do konstrukcji demontowalnych z użyciem cynku !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 21:44, 20 Kwi 2018    Temat postu:

Spokojnie, to było tylko pytanie Smile
Tak mnie naszło czytając o problemach z odkręcaniem. Nie zamierzam niczego smarować. Wystarczy jedna zgubiona nakrętka od ośki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szary1977
A2



Dołączył: 14 Maj 2017
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Krupski Młyn

PostWysłany: Pią 22:25, 20 Kwi 2018    Temat postu:

Według mnie możesz bez problemu zastosować na gwincie ośki smar miedziany, przecież są tez wpisy w serwisówkach motocykli jak i samochodowych że trzpienie które trzymają klocki hamulcowe przy zacisku to trzeba smarować smarem miedzianym a przecież jest tam połączenie metal+aluminium+wysoka temperatura. Z kilkusetletniej praktyki wiem że nigdy to nie zaszkodziło wręcz pomogło przy kolejnym demontażu. Ale decyzja zawsze należy do klienta. A to że zgubiłeś nakrętkę przykręcona 100 Nm to raczej nie możliwe szybciej ośka z drugiej strony napotkała jakiś opór a po przejechaniu kilku metrów wszystko (oska) wskoczyło na swoje miejsce i powstał luz przy nakrętce.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szary1977 dnia Pią 22:34, 20 Kwi 2018, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 22:47, 20 Kwi 2018    Temat postu:

szary1977 napisał:
A to że zgubiłeś nakrętkę przykręcona 100 Nm to raczej nie możliwe szybciej ośka z drugiej strony napotkała jakiś opór a po przejechaniu kilku metrów wszystko (oska) wskoczyło na swoje miejsce i powstał luz przy nakrętce.

Nie wydaje mi się bo nie luzowałem aż tak ośki ale to już nie istotne. Ważne dla mnie, że dojechałem bezpiecznie do domu.
Teraz na osi siedzi konkretnie dokręcona potężna nakrętka od mocowania resoru w Autosanie i mam nadzieję, że nie przyjdzie jej ochota na samodzielne odkręcanie się Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kitza dnia Pią 22:51, 20 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2517
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 23:59, 20 Kwi 2018    Temat postu:

Ja bym radzil jednak pozostac przy 100 Nm.
wedlug mni ejest to wystarczajace . w obecnym motocyklu prod. podaje nawet 90Nm.
a z reguly nastepnym stopniem dokrecenia jest ukrecenie
dawne to czasy ale cos mi mowi z zajec i z materialoznastwa i konstrukcji ze zybt mocno dociagniete nakretki niszcza gwint sruby , ktory z kolei potrafi peknac i wlasnie poluzowac nakretke.

tak jak szary1977 nie wierze w samoistne odkrecenie sie prawidlowo dokreconej nakretki.
Jezeli po regulacji lancucha kolo nie bylo idealnie w osi to to moglo spowodowac bledne dokrecenie oski.
Potem kolo sie "ulozylo" i powstal luz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Sob 0:09, 21 Kwi 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin