|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alf-red
A1
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: Pią 20:52, 11 Sie 2017 Temat postu: Temperatura silnika - błędne wskazania? |
|
|
Witam
Mam takie pytanie a właściwie wątpliwość dzisiaj jadąc w 36 stopniach Celsjusza zauważyłem, że wskazanie temperatury chłodziwa nie przekracza 3 kresek. Wskazania nie zmieniły się nawet kiedy po 40 km na ekspresówce (jechałem jedostajnie około 130 - 140 km/h) wjechałem bezpośrednio w korek w mieście i w nim około 20 min z prędkością 20 - 30 km/h a wskazania cały czas nie zmieniły się. Jak sobie teraz myślę to wskaźnik nigdy nie pokazał więcej niż te 3 kreski (czyli połowę skali) nawet jak sobie kiedyś ćwiczyłem na placyku. I w związku z tym rodzi się następujące pytanie:
- czy ja jestem przewrażliwiony a ten typ silnika po prostu tak ma i ciężko go przegrzać? raczej mało prawdopodobne
Dodam, że te pierwsze trzy kreski rosną raczej normalnie jakieś pierwsze 3 - 5 minut spokojnej jazdy. Poziom chłodziwa OK. Żadnych niepokojących zmian w pracy silnika.
Moto to mały Dl z tego roku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez alf-red dnia Pią 20:54, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mar
Motonita
Dołączył: 14 Wrz 2015
Posty: 551
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 20:54, 11 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
W takim razie masz niezepsuty układ chłodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pepo
Motonita
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: Pią 22:01, 11 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Ciesz się.... tak ma być ! W chłodzeniu silnika najważniejszą rzeczą jest szybkie uzyskanie temperatury pracy (po to są termostaty) a potem utrzymywanie go. Silnik jest skonstruowany i dobrany do temperatury chłodziwa ok.90 stopni. Wtedy pracuje optymalnie. Najgorszy dla silnika jest zimny rozruch i pierwsze 3 minuty zanim się równomiernie rozgrzeje (pierścienie tłoków i cylindry oraz olej są dobrane do temperatur w jakich normalnie pracują). Potem automatyka (termostat, czujniki, wentylator) oscyluje tak by utrzymać temperaturę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Pią 22:09, 11 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
alf-red
A1
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Białobrzegi
|
Wysłany: Nie 22:40, 13 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Więc jedyny specjalista jaki jest potrzebny to nie mechanik a psychiatra. Morał jest taki, że nie powinienem jeździć ekspresówkami bo z braku wrażeń zaczynają mi lęgnąć głupoty w głowie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez alf-red dnia Nie 22:41, 13 Sie 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|