|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voyt3c
A1
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23:58, 02 Sie 2013 Temat postu: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło |
|
|
Cześć,
jakieś 3 godziny temu (ok. 20:30) zaliczyłem glebę na piaszczystej drodze na polu. DL padł na prawą stronę. Na szczęście prędkość była niewielka, więc ja wyszedłem bez szwanku. Motocykl lekko ucierpiał:
- minimalnie zgięty prawy gmol - już wyprostowany,
- pęknięty handguard przy ciężarku - już sklejony,
- wygięta dźwignia hamulca tylnego - już na swoim miejscu.
Dodatkowo dwie rzeczy, które mnie niepokoją, a jutro trzeba ruszać dalej (a raczej w drogę powrotną).
1. Po wywrotce i podniesieniu sprzętu, vstrom nie chciał zapalić. Szybka rozkmina pozwoliła znaleźć przyczynę. Musiałem dużo mocniej przycisnąć dźwignię sprzęgła. I tutaj pytanie: o co moze chodzić? Co sie mogło stać?
- wydaje mi się, że musiałem nacisnąć sporo mocniej niż przed glebą,
- dalszy kawałek trasy był po podobnej drodze, więc nie mogłem sie skupić na samym motocyklu, ale wydaje mi sie, że pózniej działało ok - biegi zmieniały sie tak jak przed glebą (chociaż pewności nie mam) :-/
2. Wywrotka była dosyć delikatna, ale coś sie wykrzywiło przy kierownicy - albo sama kiera, albo tylko na mocowaniu i da sie to jutro wyprostować. Boje sie zeby nie było to coś poważniejszego. Moze jakieś rady i uwagi?
Objawy: przy naturalnym ułożeniu rąk przy (dawniej) prostej kierownicy koło jest skrecone w lewo i plaszczyzna: sruby na amorze-lagi-itd. jest skręcona jak koło. Jak wyrownam te "linię śrub" (sorry, nie wiem jak to nazwać) z linia motocykla to koło jest prosto, ale kierownica z prawej strony odbija w stronę jeźdźca (od strony prawej manetki jakby wygięta do kierowcy).
- lagi na oko są proste, z reszta to niemożliwe zeby przy tak delikatnej wywrotce na polu / piachu poszły lagi
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi na co zwrócić uwagę rano
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez voyt3c dnia Sob 9:19, 03 Sie 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Sob 0:52, 03 Sie 2013 Temat postu: Re: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło |
|
|
voyt3c napisał: | Cześć,
(...)
Dodatkowo dwie rzeczy, które mnie niepokoją, a jutro trzeba ruszać dalej (a raczej w drogę powrotną).
1. Po wywrotce i podniesieniu sprzętu, vstrom nie chciał zapalić. Szybka rozkmina pozwoliła znaleźć przyczynę. Musiałem dużo mocniej przycisnąć dźwignię sprzęgła. I tutaj pytanie: o co moze chodzić? Co sie mogło stać?
(...) |
To jest wersja z gaźnikiem, czy wtryskiem? Jak z wtryskiem, to motocykl ma czujnik odcinający zapłon przy przewrotce i czasem po chwili nie można go ponownie odpalić. A to mocniejsze naciśnięcie sprzęgła, to zapewne tylko jakiś zbieg okoliczności.
P.S. popraw te "śróby", bo zęby bolą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Suszny
Maniak motocyklowy
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 34 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie
|
Wysłany: Sob 10:40, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Ostatnio przy parkingówce na TDM też miałem wrażenie że kierownica jest krzywa. Okazało się że kierownica była prosta, jedynie delikatnie przekręciło się koło względem kierownicy na lagach. Stanąłem przed motocyklem, złapałem koło między nogi i pchałem kierownice w przeciwnym kierunku do wygięcia które nastąpiło. Trzeba było troche siły ale pomogło! Spróbuj u siebie, możesz poprosić kogos o pomoc żeby ci przytrzymał koło albo wjechać gdzieś żeby zablokować przód.
Za gówniarza ostro dojeżdżałem simsonka w lesie i przy każdej glebie tak właśnie trzeba było robić bo to delikatne było
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Sob 10:41, 03 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Sob 12:04, 03 Sie 2013 Temat postu: Re: Gleba na piachu / prawa strona - kierownica i sprzęgło |
|
|
biblo napisał: |
To jest wersja z gaźnikiem, czy wtryskiem? |
Oczy bolą... i głowa też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dober
DeTox nie pomoże
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pobiedziska/Poznań
|
Wysłany: Sob 21:10, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Moze ma przeszczepiony silnik? Np z Afryki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 22:29, 03 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Przy klamce sprzęgła masz czujnik elektryczny, który stwierdza czy została ona wciśnięta czy nie, może Ci się tam coś poluzowało albo wykrzywiło.
Generalnie w każdym Suzuki aby starter zadziałał potrzebna jest informacja z tego czujnika, że sprzęgło jest wciśnięte. Tyle że ten czujnik załącza się tak jak stop, nie potrzeba klamki wciskać do samego końca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voyt3c
A1
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:32, 04 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Wydaje mi się, że to jednak kierownica się skrzywiła, bo ustawiając koło prosto, to właśnie kierownica z prawej jest koło 3 cm w stronę kierowcy. Nie przesunęła się też na półce, bo byłoby to nienaturalne przesunięcie . Jest prosta do zakrzywienia przed manetkami. Dopiero później na oko (i na miarkę) widać różnicę odległości.
Na razie mi to nie przeszkadza, więc niech będzie. Przy okazji się spróbuje wyprostować albo kupi nową kierę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gebels
A
Dołączył: 06 Lis 2009
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Chotomów k. Warszawy
|
Wysłany: Pon 9:28, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Odkręcić kierownicę i sprawdzić czy prosta - na przykład kładąc ją na równym betonie i obmierzyć miarką
Rozkręcić lagi, wyjąć i włożyć z powrotem, Same się ustawią tak jak trzeba (oczywiście koło przednie też trzeba zdjąć)
Miałem podobną sytuację.
Żeby się pokrzywiły lagi, to musiałbyś w coś porządnie przywalić (albo coś w ciebie). Raczej na 90% kierownica.
Życzę powodzenia. Roboty na jakieś 3 piwka.
A przy okazji taka ciekawostka: inżyniery z Suzuki nie popisali się przytomnością umysłu przy konstruowaniu naszych maszynek. Mocowanie plastikowych owiewek przednich jest w przedniej dolnej części do chłodnicy... (sic!). Podczas mojego otarcia się o brzozę w lesie, połamałem lewą owiewkę, która jednocześnie siłą ciągu wyrwała tulejkę wspawaną w chłodnicę stanowiącą mocowanie plastikowej owiewki. Nie będę pisał jakimi słowami opisywałem ww. inżynierów po tym zdarzeniu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
biblo
moto-psychopata
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy
Pomógł: 78 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: W-wa
|
Wysłany: Pon 10:40, 05 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym gaźnikiem, to trochę palnąłem , ale co do trudności z odpaleniem motocykla po przewrotce, to wg informacji od Michała Szramy może to być skutek zadziałania czujnika, który w takim wypadku ma odciąć zapłon. Czasem trzeba chwilę odczekać.
express:: proponują zażyć Panadol
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pon 10:42, 05 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voyt3c
A1
Dołączył: 05 Kwi 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:35, 07 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Jednak kierownica lekko krzywa, praktycznie nie przeszkadza w jeździe – zrobi się przy okazji.
Drażni mnie też ta dźwignia sprzęgła. Trzeba mocniej przycisnąć klamkę aby odpalić, niż przed glebą. Jakieś cuda wianki. Muszę się w wolnej chwili przyjrzeć sprzęgłu, ze szczególnym uwzględnieniem czujnika. Może rykoszetem jakoś dostało i się lekko przestawiło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KAMAN
A2
Dołączył: 27 Maj 2012
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa/Wyszków
|
Wysłany: Sob 12:33, 10 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
Z tego co piszesz to moim zdaniem mogła się lekko wygiąć klamka sprzęgła przy upadku na lewo, nawet mimo handbarów jeśli je masz, na miękkim podłożu piasek i ziemia wchodzą wszędzie. Przez to, że zmienił się jej kształt trzeba ją dalej wciskać niż poprzednio. Podciągnij trochę linkę pokrętłem okrągłym przy klamce i będzie ok.
Wczoraj koleżanka Ania wyciągnęła mnie na swoim Kawasaki KLe w taki piach, że moto samo stało jak z niego zsiadałem. Mam nowe opony Haidenau Scout na Dlu, rewelacja. Autentycznie piach przelewający się nad felgą nie jest w stanie go zatrzymać, wozi go na boki, ale czuć pełną kontrolę. Dopóki dodajesz gazu jedzie jakby go coś ciągnęło na linie. Już się nie boję gleby w piasku. Przemyśl zmianę opon. Do dla idealne, także na asfalt.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nieprosty
Motonita
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Nie 0:29, 11 Sie 2013 Temat postu: |
|
|
KAMAN napisał: | Z tego co piszesz to moim zdaniem mogła się lekko wygiąć klamka sprzęgła przy upadku na lewo, nawet mimo handbarów jeśli je masz, na miękkim podłożu piasek i ziemia wchodzą wszędzie. Przez to, że zmienił się jej kształt trzeba ją dalej wciskać niż poprzednio. Podciągnij trochę linkę pokrętłem okrągłym przy klamce i będzie ok. |
Głupszej rady jeszcze w życiu nie słyszałem. Sprzęgła nie reguluje się pokrętłem przy klamce. Pokrętło to służy jedynie do regulacji luzu linki, dokręcenie tego pokrętła co najwyżej zaowocuje spaleniem sprzęgła.
Tak na przyszłość to zanim coś napiszesz zastanów się czy masz jakiekolwiek pojęcie na dany temat.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nieprosty dnia Nie 0:32, 11 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
AndrzejB
A1
Dołączył: 05 Mar 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Sob 0:44, 28 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Miałem dziś bardzo podobny przypadek ... gleba przy 5 km/h na prawą stronę na polnej drodze. Motocykl po chwili sam odłączył zapłon i zgasł, leżał może z 20s., następnie go podniosłem i próbuję odpalić ale z zerowym efektem.
Standardowo: (wszystkie warunki typu stopka, neutral, sprzęgło spełnione) alarm, kluczyk, killswitch + przycisk rozrusznika ... światła odłącza a rozrusznik cisza.
Sprawdzam jeszcze kilkukrotnie ale bez efektów.
Okazało się że lecąc na prawą stronę obróciłem (za słabo podklejoną) lewą grzaną manetkę, miejsce gdzie dochodzą kable (zgrubienie) blokowało możliwość pełnego dociśnięcia klamki sprzęgła przez co czujnik wciśniętego sprzęgła nie dawał sygnału do uruchomienia rozrusznika.
Grzaną manetką obróciłem w drugą stronę, sprzęgło docisnąłem do końca i motocykl odpaliłem.
Zupełna błahostka, ale chwilę mi zajęło zanim do tego doszedłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
antyks
Maniak motocyklowy
Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 2/2 Skąd: Jastrzębie Zdrój
|
Wysłany: Sob 7:28, 28 Maj 2016 Temat postu: |
|
|
Ja po ostatnim ślizgu na prawą stronę myślałem że zapowietrzyłem hamulec bo naciskając klamkę dobijałem do manetki a hamulec działał na pół gwizdka. Dopiero po kilku godzinach zauważyłem że skrzywiła się sama klamka i wystarczyło ją odgiąć i hamulec sam się" odpowietrzył"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chrzanek
Motonita
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 719
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:35, 28 Mar 2017 Temat postu: |
|
|
Znowu znalazłem na forum temat dla siebie...
No to jestem kolejnym zdolniachą który przy minimalnej prędkości połozył motocykl na prawą stronę.
Prędkość rzędu 10kmh.
Najpierw leciałem na lewo, ale jakoś tak się stało że położyłem moto na prawej stronie.
Standardowo kierunek nie dzwignął tematu.
Prawy handbar tez nieco pokiereszowany (ciężarek za to wygląda na cały)
Gmol Heeda też się ugiał ale owiewki uratowane.
Jakimś cudem pedał hamulca nietknięty.
I to mnie zupełnie nie niepokoi - frycowe sie płaci,
Ale podobnie jak poprzednicy mam kierownicę nieznacznie "skręconą" w prawo jak jade prosto.
Wspomnieliście żeby "wyprostowac" kierownice na lagach albo poprawić koło w lagach.
Jak to zrobic ?
Jestem mało techniczny jeżeli chodzi o moto, ale gdyby ktoś z Was mi bardziej rozwinął temat to spróbuje sam coś podziałać... Narzedzia mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrowczan
A1
Dołączył: 24 Lip 2019
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 22:21, 12 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
chrzanek napisał: | Znowu znalazłem na forum temat dla siebie...
No to jestem kolejnym zdolniachą który przy minimalnej prędkości połozył motocykl na prawą stronę.
Prędkość rzędu 10kmh.
Najpierw leciałem na lewo, ale jakoś tak się stało że położyłem moto na prawej stronie.
Standardowo kierunek nie dzwignął tematu.
Prawy handbar tez nieco pokiereszowany (ciężarek za to wygląda na cały)
Gmol Heeda też się ugiał ale owiewki uratowane.
Jakimś cudem pedał hamulca nietknięty.
I to mnie zupełnie nie niepokoi - frycowe sie płaci,
Ale podobnie jak poprzednicy mam kierownicę nieznacznie "skręconą" w prawo jak jade prosto.
Wspomnieliście żeby "wyprostowac" kierownice na lagach albo poprawić koło w lagach.
Jak to zrobic ?
Jestem mało techniczny jeżeli chodzi o moto, ale gdyby ktoś z Was mi bardziej rozwinął temat to spróbuje sam coś podziałać... Narzedzia mam. |
Doczekałeś się odpowiedzi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartheezzzz
A1
Dołączył: 26 Cze 2017
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 19:12, 14 Maj 2020 Temat postu: |
|
|
chrzanek napisał: | Znowu znalazłem na forum temat dla siebie...
No to jestem kolejnym zdolniachą który przy minimalnej prędkości połozył motocykl na prawą stronę.
Prędkość rzędu 10kmh.
Najpierw leciałem na lewo, ale jakoś tak się stało że położyłem moto na prawej stronie.
Standardowo kierunek nie dzwignął tematu.
Prawy handbar tez nieco pokiereszowany (ciężarek za to wygląda na cały)
Gmol Heeda też się ugiał ale owiewki uratowane.
Jakimś cudem pedał hamulca nietknięty.
I to mnie zupełnie nie niepokoi - frycowe sie płaci,
Ale podobnie jak poprzednicy mam kierownicę nieznacznie "skręconą" w prawo jak jade prosto.
Wspomnieliście żeby "wyprostowac" kierownice na lagach albo poprawić koło w lagach.
Jak to zrobic ?
Jestem mało techniczny jeżeli chodzi o moto, ale gdyby ktoś z Was mi bardziej rozwinął temat to spróbuje sam coś podziałać... Narzedzia mam. |
Hmmm, może posłużysz się moim filmem - odkręcam koło i wyciągam lagi
https://www.youtube.com/watch?v=xgsHKt9v7f8&feature=youtu.be
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bartheezzzz dnia Czw 22:53, 14 Maj 2020, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|