Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Luz tarczy hamulcowych przednich

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karku
A1



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:08, 01 Maj 2014    Temat postu: Luz tarczy hamulcowych przednich

Podczas hamowania słyszę z przodu motocykla jakby klikanie/stykanie. Byłem przekonany, że to luz na łożysku główki ramy, a okazało się, że to luz na tarczach hamulcowych z przodu. Tarcze są normalnie przykręcone do koła, ale wyrobione są nity/tuleje, które łączą "pająk" z częścią roboczą tarczy.
Ktoś miał taką usterkę i zna rozwiązanie?
Nowe tarcze to 600 PLN za sztukę.
Można te elementy ze sobą zespawać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 21:42, 01 Maj 2014    Temat postu: Re: Luz tarczy hamulcowych przednich

karku napisał:
Podczas hamowania słyszę z przodu motocykla jakby klikanie/stykanie. Byłem przekonany, że to luz na łożysku główki ramy, a okazało się, że to luz na tarczach hamulcowych z przodu. Tarcze są normalnie przykręcone do koła, ale wyrobione są nity/tuleje, które łączą "pająk" z częścią roboczą tarczy.
Ktoś miał taką usterkę i zna rozwiązanie?
Nowe tarcze to 600 PLN za sztukę.
Można te elementy ze sobą zespawać?

Spawania tego jest niezbyt rozsądnym pomysłem - DL ma przednie tarcze pływające i luz na nitach musi być. Jeżeli tarcze mają duży przebieg to nity faktycznie mogą mieć już duże luzy, ale wówczas zwykle także grubość tarczy zbliża się do grubości minimalnej.
Owszem niektórzy stosują różne patenty na ich zmniejszenie ale ja bym się nie odważył na eksperymenty w newralgicznych elementach układu hamulcowego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adamar
Maniak motocyklowy



Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1220
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: CK

PostWysłany: Czw 23:46, 01 Maj 2014    Temat postu:

Skalar ma rację, tym bardziej że po Twoim pomyśle ze spawaniem raczej na pewno będą biły.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pią 10:50, 02 Maj 2014    Temat postu:

juz byl taki przypadek w malym DLu ale z tego co pamietam kolega tego nie rozwiazal bo w gre wchodzila wymiana tarcz niestety,,,,u niego byl dosc "spory" - powiedzmy ponad sredni przebieg 70 tysi czy cos kolo tego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hada
Motocyklista



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 14:38, 02 Maj 2014    Temat postu:

Już lepiej kupić słabsze zamienniki niż żmudzić w zużytych, szczególnie, że hamulce w DL'u nie są szczytem świata.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
karku
A1



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 17:02, 02 Maj 2014    Temat postu:

Dziękuję za szybką i rzeczową odpowiedź.
Adamar masz rację, że po spawaniu pewnie będą biły. Słuszna uwaga.
W powiedźcie mi jeszcze czy można z luzem na tarczach jeździć czy wymienić je czym prędzej? Z grubością tarcz jest jeszcze ok, a na skuteczność nie narzekam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hada
Motocyklista



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 17:04, 02 Maj 2014    Temat postu:

Póki hamują i nie ma strasznych stuków ani drgań, można jeździć. Jak zaczniesz odczuwać luzy poprzez kierownice - od razu wymieniaj.

P.S.: Oczywiście najlepiej wymienić już Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Wto 21:09, 07 Paź 2014    Temat postu:

u mnie też ,,dzwonią " choc są proste i dość grube ale jakos sie przyzwyczaiłem do tego.Z tym ze u mnie luz powoduje dzwięk jakby tarcze ocierały (nawet ciężko było to zdiagnozowac na zlocie hehe)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Benek
Motocyklista



Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 21:17, 07 Paź 2014    Temat postu:

Trzeba wziąć dwie duże, stalowe kulki i skręcić w imadle ściskając (sprasowując) z wyczuciem każdą tulejkę . Idea Kulki muszą mieć średnicę większą niż otwór w tulejach Exclamation
Luz zniknie i tarcza będzie dalej służyć. Ta technika nie narusza w żaden sposób konstrukcji tarczy i nie ma się czego bać.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Benek dnia Wto 21:20, 07 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Śro 15:22, 08 Paź 2014    Temat postu:

mam nadzieje ze to pomorze ,próbowałeś to u siebie ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin