Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelniaczy na lagach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mezzo
A



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)

PostWysłany: Nie 0:06, 08 Kwi 2012    Temat postu: Wymiana uszczelniaczy na lagach

Potknąłem się o przednie zawieszenie i chyba znalazłem rozwiązanie więc chcę się nim podzielić. Suzuki chce żeby użyć elementu: 09940-34520: “T” Handle oraz 09940-34531: Attachment A do rozdzielenia lag. Mało nie kupiłem tych elementów ale okazuje się że nie jest to nie jest konieczne - jest inne rozwiązanie.
Nie mogłem odkręcić śrub od dołu lagi. Na jednej zerwałem imbusowy dołek. Kaplica. U wujka google nic - jakieś patyki każą wstawiać.
Tak więc doszedłem, że rurka miedziana fi 15 mm do instalacji wodnej pasuje IDEALNIE do tłumika. Jak macie problem z odkręceniem tych śrub to włożyć od spodu ok 80 cm takiej rurki, oprzeć o ziemię ... wbić młotkiem odpowiedniego imbusa w śrubę i z wyczuciem przekręcić - pójdzie. Tłumik też się nie obraca więc nie trzeba montować sprężyn w ladze. Przy okazji dla potomności wewnętrzna średnica w tłumku to 15,5 mm mierzona suwmiarką. Po całej operacji rurka miedziana była poniekąd pogięta ale dało się ją usunąć ręką z tłumika - żadnych zniszczeń na lagach. Sam tłumik jest chyba stalowy.

Mam nadzieję że komuś to pomoże


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mezzo
A



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)

PostWysłany: Pon 9:25, 09 Kwi 2012    Temat postu:

A przy okazji - wiecie może czy założenie progresywnych sprężyn wpływa jakoś na ilość oleju zalewanego do lag?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 13:43, 09 Kwi 2012    Temat postu:

Wpływa. Ja założyłem Wirthy, dla których producent przewiduje poziom 150 mm do lustra (143 mm dla oryginalnych).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mezzo
A



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)

PostWysłany: Wto 6:16, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Tak podejrzewałem. Też tak zrobię. Mam taki problem, że progresy już były. Nie wiem jaki producent, nie ma instrukcji Confused ... W każdym razie dzięki. Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Wto 11:45, 10 Kwi 2012    Temat postu:

z tego co pamietam to dla Hyperpro jest zalecany olej 10W i 180 mm do lustra od góry.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 459
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Wto 13:12, 10 Kwi 2012    Temat postu:

nie wiem skąd to bierzecie że ma byc inna wysokość lustra. W 1000 wysokość lustra to 133mm i z progresami równiez 133. (trzeba tylko pamietać aby progresa włózyć "gestymi" zwojami do góry. Temat progresów przerabiałem równiez w varadero i ST750 i równiez lustro tak samo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Wto 18:48, 10 Kwi 2012    Temat postu:

magrafb napisał:
nie wiem skąd to bierzecie że ma byc inna wysokość lustra.


ja wyczytałem to z instrukcji, która była dołączona do sprężyn. Zdziwiła mnie również ta informacja.
Może wypowie się ktoś kto instalował jeszcze Wirth i Hyperpro w sprawie tego poziomu oleju?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 19:04, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jawa
A



Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:21, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Tak pisze producent tych sprężyn. Poza tym progresywne są dłuższe (u mnie o 9 cm.), mają inną średnicę, a więc ich objętość jest inna (gęstość pewnie +- taka sama). Poza tym charakterystyka pracy tych sprężyn jest zupełnie inna i "dopasowana" do konkretnej ilości i gęstości oleju.
magrafb napisał:
nie wiem skąd to bierzecie że ma byc inna wysokość lustra. W 1000 wysokość lustra to 133mm i z progresami równiez 133. (trzeba tylko pamietać aby progresa włózyć "gestymi" zwojami do góry. Temat progresów przerabiałem równiez w varadero i ST750 i równiez lustro tak samo.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jawa dnia Wto 23:23, 10 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mezzo
A



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa (Wawer)

PostWysłany: Śro 9:53, 11 Kwi 2012    Temat postu:

Z drugiej strony w serwisówce piszą żeby wkładać sprężynę drobnym zwojem do dołu i nic nie piszą o zmniejszaniu ilości oleju

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Śro 10:15, 11 Kwi 2012    Temat postu:

NIe wiem jak inni producenci progresywnych sprężyn ale Hyperpro dodaje do swoich sprężyn (dedykoanych do DL 1000 po 2004r) instrukcję w której jest napisane ze poziom oleju ( oil Level) liczony od krawędzi rury do lustra, na wcisniętej ladze to 180mm a gęste zwoje mają być od góry. Dzisiaj jeszcze dl pewności sprawdziłem jeszcze raz instrukcję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin