|
VStromClub Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Wto 0:10, 08 Cze 2010 Temat postu: Wymiana filtra powietrza |
|
|
Czołem,
Nadszedł czas... 16kkm... gdy zwróciłem uwagę na filtr powietrza. Wymiana w serwisie jest OK, ale jakoś trzeba sobie radzić, skoro ma się anielską cierpliwość do smarów, śrubek i innych zboczeń
Poniżej opis jak wymienić filtr powietrza w warunkach domowych.
Podstawy teoretyczne:
- filtr powietrza, jak nazwa wskazuje, filtruje powietrze. Czyli nie filtruje wody, błota i innych okoliczności przyrody. Pewnie dlatego konstruktorzy schowali go w bezpiecznym miejscu, czyli pod zbiornikiem paliwa.
- dzięki temu zabiegowi przeciętny użytkownik fałstroma jest skazany na kontakt ze smutnym panem z serwisu. Oczywiście pan z serwisu ładnie się uśmiecha, bo zapewne ma na uwadze błyskotliwą ścieżkę swej kariery i pewnie nic tylko, a wymieniałby filtry powietrza w nadziei, że w końcu ktoś dostrzeże jego talent, choć w głębi duszy uważa, że porno w internecie byłoby ciekawsze
Praktyka:
- najlepiej by było, gdyby do wykonania tej czynności były przygotowane dwie osoby: tzw. Ty i tzw. Trzymacz
- Ty: należy od zbiornika paliwa odkręcić wszystkie plastiki
- należy odkręcić obejmę mocującą zbiornik na dole (taka duża klamra pod kanapą)
- należy odpiąć kostki elektryczne od zbiornika
- Obaj/Oboje/Obie: należy odkręcić stelaż od ramy, czyli to metalowe coś, co trzyma lampę, deskę rozdzielczą i inne plastiki (dwa razy śruba czternastka) - tu przydatny jest Trzymacz, który przytrzyma całość przed nieuchronną grawitacją
- przy górnym mocowaniu zbiornika jest mechanizm, który wygląda na zapadkowy - żeby go nie popsuć, na wszelki wypadek wykręciłem trzpień tego mocowania, co umożliwiło zbiornikowi poruszanie się na boki (btw. nadal nie wiem, jak to miało działać)
- wszystkie plastiki wokół zbiornika należy delikatnie rozchylić, by móc je trochę unieść, następnie Trzymacz całą tą konstrukcję przekręca lampą do dołu, by plastiki poszły w górę
- zbiornik należy okręcić wokół przewodów paliwowych, położyć na tym, co nazywa się "kanapą po zdjęciu kanapy"
- wymienić filtr
- poskładać w odwrotnej kolejności
Plusy:
- wymiana trwa 1,5h w warunkach polowych (mając do dyspozycji narzędzia)
- stówa w kieszeni
Minusy:
- trzeba pamiętać kolejność rozkręcanych śrubek
- Trzymacz nie trzyma za darmo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Wto 8:41, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Odkrecac stalaz lampy?
Wg. mnie wystarczy tylko zdemontowac zbiornik i obudowa filtra powietrza jest jak na dloni.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 8:58, 08 Cze 2010 Temat postu: Re: Wymiana filtra powietrza |
|
|
Johnny_Eleven_Fingers napisał: | należy odkręcić stelaż od ramy, czyli to metalowe coś, co trzyma lampę, deskę rozdzielczą i inne plastiki |
Po co to
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:02, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mi wymiana filtra zajmuje 20 min. Odkręcam jeszcze szpilkę mocującą bak z przodu i zdejmuje zbiornik cały , nie zdejmuję plastików tylko odkręcam śruby którym są poprzykręcane do zbornika. Wymianę robie sam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:49, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dokladnie, nawet plastykow nie trzeba zdejmowac, a co dopiero stelaz lampy... jakby kolega zaopatrzyl sie w serwisoweczke to by herezji nie pisal
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majer
A
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów / Brzeg
|
Wysłany: Wto 9:53, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
chyba ktoś tu chciał zabłysnąć no ale niestety tylko zaiskrzył
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 18:11, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hej koledzy w 2 godzinki to ja sam robię sobie serwis moto (olej, świece, filterek oleju i powietrza). Zdejmuję czarne boczne plastiki, zbiornik, czarną osłonę baku pod kierą i wyjmuję zbiornik. Wówczas jak pisze mradom wszystko jak na dłoni (no może poza przednią świecą).
A tak przy okazji ile kosztuje to wszystko co wymieniłem w serwisie? Ciekaw jestem ile oszczędzam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ologc
Administrator
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Monachium/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:05, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | A tak przy okazji ile kosztuje to wszystko co wymieniłem w serwisie? Ciekaw jestem ile oszczędzam. |
jakieś 400PLN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 19:33, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki ologc.
Przy okazji powiem wam że znalazłem w larsonie ostatnio zamiennik filtra powietrza do małego DL-a za ok 80 zł. Oryginał coś koło 300 zł więc tutaj też można zaoszczędzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tipor
Maniak motocyklowy
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Łomianki
|
Wysłany: Wto 19:40, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Dobrze panowie, że skomentowaliście bo już chciałem uwierzyć i mocno się trzymać tej wersji przy najbliższej okazji jako laik łykam wszystko jak pelikan... Ale już nie długo grrr...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Otzi
Moderator
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 19:41, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A teraz głupie pytanie: co i gdzie odkręcić, żeby zlać z silnika olej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 19:57, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: |
Oryginał coś koło 300 zł więc tutaj też można zaoszczędzić. |
240 to K&N kosztuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 20:52, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | Przy okazji powiem wam że znalazłem w larsonie ostatnio zamiennik filtra powietrza do małego DL-a za ok 80 zł. Oryginał coś koło 300 zł więc tutaj też można zaoszczędzić. |
Oryginał kosztuje 120 (allegro.pl), K&N 270, ja zdobyłem z Anglii wraz z przesyłką za 220.
Do zdjęcia zbiornika wystarczy odkręcić śruby łączące owiewki ze zbiornikiem, i sam zbiornik na dwóch śrubach (przód na zawiasie + tył). Do tego zdjęcie kanapy i dwóch czarnych bocznych plastików, nic więcej
Tak więc w dziale "Patenty i USPRAWNIENIA" bym tego nie umieszczał, ale liczą się chęci, więc wiele osób z pewnością doceni ten szczegółowy opis. Będzie super, jeżeli dodatkowo wyrzuci się te niepotrzebne pozycje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:22, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told niestety kupując na alledrogo.pl przepłacasz i to strasznie. Zaraz Ci to udowodnię.
Oto linka do aukcji na alledrogo.pl:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróć uwagę na kod towaru: 3130618
A teraz ten sam filtr w Larssonie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod towaru jakby znajomy: 3130618
Według mnie gość z Alledrogo.pl kupuje w Larssonie filtry HifloFiltro i sprzedaje z "niewielkim" zyskiem 50%.
Przyznam że trochę szukałem tego filterka w Polsce ale nie sądziłem że mam go pod nosem (Larsson jest 5 km ode mnie). Do mojego K7 jest taniej. Ten powyżej jest do modeli K4-K6.
Jeszcze dla zainteresowanych linki do HF z oznaczeniami filtrów (niestety do K10 i X nie mają):
K4,K5,K6 - [link widoczny dla zalogowanych]
K7,K8,K9 - [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr
KD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KD dnia Wto 21:51, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marlon777
Motonita
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Rybnik, Chwałęcice
|
Wysłany: Wto 22:05, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | V-Told niestety kupując na alledrogo.pl przepłacasz i to strasznie. Zaraz Ci to udowodnię.
Oto linka do aukcji na alledrogo.pl:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróć uwagę na kod towaru: 3130618
A teraz ten sam filtr w Larssonie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod towaru jakby znajomy: 3130618
Według mnie gość z Alledrogo.pl kupuje w Larssonie filtry HifloFiltro i sprzedaje z "niewielkim" zyskiem 50%.
Przyznam że trochę szukałem tego filterka w Polsce ale nie sądziłem że mam go pod nosem (Larsson jest 5 km ode mnie). Do mojego K7 jest taniej. Ten powyżej jest do modeli K4-K6.
Jeszcze dla zainteresowanych linki do HF z oznaczeniami filtrów (niestety do K10 i X nie mają):
K4,K5,K6 - [link widoczny dla zalogowanych]
K7,K8,K9 - [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr
KD |
Potwierdzam te słowa. Ostatnio kupowałem do DL1000 K2 i faktycznie zapłaciłem 91 pln (nie bezpośrednio w Larssonie) i też pasuje HFA 3611
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 22:37, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | V-Told niestety kupując na alledrogo.pl przepłacasz i to strasznie. Zaraz Ci to udowodnię.
Oto linka do aukcji na alledrogo.pl:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zwróć uwagę na kod towaru: 3130618
A teraz ten sam filtr w Larssonie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Kod towaru jakby znajomy: 3130618
Według mnie gość z Alledrogo.pl kupuje w Larssonie filtry HifloFiltro i sprzedaje z "niewielkim" zyskiem 50%.
|
Mylisz się, nie przepłacam, bo tego z Allegro ani nie kupowałem, ani nawet nie napisałem, że tam jest najtańszy. Podałem taką cenę tego produktu, jaką znałem. Mogę podać Ci teraz co najmniej 5 różnych cen K&N'a w Polsce (bo to nim się interesowałem, i tak, też z "dowodami", jeśli chcesz się licytować - ale wystarczy po prostu wyszukać w google), a jak wejdziesz na ebay, to znajdziesz tam rozpiętość cenową od ok. 160 do ok. 300 za ten sam filtr pod różnymi nazwami.
KD napisał: |
Przyznam że trochę szukałem tego filterka w Polsce ale nie sądziłem że mam go pod nosem (Larsson jest 5 km ode mnie). Do mojego K7 jest taniej. Ten powyżej jest do modeli K4-K6.
Jeszcze dla zainteresowanych linki do HF z oznaczeniami filtrów (niestety do K10 i X nie mają):
K4,K5,K6 - [link widoczny dla zalogowanych]
K7,K8,K9 - [link widoczny dla zalogowanych]
Pozdr
KD |
Bzdurą jest jedynie podana przez Ciebie w poprzednim poście cena za tzw. oryginał, bo nawet w Suzuki oferują K&N'a za 270zł, więc niemożliwe, aby standard był droższy i kosztował 300zł, jak to napisałeś. Tak więc nie masz mi co tutaj udowadniać, bo to Ty podałeś niewłaściwą cenę... Ja pierdziu, i jeszcze jakby to było warte takiej afery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Wto 22:56, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
V-Told napisał: | K&N 270, ja zdobyłem z Anglii wraz z przesyłką za 220. |
K&N "pod nosem"
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Śro 8:07, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hej V-Told nie gotuj się. Mam alergię na alledrogo bo dużo tam naciągaczy i wiele rzeczy można kupić w normalnych sklepach znacznie taniej!
Nie chciałem wchodzić w ostrą polemikę a tu masz poszło po bandzie
Traktuj tego posta wyłącznie jako próbę wskazania alternatywnych źródeł zaopatrzenia się w tańsze części (zakładam że większość kupuje zamienniki a nie oryginały lub K&N-a).
Piątka na zgodę!
Pozdrowionka
KD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:11, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Otzi napisał: | A teraz głupie pytanie: co i gdzie odkręcić, żeby zlać z silnika olej? |
chyba nie ten temat ale...
na dole silnika (od strony nozki) jest sruba spustowa (najnizej polozona sruba).
nagrzewasz dobrze moto (pojezdzij sobie troche), czekasz 5-10 minut az "przestygnie", podstawiasz miske pod srube, odkrecasz korek wlewowy i odkrecasz srube spustowa...
olej wyplywa.
uwazaj przy dokrecaniu... moment wg. serwisowki to (z glowy) 21Nm wiec nieduzo... nie urwij gwintu.
EDIT:
V-Told napisał: | Bzdurą jest jedynie podana przez Ciebie w poprzednim poście cena za tzw. oryginał, bo nawet w Suzuki oferują K&N'a za 270zł, więc niemożliwe, aby standard był droższy i kosztował 300zł, jak to napisałeś. |
w ASO wszystko jest mozliwe...
dodatkowo jak byscie zapytali o cene Brzo to pewnie byscie mieli lepsza cene niz w Larssonie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Śro 10:15, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Śro 12:55, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mam pytanie przy okazji. Może naiwne, ale jakoś się nie znam
Zdejmując zbiornik muszę odłączyć przewód paliwowy. Czy wówczas nie ma możliwości wylania się paliwa? Czy na coś szczególnie muszę uważać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 13:03, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
nic sie nie wyleje... podloz szmatke tylko bo kilka kropel moze poleciec... no i szlugow raczej nie pal w trakcie
dobrze rowniez przed zdjeciem zbiornika nie zapelniac go po brzegi paliwem bo to ciezkie sie robi ;0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:24, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
w instrukcji jest napisane zeby filtr czyscic, przedmuchac co 6000km, ja kupowałem filtr DELO za 80zł, wyglada ok
nie ma chyba motocykla (z obudową) gdzie tak łatwo sciaga sie zbiornik
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Śro 15:28, 09 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 19:05, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
KD napisał: | Mam alergię na alledrogo bo dużo tam naciągaczy i wiele rzeczy można kupić w normalnych sklepach znacznie taniej! |
No i prosta sprawa, oczywiście masz rację, choć często to właśnie na Allegro można znaleźć najtańsze produkty, dla jasności - to samo, tylko taniej
KD napisał: |
Traktuj tego posta wyłącznie jako próbę wskazania alternatywnych źródeł zaopatrzenia się w tańsze części (zakładam że większość kupuje zamienniki a nie oryginały lub K&N-a).
Piątka na zgodę!
Pozdrowionka
KD |
Dziwnie napisałeś tego wcześniejszego posta, jakieś dowody itd., ale nieważne, widzę że po prostu źle to zrozumiałem i niepotrzebnie zacząłem przeciągać linę
Biały: nie ma dla mnie większego znaczenia skąd kupuję, może to być i z Indonezji, jeżeli przesyłkę mam do domu to czemu miałbym wybrać coś, co jest blisko, ale drożej? Ale ok, widzę, że ten wasz Larsson to całkiem ciekawe miejsce... szkoda, że wcześniej się nie zainteresowałem.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 20:32, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
tylko uważaj jak zamiawiasz w larssonie, bo mi juz 3 razy musieli zmieniac towar, trzeba mowic do nich powoli i pytac czy zrozumieli albo jak zamiawiasz nie telefonicznie tylko ze strony to pisać DRUKOWANYMI. Zamowilem kierownice o nymerze jakimś tam dostalem co innego, zamowiłem filtr powietrza - przysłali inny, nawet swiece mi włozyli o innym symbolu, pytalem sie czy oby wszystko ok z pracownikami w ich centrali w Gdansku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Śro 20:52, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
jakubdl1000 napisał: | tylko uważaj jak zamiawiasz w larssonie, bo mi juz 3 razy musieli zmieniac towar, trzeba mowic do nich powoli i pytac czy zrozumieli albo jak zamiawiasz nie telefonicznie tylko ze strony to pisać DRUKOWANYMI. Zamowilem kierownice o nymerze jakimś tam dostalem co innego, zamowiłem filtr powietrza - przysłali inny, nawet swiece mi włozyli o innym symbolu, pytalem sie czy oby wszystko ok z pracownikami w ich centrali w Gdansku |
Pewnie mają urwanie głowy, niemniej tak być nie powinno. Trzeba się liczyć z tym, że NA CZYMŚ PRZECIEŻ MUSZĄ OSZCZĘDZAĆ, może tutaj akurat na wyszkoleniu lub logistyce . Choć kupowanie z "renomowanego" źródła też wcale nie musi być pewne. Muszę zrobić kolejny przegląd Stroma i potrzebuję filtr oleju i sam olej.
--->
Z ciekawości zerknąłem ile kosztują świece Irydowe w tymże Larssonie, o tutaj: [link widoczny dla zalogowanych]
I jak wół jest napisane "Cena brutto: 63,31 zł/szt.", ja za tyle kupiłem dwie, i jeżeli tylko machnęli się w opisie i jest to JEDNA SZTUKA KOMPLETU (2 świece), to wtedy rzeczywiście - okaże się, że warto u nich kupować (przynajmniej świece ).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jakubdl1000
Motonita
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 21:46, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
eej normalnie jutro zamawiam irydy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Czw 7:46, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja i mój brat kupujemy wiele w Larssonie w Wawce i do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów z zamówionymi częściami, ale każdy sklep jest inny. Faktem jest że kupujemy wszystko na miejscu, a nie wysyłkowo.
Kiedyś kupowałem w moto-akcesoriach ale jakoś poszli za bardzo w gadżety a nie części i kupno u nich zwykłego filterka do oleju było trudne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Czw 9:34, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To ja jeszcze raz zapytam tak... po amatorsku
Czy opłaca się inwestować kilkaset PLN w filtr "markowy" (np. K&N lub oryginał Suzuki), czy wystarczy filtr za 90 PLN. Jaka jest różnica pomiędzy tymi filtrami w codziennym użytkowaniu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bibop
Maniak motocyklowy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:18, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
w filtr powietrza warto.
KNa kupujesz na cale zycie od czasu do czasu go czyszczac specjalnym srodkiem. jezeli nie jezdzisz w terenie i nie lapiesz duzo piachu to na dobra sprawe mozesz o nim zapomniec.
oryginal Suzuki jest inny niz KN i tego trzeba wymieniac (KN jest taki siateczkowy, wiecej powietrza przepuszcza) co iles tam kkm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mradom
Motocyklista
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa\Pruszków
|
Wysłany: Czw 11:03, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Moja opinia jest taka.
Jesli nie planujesz zmiany wydechu i modyfikacji przy silniku (chipy, commandery itd ... - jak zle to nazywam - przepraszam), to sens zmiany na K&N jest mniejszy. Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km - finansowo nalezy to rozumiec tak, ze 4 zmiany filtra powietrza rownowaza zakup filtra K&N (i to nie do konca, bo nie liczylem kosztu zakupu specjalnego plynu i oleju do czyszczenia i zabezpieczenia K&N).
Powyzsze moje przemyslenia wnioskuja, ze sztormiakiem powinienes jezdzic 48 tys km - czy bedziesz odpowiedz sobie sam.
Jesli sa jakies bledy w moim mysleniu, chetnie ich wyslucham.
/mr/
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Biały
Motonita
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: Czw 11:27, 10 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
mradom napisał: | (...)Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km (...) |
Zgodnie z serwisówką co 18tys. wymiana a czyszczenie co 6...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnny_Eleven_Fingers
A2
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa-Aluzyjna
|
Wysłany: Wto 20:19, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ad vocem:
Cieszę się zainteresowaniem tematem i z przyjemnością spotkałbym na forum działy zamknięte - (tylko do odczytu) - gdzie byłyby opisane nasze doświadczenia w serwisowaniu.
Ad rem:
bibop napisał: | dokladnie, nawet plastykow nie trzeba zdejmowac, |
Dzięki za cenną uwagę. Nie chciałem metalowymi spinkami na plastikach porysować lakieru na baku, ale widocznie da się to zrobić bez odkręcania stelaża czachy. To, że plastiki wystarczy odkręcić od zbiornika i nie trzeba ich całkowicie zdejmować, to wiem... i nic takiego nie sugerowałem.
Ad hoc:
bibop napisał: | jakby kolega zaopatrzyl sie w serwisoweczke to by herezji nie pisal |
Jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi na forum, to poczuwam się do przestrzegania własności intelektualnej. Nie kopiuję nielegalnie czyjejś twórczości, w tym książki serwisowej - miało być "po taniości", czyli w warunkach domowych. Za to nieoficjalne wypowiedzi dotyczące własności intelektualnej pozwolę sobie przemilczeć
Post, który popełniłem, motywuję tym, że dziwi mnie duża ilość komentarzy, gdzie koledzy stwierdzają, że muszą się spotkać z serwisem Suzuki w sprawie jakiejś "pierdółki".
Osobiście podtrzymuję tezę, że lepiej zarabia się na utrzymaniu, niż na samej sprzedaży. Dlatego, by zminimalizować koszty, chciałbym zmotywować "nieśmiałych" do samodzielnej pracy. Większość rzeczy da się zrobić pod domem/blokiem.
Majer napisał: | chyba ktoś tu chciał zabłysnąć no ale niestety tylko zaiskrzył |
Tak kreatywne komentarze, to kolega może przesyłać na gadu-gadu, zamiast spamować forum.
Ad personam:
Dzisiaj się nie przyczepiam, bo niedługo wakacje, duża wyprawa motocyklowa i jestem w dobrym humorze
Peace.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majer
A
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów / Brzeg
|
Wysłany: Wto 20:28, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
V-Told
Maniak motocyklowy
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 10 razy Ostrzeżeń: 0/2
|
Wysłany: Wto 21:11, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Majer napisał: | A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów |
Ja nie widzę nic złego w tym, że facet się postarał, chciał nam pomóc i wszystko pięknie opisał. Zamiast biadolić i narzekać, to proponuję samemu coś konstruktywnego stworzyć, wtedy można będzie się policytować w konkretnym temacie. A jak się nie podoba, to radziłbym po prostu dać sobie spokój i nie robić ludziom przykrości, szczególnie kiedy kawał dobrej roboty odwalają i kierują się chęcią pomocy...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 21:14, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Majer
A
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Namysłów / Brzeg
|
Wysłany: Wto 21:29, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tam się nie czepiam, a jak chce coś przekazać to to robię choć w znacznie inny i raczej krótszy choć konkretny sposób i nie pisze bajek i opowiadań i proszę sobie nie brać do serca że jakiś tam zły jestem i uszczypliwy
PS koniec tematu bo zadyma będzie z Adminem za rozwałkę
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Majer dnia Wto 21:31, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomano
Motocyklista
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: zza biurka
|
Wysłany: Wto 21:40, 15 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Majer napisał: | No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem [...] |
No to kolega właśnie zapoznał się z tematem i go sam namacalnie zgłębił a potem z chęcią swoją wiedzą z resztą gawiedzi się dzielił zupełnie za darmo i z własnej dobrej i nieprzymuszonej woli. I chwała mu za to. Popieram.
Oczywiście popełnił błąd, że najpierw do serwisówki nie zajrzał, ale błędów nie robi tylko ten, kto nic nie robi. Za to walić pustą krytykę bez merytorycznego wkładu jest bardzo łatwo.
Majer napisał: |
[...] a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów |
Akurat forma przekazu mi nie przeszkadzała a nawet wydała się interesująca. Może dlatego, że nie mam problemu ze zrozumieniem zdań złożonych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 14:39, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie do tych którzy mają zainstalowany u siebie filtr powietrza K&N a wcześniej mieli oryginał.
Podpowiedzcie mi proszę czy jak się ma filtr standardowy (papierowy np Hilfo..) to czy między obudową a filtrem jest jakaś gumowa oddzielna, dodatkowa uszczelka?
Pytam ponieważ ja mam u siebie filtr K&N a on sam w sobie ma gumowaną obudowę i podczas czyszczenia i późniejszego montażu do air box nie zauważyłem żadnych dodatkowych uszczelnień gumowych w postaci uszczelki . Aktualnie chcę dla testów założyć filtr papierowy/oryginalny, ten różni się budową od K&N, standardowy filtr jest plastikowy i nie ma w sobie żadnego gumowego uszczelnienia ale w instrukcji i w parts catalog zauważyłem, że powinna być jeszcze jakaś uszczelka. Żeby na marne nie ściągać zbiornika to chciałbym się upewnić czy w przypadku montażu filtra K&N uszczelkę o której wspominają w serwis manualu się wyciąga? Czy teraz jak będę chciał przejść na filtr standardowy to muszę ją dokupić?
Z góry dzięki za podpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 14:45, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KD
Motocyklista
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: Wto 14:52, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Przyznaję nie wiem jak w filtrze K&N ale w oryginalnym jak i HIFLO jest uszczelka. Nawet mi taka została z oryginalnego filtra bo z nowym filtrem dają nową uszczelkę. Profilaktycznie nie wyrzucam dobrych rzeczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 16:46, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konra.dzik
Administrator
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 20:38, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
rodman napisał: | Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było |
Zdejmij ze starego i po kłopocie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Wto 22:50, 06 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
konra.dzik napisał: | rodman napisał: | Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było |
Zdejmij ze starego i po kłopocie |
problem tego typu ze jak kupiłem moto to był już K&N (on oddzielnej uszczelki nie ma bo sam w sobie jest gumowany) i nie mam z czego ściągnąć tej uszczelki.
Dlatego też nie miałem pewności czy w oryginale jest ta uszczelka. No ale teraz już wiem szkoda tylko że w filtrze w którym teraz kupiłem (papierowy) nie było uszczelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
thekamil
A
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 20:10, 12 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
ja polecam K&N. poprawiła mi się moc w górnym zakresie obrotów. i v-max z 225 do 235 (licznikowo oczywiście).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rodman
A
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Warszawa / Kutno
|
Wysłany: Śro 23:42, 14 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym.
W swoim moto usunąłem PAIR uśredniłem podciśnienie dla IAP i wsadziłem przelotowe wydechy Leo.
Standardowo w moim DL 1000 po tych modyfikacjach ( wymiana wydechu) mam dziurę w okolicy 3800obr. z tego co wyczytałem związane jest to ze zubożeniem mieszanki w oryginalnej mapie dla tych wartości obrotów aby DL przechodził normy misji spalin i hałasu. Z związku z tym wydaje mi się, że obecność filtra K&N przy standardowej zubożonej mapie i wydechach przelotowych bardziej szkodzi niż pomaga motungowi w zakresie 3800obr. Chciałbym sprawdzić czy zwykły filtr będzie lepiej dawał rade z zestawem jaki jest u mnie.
Oczywiście liczę się z tym że problemu to nie rozwiąże i że muszę rozglądać się za PC ale może poprawi troszkę zachowanie moto przy tych obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
express
Administrator
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 26 razy Ostrzeżeń: 0/2 Skąd: Kraków (VIII), Ustroń
|
Wysłany: Pią 17:31, 16 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
rodman napisał: | K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym. |
Tak samo się zachowuje. Dziura jest i tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|