Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania przy hamowaniu przodem ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłek
A



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)

PostWysłany: Pią 12:06, 15 Paź 2010    Temat postu: Drgania przy hamowaniu przodem ?

Witam !
Koledzy mam problem z hamowaniem przednim hamulcem w DL650 k5. Przy prędkości około 100 km/h i wyżej wyczuwam drgania kierownicy przy MOCNIEJSZYM lub DŁUŻSZYM hamowaniu przodem. Poza tym moto prowadzi się OK przy różnych prędkościach. Nie dawno go kupiłem i ma nową tarcze z przodu ale nie ja ją wstawiałem. Może jest krzywa ? Może wyważenie kola (ale prowadzi siw super), może opona ale chyba wtedy powinienem coś czuć przy prowadzenie a tu tylko HAMOWANIE jest nie tak ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam
Motocyklista



Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pią 12:19, 15 Paź 2010    Temat postu:

sprawdz klocki moze sa juz wytarte, tarcza tez moze byc krzywa. przy cylinderkach sa tam takie powiedzmy "dopychacze" mogły sie zapiec i wtedy hamulce nie wycieraja sie rowno a jesli sa juz mocno wytarte to moga dawac takie objawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Blazimir
Motocyklista



Dołączył: 25 Sty 2010
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zgierz/Łódź

PostWysłany: Pią 13:45, 15 Paź 2010    Temat postu:

A nie masz luzu na główce ramy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Pią 16:11, 15 Paź 2010    Temat postu:

na moj gust zwichrowana tarcza / luz na głowce ramy, ewentualnie oba naraz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pią 16:24, 15 Paź 2010    Temat postu:

Według mnie też zwichrowane tarcze i luz na główce. Ja dopiero po wymianie tarcz i skasowaniu luzu poznałem prawdziwą przyjemność z jazdy.

PS
prostowanie tarcz na dłuższą metę nic nie daje. Pozytywny efekt będzie się utrzymywał tylko przez 2000-3000 km a potem znowu zwichrują się czyli powrócą do pierwotnego kształtu.
Koszt jednej tarczy od 375 do około 1100. Ja mam te za 375 i przejechałem 6.000 i wszystko gra!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłek
A



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)

PostWysłany: Pią 21:05, 15 Paź 2010    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.
Luzu na główce ramy nie mam - był sprawdzany. A jak można sprawdzić tarczę bo szybko wymienić to nie sztuka ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pon 9:42, 18 Paź 2010    Temat postu:

ja tego nie robiłem osobiście ale domyślam się, że zdejmowane jest koło i na stojaku - takim do wyważania koła - przykładany jest hm.... mikromierz? i mierzone przy obracaniu koła wahnięcia z pionu. U mnie na jednej tarczy wahnięcie było 1,24 mm a na drugiej 0,80 mm. może ktoś to widział jak to się robi ale chyba tak - u każdego szpeniury powinieneś to zrobić i powinno być wykryte.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:08, 18 Paź 2010    Temat postu:

mozesz tez sprobowac postawc moto na centralnej i podniesc przod. Przystaw markera tak zeby byl o cos w miare stabilnie oparty, zakrec kolem i przysuwaj markera do tarczy. Jak zacznie rysowac kreske to przestan przysuwac. Jak kreska bedzie przerywana to znaczy, ze tarcza krzywa. Ja robilem tak jak centrowalem kolo w rowerze. Moze metoda prymitywna, ale cos tam mozna zobaczyc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miłek
A



Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łuków (lubelskie)

PostWysłany: Pon 12:32, 18 Paź 2010    Temat postu:

Sprytne -Dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin