Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

regulator napięcia - stabilność npaięcia ładowania?
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 20:55, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Ja bym dodał jeszcze tak...

Zdrowy akumulator po naładowaniu trzyma napięcie 12,5-12,7 V. Po włączeniu jakiegoś odbiornika (np światła) napięcie troche zmaleje, ale będzie się utrzymywać.
Z kolei stary akumulator po naładowaniu też może posiadać napięcie ok 12,5V, ale po podłączeniu odbiornika będzie szybko spadać.

Kolejna rzecz, to napięcie po uruchomieniu silnika jest zależne nie tylko od obrotów, ale również od stanu naładowania akumulatora. Jeżeli włączysz silnik na rozładowanym (niekoniecznie zużytym) akumulatorze np 11,5V to napięcie nie skoczy momentalnie do 14V, tylko podniesie się o ok 1,5-2V i w miarę ładowania aku będzie wzrastać.

Ostatnia rzecz, którą zaobserwowałem u siebie w moto, to przy obrotach jałowych mam wyższe napięcie niż po podniesieniu obrotów.
https://www.youtube.com/watch?v=o3SGdWWlC4U


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 21:17, 28 Kwi 2016    Temat postu:

Pisałem coś o odpalaniu silnika ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 15:04, 26 Maj 2016    Temat postu:

A ja walczę dalej z moim moto. Na początku spalił się alternator i regulator napięcia za nim. Alternator został przezwojony, założyłem nowy regulator. Po 4 tyś km spalił się regulator. Wymieniłem w ramach gwarancji - założyłem nowy regulator. Dziś padł mi znowu regulator - po 6 tyś km. Normalnie załamka. Z dodatkowych odbiorników prądu mam tylko gniazdko zapalniczki, zrezygnowałem z grzanych manetek, odłączyłem nawigacje. Zastanawiam się co się dzieje bo niby wszystko powinno być ok bo sprawdzone a coś powoduje , że regulator kolejny już wysiada. Akumulator mam nowy. Nie mam już pomysłu co robić i gdzie tkwi problem..... Moto z 2012 , przejechane 30 tys km

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 18:10, 26 Maj 2016    Temat postu:

Sprawdź diody , a najlepiej wymień je na nowe.
Niestety potrafią sprawiać psikusa i po pomiarze omomierzem wydaja się ok, a w trakcie prostowania się wykładają.
Jestem automatykiem przemysłowym, ale coś w tym temacie przerabiałem kiedyś w ładowarce do wózków widłowych.
Był podobny problem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Irek1970 dnia Czw 18:43, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 18:41, 26 Maj 2016    Temat postu:

Irek1970 napisał:
Sprawdź diody , a najlepiej wymień je na nowe.


Co masz na myśli ? Styki we wtyczkach ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bankier dnia Czw 18:42, 26 Maj 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Czw 18:53, 26 Maj 2016    Temat postu:

Diody prostownicze mam na myśli.
anoda, katoda ......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 19:03, 26 Maj 2016    Temat postu:

Dziękuje, podrzucę temat mechanikowi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 19:10, 26 Maj 2016    Temat postu:

Irek1970 napisał:
Sprawdź diody , a najlepiej wymień je na nowe.
Niestety potrafią sprawiać psikusa i po pomiarze omomierzem wydaja się ok, a w trakcie prostowania się wykładają.
Jestem automatykiem przemysłowym, ale coś w tym temacie przerabiałem kiedyś w ładowarce do wózków widłowych.
Był podobny problem.


Irek, nie wiem, nie znam się na wózkach, ale w moto jest chyba inaczej Question ...
Masz alternator trójfazowy połączony w trójkąt (w samochodach masz gwiazdę), z kołem magnesowym bez żadnego wzbudzenia. Z alternatora moc idzie do regulatora, który ma diody prostownicze wbudowane. Żeby było zabawniej regulator napięcia działa na zasadzie zwierania do masy poszczególnych uzwojeń.

@Bankier, jedyne co mi przychodzi do głowy, to koło magnesowe...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 19:19, 26 Maj 2016    Temat postu:

Mnie już cholera bierze, założyłem 4 regulator fuck fuck. Ostatni po 6 tyś km zdechł. Koło magnesowe mówisz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 19:37, 26 Maj 2016    Temat postu:

bankier napisał:
Mnie już cholera bierze, założyłem 4 regulator fuck fuck. Ostatni po 6 tyś km zdechł. Koło magnesowe mówisz

Nie daję głowy, ale możliwe... Skoro regulatory są nowe, więc raczej dobre... Zakładam, że alternator tak samo dobrze ci przewinęli. Nie wiem jakim jeździsz, ale w 1000 magnesy się przesuwały i się paliło... Wprawdzie zazwyczaj alternator, a nie regulator, ale kto wie...

Możesz jeszcze spróbować odłączyć regulator od alternatora i pomierzyć napięcia (oczywiście na uruchomionym silniku Wink ). Mierzysz napięcia we wszystkich trzech kombinacjach (każdy z każdym), miernik ustawiasz na 200V AC. Napięcia przy różnych obrotach powinny być wszędzie równe. Jeżeli będą jakieś odchyłki to znaczy, że jest coś nie halo, ale trudno powiedzieć, czy to alternator, czy koło magnesowe Confused .
Na koniec zmierz, czy jest jakieś przebicie do masy. Tak samo odłączasz alternator od regulatora, jeden koniec podłączasz do minusa na aku (masy), a drugi kolejno do trzech przewodów alternatora. Napięcia nie powinno być żadnego. Jeżeli coś będzie, to alternator do przewinięcia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 19:55, 26 Maj 2016    Temat postu:

Oki, dzięki za informacje, spróbuje jutro to posprawdzać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 16:34, 27 Maj 2016    Temat postu:

Okazuje się - jak wynika z pomiarów - , że chyba jednak alternator jest nie przewinięty dobrze i daje co prawda stabilny prąd ale za wysoki i po jakimś czasie pali regulator. Jutro jadę z nim do magika , żeby go jeszcze raz dokładnie sprawdził i trzeba będzie przewinąć raz jeszcze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 7:42, 28 Maj 2016    Temat postu:

@bankier to działa trochę inaczej... Odłączony alternator może dać nawet pod 180V AC.

Generalnie nie jestem w 100% pewny tego co teraz napiszę, ale układ regulatora działa poprzez zwieranie uzwojeń. Tzn alternator daje prąd trójfazowy sinusoidalny. Gdy napięcie jest niższe niż w akumulatorze diody blokują prąd. Gdy napięcie wzrasta powyżej napięcia aku zaczyna się ładowanie. Gdy napięcie na alternatorze wzrośnie niebezpiecznie wysoko dla akumulatora regulator zwiera do masy uzwojenie na którym to napięcie wzrosło. Finalnie więc podczas normalnej pracy napięcie na regulatorze nie wzrasta powyżej tych kilkunastu woltów.

Musiałbym popytać brata, ale to za kilka dni, dał mi kiedyś namiary no elektronika w Polsce, który sam konstruuje regulatory. Może on by coś więcej mógł pomóc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 17:29, 28 Maj 2016    Temat postu:

Toś mi teraz zamieszał i już nic nie wiem. Dla mnie ważne, żeby w końcu przestały się palić regulatory bo to już staje się obsesyjne....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 20:53, 28 Maj 2016    Temat postu:

Przemierz przewody kóre wychodzą z regulatora nap. do alternatora kolor
"G" oraz "BI" tak mam w schemacie oraz 3 przewody "Y" może masz przebicie do masy i płynie większy prąd przez regulator i go pali sprawdź tez przewody od regulatora w drugą stronę to musi być problem Twój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 12:29, 03 Cze 2016    Temat postu:

bankier napisał:
Toś mi teraz zamieszał i już nic nie wiem. Dla mnie ważne, żeby w końcu przestały się palić regulatory bo to już staje się obsesyjne....

MAM Exclamation
Znalazłem tego magika, który conieco więcej o tym wie, i może pomóc...
[link widoczny dla zalogowanych]
Zadzwoń, zapytaj, może coś podpowie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob 11:47, 04 Cze 2016    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
bankier napisał:
Toś mi teraz zamieszał i już nic nie wiem. Dla mnie ważne, żeby w końcu przestały się palić regulatory bo to już staje się obsesyjne....

MAM Exclamation
Znalazłem tego magika, który conieco więcej o tym wie, i może pomóc...
[link widoczny dla zalogowanych]
Zadzwoń, zapytaj, może coś podpowie...


Dziękuję Ci za pomoc, zadzwonię tam w poniedziałek i podpytam jeszcze. Na razie alternator przewinięty , założony. Ładownie wzorcowe. Zobaczymy . Dziękuję


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto 22:55, 07 Cze 2016    Temat postu:

Dzwoniłem do tego magika i w sumie niewiele mi pomógł. Te regulatory , które on produkuje są naprawdę dobre , daje na nie gwarancję 36 m-cy ale jest jedno "ale" - działają idealnie do prędkości obrotowej 7 tyś a potem zaczyna się problem , z którym na obecnym etapie producent jeszcze sobie nie poradził. Niestety nie nadają się do naszych maszyn. Te regulatory , które kupujemy jako zamiennik , np Tour Max odprowadzają nadmiar prądu w postaci ciepła - stąd się mocno grzeją oraz częśc wraca do alternatora i on również się nagrzewa. Po jakimś czasie pali się najsłabszy element - w tym przypadku regulator i dupa W sumie to jestem w punkcie wyjścia....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4255
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 28 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Wto 23:19, 07 Cze 2016    Temat postu:

Skoro tak to może oryginalny regler by pomógł...?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Śro 8:32, 08 Cze 2016    Temat postu:

MaG napisał:
Skoro tak to może oryginalny regler by pomógł...?


Myślę o tym tylko ta cena...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 1:38, 09 Cze 2016    Temat postu:

Jednej rzeczy nie kumam co ma prędkość obrotowa do regulatora to nie aparat zapłonowy który mógłby mieć problemy. W przypadku reglera tym większe napięcie które trzeba obniżyć i tyle nic więcej tam się nie dzieje.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ta cena to chyba nie majątek i jest nowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 9:27, 09 Cze 2016    Temat postu:

geniusz napisał:
Jednej rzeczy nie kumam co ma prędkość obrotowa do regulatora to nie aparat zapłonowy który mógłby mieć problemy. W przypadku reglera tym większe napięcie które trzeba obniżyć i tyle nic więcej tam się nie dzieje.

[link widoczny dla zalogowanych]

Ta cena to chyba nie majątek i jest nowy.


Ma i to sporo, im większa prędkość obrotowa tym większe napięcie trafia z alternatora na regulator i z większym sobie musi radzić.
Czy nie majątek to kwestia dyskusyjna bo to u Pana Suzuki 1.080 PLN ale nie ma gwarancji że się nie spali za jakiś czas jak zamnienniki.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 14:36, 09 Cze 2016    Temat postu:

Powiem, że przy problemie @bankiera trochę sobie poczytałem... Dalej nie twierdzę, że wiem, ale coś teorii przerobiłem. [link widoczny dla zalogowanych]. Zasadnicza różnicą między XTZtą a DLem to tam są 3 fazy połączone w gwiazdę, a w DLu trójkąt.

Im większa prędkość obrotowa, tym większa wydajność samego alternatora, a tym samym regulator musi zwierać więcej prądu do masy. Paradoksalnie dla regulatora jest lepiej jak ma więcej odbiorników prądu niż mniej, bo wtedy część prądu zamiast przez regulator idzie na nasze zachcianki.

@bankier mi się coś wydaje, że miałeś nie tak przewinięty ten alternator, ale głowy pod topór za tą teorię nie położę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bankier
Motocyklista



Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Czw 20:04, 09 Cze 2016    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Powiem, że przy problemie @bankiera trochę sobie poczytałem... Dalej nie twierdzę, że wiem, ale coś teorii przerobiłem. [link widoczny dla zalogowanych]. Zasadnicza różnicą między XTZtą a DLem to tam są 3 fazy połączone w gwiazdę, a w DLu trójkąt.

Im większa prędkość obrotowa, tym większa wydajność samego alternatora, a tym samym regulator musi zwierać więcej prądu do masy. Paradoksalnie dla regulatora jest lepiej jak ma więcej odbiorników prądu niż mniej, bo wtedy część prądu zamiast przez regulator idzie na nasze zachcianki.

@bankier mi się coś wydaje, że miałeś nie tak przewinięty ten alternator, ale głowy pod topór za tą teorię nie położę.


Ja też sporo o tym czytam od pewnego czasu i rzeczywiście możesz mieć rację. Dla regulatora - paradoksalnie im więcej odbiorników tym lepiej bo więcej przekazuje prądu i mniej musi wytracać w postaci ciepła. Też skłaniam się ku wersji , że to była wina alternatora i mam nadzieję , że teraz te problemy się skończą. Oby


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iceman
A1



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 17:36, 21 Wrz 2016    Temat postu:

Witam,
A ja mam podobny problem z prądem i już mnie cholera bierze.

Przewinięte cewki w aku, magnesy na oko wyglądają ok, brak jakichkolwiek oznak, że się przesunęły. Regulator nowy ( z suzuki Sad ).

Napięcia na wyjściu alternatora stbilne, takie same i przy 5000 ob trochę ponad 80V.

Po odpaleniu zimnego moto ładowanie jest ok. ok 13.9V przy włączonych światłach ( właczają się automatycznie ).

Problem pojawia się jak sie motocykl nagrzeje, napięcie na aku spada jakby wogóle nie było ładowania. W tym czasie napięcia na wyjściu alternatora wyglądają ok.

Co to może być?

Pozdrawiam,
Emil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Śro 21:29, 21 Wrz 2016    Temat postu:

Iceman napisał:

Problem pojawia się jak sie motocykl nagrzeje, napięcie na aku spada jakby wogóle nie było ładowania. W tym czasie napięcia na wyjściu alternatora wyglądają ok.

Co to może być?

Pozdrawiam,
Emil


Przy jakich obrotach sprawdzasz ładowanie? Jakie masz objawy oprócz tego mierzonego napięcia? przygasają Ci reflektory? akumulator Ci pada?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:37, 21 Wrz 2016    Temat postu:

Skoro piszesz o napięciu 80[V] To chyba masz coś nie tak zakres napięcia powinien wahać się między 12-15 V może na wyjściu z alternatora może być max 18V i to powinien regulator zbić do 14,4 V
Sprawdź miernik albo sprawdź czy jak zgasisz motor to czy światła przygasają stara sprawdzona metoda na to aby wiedzieć czy jest ładowanie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Iceman
A1



Dołączył: 03 Maj 2016
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 8:15, 22 Wrz 2016    Temat postu:

Hej,
napiecie 80V na wyjściu alternatora to źle? Nie powinno własnie takie być?

Objaw mam taki, że jak się moto rozgrzeje to spada napięcie na akumulatorze.
Podmieniłem akumulator i zachowanie takie samo Sad

Pozdrawiam,
Emil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 8:27, 22 Wrz 2016    Temat postu:

Z tego co wiem sam alternator może dać nacwysokich obrotach i ze 100V. Napięcie zbija regulator napięcia. Jakie masz napięcie na akumulatorze gdy moto postoi z 10 min.o jakie pojawia się po odpaleniu go?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 9:14, 22 Wrz 2016    Temat postu:

Nie napisałeś przy jakich obrotach robisz pomiar. Jak na wolnych mierzysz to napięcie po rozgrzaniu to jest pierwszy błąd. Mierzy się tak jak serwisówka podaje przy określonych obrotach jak dobrze pamiętam chyba 4k obr/min wtedy napięcie powinno oscylować przy ok 14-14.4V.

W moim K4 też kiedyś walczyłem z elektryką (przygasały mi światła na wolnych obrotach) mierzyłem napięcia ładowania, alternator, podmieniałem aku niestety okazało się że wina leży po stronie jakości elektryki w tym moto. No ale to inna historia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 10:55, 22 Wrz 2016    Temat postu:

Sam u siebie już 2 razy przewijałem altek (w F800GS).
Tak z teorii to masz tam alternator trójfazowy połączony w trójkąt (nie gwiazdę) i zawieszony w powietrzu. Nie jest on sam w sobie podłączony z masą mtocykla.

Z kwestii pomiarów samego alternatora... Jak chcesz go pomierzyć, to powinieneś przede wszystkim odłączyć go na czas pomiarów od instalacji moto, czyli od regulatora i odpalić na samym akumulatorze. Przy obrotach jałowych powinieneś mieć ok 30V AC. Po podniesieniu obrotów powinno być więcej. W niektórych motocyklach potrafi dojść nawet do 150V AC (np Honda VFR). W DLu fabryka podaje jakie napięcie powinieneś mieć przy określonych obrotach (chyba przy 5Kobr/min). Tak naprawdę jest to średnio istotne. Ważne są 2 rzeczy Na wszystkich cewkach napięcia muszą być równe, i przy 1200obr/min i przy 4tyś obr/min i przy 9tyś obr/min. Średnio się sugeruj wartościami napięć, ważne, żeby były równe. Druga ważna rzecz, to z żadnej cewki nie może być przebicia na masę. Czyli jeden koniec miernika dajesz do masy motocykla/minusa akumulatora i sprawdzasz na wszystkich 3 przewodach alternatora czy pojawi ci się jakiekolwiek napięcie. Jak nie ma nic, to znaczy, że dobrze. Jak jest napięcie, to znaczy, że altek jest upalony.

Dopiero dalej do pracy wkracza regulator i to on sprawia, że napięcie w sieci zaczyna oscylować w okolicy naszych 14-14,5V.

Jeżeli problemy zaczynają ci sie po zagrzaniu silnika, to zagrzej go, i sprawdź co się wtedy dzieje na alternatorze. Tylko koniecznie odłącz regulator, bo inaczej nie wyjdzie ci pomiar.

Też osobiście tak się skłaniam, że jeżeli miałbyś sprawny altek i nowy regulator, to sprawdzaj instalację. Na dzień dobry przejrzyj połączenie przewodów z alternatora do regulatora napięcia i dalej do akumulatora. Zwłaszcza jak są tam jakieś złączki. Ja u siebie w rzepaku dodatkowo dokładałem na zaś przewody po 2,5mm2...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 14:29, 22 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 21:57, 01 Kwi 2017    Temat postu:

Panowie, sytuacja wygląda tak:
po zakupie i przywiezieniu Stroma do domu, albo czegoś nie wyłączyłem (manetki, halogeny) albo była to kwestia starości. W każdym akumulator padł.
Ładuje się ładnie do 14,5 V ale po podłączeniu np. halogenów jego napięcie spada do ok 10,5 V.
Podczas rozruchu silnika ledwo kręci ale w końcu odpala. Napięcie podczas rozruchu spada do ok. 6V.
Teraz najważniejsze. Nie udało mi się dziś dobrać do koła magnesowego więc chciałem sprawdzić chociaż napięcie ładowania. Woltomierz podpięty pod zaciski aku. Reszta na filmiku. W momencie wzrostu obrotów na filmiku, kręciłem go do ok 5000 rpm.
Spadek napięcia spowodowany stanem akumulatora, czy czymś poważniejszym?
https://www.youtube.com/watch?v=w1h9ec2JWwM&feature=youtu.be


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 8:10, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Bardzo możliwe. Wbrew pozorom sprawny akumulator jest bardzo ważny przy motocyklowym układzie ładowania. Choć co ciekawe lekki spadek napięcia mam u siebie w F800GS i jest to normalny objaw. Jest to w pewnej mierze spowodowane zbyt cienkimi kablami między regulatorem a akumulatorem.

Jak będziesz robił, to najpierw na próbę zamień się z kimś akumulatorem. Zobaczysz czy to tu. A jak będziesz miał tak dalej to przegląd kabli... Może masz gdzieś zaśniedziałe styki, złączki czy słabo przykręcone kable do aku Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin