Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd MAP-sensora

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Wto 2:00, 10 Maj 2016    Temat postu: Błąd MAP-sensora

Dawno nie zaglądałem na forum, a w szczególności do działu "Usterki i awarie", a to ostatnie dobrze świadczy o V-Stromie. W tym sezonie dobiję do 100'000 km. No chyba, że awaria okaże się poważniejsza, niż myślałem.

Motocykl mi się krztusi. Na wolnych obrotach silnik pracuje miarowo, ale podczas wysiłku dławi się, czasem wyświetla się FI, które znika po wyłączeniu i ponownym włączeniu stacyjki. Po diagnostyce komputerowej, błąd zgłasza czujnik podciśnienia przedniego cylindra. Mechanik - by nie wchodzić w koszty - rozebrał tylny MAP sensor, bo do tylnego jest łatwiejszy dostęp i stwierdził jakąś maź w przewodzie podciśnienia. Po wyczyszczeniu przewodu podciśnienia i czujnika (bez zaglądania do przedniego zgłaszającego błąd) było lepiej. Przez kilka dni.

Skąd może się zbierać maź w przewodzie podciśnienia?
Jednym z domysłów mechanika była nieszczelność przewodu podciśnienia, przez co zasysana jest wilgoć z powietrza. Martwi mnie to, czy oby nieszczelność nie pochodzi z silnika, bo błąd wskazuje przedni MAP sensor, a maź była znaleziona w tylnym. Nie wiem, jak taki przewód odpowiada za podciśnienie, by spróbować go rozmontować i ocenić jego stan. Jak go (je) zlokalizować?

Szkoda mi tego silnika, bo zainwestowałem w rozrząd, z nadzieją na dodatkowe kilometry. Do 100k km brakuje niewiele.
Czy ktoś pomoże jakąś sugestią?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
centrino
Motocyklista



Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 364
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU

PostWysłany: Wto 7:22, 10 Maj 2016    Temat postu:

Zmień mechanika.
Przede wszystkim po co rozbierał tylny skoro błąd zgłasza przedni - tego zrozumieć nie potrafię.
Maź bierze się prawdopodobnie z oparów oleju i wilgoci z powietrza atmosferycznego. Nie wiązałbym, tego z uszkodzeniem silnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Wto 10:52, 10 Maj 2016    Temat postu:

centrino napisał:
tego zrozumieć nie potrafię

Wpadłem tam na chwilę na zczytanie błędu z komputera, z pełnym zbiornikiem paliwa. On nie bardzo miał czas by od ręki rozbierać motocykl, a ja nie planowałem powrotu do domu komunikacją miejską. Do tylnego po prostu, na szybko, łatwiej się dostać. Ale dzięki Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Wto 18:16, 10 Maj 2016    Temat postu:

Czy to są przewody podciśnienia?
Po prawej stronie motocykla, bez demontażu plastików, widać trójnik - jeden wężyk idzie do przodu, drugi do tyłu, a trzeci do góry. Czy to te przewody odpowiadają za pomiary MAP sensorów?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaper
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Wto 21:16, 10 Maj 2016    Temat postu:

W Pruszkowie masz dobrego mechanika, który miał dwa DL, jest tu też na forum, szukaj PETER, na pewno Ci temat ogarnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gary
A1



Dołączył: 20 Maj 2016
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: LDZ

PostWysłany: Wto 21:20, 04 Kwi 2017    Temat postu:

Cześć,

wybaczcie, że odgrzebuję kotleta z przed niemalże roku ale czy jest jakiś finał tej sprawy? Okazuje się, że mam chyba ten sam problem. Moto DL1000 z 2003, na początku marca serwis, wymiana filtrów, oleju, powietrza, regulacja luzów zaworowych. Po serwisie przejechałem pomyślnie około 80km i zorientowałem się, że nie ma płyny chłodniczego w zbiorniczku. Płyn dolano w serwisie i ujawniła się mała nieszczelność przewodu od chłodnicy. Poprawiona opaska na przewodzie, motocykl umyto i mam obserwować czy nie cieknie płyn. Płyn nie cieknie ale od tamtej wizyty mam objawy takie same jak w pierwszym poście tutaj. Moto wróciło do serwisu i diagnoza taka, że prawdopodobnie "pierdolnął map sensor". Czekam teraz na cenę nowego w suzuki. Serwis szuka też możliwości wypróbowania dobrego map sensora z innego moto. Będę wdzięczny za każdą sugestię w tym obszarze. Na obecny serwis wydałem już ponad 2k PLN, dołożyłem stalowy oplot + serwis przedniego zawieszenia, chciałem mieć spokój na 2-3 sezony, a tu taka lipa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin