|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hubert
Gość
|
Wysłany: Pon 10:32, 21 Lip 2008 Temat postu: shimmy |
|
|
Witam wszystkich!! Jestem szczęsliwym posiadaczem dl1000 od całego tygodnia. Podczas zakupu mechanik który oglądał sprzęt sprawdzał wszystko bardzo dokładnie, nie był bity, łożysko w główce ramy ok, nie ma luzów. Wszystko pięknie ale po przejechaniu ponad tysiąca km, niepokoi mnie dość niestabilne prowadzenie zwłaszcza przy prędkościach powyżej 140-160km/h. Dalej, podczas wytrącania prędkości od około 60km/h do około 40km/h motocykl wpada w lekkie shimmy i zaczyna trzepotać kierownicą na tyle mocno że uniemożliwia jazdę bez trzymania kiery. Opony są nowe, wszystko gra. Powiedzcie proszę czy to może być wina sprężyn, oleju w lagach - czy moze moto było jednak bite!!
Podpowiedzcie proszę. Poza tym to rewelacyjny motocykl!!! :lol: Dzięki i podrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuu_ktm
A1
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 10:43, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
- może nie bite moto ale po jakiejś przewrotce może krzywa kierownica, nierówno ułożone są odważniki i "biją".
- Skoro nowe opony to może koło nie było wyważane ?
- ewentualnie coś z teleskopami, ale jeśli nie ma wycieku to nie powinno być różnej ilości oleju, itp.. no chyba, że ktoś już tam zaglądał !
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 11:20, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
witam imiennika i stwierdzam, że do wymiany oleju na twardszy (15-stkę) takie zachowanie niało miejsce bardzo często. potem sytuacja sie poprawiła chociaż tangbag i kufry nie poprawiają sytuacji. kierownica i odważniki mają duże znaczenie - tj. moto nie musiało być rozwaloe ale wystarczy parkingówka aby motek stracił wyważenie. znam to niemiłe uczucie i jak już pisałem poprawa nastąpiła po wlaniu nowego oleju (zdjęciu tankbaga), chociaż nie zauważyłem aby przy wysokich prędkościach kierownica latała, może dlatego że ją zawsze trzymam. małej shimki dostaje jak się pałuje na maksa ale to wynika pewnie z tego jak się zachowujesz na moto i jak zmieniasz biegi. dodatkowo w zalezności od szyby dl-ka jest bardziej lub mniej stabilna. ja mam deflektor i na wysunięciu na maxa to faktycznie jest niestabilny (gdy wieje boczny wiaterek) ale po jego złozeniu wszytko wraca do normy - podkreślam, że mówimy o jeżdzie bez tankbaga, który po wyładowaniu dosyć mocno wpływa na trakcję. tak jak Ty szukałem przyczyn i doszedłem do wniosku, że "wyprostowanie" wszystkiego o czym mówimy poprawia w znaczny sposób trakcję ale nie załatwia sprawy do końca taki motek - to moje wrażenia.
poz
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Buber dl 1000 dnia Pon 11:24, 21 Lip 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychuu_ktm
A1
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pon 13:55, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
przy 200-220 mój też wpada w małe schimmy ale to raczej zależne od drogi, nawierzchni i wiatru.
Przy 40-60 jak puszczę kierę lekko trzęsie, ale nie zawsze, sam nie wiem co to.. opona nowa, koło wyważone, chyba że to właśnie lekko krzywa kierownica i odważniki "biją"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TomekW
A2
Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/2 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Pon 19:04, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
krzychuu_ktm napisał: |
Przy 40-60 jak puszczę kierę lekko trzęsie, ale nie zawsze, sam nie wiem co to.. opona nowa, koło wyważone, chyba że to właśnie lekko krzywa kierownica i odważniki "biją" |
też tak mam , a moto w miare nowe jeszcze ( mam go od nowości ) , trzeba kierę trzymać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin2
A
Dołączył: 14 Cze 2008
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Tarchomin
|
Wysłany: Pon 19:23, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A ja tak nie mam, po puszczeniu kierownicy idzie jak po sznurku i nic nie trzęsie. W poprzednim moto miałem takie przygody jak ww. opisane, a winna była opona. Bieżnik „wyglądał ok” , ale opona miała swoje lata (tylko, albo aż 3) i nadawała się do wymiany.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vpawel
Motonita
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa Pruszków
|
Wysłany: Pon 20:33, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Masz nie wyważoną przednią oponę.Po wyważeniu przedniego koła problem zniknie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hub
A1
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:18, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Dzieki koledzy, zaczne od wywazenia koła i zobaczymy co dalej. Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ladzior
A
Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 12:03, 22 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Ja bym jeszcze sprawdził czy powietrze jest równomiernie rozłożone w oponie. Czasami gromadzi się na dole i ciężko wyważyć koło.
nie mogłem się powtrzymać
pozdr,
ladzior
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Czw 9:19, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ladzior, dobre, dobre.....
i pojawia się pytanie, czy powietrze w oponach zmieniłeś na letnie?? bo jak masz zimowe to nie pojeździsz....
a tak na poważnie, u mnie też taka nerwowość występowała, i co zrobiłem?? zajrzałem do tematu naszego forum pt: miętkie felgi w DLu
okazało się, jak wyjżałem w czasie jazdy przed motocykl, że przedniemu kołu do ideału "trochę" brakuje, oddałem felgę do prostowana i problem zniknął
a shimmy, no cóż, jak odkręcam na 1-ce czy 2-ce to motocykl chce dęba stanąć, to i nie ma się czemu dziwić że i shimmy się pojawiają
pzdr 4 all
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hub
A1
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:46, 24 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Koło wyważone, moto jest proste jak w mordę strzelił, kierownica prosta - pozostaje tylko wymienić sprężyny na progresywne no i olej 15-tkę. Ten typ tak ma!! Pozdrawiam!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Pią 9:33, 25 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
vpawel napisał: | Masz nie wyważoną przednią oponę.Po wyważeniu przedniego koła problem zniknie. |
nie do końca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hub
A1
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:27, 30 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
hub napisał: | Koło wyważone, moto jest proste jak w mordę strzelił, kierownica prosta - pozostaje tylko wymienić sprężyny na progresywne no i olej 15-tkę. Ten typ tak ma!! Pozdrawiam!!! |
Wymieniłem olej w lagach na 15-tkę i muszę powiedzieć że jest o niebo lepiej, ale kierą przy 60 km/h trzepocze nadal. No cóż, nie mogę zchodzić poniżej 60 - jak w speed!!!!!!! hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 15:51, 30 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
ja też do takiego wniosku doszedłem i poniżej tej warości nie schodzę ,
po wymianie na 15stkę dużolepiej nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bratek DL1000
Motocyklista
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rancho k/Wawy
|
Wysłany: Śro 23:14, 30 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
no byłem w łekend na mazurkach i jakość dolegliwości opisanych powyżej niezauważyłem. Maszynka się spisała piknie, widać że ma moc i można ją pogonić a i oponkę tylną sobie podomykałem na winkielkach mazurskich
życze wszystkim takich pozytywnych doznań
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bratek DL1000 dnia Śro 23:15, 30 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hub
A1
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 8:55, 31 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Buber dl 1000 napisał: | ja też do takiego wniosku doszedłem i poniżej tej warości nie schodzę ,
po wymianie na 15stkę dużolepiej nie? |
Myślałem nawet o twardszym, ale 15 jest ok. Czemu oni leją w oryginale taki olej to nie mam pojęcia? chyba żeby sobie podłubać na dzień dobry. pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Buber dl 1000
Motonita
Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Czw 10:43, 31 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
hgw, może masz rację a może kwestja cey wyjściowej za moto. twardszy chyba byłby już nie ok. na 15-tce ani za miękki ani za twardy. mało roboty a jaka róznica szkoda, żę suzuki o tym nie myśli od początku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany: Pią 20:45, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Na motocyklu jeździło się super, dopóty dopóki, nie zamontowałem kufra, owiewki z deflektorem i wtedy doświadczyłem tego co w temacie czyli „shimmy”. Zawieszenie przy oleju 15-tce rzeczywiście sprawuje się lepiej, ale po dodaniu w/w akcesorii 140km/h i lepiej dać sobie spokój, a może to i dobrze przecież jest to motocykl turystyczny, a nie ścigacz.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 22:04, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Pią 22:27, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Bez kufra u mnie linia jak w morde super trzyma, jak mam kufer ledwo co szpargały wrzucone koło 60 lekko bije, a jak byłem załadowany w top case, i tankbag na maksa to nie ma mowy o puszczeniu kiery przy w/w prędkości przód lata jak wariat. Fakt że mam opony na wykończeniu ale tak mam od początku. Zmienia się rozłożenie ciężaru moto i opory O2
Przy 120 i wyżej nie ma kłopotu - widać siłyfizyki działają bardziej
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kalina dnia Pią 22:28, 07 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dawidoff
A2
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Grodzisk Wielkopolski
|
Wysłany: Pon 10:05, 17 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Ja doświadczyłem tegoż zjawiska w miniony weekend, podczas wyprawy do sz. młyna.
Zapakowany w tankbag, kufry boczne i wałek torbe na bagażnik - efekt taki, że przy 60km/h i przy 160km/h ostro targało miejscami.
Zauważyłem że kierunek wiatru jest bardzo istotny i o ile przy wyższych wartościach ma to swoje uzasadnienie to przy 60 ...raczej nie powinno mieć takiego znaczenia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 13:46, 05 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
To i ja w takim razie dodam, że u mnie przy 160 też występuje wężykowanie. Pewnie to w takim razie normalne w V-Stromach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
driv
A2
Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: Wto 20:24, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
witam,
jak wiecie zapewne Koledzy Klubowicze doświadczenie motocyklowe mam bardzo niewielkie, ale... sam się już zdążyłem przekonać, że kufer nie "polepsza" prowadzenia motocykla jadąc w pojedynkę. Niewątpliwie sposobem na poradzenie sobie z tym problemem jest zabranie Plecaczka ze sobą - problem znika, jazda przyjemna - same plusy:)
A tak przy okazji o co chodzi z tym olejem 15 i co on zmienia i jaki jest w oryginalnie?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez driv dnia Wto 20:26, 08 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kalina
Motonita
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 819
Przeczytał: 2 tematy
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Malbork
|
Wysłany: Wto 21:51, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kufer jak pisałem daje znać o sobie. Dziś wymieniłem opony fabryczne na Anakie 2 i po 100 km puściłem kiere od 140 do 40 km. Shimy brak Poprzednio jak pisałem wcześniej. Poprawa mega zauważalna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gogo
A2
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 12:23, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Kurcze, jak tak Was czytam to chyba też będę musiał coś z tym zrobić, a przede wszystkim wyważyć przednie kółko.
Mam nadzieje że to pomoże, bo też odczuwam te dziwne shimmy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Czw 12:59, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
gogo napisał: | Mam nadzieje że to pomoże, bo też odczuwam te dziwne shimmy. |
Ustaw zawieszenie z tyłu na max. twarde i zobacz czy jest różnica- u mnie w poprzednim moto, które było bardzo miekkie dostawałem takiego shimmy, że czasami nie mogłem utrzymac kiery zwłaszcza w górach na serpentynach na małej predkości z pełnym załadunkiem- w DL-u tego nie ma wcale.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marynarz
A2
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ełk
|
Wysłany: Czw 14:10, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
DL 1000 nie ma prawa trzepotać kierownicą przy 60 km/h, to nie superbike. Mój nie szarpnie kierownicą nawet na 0.5 mm nieważne przy jakiej prędkości.
Odważniki przy kierownicy niwelują drgania jej końcówek, a nie układu lagi-koło z potężnym momentem żyroskopowym koła. To największa bujda, jaką usłyszałem w życiu o prowadzeniu motocykla.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:22, 01 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
u mnie tez nic nie "telepie" kierownica. niezaleznie od predkosci, czy jade sam, z kufrem czy kuframi i pasazerem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
geniusz
Motocyklista
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 21:17, 02 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
który masz rocznik???
Jeśli poniżej 2004 to masz problem ja mioałem podobne objawy napiołem sprężyny i kłopot się skończył jak jest za miękki to pływa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michalkaflowski
A1
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: GDANSK
|
Wysłany: Wto 17:08, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam
Mam niewielkie doświadczenie na moto (wersja K8 2000 tys. kilometrów przejechane) ale nie występuje żadne zjawisko "telepania" kierownica w całym zakresie prędkości. Niezależnie czy jadę z kufrem czy bez. Choć z kuferkiem większą wrażliwość na wiatr boczny zauważyłem.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michalkaflowski dnia Wto 17:15, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 18:21, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
mhm... odwoluje to co napisalem kilka postow wyzej
dzisiaj lekkie shimmy wystapilo przy predkosci <60 km/h. sie troche przestraszylem, ale po powrocie do garazu sprawdzilem cisnienie i z przodu bylo 27psi, a z tylu 41psi (bo zapomnialem troche spuscic po ostatnim tripie). mam nadzieje, ze wbicie dobrego cisnienia zlikwiduje ten problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szuja
DeTox nie pomoże
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3463
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 46 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:00, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
podlacze sie pod temat shimmy bo nie wiem nawet czy to co dzieje sie z moim moto podczas jazdy czy ma jakas nazwe. Puscilem ostatnio kiere przy setce na zegarze i moto zachowuje prostoliniowy tor, ale jest nachylony pod katem innym niz 90 stopni do nawierzchni. Kiedys tam sprawdzalem i bylo ok, teraz jade przechylony na jedna strone. Czy to moze byc awaria ktorejs czesci, czy tez to sprawka nierownomiernego obciazenia ladunku? Moze powinienem klucze od domu przelozyc gdzies blizej srodka i 'malego' dac centralnie a nie do nogawki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:08, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
ja malego daje do lewej nogawki, a klucze do prawej kieszeni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 12:18, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:12, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Widze ze koledzy mocno sie nakrecili
Widze rowniez ze koledzy maja duza wiedze wiec zadam pytanie
Sprawa dotyczy wiatru bocznego na ktory moim zdaniem dl650 jest bardzo podatny. Wiekszosc pisze ze przyczyna moze byc owiewka z duzym deflektorem, kufry, ale moim zdaniem to moze byc zawieszenie.
Ostatnio podczas przejazdzki z kolega kebes i challenger przy predkosci 140km/h , silnym wietrze bocznym i wyprzedzeniu tira moj DL wpadl w takie wibracje (telepalo mnie na boki) ze myslalem ze juz po mnie, ale odpuscilem delikatnie gaz i telepanie ustalo.
Na postoju okazalo sie ze po wymianie oleju w lagach napiecie wstepne sprezyny mam ustawione na 0 (widac bylo 6 podzialek).
Pytanie czy przy takim ustawieniu moto moze byc az tak niestabilne przy duzych predkowsciach.
Po powrocie ustawilem napiecie na 3 kreski, tyle samo ma w swoim DL-u challenger.
Co o tym myslicie ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sladek
Motocyklista
Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:04, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:13, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
sViety - ja myślę że :
A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak
Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?
Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Wto 18:16, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:14, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
sladek napisał: | sViety - ja myślę że :
A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak
Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?
Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U |
B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.
Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.
Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto
Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez sViety dnia Wto 18:19, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Wto 20:26, 30 Kwi 2013 PRZENIESIONY Nie 20:15, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
sViety napisał: | sladek napisał: | sViety - ja myślę że :
A) DL nie jest podatny ma boczne wiatry bardziej niż cokolwiek czym jeździłem do tej pory ba jest z tym całkiem przywzoicie
B) Telepanie od bocznego wiatru jest mało prawdopodobne albo i nawet nie możliwe - podatność na wiatr boczny to jedynie "spychanie" motocykla a nie jego telepanie się.
C) Stawiam że masz coś krzywe w motocyklu albo coś źle skręcone po wymianie oleju
D) napięcie twardości nie zmieni ale już gęstszy olej tak
Jak się zachowuje Twoje moto jak puścisz kierownice ?
Tak cię telepało ? http://www.youtube.com/watch?v=GBOqXOpvD7U |
B) ja jednak stawiam na nagly podmuch wiatru, w momencie wyprzedzenia TIR-a mijalismy wiadukt, co tez moglo spowodowac mocne zawirowania powietrza
C) motocykl prosty kupiony od znanego wam forumowicza Otzi, sprawdzony przez mojego znajomego mechanika - motocykliste od zawsze, przyjechal nim z Wawy do Lodzi i nie wykryl nic niepokojacego.
Puszczam kierownice i jedzie jak po sznurku, zero wibracji.
Telepalo mnie jak na filmiku tylko moze mniej i koncowka z happy endem, ja sie utrzymalem na moto
Dzien przed zdarzeniem robilem sobie testy dla roznych ustawien deflektora: jezdzilem przy bezwietrznej pogodzie tuz po zmroku, predkosci do 170km/h i nic nie telepalo...
nie wiem o co chodzi |
To chyba nie ten temat w innym poście toczy sie podobna dyskusja a może już mnie się myli . Tak czy inaczej dl prowadzi się stosunkowo neutralnie i przy odpowiedniej przyczepności nie ma szans na jakies dziwne zachowania . Więc pewnie to jednak podmuch...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KANGUR dnia Wto 20:30, 30 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Sob 23:28, 04 Maj 2013 PRZENIESIONY Nie 20:16, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Zmienilem ustawienia, z przodu na 3 z tylu dalem max. na LOW i 5 obrotow z powrotem, przy takim ustawieniu moto o wiele bardziej stabilne przy duzych predkosciach i na nierownosciach.
Duze predkosci 140-160km/h
Duze nierownosci - duze koleiny (jak ktos zna to trasa Lodz - Uniejow, niektore odcinki)
Czy na regulacji tylnego zawieszenia tez sa jakiec podzialki, analogicznie do przedniego ???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
leszek4x4
A2
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 8:36, 05 Maj 2013 PRZENIESIONY Nie 20:17, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Patrząc na ten wysuwający się "tłok" są na nim nacięte rowki jak na przednich śrubach regulacyjnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 9:39, 05 Maj 2013 PRZENIESIONY Nie 20:17, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
OK, zaraz sprawdze czy u mnie sa (bo nic nie widzialem) i zobacze na ile ustawilem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor07
A2
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 57
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 20:30, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
U mnie łapał shimmy,a przyczyną było zbite łożyska główki ramy(ciężko chodziło w środkowym położeniu) Teraz po wymianie jest super,a moto jedzie równiutko i bez trzepania kierownicą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maximus
A2
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rypin
|
Wysłany: Nie 20:56, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Widzę, że wszyscy mamy podobny problem ! zacznę od oleju jutro, tylko jaki olej wlać podajcie dokładnie nazwę i charakterystykę oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 10:32, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem wina leży w łożyskach główki ramy. Dobre łożysko ma trzymać i nic nie ma prawa wężykować. Oczywiście że krzywe koła nie pomagają, ale szukania rozwiązań zacząłbym od łożysk. Czasem wystarczy dokręcić o 1/3 obrotu i wszystko się naprawia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sViety
Motocyklista
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lodz
|
Wysłany: Nie 15:38, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Panowie - tylko zde u mnie nie trzepie kierownica, nawet przy predkosci 80 km/h jak [puszcze kierownice to nie trzepie i moto jedzie prosto.
Tak jak opisalem przygoda przytrafila mi sie powyzej 140km/h przy wietrze bocznym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:28, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W moim moto występował wąż przy 120-130km/h.
Wymieniłem łożyska w główce, trzepie. Wymieniłem opony, trzepie. Kufer zdejmowałem i zakładałem, dalej trzepie. Zmieniłem olej w lagach i dalej. Wymieniłem łożyska w kołach, nic. Pomyślałem że tak ma być i jeździłem.
Aż mi Szrama powiedział ostatnio że mam walnięte łożyska na wahaczu. Wymienił i moto jedzie prosto. Ale zabawa droga. kpl łożysk nie do dostania poza ASO, tuleje wewnętrze też nie. Razem w ASO ok 720zł + robota Michała.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:30, 12 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Moja Afryka też "shimmowała" i też powodem było łożysko wahacza...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
catmood
A2
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 10:11, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: [link widoczny dla zalogowanych] jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
roadrunner
Administrator
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lubartów, Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:19, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
catmood napisał: | A tak ku pamięci: tu jest taka fajna firma która ma wszystkie możliwe łożyska świata: [link widoczny dla zalogowanych] jak tam nie ma to nawet w NASA nie będzie |
Niestety nie wszystkie łożyska i uszczelniacze da się kupić na "wolnym rynku", a to z tego prostego powodu, że są produkowane tylko małymi seriami dla konkretnych odbiorców.
I tak np. niektóre uszczelniacze KOYO do japońskich motocykli, nie są dostępne poza ASO i nie występują w oficjalnych katalogach produktów firmy...
To jest oczywiście celowe działanie konkretnych marek, aby nie dało się kupić części zamiennych "gdziekolwiek", nie wspominając o częściach typowych tylko dla konkretnego pojazdu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 16:21, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bart4s
A1
Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Tomyśl
|
Wysłany: Pon 19:26, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Chciałbym się podłączyć do tematu, w moim dlu, występuje delikatne drganie ale tylko przy prędkościach około 60-75km/h powyżej i poniżej jest ok, jest to dość denerwujące ponieważ w mieście często zbliżam się w ten zakres i czuję drgania, a po puszczeniu lewej ręki z kierownicy zaczyna latać jeszcze mocniej.
Felga była prostowana w profesjonalnym warsztacie, koło wyważone opona stara (tzn. ta która była wcześniej jeżdźona na delikatnie krzywej feldze), olej w lagach zmieniony (10w), łożysko główki ramy nie wykazuje żadnych niepokojących objawów.
Czy to może być wina tej opony? Bo nie chce jej na razie zmieniać ze względu na to, że ma jeszcze wystarczająco dużo mięsa, żeby dojechać do końca sezonu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Pon 19:35, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
wywaz u innego fachowca, albo statycznie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 21:42, 20 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Doświadczenie z dziś:
- rano: jazda na starej gumie, Conti Road Attack, przebieg ok 19 tys. km - shimmy przy 50-80 km/h
- po południu: nowa guma, Conti Trail Attack 2 Z, przebieg 0 km - brak drgań.
Wniosek: to może być wina gumy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|