Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Całkowity brak prądu.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaRKo
A1



Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:55, 05 Sty 2014    Temat postu: Całkowity brak prądu.

Od początku: W drugi dzień świąt wybrałem się na przejażdżkę, nakręciłem coś około 116km. W tym czasie gasiłem i zapalałem motocykl z kilka razy. I nagle zatrzymując się na czerwonym świetle motocykl zgasł. No więc sprzęgło plus starter i bum... wszystko zgasło. Spycham motocykl i szukam:

Po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje, nie świeci się nic: ani luz, ani olej, ani licznik, ani światła, ani podświetlanie. Jedynie czasami (nie zawsze) blaknie wyświetlana godzina albo po chwili całkowicie się wyłącza nawet zegarek. Czasami też po wyłączeniu stacyjki i wyciągnięciu kluczyka wskazówki robią rundkę jak przy załączaniu.

Akumulator ma ponad 12V, bezpieczniki wszystkie OK. Połączenia które mogłem sprawdziłem i ewentualnie poprawiłem. Wykręciłem stacyjkę. Stacyjka przekręcona zwiera dwie pary przewodów: czerwony z pomarańczowym i brązowy z szarym. Ponadto między parą czerwonego z pomarańczowym a przewodem pomaranczowo-żółtym jest 99,8Ω czyli wszystko wygląda OK chyba, że stacyjka powinna zwierać wszystkie 4 przewody naraz a nie jako dwie pary?

Macie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić? Na 12 stycznia chciałbym odpalić motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4278
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 19:32, 05 Sty 2014    Temat postu:

Sprawdź dokładniej akumulator - podłączając bezpośrednio do klem np. żarówkę. Może okazać się, że pod obciążeniem jest martwy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Nie 21:35, 05 Sty 2014    Temat postu:

I podstawowa sprawa, czy kable do aku są dobrze dokręcone Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miroslaw123
Motocyklista



Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 22:11, 05 Sty 2014    Temat postu:

sweet focia



a ode mnie, winny aku, mój miał ponad 12 a pod obciążeniem spadało do 0 sprawdź go przy odpalaniu! Mój umarł wtedy:


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miroslaw123 dnia Nie 22:14, 05 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HAL-9000
A1



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 22:28, 05 Sty 2014    Temat postu:

Tak samo umarł mój akumulator. Po dłuższej przerwie odpalił bez problemu, potem trasa ok. 80 km, przerwa techniczna i przy próbie zakręcenia ucichło wszystko. Przy próbie "na żarówkę" H4 wszystko było jasne - akumulator wyzionął ducha.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaRKo
A1



Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 2:27, 06 Sty 2014    Temat postu:

Sprawa chyba już wyjaśniona. Po rozkręceniu połowy plastików, przeanalizowaniu połowy instalacji elektrycznej, wyciągnięciu stacyjki, gdy już szykowałem się do wyciągania rozrusznika wpadłem na pomysł podpięcia akumulatora z samochodu.
No i wszystko zadziałało.
Jeszcze parę prób na akumulatorze z motocykla - nie działa. Na akumulatorze z samochodu - działa.
Czy ktoś jest mi to w stanie wytłumaczyć? Nie ogarniam tego. Akumulator z Suzi ma nadal ponad 12V.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 4:11, 06 Sty 2014    Temat postu:

Nie wiem jaka dokładnie ma budowę aku motocyklowe ale mogę przypuszczać na podstawie objawów problem z którymś łącznikiem miedzy celami.
Jeżeli założymy że łącznik coś tam styka (nie jest całkowitą przerwą obwodu) to przy braku obciążenia mierząc napięcie na zaciskach aku masz pełne napięcie ale przy wystąpieniu obciążenia duży opór wadliwego łącznika spowoduje że napięcie na zaciskach akumulatora spadnie bardzo nisko (zgodnie z prawem Ohma).
Akumulatory motocyklowe łatwo nie mają - wibracje robią krecią robotę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Pon 8:33, 06 Sty 2014    Temat postu:

MaRKo napisał:
Sprawa chyba już wyjaśniona. Po rozkręceniu połowy plastików,,.


stara maxyma jednak sie sprawdza Smile nie rozbieraj tokarki,,, sprawdz bezpieczniki Wink

u mnie tez w umarl podobnie aku,,,,co ciekawe moto udalo mi sie odpalic na kablach z auta kolegi na parkingu przyzakladowym... ale w momencie odlaczania kabli moto od razu gaslo ,,,winien aku oczywiscie Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
phiotlek
A



Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 12:29, 06 Sty 2014    Temat postu:

z aku tak czasami jest.
miałem coś takiego co prawda w aucie. zrobiłem trasę jakieś 500 km, a praktycznie parę km przed domem zatrzymałem się jeszcze u 1 klienta. posiedziałem u niego z 5-10 minut, a po powrocie auto już nie odpaliło.
podpiąłem kable i odpalił. dojechałem do domu zgasiłem, próbuje odpalić i znów zero. podłączyłem do prostownika i na drugi dzień stać go już było tylko na 1 strzał. odpalił, ale po zgaszeniu znów już nie. pozostała wymiana aku, który przez dobrych parę lat nie sprawiał żadnych problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaRKo
A1



Dołączył: 05 Sty 2014
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 13:06, 06 Sty 2014    Temat postu:

Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Mam rozkręconą stacyjkę i szukam teraz jakiegoś speca w okolicach Krakowa, żeby się temu przyjrzał i spróbował zrobić tak, żeby się nie zacinało.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fino
A2



Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 19:06, 22 Sty 2014    Temat postu:

Jeśli temat stacyjki aktualny, to na Malborskiej (gdzieś w połowie) był spec od kluczyków i stacyjek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 12:22, 31 Mar 2014    Temat postu:

Ja trochę odświeżę temat. Wczoraj miałem taką sytuację. Przy którymś kolejnym odpaleniu silnika w trasie, moto umarło. Objaw ewidentnie jak przy rozładowanym akumulatorze. Ale po próbie odpalenia po kilku sekundach moto zaskoczyło jak gdyby nigdy nic. Jedynie co to zegar się zresetował. I trzeba go było na nowo ustawić. Takie coś miałem już drugi raz. W sumie najlepiej by było gdyby się okazało, że to tylko akumulator - się wymieni i spokój. A jeżeli to nie aku?
Miał ktoś coś podobnego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Pon 13:11, 31 Mar 2014    Temat postu:

Na początek wymień akumulator...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pon 13:35, 31 Mar 2014    Temat postu:

j23j23j23 napisał:
Na początek wymień akumulator...

Byle nie żelowy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek_Pastuszka
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WOŁOMIN

PostWysłany: Pon 16:16, 31 Mar 2014    Temat postu:

A właśnie: jaki akumulator polecają doświadczeni koledzy?? Dober odradza żelowy...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dober
DeTox nie pomoże



Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3043
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań

PostWysłany: Pon 16:29, 31 Mar 2014    Temat postu:

Najlepszy taki, jaki jest zapisany w instrukcji obslugi
Przy wyborze aku wez pod uwage prad rozruchowy. I nie baw sie prosze w zele...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pon 20:15, 31 Mar 2014    Temat postu:

Dzięki za poradę. Też doszedłem do takiego wniosku i już zanabyłem drogą kupna nowy akumulator.
Nie żelowy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Pon 20:46, 31 Mar 2014    Temat postu:

Rozwińcie temat: czemu nie żelowy? Coś z nimi nie tak?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23a
Motonita



Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 987
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Wto 13:45, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Właściwie to ja też się przyłączę do pytania "dlaczego nie żelowy?"
Wprawdzie wyżej napisałem, że już zanabyłem nowe aku nie żelowe, idąc za radą Dobera
Dober napisał:
I nie baw sie prosze w zele...
ale tak właściwie to nie zastanowiłem się zbytnio dlaczego nie kupować żelowego Embarassed

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Maniak motocyklowy



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1201
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Wto 20:56, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Właśnie żelowe akumulatory lubią paść nagle, jak się skończą. Nie dają przeważnie żadnych objawów ostrzegawczych. Tak mają.
Trzymają się do końca bohatersko i nagle zawał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 20:58, 01 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin