Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania kierownicy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommi
A2



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 17:31, 07 Cze 2012    Temat postu: Drgania kierownicy

Ostatnio pojawiło się w moim DL 650 nieprzyjemne zjawisko drgań na kierownicy przy prędkościach do 80km/h. Objaw jest podobny jak w shimmy tyle, że bardzo delikatny. Przy większych prędkościach ustaje.
Problem pojawił się po założeniu nowych opon (zostały oczywiście wyważone) Conti Trail Attack.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
caro
A2



Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: opolskie

PostWysłany: Czw 17:52, 07 Cze 2012    Temat postu:

Ja nie wymieniałem opon i mam to samo,muszę sprawdzić wyważenie przedniego koła,ale nie widze na obręczy żeby brakowało jakiegoś ciężarka.U mnie poniżej 80 nie trzęsię i od 90 w górę też nie.Zastanawiam sie jeszcze ,bo wymieniłem ciężarki na kierownicy,kiedyś zgubiłem jeden i dałem do tokarza zeby mi dorobił 2 sztuki,ale założyłem już oba dorabiane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nelson_20
Motocyklista



Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice

PostWysłany: Czw 18:43, 07 Cze 2012    Temat postu: Re: Drgania kierownicy

tommi napisał:
Ostatnio pojawiło się w moim DL 650 nieprzyjemne zjawisko drgań na kierownicy przy prędkościach do 80km/h. Objaw jest podobny jak w shimmy tyle, że bardzo delikatny. Przy większych prędkościach ustaje.
Problem pojawił się po założeniu nowych opon (zostały oczywiście wyważone) Conti Trail Attack.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?


Mam to samo, oponki mają super przyczepność, podobno niezłe przebiegi można na nich robić ale jest to jedno duże ALE. Kupiłem nawet na przód te z symbolem Z, kierownica drga i tak już prawdopodobnie będzie. Trzeba się przyzwyczaić. Podobno na Road Attack jest to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 18:49, 07 Cze 2012    Temat postu:

Jest o tym zjawisku już w kilku miejscach na forum, conti tak mają. Trzeba się przyzwyczaić i tyle Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tommi
A2



Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:43, 07 Cze 2012    Temat postu:

No to trzeba zaakceptować.
Oponki trzymają rewelacyjnie więc jakoś się z tą niedogodnością pogodzę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kkaczor
A



Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:41, 07 Cze 2012    Temat postu:

Nie znam się na tym może, ale jakoś nie mógłbym zaakceptować, że nowe opony powodują drgania kierownicy. Nie przemawia do mnie, że ten typ tak ma. Cholera, Panowie, wydaje się kupę kasy za kawał gumy i jeżeli zaczyna pracować kierownica to to oznacza, że producent coś spieprzył. No tak, czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 0:45, 08 Cze 2012    Temat postu:

Tak, oczywiście, że producent opon coś spieprzył. Albo inaczej mówiąc, te opony źle współpracują z v-stromami, bo założone np. na varadero czy inne bmw akurat może będą działały dobrze. Identyczny problem mają właściciele ktm'ów 950/990 z oponami pirelli scorpion.
Można to albo zaakceptować i cieszyć się kapitalną przyczepnością opony, nie zwracając uwagi na drgania, albo kupić po prostu inne gumy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jasio
A



Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 1:54, 08 Cze 2012    Temat postu:

Opinie dotyczące przyczepności potwierdzam - rewelacja.
Mi też kiera drga a nawet całkiem nieźle lata między 60 a 80 km/h. Powyżej i poniżej tego przedziału jest ok. Na firmowych tego nie było.
Wniosek: trzeba to olać i cieszyć się dobrym trzymaniem asfaltu:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jerresso
A



Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:08, 08 Cze 2012    Temat postu:

Kurcze, wybaczcie żółtodziobowi pytanie - ale skąd wiecie jaką opona ma przyczepność? Liczycie ilość ślizgów na zakrętach, czy jak? o_O

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Pią 9:40, 08 Cze 2012    Temat postu:

No, dokładnie. Uślizgi w zakrętach, hamowanie na suchym, hamowanie na mokrym. Niektóre opony oferują pewne prowadzenie w pełnym złożeniu, trąc podnóżkiem, inne nie pozwalają na takie wybryki. Jak pojeździsz parę lat i zedrzesz kilka kompletów różnych opon, to na 100% sam będziesz dobrze czuł różnicę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:44, 08 Cze 2012    Temat postu:

kkaczor napisał:
... Nie przemawia do mnie, że ten typ tak ma. Cholera, Panowie, wydaje się kupę kasy za kawał gumy i jeżeli zaczyna pracować kierownica to to oznacza, że producent coś spieprzył...


Dlatego trzeba kupować Anakee :]

Niestety skończyły mi sie Anakee i zmuszony przeglądem musiałem na szybko założyć jakieś z "mięsem", założyłem standardowe i wracając tą samą droga może godzine później wyjebałem sie na tym samym zakręcie z taką prędkością jaką jechałem tu na anakach. Conti jak dla mnie zbyt wolno sie nagrzewają i słabiej trzymają w deszczu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 10:28, 08 Cze 2012    Temat postu:

Wprawdzie nie mam porównania bo nigdy nie jeździłem na Anakach ani na Conti ale Tourance exp mnie nigdy nie zawiodły, w Vulcanie miałem też Metzelera i nabrałem zaufania do tej firmy, przyczepność doskonała i nic nie wibruje, nie buczy i tym bardziej nie szarpie kierownica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 20:41, 08 Cze 2012    Temat postu:

Metzy są porównywalne. Skoro wszyscy piszą sie na Michały lub Metzy to coś znaczy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zuraff
A2



Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 11:26, 09 Cze 2012    Temat postu:

Ja wymieniłem niedawno Anakee2 na Tourance z przodu ale nie mam porównania bo Anakee była juz po przebiegu 33kkm i strasznie wyząbkowana. Na Tourance zrobiłem jakiś 2kkm i jestem bardzo zadowolony. Zero drgań na kierownicy w różnym zakresie prędkości i całkiem fajnie trzymają jak na duale - chociażby wczoraj dookoła Tatr z fajnymi winklami między Liptovskim Mikulasem a Zubercem Very Happy
Co do tylnej Anakee to nie lubię jej zachowania przy pewnym złożeniu - wtedy jak się stykają w rejonie grubego wzdłużnego rowka. Mam wtedy wrażanie lekkiego pływania tyłu. Chociaż i na to jest sposób - składać się głębiej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 13:10, 09 Cze 2012    Temat postu:

Też w czwartek latałem pod Tatrami, potem Levocza i przez St.Lubovnie do domu Smile. Załóż Touranca EXP na tył i zobaczysz jak się na nim składa, ja czasem się dziwię jak mi but pójdzie po asfalcie, że to "już" i żadnych dziwnych zachowań po drodze nie ma, idzie gładko i równomiernie przez cały zakres kątowy. Rzeczywiście jak na dualowa oponę daje radę na czarnym suchym i mokrym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbynio_Pin
A1



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 19:43, 18 Cze 2012    Temat postu:

Ja mam DL 1000 od trzech tygodni, wymieniłem oponki na Anaki2 i przy prędkościach 140 i w górę moto jest cholernie niestabilne, kierownica drży dosyć mocno. O co chodzi Panowie? Niedoważone koła czy źle ustawione zawieszenie?
Czy po prostu tak ma być?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 19:52, 18 Cze 2012    Temat postu:

Zbynio_Pin napisał:
Ja mam DL 1000 od trzech tygodni, wymieniłem oponki na Anaki2 i przy prędkościach 140 i w górę moto jest cholernie niestabilne, kierownica drży dosyć mocno. O co chodzi Panowie? Niedoważone koła czy źle ustawione zawieszenie?
Czy po prostu tak ma być?


Kufer centralny jest?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbynio_Pin
A1



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 21:42, 18 Cze 2012    Temat postu:

Jest! Na razie prawie pusty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 21:50, 18 Cze 2012    Temat postu:

Jeśli to jest takie szarpanie kierownicą na boki to czasem występuję takie zjawisko od zawirowań powietrza, przynajmniej u mnie ale to nie są drgania kierownicy tylko mam wrażenie, ze podmuchy uderzają w ręce raz z prawej, raz z lewej i to powoduje szime.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbynio_Pin
A1



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 21:57, 18 Cze 2012    Temat postu:

No właśnie coś takiego!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregorio
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 22:05, 18 Cze 2012    Temat postu:

Zdejmij kufer centralny i spróbuj bez niego czy będzie tak samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zbynio_Pin
A1



Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 23:28, 18 Cze 2012    Temat postu:

Tak zrobię, na razie dzieki! dam znać jak się przejadę bez kuferka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mario-Awario
Motocyklista



Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto 1:19, 19 Cze 2012    Temat postu:

też się mnie wszystko trzęsie, okolo 160 to juz jak karpiem w reklamówce rzuca,
myślałem ze to może wina olbrzymiej szyby ale na kufer nie wpadłem...
dziekuję!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martek
A1



Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:59, 21 Lip 2012    Temat postu:

Przy drgającej kierownicy najszybciej, najprosciej i najtaniej sprawdzic dokrecenie glowki ramy :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 10:14, 22 Lip 2012    Temat postu:

Martek napisał:
Przy drgającej kierownicy najszybciej, najprosciej i najtaniej sprawdzic ...
... ciśnienie w przedniej oponie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
letko
Maniak motocyklowy



Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń

PostWysłany: Nie 10:27, 22 Lip 2012    Temat postu:

Jeszcze można spróbować wyważyć oponę dynamicznie. Większośc warsztatów wyważa statycznie. Mogą się tłumaczyć, że wąska felga i tego się nie stosuje (bo w wiekszości przypadków mają rację), ale jak jest taki problem jak z Conti to może warto spróbować dynamicznie.
Ja mam wyważone dynamicznie, ale EXP Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Martek
A1



Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 10:46, 22 Lip 2012    Temat postu:

No zeby cisnienie zmierzyc pitrzebujesz dodatkowych urzadzen a do sprawdzenia luzu na glowce wystarczy kawalek muru zeby kolo do niego docisnac Wink ale przyznaje najpierw cisnienie

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Martek dnia Nie 11:06, 22 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin