|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
myszon
A1
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Wto 15:50, 15 Maj 2012 Temat postu: szima |
|
|
kółko wyważone, opona dobra, główka ramy ok....bez kufrów nie łapie szimy....wystarczy założyć centralny i łapie.....jazda bez kufrow nie jest dla mnie rozwiązaniem.....
Jakieś pomysły?
Z góry dzięki. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:11, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
powyzej 160 km/h konczy sie stabilna jazda z centralnym - przynajmniej w moim przypadku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Wto 16:15, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mam centralny ale mnie zaczyna bujać dopiero ok. 170 km/h
Może za szybko jeździsz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
myszon
A1
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Wto 16:41, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
to sie dzieje przy mniejszych prędkościach 60-80...(najlepiej widoczne po puszczeniu kiery)....jak puszczam gaz, zwalniam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marek445
A2
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Szadek
|
Wysłany: Wto 16:47, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdź może ciśnienie w oponach.Może masz za mało powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin.BB
A
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 16:50, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Niestety Sztormiaki tak mają, że łapią lekką szimę przy ok. 60 km/h gdy puszcza się kierownicę i powyżej 160 km/h jadąc z centralnym kufrem.
Wg. mnie są dwa rozwiązania:
- przy 60 km/h - nie puszczać kierownicy
- powyżej 160 km/h z centralnym kufrem - zabrać pasażera, wtedy szimy nie ma
Zapewne myszon nie takiego rozwiązania problemu szukał, ale to jedyne jakie znam, jeżeli opony i ciśnienie, zawieszenie i główka rany są ok.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Wto 16:51, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
myszon
A1
Dołączył: 12 Maj 2011
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żory
|
Wysłany: Wto 17:02, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
cisnienie ok....tylko mialem ostatnio serce w gardle.....jadac 140 na mokrej śliskiej, wyprzedzałem tira.....no i o mały włos nie doszło do uślizgu...tylko zatelepotalo mna, zaczynając od przodu...no i szukam teraz przyczyn.....analizując tę sytuację.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Wto 18:27, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na mokrej śliskiej 140 i jeszcze tira brałeś... no no, generalnie jadąc za tirem i wyprzedzając go zawsze cholernie mocno wieje, czasem tak że z trudem utrzymuje się kierownik, przy śliskim i takiej prędkości wcale się nie dziwię że Tobą bujnęło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Konio
Maniak motocyklowy
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 1420
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Londyn
|
Wysłany: Wto 19:19, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Teraz to i ja się nie dziwię...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin2
A
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Tarchomin
|
Wysłany: Wto 19:21, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A ilu sezonowa? Miałem tak kiedyś, myślałem, że opona jest ok (miała chyba dwa sezony) i było podobnie. Po wymianie opony na nową problem zniknął.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Wto 21:33, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
duzo zalezy od opony, jeszcze wiecej od wywazenia
nie wystarczy jak fachman powie ze kolo jest wywazone, kolo musi byc naprawde wywazone, ja wywazylem dwa razy na roznych maszynach przy czy za drugim razem robilem to razem z kolesiem i szima przy 70-80 ustapila.
teraz z centralnym to zamykam licznik i jest oki z bocznymi natomiast to zalezy jak zaladowane, jak normalnie to 180 i jest oki (wiecej z kuframi nie probuje) jak przeladuje to okolo 180 zaczyna sie kiwanie.
myszon, pojedz gdzie indziej i sproboj wywazyc jeszcze raz kolo, na pewno po zalozeniu na maszyne bedzie pokazywalo ze jest niewywazone, najlepiej jest zdjac wywazone kolo z maszyny i zaraz zalozyc je ponownie na maszyne i sprawdzic wywazenie, jezeli maszyna pokaze ze kolo jest niewywazone, to dalsze wywazanie mozna sobie odpuscic bo to oznacza ze wywazarka najlepsze dni ma juz za soba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Śro 12:54, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Też tak miałem jak Ty. Koło wyważone, nieuszkodzone i przy odpuszczaniu gazu pomiędzy 80-60 telepka.
Okazało się, że pomimo idealnego wyglądy z zewnątrz opona jest uszkodzona wewnątrz, co powodowało shimę.
Wymiana opony na nową załatwiła temat.
pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kostass
Motocyklista
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 13:22, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Kiedyś jechałem za cięzarówką i tez koło wpadło w shimmy . Wyprzedziłem i wszystko wrociło do normy . Dziwne !!!! Ani szyba ani deflektor ani owiewki nie powinny miec wpływu na to zjawisko .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Topinka
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1773
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chorzów MotoAvToSy
|
Wysłany: Śro 13:50, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Motor jest podatny na zawirowania powietrza mniej lub bardziej, ale zawsze tak było i będzie. A żeby stwierdzić czy to co opisujesz jest w normie czy nie, to może wejdź na innego DLa i porównaj?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Śro 15:03, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No to może ja jako oponiarz zapytam myszon czy sprawdziłeś stan powierzchni bieżnika?
Chodzi mi o to że jak otwartą dłonią "pagłaszczesz" (przejedziesz wzdłuż po oponie) to czy wyczuwasz nierówności takie jak zęby piły? Jeżeli tak to nie pomoże Ci nawet przysłowiowa woda święcona. Tylko w grę wchodzi wymiana.
Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez letko dnia Śro 15:05, 16 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Śro 16:47, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
letko napisał: | No to może ja jako oponiarz zapytam myszon czy sprawdziłeś stan powierzchni bieżnika?
Chodzi mi o to że jak otwartą dłonią "pagłaszczesz" (przejedziesz wzdłuż po oponie) to czy wyczuwasz nierówności takie jak zęby piły? Jeżeli tak to nie pomoże Ci nawet przysłowiowa woda święcona. Tylko w grę wchodzi wymiana.
Pozdr. |
Dokładnie tak.U mnie było podobnie - wizualnie idealna przednia opona lecz mocno "wyząbkowana" powodowała taki efekt w okolicach 60 km/h oraz przy niskich prędkościach przy dohamowaniu było czuć drgania kierownicy.
Po wymianie opony wszystko ustało i jest znowu pięknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cinek
Motocyklista
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 337
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żmigród
|
Wysłany: Śro 20:53, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
A ja znalazłem w necie takie oto wyjaśnienie tego zjawiska:
Nie jestem szpecem od scigaczy, ale shimmy to zjawisko dotyczace motocykliw
ogolnosci.
Nie wiazalbym tego z "krzywym trymaniem kierownicy", ale ze zjawiskami
fizycznymi dotyczacymi momentow bezwladnosci i efektow zyroskopowych
dotyczacych obracajacego sie kola oraz mas wystajacych przed os przedniego
kola w powiazaniu z katem nachylenia glowki ramy.
Czesto przyczyna shimmy jest tez zuzyta opona przednia.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|