Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana filtra powietrza

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 21:46, 09 Cze 2010    Temat postu:

eej normalnie jutro zamawiam irydy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Czw 7:46, 10 Cze 2010    Temat postu:

Ja i mój brat kupujemy wiele w Larssonie w Wawce i do tej pory nie mieliśmy żadnych problemów z zamówionymi częściami, ale każdy sklep jest inny. Faktem jest że kupujemy wszystko na miejscu, a nie wysyłkowo.
Kiedyś kupowałem w moto-akcesoriach ale jakoś poszli za bardzo w gadżety a nie części i kupno u nich zwykłego filterka do oleju było trudne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Czw 9:34, 10 Cze 2010    Temat postu:

To ja jeszcze raz zapytam tak... po amatorsku Wink

Czy opłaca się inwestować kilkaset PLN w filtr "markowy" (np. K&N lub oryginał Suzuki), czy wystarczy filtr za 90 PLN. Jaka jest różnica pomiędzy tymi filtrami w codziennym użytkowaniu? Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:18, 10 Cze 2010    Temat postu:

w filtr powietrza warto.
KNa kupujesz na cale zycie od czasu do czasu go czyszczac specjalnym srodkiem. jezeli nie jezdzisz w terenie i nie lapiesz duzo piachu to na dobra sprawe mozesz o nim zapomniec.
oryginal Suzuki jest inny niz KN i tego trzeba wymieniac (KN jest taki siateczkowy, wiecej powietrza przepuszcza) co iles tam kkm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Czw 11:03, 10 Cze 2010    Temat postu:

Moja opinia jest taka.
Jesli nie planujesz zmiany wydechu i modyfikacji przy silniku (chipy, commandery itd ... - jak zle to nazywam - przepraszam), to sens zmiany na K&N jest mniejszy. Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km - finansowo nalezy to rozumiec tak, ze 4 zmiany filtra powietrza rownowaza zakup filtra K&N (i to nie do konca, bo nie liczylem kosztu zakupu specjalnego plynu i oleju do czyszczenia i zabezpieczenia K&N).
Powyzsze moje przemyslenia wnioskuja, ze sztormiakiem powinienes jezdzic 48 tys km - czy bedziesz odpowiedz sobie sam.

Jesli sa jakies bledy w moim mysleniu, chetnie ich wyslucham.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 11:27, 10 Cze 2010    Temat postu:

mradom napisał:
(...)Tymbardziej, ze fitr powietrza zmieniasz co 12 tys km (...)

Zgodnie z serwisówką co 18tys. wymiana a czyszczenie co 6...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johnny_Eleven_Fingers
A2



Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa-Aluzyjna

PostWysłany: Wto 20:19, 15 Cze 2010    Temat postu:

Ad vocem:
Cieszę się zainteresowaniem tematem i z przyjemnością spotkałbym na forum działy zamknięte - (tylko do odczytu) - gdzie byłyby opisane nasze doświadczenia w serwisowaniu.

Ad rem:
bibop napisał:
dokladnie, nawet plastykow nie trzeba zdejmowac,


Dzięki za cenną uwagę. Nie chciałem metalowymi spinkami na plastikach porysować lakieru na baku, ale widocznie da się to zrobić bez odkręcania stelaża czachy. To, że plastiki wystarczy odkręcić od zbiornika i nie trzeba ich całkowicie zdejmować, to wiem... i nic takiego nie sugerowałem.

Ad hoc:
bibop napisał:
jakby kolega zaopatrzyl sie w serwisoweczke to by herezji nie pisal Razz


Jeśli chodzi o oficjalne wypowiedzi na forum, to poczuwam się do przestrzegania własności intelektualnej. Nie kopiuję nielegalnie czyjejś twórczości, w tym książki serwisowej - miało być "po taniości", czyli w warunkach domowych. Za to nieoficjalne wypowiedzi dotyczące własności intelektualnej pozwolę sobie przemilczeć Wink
Post, który popełniłem, motywuję tym, że dziwi mnie duża ilość komentarzy, gdzie koledzy stwierdzają, że muszą się spotkać z serwisem Suzuki w sprawie jakiejś "pierdółki".
Osobiście podtrzymuję tezę, że lepiej zarabia się na utrzymaniu, niż na samej sprzedaży. Dlatego, by zminimalizować koszty, chciałbym zmotywować "nieśmiałych" do samodzielnej pracy. Większość rzeczy da się zrobić pod domem/blokiem.

Majer napisał:
chyba ktoś tu chciał zabłysnąć no ale niestety tylko zaiskrzył Laughing

Tak kreatywne komentarze, to kolega może przesyłać na gadu-gadu, zamiast spamować forum.

Ad personam:
Dzisiaj się nie przyczepiam, bo niedługo wakacje, duża wyprawa motocyklowa i jestem w dobrym humorze Wink

Peace.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majer
A



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów / Brzeg

PostWysłany: Wto 20:28, 15 Cze 2010    Temat postu:

No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru Smile
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 21:11, 15 Cze 2010    Temat postu:

Majer napisał:
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów


Ja nie widzę nic złego w tym, że facet się postarał, chciał nam pomóc i wszystko pięknie opisał. Zamiast biadolić i narzekać, to proponuję samemu coś konstruktywnego stworzyć, wtedy można będzie się policytować w konkretnym temacie. A jak się nie podoba, to radziłbym po prostu dać sobie spokój i nie robić ludziom przykrości, szczególnie kiedy kawał dobrej roboty odwalają i kierują się chęcią pomocy...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Wto 21:14, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Majer
A



Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Namysłów / Brzeg

PostWysłany: Wto 21:29, 15 Cze 2010    Temat postu:

Ja tam się nie czepiam, a jak chce coś przekazać to to robię choć w znacznie inny i raczej krótszy choć konkretny sposób i nie pisze bajek i opowiadań Smile i proszę sobie nie brać do serca że jakiś tam zły jestem i uszczypliwy Very Happy
PS koniec tematu bo zadyma będzie z Adminem za rozwałkę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Majer dnia Wto 21:31, 15 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomano
Motocyklista



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 478
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: zza biurka

PostWysłany: Wto 21:40, 15 Cze 2010    Temat postu:

Majer napisał:
No masz racje niedługo wakacje i szkoda dobrego humoru Smile
A tak na przyszłość taka rada kolegi, żeby najpierw się troszkę zapoznać z tematem [...]

No to kolega właśnie zapoznał się z tematem i go sam namacalnie zgłębił a potem z chęcią swoją wiedzą z resztą gawiedzi się dzielił zupełnie za darmo i z własnej dobrej i nieprzymuszonej woli. I chwała mu za to. Popieram. Cool

Oczywiście popełnił błąd, że najpierw do serwisówki nie zajrzał, ale błędów nie robi tylko ten, kto nic nie robi. Za to walić pustą krytykę bez merytorycznego wkładu jest bardzo łatwo. Wink

Majer napisał:

[...] a potem ewentualnie coś opisać tylko z sensem i bez tych mądrych choć pustych wywodów Wink


Akurat forma przekazu mi nie przeszkadzała a nawet wydała się interesująca. Może dlatego, że nie mam problemu ze zrozumieniem zdań złożonych? Rolling Eyes Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Wto 14:39, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Mam pytanie do tych którzy mają zainstalowany u siebie filtr powietrza K&N a wcześniej mieli oryginał.
Podpowiedzcie mi proszę czy jak się ma filtr standardowy (papierowy np Hilfo..) to czy między obudową a filtrem jest jakaś gumowa oddzielna, dodatkowa uszczelka?
Pytam ponieważ ja mam u siebie filtr K&N a on sam w sobie ma gumowaną obudowę i podczas czyszczenia i późniejszego montażu do air box nie zauważyłem żadnych dodatkowych uszczelnień gumowych w postaci uszczelki . Aktualnie chcę dla testów założyć filtr papierowy/oryginalny, ten różni się budową od K&N, standardowy filtr jest plastikowy i nie ma w sobie żadnego gumowego uszczelnienia ale w instrukcji i w parts catalog zauważyłem, że powinna być jeszcze jakaś uszczelka. Żeby na marne nie ściągać zbiornika to chciałbym się upewnić czy w przypadku montażu filtra K&N uszczelkę o której wspominają w serwis manualu się wyciąga? Czy teraz jak będę chciał przejść na filtr standardowy to muszę ją dokupić?
Z góry dzięki za podpowiedź


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rodman dnia Wto 14:45, 06 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 14:52, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Przyznaję nie wiem jak w filtrze K&N ale w oryginalnym jak i HIFLO jest uszczelka. Nawet mi taka została z oryginalnego filtra bo z nowym filtrem dają nową uszczelkę. Profilaktycznie nie wyrzucam dobrych rzeczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Wto 16:46, 06 Wrz 2011    Temat postu:

Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było Sad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:38, 06 Wrz 2011    Temat postu:

rodman napisał:
Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było Sad

Zdejmij ze starego i po kłopocie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Wto 22:50, 06 Wrz 2011    Temat postu:

konra.dzik napisał:
rodman napisał:
Kurcze a ja kupiłem również HILFO i uszczelki nie było Sad

Zdejmij ze starego i po kłopocie



problem tego typu ze jak kupiłem moto to był już K&N (on oddzielnej uszczelki nie ma bo sam w sobie jest gumowany) i nie mam z czego ściągnąć tej uszczelki.
Dlatego też nie miałem pewności czy w oryginale jest ta uszczelka. No ale teraz już wiem Smile szkoda tylko że w filtrze w którym teraz kupiłem (papierowy) nie było uszczelki Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 20:10, 12 Wrz 2011    Temat postu:

ja polecam K&N. poprawiła mi się moc w górnym zakresie obrotów. i v-max z 225 do 235 Very Happy (licznikowo oczywiście).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rodman
A



Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno

PostWysłany: Śro 23:42, 14 Wrz 2011    Temat postu:

K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym.
W swoim moto usunąłem PAIR uśredniłem podciśnienie dla IAP i wsadziłem przelotowe wydechy Leo.
Standardowo w moim DL 1000 po tych modyfikacjach ( wymiana wydechu) mam dziurę w okolicy 3800obr. z tego co wyczytałem związane jest to ze zubożeniem mieszanki w oryginalnej mapie dla tych wartości obrotów aby DL przechodził normy misji spalin i hałasu. Z związku z tym wydaje mi się, że obecność filtra K&N przy standardowej zubożonej mapie i wydechach przelotowych bardziej szkodzi niż pomaga motungowi w zakresie 3800obr. Chciałbym sprawdzić czy zwykły filtr będzie lepiej dawał rade z zestawem jaki jest u mnie.
Oczywiście liczę się z tym że problemu to nie rozwiąże i że muszę rozglądać się za PC ale może poprawi troszkę zachowanie moto przy tych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2698
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 17:31, 16 Wrz 2011    Temat postu:

rodman napisał:
K&N mam aktualnie ale chciałbym zobaczyć jak się zachowuje moto z filtrem papierowym/oryginalnym.


Tak samo się zachowuje. Dziura jest i tyle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin