|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andy250
A1
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów/Wrocław
|
Wysłany: Nie 22:10, 13 Mar 2011 Temat postu: Lewa pokrywa silnika - korozja ? |
|
|
Czołem
Zauważyłem korozję (?) na brzegu lewej pokrywy silnika:
Było to po dłuższym postoju, więc wyczyściłem porządnie i odstawiłem moto do garażu. Następna wizyta - to białe "coś" pojawiło się znowu. Ktoś ma pomysł co to dokładnie jest? Podejrzewam jakiś czynnik zewnętrzny (płyn chłodniczy, sól itp.). Czy taka pokrywa raz naruszona korozją będzie non stop korodować w tym miejscu? Zauważyłem też kroplę płynu chłodniczego wykapującą z "rurki bez zaślepki" w tym miejscu (fotka z lewej strony moto):
Czy ktoś wie co to za element i co to za "rurka bez zaślepki"? Do tego elementu dochodzą węże z chłodziwem (2 od głowic i co najmniej 1 dodatkowy). Może powinienem ściągną pokrywę (o ile się zorientowałem nie ma pod nią oleju)? Poradźcie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
DLuk
Administrator
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 21:46, 14 Mar 2011 Temat postu: Re: Lewa pokrywa silnika - korozja ? |
|
|
andy250 napisał: | ... Ktoś ma pomysł co to dokładnie jest? ... |
sól z Morza Północnego lub Bałtyckiego? Jeździł kiedyś na wyspach lub np. na północy Belgii?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Wto 12:58, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Podobnie było u mnie, biały nalot i zacieki po lewej przedniej stronie silnika i jak sie okazało były to pozostałości po płynie chłodniczym ktory wyciekał na łączeniu gumowego węża i takiego trojnika mniejwiecej tam gdzie pokazujesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
magrafb
Motocyklista
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 13:14, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
W taki sposob korodują stopy aluminiobodobne z jakiego sa wykonane dekle. Jak zaczniesz skrobac do bedzie odpadalo i zostana wżery. Wystarczylo ze pojezdziles troche juz po sypaniu sola, stal w wilgotnym i juz.
Tez tak mi sie zrobilo po zimie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andy250
A1
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów/Wrocław
|
Wysłany: Wto 19:44, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Moto było ściągnięte parę lat temu z Niemiec. Nie wiem czy jeździło nad Bałtykiem czy nie Ale faktycznie, zaniedbałem czyszczenie po jeździe zimą :/ Ponadto zlokalizowałem chyba ten wyciek i rzeczywiście to płyn chłodniczy niszczy pokrywę - tak samo jak pisze Basmanek przepuszcza na załączu węża i tego trójnika, który okazuje się być termostatem.
@Basmanek - rozbierałeś to ustrojstwo a jak tak to od góry czy bez ściągania przepustnic - z boku? Czy do tego trzeba zlać cały płyn?
@magrafb - wżery już mam i to całkiem spore
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Basmanek
Motocyklista
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa, Jelonki
|
Wysłany: Wto 21:22, 15 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
No cóż w ramach zimowej akcji serwisowej suzuki zrobił to serwis. Był wymieniony ten wąż gumowy- (60zł) i płyn był wymieniany. Aby to wymienic myśle, ze wystarczy zdjąć airboxa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andy250
A1
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów/Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:03, 20 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj się z tym uporałem. Płyn wymieniony, ale wąż pozostał stary. Był dość słabo dokręcony. Wąż zdjąłem, połączenie porządnie oczyściłem i poskręcałem porządnie. Na razie nie cieknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Nie 18:36, 20 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
starym dobrym i sprawdzonym sposobem jest przed montazem posmarowac, kruciec i waz w srodku, smarem - zwyklym smarem lozyskowym.
Dzieki takiemu zabiegowi waz prawidlowo sie uklada pod naciskiem opaski i poloczenie dobrze sie uszczelnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amigogpz
A1
Dołączył: 29 Lis 2010
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Czw 19:46, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Fotka nie najlepszej jakości, ale wżery widać. To bardzo częsta bolączka angoli lub tez maszyn które jezdziły w podobnym klimacie (słono i wilgotno). Tylko widać że w DL korozja trapi lewy dekiel, może to też wina materiału, bo to nie pierwszy DL który tak ma. Przy nastepnej wymianie oleju odkręcę dekiel, i zobacze czy można coś z tym zrobić, przeszlifować. Troche mnie to wkurza bo wyglada jakby mi ktos moto pogryzł:]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Floydoo
Motonita
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000
|
Wysłany: Czw 20:46, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
i tak nie jest zle, ci co jezdza chopperami maja gorzej bo SUZUKI korozje lubi i to jest fakt, a w choperze masz niemal taki sam dekiel tak samo skorodowany tyle ze chromowany, a malowanie (co w tym przypadku jest ostatecznoscia ) i tak o niebo taniej wychodzi niz chrom
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
andy250
A1
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów/Wrocław
|
Wysłany: Czw 23:26, 24 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
To pod tym deklem jest olej? Myślałem że tam jakaś elektryka się mieści. W serwisówce nie znalazłem samej procedury zdejmowania tego dekla :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|