|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tommi
A2
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 17:31, 07 Cze 2012 Temat postu: Drgania kierownicy |
|
|
Ostatnio pojawiło się w moim DL 650 nieprzyjemne zjawisko drgań na kierownicy przy prędkościach do 80km/h. Objaw jest podobny jak w shimmy tyle, że bardzo delikatny. Przy większych prędkościach ustaje.
Problem pojawił się po założeniu nowych opon (zostały oczywiście wyważone) Conti Trail Attack.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
caro
A2
Dołączył: 20 Gru 2011
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: opolskie
|
Wysłany: Czw 17:52, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja nie wymieniałem opon i mam to samo,muszę sprawdzić wyważenie przedniego koła,ale nie widze na obręczy żeby brakowało jakiegoś ciężarka.U mnie poniżej 80 nie trzęsię i od 90 w górę też nie.Zastanawiam sie jeszcze ,bo wymieniłem ciężarki na kierownicy,kiedyś zgubiłem jeden i dałem do tokarza zeby mi dorobił 2 sztuki,ale założyłem już oba dorabiane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nelson_20
Motocyklista
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 475
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice
|
Wysłany: Czw 18:43, 07 Cze 2012 Temat postu: Re: Drgania kierownicy |
|
|
tommi napisał: | Ostatnio pojawiło się w moim DL 650 nieprzyjemne zjawisko drgań na kierownicy przy prędkościach do 80km/h. Objaw jest podobny jak w shimmy tyle, że bardzo delikatny. Przy większych prędkościach ustaje.
Problem pojawił się po założeniu nowych opon (zostały oczywiście wyważone) Conti Trail Attack.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? |
Mam to samo, oponki mają super przyczepność, podobno niezłe przebiegi można na nich robić ale jest to jedno duże ALE. Kupiłem nawet na przód te z symbolem Z, kierownica drga i tak już prawdopodobnie będzie. Trzeba się przyzwyczaić. Podobno na Road Attack jest to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 18:49, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jest o tym zjawisku już w kilku miejscach na forum, conti tak mają. Trzeba się przyzwyczaić i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tommi
A2
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:43, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No to trzeba zaakceptować.
Oponki trzymają rewelacyjnie więc jakoś się z tą niedogodnością pogodzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kkaczor
A
Dołączył: 03 Gru 2011
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:41, 07 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Nie znam się na tym może, ale jakoś nie mógłbym zaakceptować, że nowe opony powodują drgania kierownicy. Nie przemawia do mnie, że ten typ tak ma. Cholera, Panowie, wydaje się kupę kasy za kawał gumy i jeżeli zaczyna pracować kierownica to to oznacza, że producent coś spieprzył. No tak, czy nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 0:45, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, oczywiście, że producent opon coś spieprzył. Albo inaczej mówiąc, te opony źle współpracują z v-stromami, bo założone np. na varadero czy inne bmw akurat może będą działały dobrze. Identyczny problem mają właściciele ktm'ów 950/990 z oponami pirelli scorpion.
Można to albo zaakceptować i cieszyć się kapitalną przyczepnością opony, nie zwracając uwagi na drgania, albo kupić po prostu inne gumy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jasio
A
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 1:54, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Opinie dotyczące przyczepności potwierdzam - rewelacja.
Mi też kiera drga a nawet całkiem nieźle lata między 60 a 80 km/h. Powyżej i poniżej tego przedziału jest ok. Na firmowych tego nie było.
Wniosek: trzeba to olać i cieszyć się dobrym trzymaniem asfaltu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jerresso
A
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:08, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Kurcze, wybaczcie żółtodziobowi pytanie - ale skąd wiecie jaką opona ma przyczepność? Liczycie ilość ślizgów na zakrętach, czy jak? o_O
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lasooch
Motonita
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 9:40, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No, dokładnie. Uślizgi w zakrętach, hamowanie na suchym, hamowanie na mokrym. Niektóre opony oferują pewne prowadzenie w pełnym złożeniu, trąc podnóżkiem, inne nie pozwalają na takie wybryki. Jak pojeździsz parę lat i zedrzesz kilka kompletów różnych opon, to na 100% sam będziesz dobrze czuł różnicę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:44, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
kkaczor napisał: | ... Nie przemawia do mnie, że ten typ tak ma. Cholera, Panowie, wydaje się kupę kasy za kawał gumy i jeżeli zaczyna pracować kierownica to to oznacza, że producent coś spieprzył... |
Dlatego trzeba kupować Anakee :]
Niestety skończyły mi sie Anakee i zmuszony przeglądem musiałem na szybko założyć jakieś z "mięsem", założyłem standardowe i wracając tą samą droga może godzine później wyjebałem sie na tym samym zakręcie z taką prędkością jaką jechałem tu na anakach. Conti jak dla mnie zbyt wolno sie nagrzewają i słabiej trzymają w deszczu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pią 10:28, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Wprawdzie nie mam porównania bo nigdy nie jeździłem na Anakach ani na Conti ale Tourance exp mnie nigdy nie zawiodły, w Vulcanie miałem też Metzelera i nabrałem zaufania do tej firmy, przyczepność doskonała i nic nie wibruje, nie buczy i tym bardziej nie szarpie kierownica.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 20:41, 08 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Metzy są porównywalne. Skoro wszyscy piszą sie na Michały lub Metzy to coś znaczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zuraff
A2
Dołączył: 26 Sty 2012
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 11:26, 09 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja wymieniłem niedawno Anakee2 na Tourance z przodu ale nie mam porównania bo Anakee była juz po przebiegu 33kkm i strasznie wyząbkowana. Na Tourance zrobiłem jakiś 2kkm i jestem bardzo zadowolony. Zero drgań na kierownicy w różnym zakresie prędkości i całkiem fajnie trzymają jak na duale - chociażby wczoraj dookoła Tatr z fajnymi winklami między Liptovskim Mikulasem a Zubercem
Co do tylnej Anakee to nie lubię jej zachowania przy pewnym złożeniu - wtedy jak się stykają w rejonie grubego wzdłużnego rowka. Mam wtedy wrażanie lekkiego pływania tyłu. Chociaż i na to jest sposób - składać się głębiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Sob 13:10, 09 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Też w czwartek latałem pod Tatrami, potem Levocza i przez St.Lubovnie do domu . Załóż Touranca EXP na tył i zobaczysz jak się na nim składa, ja czasem się dziwię jak mi but pójdzie po asfalcie, że to "już" i żadnych dziwnych zachowań po drodze nie ma, idzie gładko i równomiernie przez cały zakres kątowy. Rzeczywiście jak na dualowa oponę daje radę na czarnym suchym i mokrym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbynio_Pin
A1
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 19:43, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam DL 1000 od trzech tygodni, wymieniłem oponki na Anaki2 i przy prędkościach 140 i w górę moto jest cholernie niestabilne, kierownica drży dosyć mocno. O co chodzi Panowie? Niedoważone koła czy źle ustawione zawieszenie?
Czy po prostu tak ma być?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pon 19:52, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zbynio_Pin napisał: | Ja mam DL 1000 od trzech tygodni, wymieniłem oponki na Anaki2 i przy prędkościach 140 i w górę moto jest cholernie niestabilne, kierownica drży dosyć mocno. O co chodzi Panowie? Niedoważone koła czy źle ustawione zawieszenie?
Czy po prostu tak ma być? |
Kufer centralny jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbynio_Pin
A1
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 21:42, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jest! Na razie prawie pusty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 21:50, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli to jest takie szarpanie kierownicą na boki to czasem występuję takie zjawisko od zawirowań powietrza, przynajmniej u mnie ale to nie są drgania kierownicy tylko mam wrażenie, ze podmuchy uderzają w ręce raz z prawej, raz z lewej i to powoduje szime.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbynio_Pin
A1
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 21:57, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
No właśnie coś takiego!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregorio
Motocyklista
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 499
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: Pon 22:05, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Zdejmij kufer centralny i spróbuj bez niego czy będzie tak samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbynio_Pin
A1
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 23:28, 18 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
Tak zrobię, na razie dzieki! dam znać jak się przejadę bez kuferka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mario-Awario
Motocyklista
Dołączył: 12 Maj 2012
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 1:19, 19 Cze 2012 Temat postu: |
|
|
też się mnie wszystko trzęsie, okolo 160 to juz jak karpiem w reklamówce rzuca,
myślałem ze to może wina olbrzymiej szyby ale na kufer nie wpadłem...
dziekuję!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Martek
A1
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 22:59, 21 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Przy drgającej kierownicy najszybciej, najprosciej i najtaniej sprawdzic dokrecenie glowki ramy :/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 10:14, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Martek napisał: | Przy drgającej kierownicy najszybciej, najprosciej i najtaniej sprawdzic ... | ... ciśnienie w przedniej oponie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
letko
Maniak motocyklowy
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1545
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Nie 10:27, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze można spróbować wyważyć oponę dynamicznie. Większośc warsztatów wyważa statycznie. Mogą się tłumaczyć, że wąska felga i tego się nie stosuje (bo w wiekszości przypadków mają rację), ale jak jest taki problem jak z Conti to może warto spróbować dynamicznie.
Ja mam wyważone dynamicznie, ale EXP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Martek
A1
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 10:46, 22 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
No zeby cisnienie zmierzyc pitrzebujesz dodatkowych urzadzen a do sprawdzenia luzu na glowce wystarczy kawalek muru zeby kolo do niego docisnac ale przyznaje najpierw cisnienie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Martek dnia Nie 11:06, 22 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|