Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koło magnesowe DL 1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:54, 07 Lip 2013    Temat postu: Koło magnesowe DL 1000

Witam!
Mieliście może kiedyś problem z kołem magnesowym przy alternatorze? Mnie odkleiły się magnesiki ( 2 z chyba 5 -ciu które są klejone do koła )
Nie wiem, czy da rade to jakoś kleić i czym ew. czy tylko wymiana na nową część. W moim DL 1000 z 2007r. te magnesy są klejone, natomiast w nowszych modelach podobno jest już zastosowana inna, lepsza metoda - na jakieś blaszki, które są nie do ruszenia Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 11:20, 07 Lip 2013    Temat postu:

http://www.vstromclub.fora.pl/usterki-i-awarie,45/regulator-napiecia-stabilnosc-npaiecia-ladowania,11428.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Nie 12:24, 07 Lip 2013    Temat postu:

Klasyczna awaria w 1000. Klej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 13:56, 07 Lip 2013    Temat postu:

No to kleje, dzięki za podpowiedzi Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 18:13, 07 Lip 2013    Temat postu:

miszalak napisał:
No to kleje, dzięki za podpowiedzi Very Happy

... kleję, kleję, ale czym ? Może jakaś podpowiedź na coś sprawdzonego Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agentczor
Motocyklista



Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 1:47, 08 Lip 2013    Temat postu:

W stanach polecają klej JB WELD - można dostać na allegro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:51, 08 Lip 2013    Temat postu:

Jeszcze raz dzięki, dam znać jak poszło klejenie i dajmy mu czas - temu kleju na wykazanie się Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Pią 9:59, 04 Kwi 2014    Temat postu:

no i mnie totrafiło, spotkanie czterech magnesów:

[link widoczny dla zalogowanych]

efekt:
[link widoczny dla zalogowanych]

Teraz pytanie czy po przyklejeniu magnesów tak przypalony stator ma szansę pracować czy nie warto ryzykować? I co zrobić z tymi magnesami co się nie odkleiły, zostawić ?

No jestem po spotkaniu z dwoma fachowcami. Jeden chętnie zreanimuje stator w zamian za 800zł drugi kazał przykleić magnesy na miejsce i zobaczyć zachowanie statora i ewentualnie wtedy myśleć o przewijaniu.
Zobaczę czy te klejenie mnie nie przerośnie:)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skov dnia Pią 12:33, 04 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kondziu
A2



Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów

PostWysłany: Pon 22:40, 07 Kwi 2014    Temat postu:

"Stator" Musi być przewinięty albo nowy tego nie wkładaj bo spalisz sobie już do końca regulator jeżeli już nie ucierpiał..

A co do magnesów to nie obejdzie się bez oddania do specjalistycznego warsztatu gdzie kleją sprzęgła (okładziny) a tak że okładziny klocków hamulcowych, gdyż klej którym to musi być sklejone potrzebuje odpowiedniego wygrzania w piecach o wysokich temp.mnie to kosztowało 50zł i za dwa dni miałem gotowe zrobiłem już na tym około 15 tys,i nic się nie dzieje:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pablo528
A2



Dołączył: 17 Kwi 2011
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Buska Zdroju

PostWysłany: Wto 9:00, 08 Kwi 2014    Temat postu:

Ja parę lat temu przewijałem samodzielnie stator w Virago, nie jest to jakieś skomplikowane, tylko potrzeba cierpliwości i dokładności - odkręcasz stator odwijasz drut z cewek licząc zwoje, na każdej cewce powinno być tyle samo, rysujesz żeby nie zapomnieć schemat połączeń, mierzysz grubość drutu wcześniej zrywając izolację, i nawijasz taką samą ilość zwoi, ja kupiłem drut na metry, w izolacji o podwyższonej odporności na temperaturę o ile dobrze pamiętam 280*C, po nawinięciu trzeba to polakierować odpowiednim lakierem wystarczy 50 ml - potem trzeba to wygrzać przez 12 h w temperaturze zależnej od użytego lakieru u mnie było to 220*C, ja to robiłem w starym piekarniku na zewnątrz (strasznie śmierdzi nie radzę robić w domu) wcześniej stabilizując temperaturę poprzez odpowiednie uchylenie drzwiczek Smile koszt : drut (kupiłem 2 X więcej niż potrzebne jakby coś poszło nie tak)- 40 pln z przesyłką , lakier z zaprzyjaźnionego zakładu przewijania silników 2 piwa, 4 h roboty i 12 h wygrzewania. Zwrócić należy uwagę na połączenia - muszą być najpierw zaklepane (ja użyłem końcówek konektorów) potem zlutowane twardym lutem. Ja zrobiłem na tym statorze ok 5 tys km ładowanie było super - z tego co wiem do to tej pory nie ma z nim problemów (4 lata)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzio_34
A1



Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 20:06, 28 Kwi 2014    Temat postu:

Witam wszystkich. Panowie i Panie potrzebuję pomocy . Otóż od niedawna jestem posiadaczem V-STRUMA 1000 z 2007 roku,od pierwszego dnia zakochałem się w tym motorku, w prowadzeniu oraz wyglądzie. Po paru dniach jazdy zaczęło mi coś stukać od strony alternatora, po rozebraniu zobaczyłem że 2 magnesy są odklejone. Problem jest w tym,że 1 z magnesów był roztrzaskany ,zostało tylko połowa.Próbowałem już wszystkiego ,ale jest wielki problem z dokupieniem koła magnesowego, albo samego magnesu,gdzie to dokupić , może komuś został 1 niepotrzebny magnes chętnie odkupię. Chciałem spytać Was czy może ktoś mi coś rozsądnego poradzi, bo jestem zdruzgotany tym że nie mogę sobie pojeżdzić .Dzięki z góry i pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 20:33, 28 Kwi 2014    Temat postu:

Nie wiem skąd jesteś. Jeżeli z Warszawy, lub okolic skontaktuj się z Michałem Szramą. W jego warsztacie pewno coś się znajdzie, a na pewno coś Ci poradzi - pomoże. Tel. 501 834 537

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radzio_34
A1



Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 18:53, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Cześć dzięki za kontakt na pewno skorzystam. Pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 19:59, 29 Kwi 2014    Temat postu:

ja szukając koła magnesowego znalazłem tylko jeden i w sumie nadal wisi na jednym portalu, który ostatnio zmienił nazwę. Tyle że jest inne, bo ma 4 magnesy a ty masz bodajże 6. Jednak miałem ten komfort że u mnie tylko się odkleiły, więc je przykleiłem a altek przewinąłem. Na razie wszystko działa jak należy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Śro 15:17, 30 Kwi 2014    Temat postu:

skoro jest juz ten temat to pytanie czy ta awaria zdarza sie zarowno w starszej wersji 4 magnesowej czy dotyczy tylko nowszej....gdzies byla wzmianka, ze w 1000 byla modyfikacja tego kola magnesowego wlasnie i nie wiem czy ma to zwiazek czy nie


sam mam K3 i wolalbym, zeby przypadlosc ta tyczyla sie tylko tych lepszych, nowszych Smile modeli


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Śro 16:29, 30 Kwi 2014    Temat postu:

ta starsza wersja chyba wychodziła tylko w 2002r.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miszalak
A2



Dołączył: 17 Lut 2012
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 17:37, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Z tego co wiem, to w nowszych wersjach już zabezpieczali magnesy ( jakieś blaszki oprócz klejenia - chyba ), więc awaria z odklejaniem raczej dotyczyła starszych wersji. Tak jak u mnie w K7 odkleiły się france Evil or Very Mad
Ale od kiedy zaczęli stosować te blaszki, nie mam pojęcia Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 10:48, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Witam
Mam właśnie problem z wyżej wymienioną usterką i mam wykruszone magnesy. Niestety dostały się do oleju. po spuszczeniu było kilka opiłków przylepionych do śruby. Poradźcie co teraz zrobić czym płukać silnik itp.? skąd można dorwać magnesy? czy trzeba całe koło magnesowe? sam wirnik wydaje się ok, cewki całe. Jaka jest różnica w 4 magnesowym, a 6 magnesowym kole ? bo mogę kupić z 4 magnesami całe sprawne, albo z 6 i jeden magnes uszkodzony. z 2 zrobiłbym 1.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Wto 20:19, 02 Wrz 2014    Temat postu:

bodajże tylko w pierwszym roku produkcji stosowano 4 magnesowe, później magnesów było 6. Różnią się wielkością i z racji tego z dwóch nie zrobisz jednego całego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario-Awario
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon 6:49, 08 Wrz 2014    Temat postu:

ja w czerwcu kupowałem nowe koło magnesowe, ( 6 magnesów)
żadnych modyfikacji nie było,
magnesy klejone były po przestawieniu i wytrzymały dwa lata, o ile przestawienie magnesów nie jest groźne i skutkuje tylko słąbszą elektrownią Wink to problemy zaczynaja sie gdy zaczynają wchodzić na siebie pękać i kruszyć..

tematów na forum jest nawet sam foty wstawiałem..
a w miedzyczasie znalazłem to :
[link widoczny dla zalogowanych]
nie, nie musicie dziękować Wink

pozdro


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mario-Awario dnia Pon 6:49, 08 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
saflon
A1



Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 12:46, 08 Wrz 2014    Temat postu:

wielkie dzięki mario. A wiecie może czy koło magnesowe od TL'a będzie pasowało ? bo znalazłem z zabezpieczonymi magnesami i wyszłoby znacznie taniej niż robienie mojego. A przyznam czeka mnie duży koszt w związku z czyszczeniem silnika z okruchów magnesu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 21:03, 01 Kwi 2017    Temat postu:

Z racji tego, że swojego Stroma kupiłem końcem października i nie mieliśmy się okazji bliżej poznać, dziś zabrałem się za bliższe poznanie połączone z przygotowaniem do sezonu.
Skoro już spuściłem olej z silnika, uznałem, że zanim wleję świeży, zajrzę do koła megnesowego.
Niestety utknąłem na próbie demontażu wysprzęglika. Mimo odkręcenia śrub, nie chciał wyjść, a ja, żeby niczego nie uszkodzić nie chciałem się z nim na siłę szarpać.
Póki co Strom stoi z pustą miską olejową. Możecie podpowiedzieć jak dobrać się do koła magnesowgo krok po kroku, żeby niczego nie uszkodzić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skov
A



Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ciechanów

PostWysłany: Nie 11:16, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Odkręć wysprzęglik, osłonę koła zębatego i wszystkie śruby dookoła i to wszystko. Wysprzęglik trzyma się tylko na dwóch śrubach i nie sprawiał nigdy problemów przy demontażu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 11:46, 02 Kwi 2017    Temat postu:

Tak jak pisałem, odkręciłem 2 śruby wysprzęglika, próbowałem go wyciągnąć ale wyszedł może jakieś 2 - 3 mm.
Mówisz, że trzeba go ciągnąć aż wyjdzie i nie ma tam się uszkodzić podczas wyciągania?
Jeśli tak to spróbuję.

edit: właśnie znalazłęm filmik, na którym osoba demontująca wysprzęglik zacisnęła trytytkami klamkę sprzęgła. Może przez to nie chciał mi dać się wyjąć?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kitza dnia Nie 12:42, 02 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 14:47, 02 Kwi 2017    Temat postu:

kitza napisał:

edit: właśnie znalazłęm filmik, na którym osoba demontująca wysprzęglik zacisnęła trytytkami klamkę sprzęgła.


Tak trzeba zrobić. Instrukcja serwisowa o tym mówi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin