|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 20:57, 06 Mar 2015 Temat postu: Kapiący olej z rurki od pompy wodnej |
|
|
Dzisiaj zauważyłem że z rurki idącej z pompy wodnej kapie olej. Było może 2 krople na osłonie i mokra rurka. Znalazłem temat z kapaniem wody ale olej?! Czy ktoś to przerabiał? I ewentualnie czy naprawa jest skomplikowana? Można zrobić samemu czy serwis?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 21:32, 06 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Uszczelniacz pompy wody
[link widoczny dla zalogowanych]
z jednej strony uszczelnia płyn chłodniczy a z drugiej ma zimmering olejowy .
w środku jest komora z wężykiem na którym znalazłeś olej
dość prosta wymiana ale dekiel trzeba zrzucić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 21:55, 06 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Nic więcej nie trzeba? jak tylko to? [link widoczny dla zalogowanych] Żadnych uszczelek, i innych dupereli? Jak tak to jutro to zrobię!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KANGUR
Motonita
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: Pią 22:02, 06 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Oczywiście , że trzeba . Musisz jeszcze wymienić uszczelkę pompy wody ( taki w sumie oring ) + uszczelkę pod pokrywę dekla sprzęgła który musisz zdjąć aby się dostać do pompy .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Pią 22:13, 06 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
No to lipa. A już się ucieszyłem że ogarnę temat jutro. I oczywiście tylko serwis i tydzień czekania na uszczelkę i oring pompy wody. Jeszcze jedno pytanie. Mogę z tym objawem jeździć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GrzesiekK
Motonita
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 523
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: Pią 22:51, 06 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
spokojnie możesz przez jakiś czas
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darayavahus
A2
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: Wto 23:29, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
I jeszcze łożyska
Bo zapewne od tego uszczelnienie padło, że łożyskowanie wałka pompy padło, wałek dostał bicia itd.
Właśnie wróciłem z garażu - mam to samo.
Liczyłem, że łożyska będą dobre, ale niestety. Jak na mój gust mają trochę za duży luz.
Więc trzeba odżałować więcej gotówki.
Inaczej szkoda roboty - zaraz się zwali ponownie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Wto 23:53, 17 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Po ostatniej jeździe nic nie ciekło. Zostawiłem temat do obserwacji. Lecz wiem jakie koszta.
łozysko 93zł x 2szt
oring pokrywy pompy 63zł
uszczelniacz olejowy 22zł
uszczelniacz olejowo cieczowy 112zł
wałek pompy 164zł
oring pod pompę wody 28zł
Ceny katalogowe w serwisie. Robocizna ok 250zł w ASO
Ja wymieniałem płyn bo sprawdzałem zawory i może źle był odpowietrzony albo coś w tym stylu. Jak sytuacja się powtórzy to będę wymieniał. Teraz obserwacja
Ps. ceny podesłał kolega z forum -"motokras" i rabaty też daje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bzyku dnia Wto 23:57, 17 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Darayavahus
A2
Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: Śro 12:33, 18 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
U mnie też najpierw kapało, ale przez zimę zrobiło wielką kałużę pod motocyklem.
Kupiłem już zestaw naprawczy. Szkoda, że w takim zestawie są tylko te podstawowe uszczelniacze.
A resztę trzeba osobno kombinować...
Jakbym nie znalazł łożysk, to jaki rabat ten kolega daje?
Teraz jeszcze tak się zastanawiam, czy ośka z wirnikiem da radę...
Te 250 robocizny to też raczej przesada...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Darayavahus dnia Śro 12:35, 18 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzyku
Motonita
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: Śro 15:03, 18 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Pytaj kolegi "motokras" Pracuje w suzuki Białystok.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pią 22:26, 08 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Siema.
Jakieś 4 miesiące temu ciekł mi płyn chłodniczy przez rurkę, więc poczytałem posty na forum i zamówiłem sobie zestaw naprawczy (uszczelka olej-woda, i jeszcze jedna od wałka z wirnikiem) plus uszczelkę dekielka sprzęgła i pompy wody. No i usterka ustała, sucho... Dzisiaj zobaczyłem, że lekko mi się poci tam znowu ale tym razem to olej. Więc znowu czytając wpisy wychodzi na to, że ponownie winna jest ta sama uszczelka. Więc moje pytanie, czy mogło się to powtórzyć ze względu na uszkodzone łożyska ? Czy tym razem prócz łożysk dodatkowo wymienić np. cały wałek z wirniczkiem ? Łożyska wydawało mi się wtedy, że chodzą ok...
Dodatkowo grzeje mi się bardziej niż wcześniej, możliwe że nie odpowietrzyłem ? Myślałem, że odpowietrza się sam...Jednak chłodnica nagrzewa się cała. Mam problem z czujnikiem wentylatora, zaśniedziałe piny w kostce i na czujniku, muszę wyczyścić bo nie załącza się wentylator - odpięty czujnik i wentylator działa, czyli sam jest w porządku.
Raz jak stałem długo na włączonym silniku to mi się zapaliła kontrolka - przegrzał mi się.
Zastanawiam się czy to np. nie spowodowało ponownego uszkodzenia uszczelki i czy mogło to mieć w ogóle jakikolwiek wpływ.
Byłbym wdzięczny za jakąś podpowiedź, widzimy się na zlocie i chciałbym tam dojechać sprawnym moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Książe
Motocyklista
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 9:40, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Koszty naprawy można zmniejszyć kupując łożyska w "normalnym' sklepie handlującym produktami np. SKF, FAG, KOYO
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli znasz średnicę wewnętrzną, średnicę zewnętrzną, wysokość i typ (kulkowe, stożkowe, etc), dopasujesz na pewno. Raczej żaden producent moto nie stosuje łożysk tylko i wyłącznie do danego typu, to są części z półki.
Cena kilkanaście do około 30 PLN, na pewno nie będzie to 93 PLN za sztukę.
Nie rozbierałem jeszcze tego u siebie, ale według rysunku:
[link widoczny dla zalogowanych]
Są to zwykłe łożyska kulkowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 15:03, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
bzyku napisał: | Po ostatniej jeździe nic nie ciekło. Zostawiłem temat do obserwacji. Lecz wiem jakie koszta.
łozysko 93zł x 2szt
oring pokrywy pompy 63zł
uszczelniacz olejowy 22zł
uszczelniacz olejowo cieczowy 112zł
wałek pompy 164zł
oring pod pompę wody 28zł |
Książe napisał: | Koszty naprawy można zmniejszyć kupując łożyska w "normalnym' sklepie handlującym produktami np. SKF, FAG, KOYO |
Prawie wszystko można kupić w "normalnym" sklepie za 1\3 cen serwisu.
W czym uszczelka pod dekiel czy oring kupiony w serwisie będzie lepszy od tego kupionego o wiele taniej gdzieś indziej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pietryna
A
Dołączył: 09 Sie 2015
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 17:00, 09 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Czasami jest tak, że element jest z katalogu ale "specyficznego".
Przykład:
Oring olejowy popychacza z amortyzatora Fox DHX (czy ogólnie rowerowe FOXy) to niby standardowy calowy oring 12,7x3,53 tyle że koniecznie NBR 90a. O ile dostanie oringów z NBR nie jest problemem to nie udało mi się znaleźć nigdzie w Polsce tak twardego (90a).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pon 18:38, 18 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Znam już przyczynę ponownego uszkodzenia...nie wymieniłem simeringu olejowego :/ Jakoś mi to umknęło...no nic, za błędy się płaci. Zamówiony zestaw naprawczy, uszczelki. Teraz muszę znaleźć łożyska i simering gdzieś w Koszałkowie
Dzięki za info o częściach, rozejrzę się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 9:35, 19 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Niestety, łożyska tak jak ktoś już pisał wcześniej są niestandardowe...śr.wew.10, zew.22 a grubość 5, w standardzie grubość jest 6. Czyli, zostaje tylko ASO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 8:32, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
podczepie sie z pytaniem, jaka jest kolejność demontazu pompy wody w DL650? Kumpel ma złuszczona farbe na deklu pompy i chciałby to ładnie omalować a do tego trzeba zdemnontować dekiel. Z tego co mówi, to odkręcił sruby mocujce pompę ale dekiel trzyma się mocno do pompy a wirnik nie pozwala wycignac pompy z deklem. Czy konieczne jest zdjęcie całej pokrywy sprzęgła i tym samym wymiana wszystkich uszczelnień bo to chyba nie ma w takim układzie większego sensu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pon 9:22, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
W 1000 ściąga się sam dekiel pompy wody, wirnik zostaje w deklu skrzyni. Odkrecasz śrubki, ściągasz węże i już. Może być jedynie mocno przyssany, więc niech czymś delikatnie podwazy. Tam jest taki długi bolec w którym siedzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 9:54, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o 650tke
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Pon 10:00, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Wiem...wydaje mi się, że może być tak samo. Ale mogę się mylić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Pon 12:36, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
no na stówe jest inaczej,,, dzieki za chęci anyway
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jargus2
Motocyklista
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 272
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: Pon 12:49, 10 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Dekielek powinien sam odejść ,wirnik zostaje przy silniku
przy montażu wypadało by założyć nowy o-ring
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Śro 10:39, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Ku potomnym w sprawie demontazu pompy wodnej w DL650:
Uwaga: nie da się wymontować bez rozebrania pokrywy silnika.
Po zdjęciu pokrywy od środka, zdejmujemy zabezpieczenie na wałku pompy i zdejmujemy koło zębate (z tworzywa), wyjmujemy klin (kołek), który zabezpiecza/unieruchamia to koło zębate na walku pompy. Teraz juz pompę wody wraz z deklem możemy wyciągnąć z pokrywy.
Żeby dostać się do wirnika pompy trzeba sciągnąć dekielek pompy, który mocowany jest od strony pompy dwoma śrubkami, które należy wykręcić.
Po demontażu wypada zadać nowe oringi.
Mam nadzieję, że komuś się przyda i oszczędzi czasu i szarpania się z tematem .
pozdrawiam
Coliniak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 11:41, 12 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A jednak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coliniak
Motonita
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: in the middle of nowhere
|
Wysłany: Śro 11:57, 19 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Turek napisał: | A jednak |
...błądzić ludzka rzecz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Śro 16:03, 19 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Coliniak napisał: | Ku potomnym w sprawie demontazu pompy wodnej w DL650:
Uwaga: nie da się wymontować bez rozebrania pokrywy silnika.
Po zdjęciu pokrywy od środka, zdejmujemy zabezpieczenie na wałku pompy i zdejmujemy koło zębate (z tworzywa), wyjmujemy klin (kołek), który zabezpiecza/unieruchamia to koło zębate na walku pompy. Teraz juz pompę wody wraz z deklem możemy wyciągnąć z pokrywy.
Żeby dostać się do wirnika pompy trzeba sciągnąć dekielek pompy, który mocowany jest od strony pompy dwoma śrubkami, które należy wykręcić.
Po demontażu wypada zadać nowe oringi.
Mam nadzieję, że komuś się przyda i oszczędzi czasu i szarpania się z tematem .
pozdrawiam
Coliniak |
Poniżej link do zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wavi
A2
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 20:08, 19 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
Turek napisał: | Niestety, łożyska tak jak ktoś już pisał wcześniej są niestandardowe...śr.wew.10, zew.22 a grubość 5, w standardzie grubość jest 6. Czyli, zostaje tylko ASO. |
Nie koniecznie
Koyo 6900/3B pierścień wew. 3B
Bartosz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Turek
A
Dołączył: 28 Maj 2015
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Śro 23:00, 19 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
A spróbowałeś takie dostać ? Pisalem do firmy...różnica jest 1mm chyba...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wavi
A2
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12:02, 20 Kwi 2017 Temat postu: |
|
|
wavi napisał: | Turek napisał: | Niestety, łożyska tak jak ktoś już pisał wcześniej są niestandardowe...śr.wew.10, zew.22 a grubość 5, w standardzie grubość jest 6. Czyli, zostaje tylko ASO. |
Nie koniecznie
Koyo 6900/3B pierścień wew. 3B
Bartosz |
Edit
No cóż radość przedwczesna.
Pozostaje ASO - owe 5mm robi wielką różnice.!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wavi dnia Czw 12:05, 20 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|